Jelentkezz be Regisztrálj
Debreceniek ide! #2
#34101
Posted 2006. February 07. - 17:15
Gunn-Rita-nak is kényelmetlen volt.
#34102
Posted 2006. February 07. - 16:56
Kicsit olvasgattam a témában egy cikk a mi az én elméletem mellett szól: http://www.matuzmast...vazanyagok.html
Ez ugyanolyan részigazság mint a többi cikk. Valyon miért van az hogy az acél vagy titánvázak oldalirányú merevsége sokkal kisebb mint az alu. Az alunyakas villa, alukormány és stucni fárasztóbb mint, az azonos tömegû karbon, acél vagy titán alkatrészek. Azonos átmérõ mellett sokkal többet hajlik a titán mint az alu nyeregcsõ. Vajon miért kolbászol az ember alatt 200-nál egy acélvázas motorkerékpár amikor az aluvázas pontosan irányítható. Ez gyakorlat és nem elmélet.
Ott van a légyeg hogy azonos rendszereket kell vizsgálni. Nem az azonos átmérõ/falvastagság a lényeges szempont, hanem az azonos tömeg, és az ebbõl eredõ nagyjából azonos szakítószilárdság, az elasztikusságot pedig nem önmagában, hanem ezek függvényében kell vizsgálni.
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#34103
Posted 2006. February 07. - 16:22
#34104
Posted 2006. February 07. - 15:40
Sosem értettem ezt a váz ráz dolgot. Áram van benne? Szerintem tökmindegy hogy milyen a hátsó traktus kialakítása az aluminium merev anyag! A gumi meg vagy puha vagy kemény. Szerinted nem hamarabb nyeli el a rezgéseket a gumi vagy a nyereg? Pont egy kemény és merev anyag fogja ez vicc. Sok Bikmagot olvastok. :chin:
Egy évnyi cro-mo Pyxis használat után ültem vissza a Cruxra és érezhetõen merevebb volt minden szempontból. Pedig a nyeregcsõ az utóbbi esetében 3-4 centivel jobban ki volt húzva. A hajlítás mindkét vázban azonos alakú volt. Nyilvánvaló, hogy egy ívelt acél támvilla jobban rugózik, mint egy egyenes. Az alu esetében is csak ott sokkal kisebb a különbség, de van.
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#34105
Posted 2006. February 07. - 14:52
Sosem értettem ezt a váz ráz dolgot. Áram van benne? Szerintem tökmindegy hogy milyen a hátsó traktus kialakítása az aluminium merev anyag! A gumi meg vagy puha vagy kemény. Szerinted nem hamarabb nyeli el a rezgéseket a gumi vagy a nyereg? Pont egy kemény és merev anyag fogja ez vicc. Sok Bikmagot olvastok. :chin:
Én mikor cro-mo vázról tértem át alura, akkor szembesültem a ténnyel, hogy mennyivel jobban ráz Persze itt az alapanyag sem ugyanaz. Viszont auvázaknál amelyeknek hajlított a támvillája, az kissé rugalmasabban viselkedik. Egy egyenes csõ nyílván merevebb lesz, mint egy olyan amit már össze-vissza meghajlítgattak, ez tény és valóság.
#34106
Posted 2006. February 07. - 10:03
#34107
Posted 2006. February 06. - 23:51
"De én most megiszom a sörömet és vidám leszek!!"
/Fabian Cancellara/
#34108
Posted 2006. February 06. - 23:47
Igen, az is szerepet játszik. Én csak az mondom, hogy alig, de lehet érezni a külömbséget. Persze terepen meg már úgy sincs semmi értelme az egésznek, fõleg ha kiállok a nyeregbõl lefelemenet.Szerintem más a geometria nem ülsz annyira a nyereg fölött eseleg hosszabb a nyergcsõ vagy puhább a gumi. Én nem hiszek benne.
Úgy látom már csak én nem próbáltam ki a spinninget.Télen meleg helységben tekerni biztos jó lehet, a látnivaló meg a ráadás. Csak hát az agyagiak, kell a pénz az új kerekemre.
#34109
Posted 2006. February 06. - 23:23
A spinning az hülyeség! Megondta már neked a család is!
#34110
Posted 2006. February 06. - 23:19
#34111
Posted 2006. February 06. - 23:09
Nem a Bikemagban olvastam hanem tapasztaltam!Sosem értettem ezt a váz ráz dolgot. Áram van benne? Szerintem tökmindegy hogy milyen a hátsó traktus kialakítása az aluminium merev anyag! A gumi meg vagy puha vagy kemény. Szerinted nem hamarabb nyeli el a rezgéseket a gumi vagy a nyereg? Pont egy kemény és merev anyag fogja ez vicc. Sok Bikmagot olvastok. :chin:
Addig amíg fel nem ültem Nitr-o Crater-ére addig én sem hittem el ezt a hátsó- traktus-merevség dolgot. Az õ lánc és támvillái közepén nincs hajlítás és észrevehetõen jobban továbbítják az rezgéseket a nyereg felé , pattogósabb a hátulja. Emellett van egy acél téli brigám, annak is egyenesek a csövei és ez is sokkal jobban ráz mint a Crux , pedig még rugók is vannak a nyeregben, szóval nem mondhatom hogy a nyereg túl kemény.
Fél évig merevvillám volt a Cruxon és a gép hátulja érzhetõen kevésbé volt merev mint az eleje.
Szóval nem légbõl kapott dolog az egész.
#34112
Posted 2006. February 06. - 22:51
Vegyetek szobabiciklit az nem ráz terepen sem(akkor minek montiztok?)vagy gyertek spinningre ott legalább van "látnivaló".......
#34113
Posted 2006. February 06. - 22:27
#34114
Posted 2006. February 06. - 22:07
#34115
Posted 2006. February 06. - 21:57
Most néztem meg a garázsban Cruxom és totál ugyanaz a váz:
2004 Crux, 2005 Pyxis, 2006 Pyxis,
Az még mindig nem tetszik hogy vékony és hajlított a támvilla ráadásul a merevítõ híd is hiányzik a láncvillák közül.(miért? sajátnál is!)
Ez már rég nem egy versenygép ,ellenben kényelmes hobbi bicikli ,legalább nem ráz nagyon hátul.
A Cruxom lehetne szebb, 2005 Pyxis elmegy, de a 2006 paradicsim szine már nem fekszik nekem.Nekem még mindig Ember vázának gyönyörû kék-fehér festése tetszik a legjobban, nem azért mert Magellán hanem mert szép!
Szubjektív véleményeim.
#34116
Posted 2006. February 06. - 21:05
#34117
Posted 2006. February 06. - 21:02
Boldog szülinapot Röfinek, és az összes kerósnak pedig korai tavaszt kívánok!
Szerintem a tavalyi Pyxis csõszettje 100%-ban megeggyezik
a 2004-es Crux-éval, ilyen az enyém is. Egyedül a papucsa és kicsit a geometriája volt más, a 2006-os pedig megkapta a Cruxom papucsát és láncvilláját, de szerintem minden más csõ gizdább lett.
A Cruxom vége sem egy merev szerkezet, ellenben kényelmes, de a 2006-os Pyxis támvillái még ennél is véknyabbak. Ez nekem ez nagyon nem tetszik.
Az a rossz az SPD-vel hogy nem todom sorokkal nyomni:) .
Köszi!
Kicsit kisebb, kicsit nagyobb, de 100%-ig ugyan olyan, akkor mi van most???