volt kis meglepi napközben, miután beérkezett 2 csomagom is. a fékek megjöttek. ez volt a legfontosabb. holnapra nem jósólnak jó időt, így sztem szerelni fogok. ma az első kerékagyat zsíroztam be. nem sok kenőanyag maradt benne.
ettől függetlenül szépen forgott, és forog most is. se a golyók, se a golyópályák nem sérültek. még a hátsó kerék lesz, amit szét kell kapjak. az kicsit több meló lesz, mert a rotort is szét fogom szedni. már vettem hozzá szerszámot korábban, remélem nem lesz semmi meglepi.
Jelentkezz be Regisztrálj

Ki milyen bringával nyomul?
#1
Posted Today, 18:09

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#2
Posted 2025. September 13. - 14:54

új markolat. a kedvenc színem. a szín neve: ingyen. egyébként Ritchey Comp Trail. a képen látszik az önlehúzó csavar a hajtókarban.
Edited by donciccio, 2025. September 13. - 14:55.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#3
Posted 2025. September 11. - 15:17

ilyen volt a csapágyház belülről.
a továbbiakban talán jobb lenne ebbe a topikba írnom a bringámról.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#4
Posted 2025. September 11. - 15:14

nah..... egy kis helyzetjelentés.
megjött kínából a fékátalakító, a kcs, meg még néhány mütyűr. délelőtt foglalkoztam az ősmontimmal. a hajtókarokba be akartam aplikálni az önlehúzó csavarokat, a monoblokkot is ki akartam szedni, h megnézzem mi van benne, meg a csapágyházzal is akartam foglalkozni. két meglepi is volt. az egyik, h kb kézzel ki lehetett tekerni a monót, ami nem tudom, h egyáltalán látott e zsírt összeszereléskor. a másik meg az volt, h egy BB-UN71-es csapágy van a bicóban. csináltam két rövid videót a csapágyház rendbetételéről. íme:
https://youtu.be/2jv...yxOkfqH0QX5niE
https://youtu.be/cHN...TsHzQqzwKjbQTTj
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#5
Posted 2025. September 03. - 07:48

nájsz! ...csak az a... ...őőőő ...nem tudok belekötni...
edit: megvan! kevés a kép!
Köszi.
A pedál még nem végleges, a Konaról vettem kölcsön. Természetesen kap egy Shimano SPD-t vagy az 540 személyében vagy a Deore Xt.
Még nem sikerült eldöntenem, de nagy valószínűséggel az 540 lesz a befutó, az ezüst színe miatt.
#6
Posted 2025. September 02. - 15:52

nájsz! ...csak az a... ...őőőő ...nem tudok belekötni...
edit: megvan! kevés a kép!
Edited by Kisherceg, 2025. September 02. - 15:53.
- Rabbit and talpfa like this
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#8
Posted 2025. June 11. - 14:05

Szia,
180cm...
De csalóka ez a megjelölés, mert NEM 56cm a középcságy-nyeregvázcső távolság, hanem 53cm.
Ja és igen, 56-os a váz mérete. Bocs
- Kisherceg likes this
#9
Posted 2025. June 11. - 09:30

Szia,
180cm...
De csalóka ez a megjelölés, mert NEM 56cm a középcságy-nyeregvázcső távolság, hanem 53cm.
Geometria
https://www.marinbik...es/2024-nicasio
Méret táblázat
https://marin-bikes-...NG_GUIDE_v1.pdf
- Kisherceg likes this
#10
Posted 2025. June 11. - 07:48

Nagyon menő gép!
56-os méret? Megkérdezhetem te hány centi magas vagy?
Szia,
180cm...
De csalóka ez a megjelölés, mert NEM 56cm a középcságy-nyeregvázcső távolság, hanem 53cm.
Edited by talpfa, 2025. June 11. - 07:51.
- Kisherceg likes this
#11
Posted 2025. June 09. - 22:44

Azért egy normálisabb gépet kipróbálva is újra megkérdeznélek egy jó kis enduros kör után mikor utána alig áll az ember a lábán, ha erre jártok mehetünk egy kört az én Levo és Tero X-emmel.
Ezek a Giant-ek elég egyszerű gépek voltak.
köszi, szavadon foglak!
igen, gondolom, hogy egy normális "alapgép" esetén más lenne a véleményem. de tartok tőle, hogy egy e-Enduro már nekem sok lenne, nem használnám ki se le, se fel. ...és hát annyi pénzért valszeg már más játékot vennék. munkába/melóbe/ide-oda járni el tudnék képzelni egy villany-fittnest, a 25 km/h limit nélkül és minimális tömeggel.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#12
Posted 2025. June 09. - 16:05

Ezek a Giant-ek elég egyszerű gépek voltak.
ki milyen kölcsönzős e-bicajjal nyomul(t)?
szóval sikerült kipróbálni a villanybabettázást egy rövideb családi nyaralás alkalmával. érdekes...nem rossz, tetszett alapvetően. úgy tűnik nekem, a lényeg itt is az, hogy maga az "alapbicaj" jó legyen. (ez a Giant akármi mondjuk egy laharcolt vacak, de a kölyök által használt ugyanilyen, friss Liv jó volt, csak persze nehéz...)
tetszett:
+ a dimbes-dombos tájon, a melegben jól jött a rásegítés...
nem tetszett:
- rásegítés nélkül nagyon érezhető a rengeteg kg, nehéz tekerni.
- 26km/h-nál elkezdi visszavenni, 27km/h-nál teljesen elveszi a tolást. értem az okát, de 27km/h-tól magadra vagy hagyva egy dögnehéz Babettával... persze ennek a vége az lett, hogy 26km/h alatt vitorláztunk végig.
- a manőverezhetőség is vacak a sok kilónak "hála", inkább tűnt motorozásnak, mint biciklizésnek.
- a kényelem is megsínylette a sok plusz kilót, a kisebb-nagyobb bukkanókon nem tud finomam átugrani, nem tudtam térdből kirugózni semmit.
vennék-e magamnak, családnak? nem. alkalmi használatra egyszerűbb bérelni, az itthoni kirándulásokra meg jók a hagyományos bringáink.
- koga and Kisherceg like this
#13
Posted 2025. June 09. - 12:07

ki milyen kölcsönzős e-bicajjal nyomul(t)?
szóval sikerült kipróbálni a villanybabettázást egy rövideb családi nyaralás alkalmával. érdekes... nem rossz, tetszett alapvetően. úgy tűnik nekem, a lényeg itt is az, hogy maga az "alapbicaj" jó legyen. (ez a Giant akármi mondjuk egy laharcolt vacak, de a kölyök által használt ugyanilyen, friss Liv jó volt, csak persze nehéz...)
tetszett:
+ a dimbes-dombos tájon, a melegben jól jött a rásegítés...
nem tetszett:
- rásegítés nélkül nagyon érezhető a rengeteg kg, nehéz tekerni.
- 26km/h-nál elkezdi visszavenni, 27km/h-nál teljesen elveszi a tolást. értem az okát, de 27km/h-tól magadra vagy hagyva egy dögnehéz Babettával... persze ennek a vége az lett, hogy 26km/h alatt vitorláztunk végig.
- a manőverezhetőség is vacak a sok kilónak "hála", inkább tűnt motorozásnak, mint biciklizésnek.
- a kényelem is megsínylette a sok plusz kilót, a kisebb-nagyobb bukkanókon nem tud finomam átugrani, nem tudtam térdből kirugózni semmit.
vennék-e magamnak, családnak? nem. alkalmi használatra egyszerűbb bérelni, az itthoni kirándulásokra meg jók a hagyományos bringáink.
- madgab likes this
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#14
Posted 2025. June 06. - 16:19

Nagyon menő gép!
56-os méret? Megkérdezhetem te hány centi magas vagy?
Sziasztok,
Pár hete előszedtem a bicót, kipróbáltam a frissítéseket.
Kapott 1 pár Mavic Allroad 700 Disc gyári kerékszettet, center lockos kivitelben.
A Sram 6 furatos centerline tárcsa maradt, egy DT adapter vettem hozzá.Természetesen most már belső nélkül nyomom én is.
"Felugrott" rá télen WTB Volt Cromoly ülés és egy Easton EA70 nyeregcső is.
Elől a kormánynak szintén mennie kellett. Helyett egy PRO Discovert kapott.
Ami miatt cseréltem, hogy a gyári Marin kormány előrenyúlása (reach) nekem sok volt (80mm).
A mostani 65mm és a drop is csak 115mm (gyári 120mm volt). Ami plusz még, felül az egyenes részen "lapított" tenyértámaszos. Hihetetlenül kényelmes. Ja és 420-ról 440mm lett a kormány szélessége. A 12 fok az maradt, az bevált. Na meg persze cserélnem kellett a bandázst is, PRO gravel bandázsra esett a választásom. Nekem kell a 2300mm hosszúság, a 2100mm is necces volt. De lehet én csinálok valamit rosszul, de a 2méteres darabok nagyon rövidnek tűnnek.
Készítek majd közelebbi fotókat, egyelőre ezt az egyet hoztam.
- talpfa likes this
#16
Posted 2025. March 28. - 22:50

#17
Posted 2025. March 28. - 19:46


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#18
Posted 2025. March 28. - 18:08

bocsi a béna képért, épp csak összeraktam, egy gyors/rövid próbakör fért bele az estébe. a tulajnak (is) tetszik.
- Kisherceg likes this
#20
Posted 2025. March 21. - 13:55

Alakul szépen!
Plusz pont jár a Shimano gyorszárak miatt.
A kormány infókat külön köszi! (Néha eszembe jut, hogy újra nekiszaladjak a koskormánynak, a tiédhez hasonló paraméterekkel rendelkező tetszen. Persze akkor a fék és váltás is borulna...Megint...)
Köszönöm.
Valóban Shimano Deore gyorszárakat vadásztam hozzá. Akciósan 900 és 840 Ft-ért "dobálták ki" az egyik webshopban.
Hát ennyiért a fiókban is elfér. Amúgy is szeretem a Shimano gy.szárakat.
És még nincs vége....
A Claris-al még elvagyok az idén, nincs vele igazából bajom, mert szépen teszi a dolgát.
Egy bajom van, hogy itt a 8-as rendszerben már nagyok egy kicsit az ugrások, néha jól jönne a "közetes" átmenet.
(Ősmontin a 3x8-al teljesen jó elvagyok.)
Meg lehet szokni, de ha már kopik akkor adott a lehetőség.
Lelövöm...! Mechanikus 2x11 lesz belőle, GRX-105 F.váltókar kombóval.
Ez majd jövőre... addig szépen összeszedem hozzá a darabokat, nézem az akciós webshopkat.
Edited by talpfa, 2025. March 21. - 13:58.
- Kisherceg likes this