Jelentkezz be Regisztrálj

Ki milyen bringával nyomul?
#15421
Írta 2007. április 17. - 20:50

#15422
Írta 2007. április 17. - 20:37

a kedvencem a gummi elefánt duda:) amugy ha nagyon muszály megtarthatod a kitámasztót:) nekem is volt mig le nem törött és egész addig nagyon szerettem
#15423
Írta 2007. április 17. - 19:47

"Nem szeretném megmondani, hogy a függöny mögötti nõ jó-e.
De néha elhúzom a függönyt, hogy el tudd dönteni magad."
#15424
Írta 2007. április 17. - 19:41

#15425
Írta 2007. április 17. - 19:36

A kitámasztót és a prizmát már 12 éves korban kukázzák egy hegyibringáról. Azok trekking gépekre valók. Tegyél rá csomagtartót is!
Úgylátom kénytelen leszek levenni mert nagyon savaznak miatta :miotacz: .
Csomagtartó, küllõprizma, rugósüllés, sárhányó van még ötlet :rocketman
#15426
Írta 2007. április 17. - 19:30


"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#15427
Írta 2007. április 17. - 19:19

1. prizma: felesleges, egy jól beállított villogó+elsõlámpa, neadj' kukásmellény többet ér. meg ugye a prizma az csak az oldalról érkezõ fénysugarakat veri vissza...
2. kitámasztó: eddig nem zavart, aztán majd ha egyszer jól beleakad egy faág és amiatt buksz, akkor majd rájössz, hogy tök felesleges. én nem vallom magam profi bringásnak, de eddig a legelsõ -teszós bringa volt- bringám kivételével mindegyikrõl leszedtem, egyiken sem volt. az pedig, hogy a bringát csak úgy ide oda ledöntögetni, az butaság.
erdõben szinte mindig találsz egy fát, erdészházikót, pihenõpadot, nagyobb követ, kilátófalat, amihez neki tudod támasztani a bringádat. igazi erdei talajon pedig szerintem még borulásveszélyesebb az, amikor az egyenetlen, buckás, süppedõs, poros talajra letámasztod a bringád. mert így a kitámasztón van a súly nagy része, ami pedig egy elég kis felületen támaszkodik, és ráadásul az a felület nem is tükörsima...szemre is biztosabban áll az erdõben egy fának nekidöntött/megtámasztott bringa, mint egy kitámasztón álló.
3. SPD: ki kell próbálni, sokkal biztonságosabban fogsz vele menni, és a megfelelõ rugóerõ és egy kis elõre gondolkodás (ha úgy érzed, eldõlös szitu lesz, kicsatolod a lábad) mellett gyaorlatilag kevés az olyan szitu, amikor ne oldana ki (kivéve a teljesen szabályos, párhuzamos lábbal végzette lõreszaltó). nekem a 7végén volt egy esésem, fejjel elõre borultam, szaltónak is hívhatnánk. a cipõ azonnal kioldott, amint a bokám elkezdet kifordulni. mire földet ért a kezem, a lába már szabad volt, a bringa pedig méterekre volt tõlem. megszokás kérdése. meredek emelkedõn én is néha elpörgök, de olyan még nem fordult elõ 1,5 év alatt velem soha, hogy nulla lendület mellett alsó pedálállásból ne sikerült volna kiakasztani a lábam és letenni a földre azelõtt, mielõtt átesek azon a ponton, ahonnan már mindenképp dõlök. ergo még sosem dõltem el így. nyugodtnak kell maradni, és nem rángatni kell, hanem bokából ki/befele forgatni (kis lábam van, nekem befele is kiold, ha jobban odanyomom neki). lefelé pedig meg kell tanulni kicsit jobb technikával menni, súlypontot áthelyezni, és máris nem kell félned atól, hogy hirtelen le kell tenni lábad. az emelkedõ elpörgéssel is így van, meg kell tanulni nyeregben mászni. a hátsó kerék elpörgése azt jelenti, hogy túlságosan elöl van a súlypontod és a hátsó keréknek nulla a tapadása. persze ez a nagyon durva mászásoknál nem mindig kivitlezhetõ, de egy jól beállított, megfelelõ geometriájú XC-bringával szinte minden emelkedõt meg lehet mászni nyeregben.
az pedig, hogy hegyen völgyön sziklás lejtõkön mész, de nem bejáratott ösvényeken, az azt jelenti, hogy dzsungelharcolsz?
1. Kukásmellényt hordj te ha gondolod

2. Sajna estem már sokat. Az AUTHOR kitámasztómnak sosem volt köze hozzá, egyszerüen nem nagyon tud beleakadni semmibe. A hajtómû, hátsóváltó sokkal inkább lejebb van, azok szoktak elöször akadni. Meg mikor a küllõk közé berepül egy faág az király (24 küllõ közé mégkönnyben bemegy, de a kardküllõ kettévágja :niespodzi ).
3. Volt SPD-m, de lehet hogy az volt a baj hogy 1 oldalas volt és keretes és a cipõm is ilyen túra MTB SPD. A keret miatt lehet hogy nehezebb volt kikapcsolni és emiatt estem sokat. A legdurvább az volt mikor a fõúton elfelejtettem kikapcsolni és kidöltem az útra a kocsi alig birt megállni mákom volt. Régóta tervezem hogy a Pilisbe sok bringást látok pihenõ közbe elkérem valakinek a gépét és kiprobálom mégegyszer.
Dzsungelharcolsz : :rocketman Geocachingelek és a ládák néha extrém helyeken vannak. Most hétvégén például a Rám szakadékot másztam meg a bringával a hátamon. Sok puhányvároslakók alig birták felcipelni a s*ggüket, én meg bringával a kezembe simán felmásztam a létrákon (már ha tudod mi az a Rám szakadék)
#15428
Írta 2007. április 17. - 18:06

2. kitámasztó: eddig nem zavart, aztán majd ha egyszer jól beleakad egy faág és amiatt buksz, akkor majd rájössz, hogy tök felesleges. én nem vallom magam profi bringásnak, de eddig a legelsõ -teszós bringa volt- bringám kivételével mindegyikrõl leszedtem, egyiken sem volt. az pedig, hogy a bringát csak úgy ide oda ledöntögetni, az butaság.
erdõben szinte mindig találsz egy fát, erdészházikót, pihenõpadot, nagyobb követ, kilátófalat, amihez neki tudod támasztani a bringádat. igazi erdei talajon pedig szerintem még borulásveszélyesebb az, amikor az egyenetlen, buckás, süppedõs, poros talajra letámasztod a bringád. mert így a kitámasztón van a súly nagy része, ami pedig egy elég kis felületen támaszkodik, és ráadásul az a felület nem is tükörsima...szemre is biztosabban áll az erdõben egy fának nekidöntött/megtámasztott bringa, mint egy kitámasztón álló.
3. SPD: ki kell próbálni, sokkal biztonságosabban fogsz vele menni, és a megfelelõ rugóerõ és egy kis elõre gondolkodás (ha úgy érzed, eldõlös szitu lesz, kicsatolod a lábad) mellett gyaorlatilag kevés az olyan szitu, amikor ne oldana ki (kivéve a teljesen szabályos, párhuzamos lábbal végzette lõreszaltó

az pedig, hogy hegyen völgyön sziklás lejtõkön mész, de nem bejáratott ösvényeken, az azt jelenti, hogy dzsungelharcolsz?

#15429
Írta 2007. április 17. - 16:59

ejszaka lampa kell, a prizma magaban nem eleg. de ha meg lampad [villogod] mar van, akkor a prizma mar felesleges.
a kitamaszto meg lehet hogy hasznos, de komolyabb terepre jaro bringara nem valo.
attol felsz, hogy nem birsz kilepni az spd-bol, de attol nem, hogy a razkodastol ide-oda csapodik a kitamaszto, es egyszer beleakad a labad?
amugy en is elvoltam spd nelkul evekig, de miota hasznalom azota azon tunodok vajon hogy birtam? :chin:
A lámpa-prizmában igazad van, de szerintem ha fent van ha nincs nem szebb-csunyább töle a bringa (valamit talán ér is).
Kitámasztót profibb kerékpárosok nem használnak. Nekem volt az összes elérhetõ kitámasztó tipus a bringámon, és szinte a most fent levõ Author kitámasztón kivül mindegyik problémás volt. Ez a tipus azonban esztétikus és probláma mentes sohasem mozdult el, nyilt ki stb... csak ajánlani tudom. Nekem sajnos kell mert sokszor van GPS is a kormányon nem szeretem ide oda ledönteni a gépet.
SPD : mind a prizma, mind a kitámasztó, mind a GPS túrás stilusra utal, de én ha az idõjárás engedi mindig terepen megyek és nem bejáratott ösvényeken hanem hegyen völgyön sziklás leejtõkön. Egyszerüen félek az SPD-tõl lefelé attól hogy hirtelen le kell tenni a lábam, eldobni a bringát stb... nagy emelkedõn meg nem vagyok elég erõs és ha kicsi a pedálfordulatom és megpörög a hátsókerék már el is esek. Idén talán megyek egy két versenyre és megnézem mit tudnak a profik. Talán SPD is lehet még.
Köszi a multkori infót végülis nem BB7-et hanem Lx hidraulikus féket vettem.
#15430
Írta 2007. április 17. - 15:32

a kitamaszto meg lehet hogy hasznos, de komolyabb terepre jaro bringara nem valo.
attol felsz, hogy nem birsz kilepni az spd-bol, de attol nem, hogy a razkodastol ide-oda csapodik a kitamaszto, es egyszer beleakad a labad?
amugy en is elvoltam spd nelkul evekig, de miota hasznalom azota azon tunodok vajon hogy birtam? :chin:

RAUH-Welt
B E G R I F F
#15431
Írta 2007. április 17. - 14:07

Mostmár kezd jobb lenni a bringám. A ferrarinak drukolok, de bicajban csak a Mercedes ezüstnyil jöhet szóba .....
Egy Spd sokat dobna.
A kitámasztó kell mert eldõl a bringa, a macskaszem prizmák kellenek mert elütnek éjszaka. :clap:
SPD volt,de nem hiányzik nagyon feszélyezett bringázás közben állandóan arra gondoltam keresztezõdésben, emelkedõn, leejtõn mikor kell kilépjek, estem is egy csomót. Azért lehet hogy egyszer kiprobálom még....
#15432
Írta 2007. április 16. - 23:50

Pénteken Én is birtokba vettem új drótszamaram.
http://pix.bikemag.h...199526&cat=2950
http://pix.bikemag.h...199527&cat=2950
http://pix.bikemag.h...199528&cat=2950
http://pix.bikemag.h...199529&cat=2950
http://pix.bikemag.h...199530&cat=2950
Üdv.
Grande
nem veled találkoztam múlt hétvégén Pécsen ugye?

szép. az is szép volt. kb tök ugyan így szerelve.
Coiler után a mozgása az kb egy kalap...

de nem egy célre épült a két gép ugye.
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda
#15433
Írta 2007. április 16. - 18:50

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#15434
Írta 2007. április 16. - 18:38


-=B.B.B.=-
"Aki nevet,azzal együtt nevet a világ.Aki sír,az egyedül sír..." Oldboy
#15435
Írta 2007. április 16. - 18:09


#15436
Írta 2007. április 16. - 17:26


Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#15437
Írta 2007. április 16. - 17:19

http://pix.bikemag.h...199526&cat=2950
http://pix.bikemag.h...199527&cat=2950
http://pix.bikemag.h...199528&cat=2950
http://pix.bikemag.h...199529&cat=2950
http://pix.bikemag.h...199530&cat=2950
Üdv.
Grande
#15438
Írta 2007. április 16. - 10:44

balint92: a te új géped volt a múlt héten a Gyurinál? (fehér scamp fully váz, meg shwalbe space, ennyi maradt meg:D)
igen de a váz feka
#15439
Írta 2007. április 16. - 09:03

Mostmár kezd jobb lenni a bringám. A ferrarinak drukolok, de bicajban csak a Mercedes ezüstnyil jöhet szóba :
Kerékpár 1. kép
Kerékpár 2. kép
Author Solution 7005 váz
Mavic crossride (24 kardküllõs)
Schwable SmartSam gumi
LX M580 integrált hajtómû + Kona iparu csapágyas pedál
SRAM 9.0 láncsor + Sram 971 lánc
LX váltó hátul XT váltó elõl
LX tárcsafék elõl+ Avid SD5 hátsófék LX fékkarral
LX2007 váltókarok
WTB pure üllés + Pazzaz ülléscsõ
Truvariv stucni + kormány
RockShox Pilot teló
Kb.: 13,5 Kg (Velem pont 100 Kg)
Egy Spd sokat dobna.
#15440
Írta 2007. április 15. - 22:33

Gratula! Ehhez már fegyvertartási engedély kell!Nekem meg ez lett!
http://pix.bikemag.h...=186603&cat=500

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]