Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Ki milyen bringával nyomul?

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
19063 hozzászólás a témában

#1941
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

A Philcentric kb. olyan mint az Exzentriker, mindkettõ szívás és drága, valamint kellhet hozzá félláncszem is. A beszereléshez is spéci szerszám kell ami tovább drágítja az egészet. 850€-ért már méretre gyártott aluvázak kaphatók, ráadásul van rohloff papucsos opció is.


De ennyiért már egész jó komplett ss bringa is kapható.


A sebesség mindent megold.

 


#1942
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.703 hozzászólás

már nem emlékszem, négy éve vettem két flakonnal egy magyar webshopból. még az elsõ sem fogyott el. :)

edit:
most lehet inkább ilyet vennék már, ez jobban hasonlít az eredeti frame saver-hez:
https://webshop.atla...u/product/19422


hú, ez király, szerzek én is.
"pacás" kupak alap, elsõ dolgom volt hozzáírni a listához :D

#1943
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás
A Philcentric kb. olyan mint az Exzentriker, mindkettõ szívás és drága, valamint kellhet hozzá félláncszem is. A beszereléshez is spéci szerszám kell ami tovább drágítja az egészet. 850€-ért már méretre gyártott aluvázak kaphatók, ráadásul van rohloff papucsos opció is.

#1944
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

De megszaporodtak az On-One-ok!
Nekem már nincs egy sem, a ráncaim is kisimultak! :D

Jövõre a recsegõ excentertõl kell majd tartanom, de legalább a hátsókerék-hátsófék pozícionálási gondok megszûnnek.


Philcentric vagy excenteres középcsapágyház?


A sebesség mindent megold.

 


#1945
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás
De megszaporodtak az On-One-ok!
Nekem már nincs egy sem, a ráncaim is kisimultak! :D

Jövõre a recsegõ excentertõl kell majd tartanom, de legalább a hátsókerék-hátsófék pozícionálási gondok megszûnnek.

#1946
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.326 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Félkészen.Megakadtam a hajtómûnél
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

Nagyon szép setup lesz, a kerékszetted bármikor elfogadnám! :) Elsõ váltóból felsõ bilincses X.9-es SRAM-ot vagy Shimano XT-t keress, ezek még elférnek a kerék elõtt. Vagy régi STX/XT/XTR váltók, 28.6-os vagy 31.8-as, utóbbi szûkítõvel. A "sima" Deore váltók sajnos nem, vagy csak csonkítva.
A nyeregcsõ fehér fényezése mennyire kényes?
Hajtómû passz... Piros RaceFace? :)

frankok lettek az inbredek... kenyelmi szempontbol milyen lett? korabban sokat gondolkodtam ezen az acel vazon. sulyra? plane a 26os karbon utan :) megvan mindket bringa?

emelt kormannyal nem tul magas a sulypont (bar ha jol nezem, 0 fokos a stucni)? probalgattam rizer kormannyal, de nem csak felfele, hanem lefele is rosszabb lett, idegesebben viselkedett a kanyarokban.

a kettanyeros atalakitos dologhoz... vegyel hozza egy 665os atdobot meg a 665os nagytanyerjat (mar ha 36/22ot hasznalsz - szvsz legjobb 29erhez), sokkal megbizhatobban mukodik, mint a gettokonvertalt cuccok. a magassagat a bashguardnak megfeleloen beallitva a legjobb.


A ~10.6 kilós karbon mellett dögnehéz. A Selle Italia ülésem borzasztó kemény fajta, ami már a fully-mon is "tört", ezzel az Inbred sem túl kényelmes. A menetteljesítményekrõl nem tudok sokat írni, viszonylag mély hóban próbáltam. Majd 4-5-6 a szokásos edzõkörömön megtett "kilépõs" tekerésbõl kiderül, mennyire tartja a lépést a Whippettel. A Polar mérései, no meg a számok nem hazudnak. Meg kell mondjam, eddigi (méréssel is jól alátámasztható) tapasztalataim alapján egyre inkább azok táborba tartozom, akik azt mondják, a gyorsaság az emberen múlik leginkább, nem a technikán és a kilókon.
Kormánymagasság jó valahogy, kissé túrázós, de a nyereg síkja alatt van így is a kormányfogás két felsõ pontjának síkja. Egyelõre nem éreztem, hogy az 1 cm-es spacert a stucni fölé kellene tennem. Stucni 0 fokos, igen.
Az elsõ váltásom elég jó lett, de meg is dolgoztam vele, nehezen találtam hozzá megfelelõ váltót. Csonkított régi Deore váltóval már majdnem jól mûködött és majdnem megvettem egy vaterás régi Shimano elsõ váltót hozzá... ...aztán a hétvégi túra elõtti nap váratlanul megtaláltam egy a legutóbbi költözésnél elkallódott XT FD-M771 váltómat, amirõl azt hittem, régen eladtam. Jópár mm-rel kompaktabb kivitel, mint az alap Deore, tökéletesen elfér a kerék mögötte, sárférõhely is van bõven. A magasságot úgy állítottam be, hogy a beállításnál a hajtókarra (illetve elé, kézzel csak ráfogva) tettem egy 44-es tányért és ahhoz mérten mozgattam a váltót vertikálisan. Ha a 36-os tányéron van a lánc, mind a 9 hátsó fokozat használható, nem ér a lánc a terelõkbe a szélsõ állásoknál sem. Akaratlanul is, automatikusan szinte csak ezt használtam a tesztkörömön. Kistányér mellett az alsó 3 leggyorsabb fokozatnál enyhén beleér a lánc a terelõbe, de azokat soha nem használom. A tányérok 36/24-esek, szép és gördülékeny a váltás. 665-ös tányér biztosan jobb lenne, de az 25 ajtó, míg a mostani acél Deore 9,95 volt. :)

#1947
arpi07

arpi07

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.413 hozzászólás
Félkészen.Megakadtam a hajtómûnél
Feltöltött kép

#1948
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.278 hozzászólás
nekem spec kb így áll a 16-os vázban a nyereg (176 vagyok)
amúgy most ezzel nyomulok a zigernye idõkben. :)
Feltöltött kép

Feltöltött kép
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1949
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

168 továbbra is. :) Váz 16". Még mindig alacsonynak véled? :confused:


lehet az okozza a fura kinezetet, hogy az eleje nem sokkal alacsonyabb, mint a nagyobb vazas bringaknal. de amugy az "optimalis" pozicioban (xc style), elmeletileg a kormany vizszintes tengelye alacsonyabban van, mint az ules.

Lehetséges, hogy a kormányod dõlésszögén kellene állítgatnod? Nekem akkor kényelmetlen egy markolat, ha rossz a riser kormány dõlésszöge.

Az a markolat egy olcsó Zoggie. Kb. 1500-1600 Ft lehetett, mikor 2 éve vettem, tartalék markolatnak. Azóta pihent a fiókban. Ez az: ZOGGIE MARKOLAT - Bringa Butik Webáruház


nalam is, ha nincs vizszintben, akkor baromi hamar elfarad a kezem. volt par markolatom, mire leesett, hogy mi a problema :) bar azota esit hasznalok, es fogok is, mert nagyon bevalt.

Köszi és külön köszönöm a javaslat-cunamit:), pár kérdésem lenne viszont, mint tapasztalt acélváz-tulajdonoshoz:

  • Két ok miatt lett ez, ami: egyik, hogy sajnos nincs hozzá már "kedvem". :) A másik, hogy szerintem a háromtányéros kéttányérosítva jobb láncvonalat eredményez, mint a régebbi kéttányéros, bashguardos FC-M665-nél, aminek 46.8mm-es a lánvonala. Az újaké 48.8 már, a háromtányérosok meg ugye 50.0 mm - ami (szerintem) 46.8mm a kéttányérosítás miatt. Nos, nálam ebbõl még lejön a valóságban 0.7 mm, ennyit tudtam trükközni BB hézagoló-gyûrûkkel büntetlenül, így a láncvonalam (hacsak nagyon félre nem érettem valamit) 46.1mm most. (Hozzá kell tennem, nem mérve, csak "papíron".)


frankok lettek az inbredek... kenyelmi szempontbol milyen lett? korabban sokat gondolkodtam ezen az acel vazon. sulyra? plane a 26os karbon utan :) megvan mindket bringa?

emelt kormannyal nem tul magas a sulypont (bar ha jol nezem, 0 fokos a stucni)? probalgattam rizer kormannyal, de nem csak felfele, hanem lefele is rosszabb lett, idegesebben viselkedett a kanyarokban.

a kettanyeros atalakitos dologhoz... vegyel hozza egy 665os atdobot meg a 665os nagytanyerjat (mar ha 36/22ot hasznalsz - szvsz legjobb 29erhez), sokkal megbizhatobban mukodik, mint a gettokonvertalt cuccok. a magassagat a bashguardnak megfeleloen beallitva a legjobb.

#1950
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.243 hozzászólás
már nem emlékszem, négy éve vettem két flakonnal egy magyar webshopból. még az elsõ sem fogyott el. :)

egyébként pl itt is kaphatónak tûnik:
https://webshop.atla...u/product/11851

edit:
most lehet inkább ilyet vennék már, ez jobban hasonlít az eredeti frame saver-hez:
https://webshop.atla...u/product/19422

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1951
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás

1, tudom hogy elöl van. jobb a békesség alapon minden lyukat leragasztok a váz kifújása után.
2, ugyanaz, ne legyen nyitott pont.
3, frame saver de így nevezek minden korróziógátló kegyszert, amit a vázba lehet fújkálni. crc3-36-ot használok, de jó lehet akár a wd40 is (bringaboltban ajánlották), vagy bármi, ami tud filmréteget képezni. ha megázol, nem árt kiszárítani a vázat, aztán újra fújni. persze, sokan mindenféle varázslatot nélkülöznek, mégsem rozsdált át a vázuk sehol. én viszont szeretem rendben tudni, és megtenni amit lehet, hogy sokáig éljen. tény az is, hogy a vékonyabb csövekbõl épült daraboknál fontosabb az egész hajcihõ.
4, õõõ, aha... régibbi xt hajtómûvön van 38/26 a 36/22-höz való váltóval. tök jól mûködik. arra gondoltam, több helyed maradna a külsõ guminál. (de csak gondolom.)


Szia!

Hol vetted a crc3-36-ot? Itthon? Ha igen merre felé? Köszi

#1952
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.278 hozzászólás
"Lehetséges, hogy a kormányod dõlésszögén kellene állítgatnod? Nekem akkor kényelmetlen egy markolat, ha rossz a riser kormány dõlésszöge."

ja nem, nem ilesmi, szimplán utálom a tapintásukat még kesztyûben is.
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1953
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.326 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee
Köszi!
Ma este ránéztem a vázra és leesett, milyen "szemekre" gondolsz, hogy érdemes leragasztani. A pici lyukak valahogy nem voltak a fejemben, hogy ott vannak a vázon.

Apró korrekció még, valamit nagyon félreérhetõen fogalmaztam a láncvonal körül. Ezt írtam: "szerintem a háromtányéros kéttányérosítva jobb láncvonalat eredményez, mint a régebbi kéttányéros, bashguardos FC-M665-nél, aminek 46.8mm-es a lánvonala." No itt a "mint" az "akár". Tehát, a három tányéros hajtómû két tányérral 46.8mm.
Meglepett, mennyi helyem van a gumi és a váltókanál közt még, 8-10mm legalább, ha a kistányéron áll a váltó. A tányéroknak szintén nagy a hely, 28-30-as tányér is elférne akár a kistányér helyén, a 36-os középtányér helyett is felmenne még akár a 40-es is. Le is fotóztam, feltöltöm majd valamikor valahová.

#1954
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.243 hozzászólás
1, tudom hogy elöl van. jobb a békesség alapon minden lyukat leragasztok a váz kifújása után.
2, ugyanaz, ne legyen nyitott pont.
3, frame saver de így nevezek minden korróziógátló kegyszert, amit a vázba lehet fújkálni. crc3-36-ot használok, de jó lehet akár a wd40 is (bringaboltban ajánlották), vagy bármi, ami tud filmréteget képezni. ha megázol, nem árt kiszárítani a vázat, aztán újra fújni. persze, sokan mindenféle varázslatot nélkülöznek, mégsem rozsdált át a vázuk sehol. én viszont szeretem rendben tudni, és megtenni amit lehet, hogy sokáig éljen. tény az is, hogy a vékonyabb csövekbõl épült daraboknál fontosabb az egész hajcihõ.
4, õõõ, aha... régibbi xt hajtómûvön van 38/26 a 36/22-höz való váltóval. tök jól mûködik. arra gondoltam, több helyed maradna a külsõ guminál. (de csak gondolom.)

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1955
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.326 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

a nyeregvázcsõ sliccét nem ártana leragasztanod, két csavar kellene a támvillák-nyeregvázcsõ közötti csõ két oldalán szabadon lévõ szemekbe, a nyeregcsõbilincs fölé tegyél egy O-gyûrût, az elsõ váltó helyett kipróbálhatnál (ha még nem tetted) egy duplatányéros slx-et és (ha nem tetted még meg) fújd ki a vázat frame saver-rel.

egyébként tetszetõs, bár én merev villával építettem volna.

kérdésedre válaszolva: a többihez képest merevebb, nehezebb és jóban van a telóval. viszont sajnálatosan kevés km van benne.


Köszi és külön köszönöm a javaslat-cunamit:), pár kérdésem lenne viszont, mint tapasztalt acélváz-tulajdonoshoz:
  • a nyeregvázcsõ slicce elõl található nálunk, így nem kapja direktbe hátulról a sarat. Ennek ellenére is érdemes leragasztani? Megfogadom tanácsod és még ma e fogom ragasztani, csak érdekel, tapasztaltál-e így is komolyabb beázást. Az o-gyûrûs trükk nagyon jó, köszi a tippet!
  • támvillák-nyeregvázcsõ közötti csõ két oldalán szabadon lévõ szem: eltömõdés megelõzése érdekében érdemes csavart tenni ide, vagy van más oka?
  • frame saver? Nem ismerek ilyen termékeket, tudnál márkát ajánlani, mit keressek?
  • Két ok miatt lett ez, ami: egyik, hogy sajnos nincs hozzá már "kedvem". :) A másik, hogy szerintem a háromtányéros kéttányérosítva jobb láncvonalat eredményez, mint a régebbi kéttányéros, bashguardos FC-M665-nél, aminek 46.8mm-es a lánvonala. Az újaké 48.8 már, a háromtányérosok meg ugye 50.0 mm - ami (szerintem) 46.8mm a kéttányérosítás miatt. Nos, nálam ebbõl még lejön a valóságban 0.7 mm, ennyit tudtam trükközni BB hézagoló-gyûrûkkel büntetlenül, így a láncvonalam (hacsak nagyon félre nem érettem valamit) 46.1mm most. (Hozzá kell tennem, nem mérve, csak "papíron".)


#1956
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.243 hozzászólás
a nyeregvázcsõ sliccét nem ártana leragasztanod, két csavar kellene a támvillák-nyeregvázcsõ közötti csõ két oldalán szabadon lévõ szemekbe, a nyeregcsõbilincs fölé tegyél egy O-gyûrût, az elsõ váltó helyett kipróbálhatnál (ha még nem tetted) egy duplatányéros slx-et és (ha nem tetted még meg) fújd ki a vázat frame saver-rel.

egyébként tetszetõs, bár én merev villával építettem volna.

kérdésedre válaszolva: a többihez képest merevebb, nehezebb és jóban van a telóval. viszont sajnálatosan kevés km van benne.

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1957
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.326 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

na azt már én is kinéztem magamnak. :)
ilyenkor néha sajnálom , hogy nem bírok mást elviselni csak a szivacsot.

Lehetséges, hogy a kormányod dõlésszögén kellene állítgatnod? Nekem akkor kényelmetlen egy markolat, ha rossz a riser kormány dõlésszöge.

Az a markolat egy olcsó Zoggie. Kb. 1500-1600 Ft lehetett, mikor 2 éve vettem, tartalék markolatnak. Azóta pihent a fiókban. Ez az: ZOGGIE MARKOLAT - Bringa Butik Webáruház

#1958
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.278 hozzászólás
na azt már én is kinéztem magamnak. :)
ilyenkor néha sajnálom , hogy nem bírok mást elviselni csak a szivacsot.
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1959
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.181 hozzászólás
Tetszik a zöld bilincses markolat, nájsz! :)
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#1960
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.326 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee
Elég jó lett! Mik a tapasztalataid vele, milyen a korábbi acélvázakhoz képest?
Látom, te is bepróbáltad a hétvégét, a kockára fagyást kockáztatva, "megfele". :) Csergezán-kilátónál -7.5 fok volt tegnap...

Nekem szintén elkészült és készítettem tegnap pár fotót kedvenc Csergezán-kilátós körömön. De vigyázat, On-One offensive következik! ;)

Feltöltött kép

Feltöltött kép

Feltöltött kép

Feltöltött kép

Feltöltött kép