Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Ki milyen bringával nyomul?

- - - - -

  • Please log in to reply
19084 replies to this topic

#2781
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,388 posts
off: Ezeknek a 'nettó' súlyméréseknek nem vagyok nagy híve; löttyel a gumiban, nyeregtáskával, kulacstartóval/kulaccsal megyünk úgyis. Bolti adatnak jó a 'nettó', pedál nélküli. (Az én 13,6omban nyeregtáska nincs benne, a többi igen. Teljesen tudományosan felállok a mérlegre, majd utána megismétlem ugyanezt bringával a kezemben :) )

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#2782
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,278 posts
hát én se gondoltam, de így táblázatban (bár itt-ott kis ráhagyással) kijön a 13kg pedál nélkül)
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#2783
forest

forest

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,146 posts
Gyönyörûek a gépek! Gratula mindenkinek! Bár nekem a feketék felé húz a szívem! :)

Nem értem,h miért vagytok a 13 kg-n fent akadva. Nekem a gépem 15,4 kg és könnyûnek érzem(Fat albert gumikkal,kaiserrel 16,4kg)! :D A villán tudnék egy fél kg-t könnyíteni,de túlságosan szeretem ezt a villát. :)

Amúgy van itt olyan aki használta ezeket a 2.35-ös fat alberteket? A kaiser után olyan kis vékonynak tûnik,h nem tudom,h mennyire merjem ezekkel megereszteni sziklás részen,mert attól félek,h könnyen kiszakítja. :(

#2784
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,326 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee
Zeke: nagyon szép gép! Elsõre furcsa volt a tag, hogy miért néz a váz felé a lock kar és hozzáférhetetlen helyen, de aztán láttam, hogy átalakítottad remote-lockosra. Nagyon komoly!
A fotó hol készült?
Tömeg párom bicaján úgy rémlik, 13,1 volt, amikor másfél hete kíváncsiságból megmértem egy kampós mérleggel, de megmérem majd mégegyszer. Azért ezeket a Canyonokat lehet tuningolni rendesen! Elég jó alap, mert elég könnyû a váz maga és a tömegét tekintve a hajtáslánc szintén egész jónak mondható. Csere és tuning maximum csak a megbízhatóság jegyében for történni rajta, tervem szerint tubeless-esítem a kerékszettjét és E/H Geax Aka 2.1 TNT/Geax Mezcal 2.1 TNT-t kapna, de mint írtam, nem a tömegcsökkentés lenne a cél. Így is úgy megy felfelé, hogy lassan már nem gyõzöm a tempóját!... ;-)

Gabe84: köszi! :-)
Lehet, hogy rossz a mérlegem és csal egy kicsit felfelé, nem lehetetlen. Tiédnél a 11.8 bitang jó tömeg, de hát az Ibis az Ibis! ;-)

#2785
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,388 posts
Szarv csere és jöhetne is a garázsomba a fehér canyon :) Jók a képek is.

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#2786
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
zscs: azert hoztam fel peldanak, mert alkatresz-szinten nem volt eleresztve (comp - sokmindent nem csereltem rajta), de a vaz tenyleg konnyu, ami a merevsegen erzodik is. a mostani 29er giant is merevebb (11.5kg), a pitch utan meg plane szembetuno volt (13.7). de ez szamomra nem sokat vont le az ertekeibol, annyira bejott az a geo. neha szivesen visszapattannek ra.

26oson szerintem egy 38/24et probalj ki 10es sorral, es meg fog valtozni a velemenyed :)

#2787
Zeke

Zeke

    vendég

  • fórumtag
  • 161 posts
A Canyon súlya tényleg 13kg felett van?

Nekem reconnal , kõnehéz felszereléssel (alig van rajta pille cucc) alatta jön ki :o

Feltöltött kép

Feltöltött kép

A morcos.


#2788
Gabe84

Gabe84

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,248 posts
zscs, ne mond, hogy az a Merida 13,5 kg, tuti kevesebb. Nekem nem sok grammániás alkatrészem van, de így 11,8 kg a 140/140-es fully.

A Canyon tetszik, pedig nem vagyok fekete párti :)
"A fordulóig nyélen, utána ing, gatya"

#2789
Röfike

Röfike

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,950 posts
Jajj az a Stumpi... :)


#2790
blueshark

blueshark

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,190 posts
jaj az a Canyon :)
Team Heavy Pedal - Szeged

A tehetség az, amikor többet tudsz, mint amennyit tanultál.

#2791
Szabii

Szabii

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 349 posts
Nagyon szép gépek, nekem a oneforty tetszik a legjobban, elég ütõs megjelenése van.. :)

#2792
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13,254 posts
  • LocationSvájc
Pite: én most XLC nyeregcsövet nézegetem, ha kell tudok hozni neked olcsóért

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#2793
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,326 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

dawg-ot (ami nem könnyû váz, picit nehezebb is mint a Tied) simán ki lehet hozni 12,6-ra úgy hogy bõven elég massziív legyen mázsához is, ust gumikkal (igaz lötty nélkül) mindeféle grammos cucc nélkül. most 13,9 pedál nékül. majd fél kilós nyereggel meg amúgyis nehéz cuccokkal. de kb az a 12,2 ami a minimum (alu/szkandi vázra építve) ami még használható, mongy 70 kiló fölött. stumpi nekem 12,2 volt de kolbász is volt (a váz)


ja és a foxival majd tapasztalatok pls :)



Jaja, lehetne még itt is alkotni a tömeg ügyében, ha nagyon akarnék! (Meg fõleg, ha lenne rá zsozsóm!...) Amúgy az a véleményem, hogy a 14-14.5 kiló is totál vállalható szerintem egy AM bicajnál.
Ha nagyon akarnám, mint ahogy nem:-), akkor a lehetõségek: nálam ugye a külsõk nagyon ballonosak és nehezek, pontosan 1499g volt a kettõ újonnan, és akkor még ehhez jön a lögyi, kb. 2x80-100 ml. Lehetne még itt-ott könnyebb alkatrészre váltani, például karbon kormánnyal -100g, nyergem is 272g volt, ahogy a hétvégén mértem, szóval itt is lehetne még 50-70 vagy akár még ennél is több grammot faragni egy de cudarul drága nyereggel, meg hajtókarból mondjuk ha 2x10-es XT-t vennék, az is súlyos mínuszok lennének egybõl. Mindenesetre kiköltekeztem magam egy idõre. A fék terén talán egy 2012-es Elixir7-et bevállalok még késõbb és akkor a fék terén sem lesz gondom egy darabig, remélhetõleg.

Foxiról majd írok, csak még nem jártam vele terepen. Gyakorlatilag mindenben az és olyan, amilyet szerettem volna: QR15, tapered, open-bath (azaz nem az új FIT-es), nem útállítós (ami csak bonyesz és macera), talán csak a Kashima coat hiányzik egyedül a totális nirvánához, de az olyan meg legyen a csilliárdos szülõk kölkeinek meg a profi versenyzõk játéka! :-)

#2794
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,278 posts

13,6 kg bitang jó tömeg egy ilyen AM-kategóriás bicajtól szerintem. Én a gyártókat nem értem igazából, mikor a gyári adatokat megadják, hogy hogyan a fenébe hoznak ki itt-ott ilyen 12.5 kg körüli tömeget, még ha pedál nélkül mérve is ugyan, de gyakran már állítható nyeregcsõvel. Azon kívül, hogy valami 500 grammos külsõket tesznek rájuk, amiket egybõl lehet is cserélni, ugye... ;-)
Nekem szintén alakul az új bicaj. Gyakorlatilag vettem egy új bringát és a régibõl és újból építettem össze most egy újat, csak még nem volt akaraterõm összesarazni, de cudarul! ;-) Tömegre én is ott vagyok, ahol a te géped ilyesmi rugóúttal (140/140mm). Sõt, ha az eladó cuccok elmentek, szerintem a végösszeg sem lesz túl vészes, kijövök egy új váz+villa árából. Remélem!... :-)



dawg-ot (ami nem könnyû váz, picit nehezebb is mint a Tied) simán ki lehet hozni 12,6-ra úgy hogy bõven elég massziív legyen mázsához is, ust gumikkal (igaz lötty nélkül) mindeféle grammos cucc nélkül. most 13,9 pedál nékül. majd fél kilós nyereggel meg amúgyis nehéz cuccokkal. de kb az a 12,2 ami a minimum (alu/szkandi vázra építve) ami még használható, mongy 70 kiló fölött. stumpi nekem 12,2 volt de kolbász is volt (a váz)


ja és a foxival majd tapasztalatok pls :)
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#2795
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,261 posts
nagyon klassz cangák! ZSCSné gépe tetszik legjobban.
így most hiányzik a trance, szinte meghoztátok a kedvem, hogy újra hintalovat építsek. :)

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#2796
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,388 posts
Nekem ugyanúgy (a kilencesemhez képest) 11-32, de sokkal erõsebb a lánc, terepen inkább ezt díjazom a magam részérõl.
Hát igen, szeretném hogy csak a 300gr legyen kompromisszum az állíthatónyeregcsõvel :D. Mit akarsz a vázad színe megy a kerekekéhez :D. Útállítás nem hiányzik? Nekem meredeken nagyon hiányozna, elõzõ és ez is emelgetné az elsõ kereket pedig ráfekszek a kormányra. Plusz néha kényelmesebb hosszú, meredekebb emelkedõn így menni. Látom ti a szarvat sem preferáljátok annyira; én ugyanezért szeretem - bár igaz, nélküle dögösebben, igazi AM/trail gépnek néz ki - a masszív husselfelt kormány úgy adja meg igazán a kinézetet. :)

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#2797
DannyL81

DannyL81

    Dancó a hegyről...

  • fórumtag
  • 1,373 posts
  • LocationVeresegyház

A jó "csengõ" meg mindig menõ, de igazán! :-)

Nagyon adja! :D Hol vettétek? :D

"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager


#2798
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,326 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee
Jó a 120, érzésem szerint könnyebb vele például mászni, szerintem nagyon jó választás volt a Kross! Canyon is 120mm-es, elég szinte mindenhová idehaza és nagyon kényelmes, stabil bringa, párom nagyon szeretni. Pilisben, Budai-hegyekben szoktunk bicajozni; igaz, a köves részeket ki nem állhatja és ilyenkor õ sokszor felmegy aszfaltra; ilyenkor megbeszéljük, hol találkozunk, én meg csapatok egyet terepen. ;-)
Nyeregcsõben egy ismerõs vett 2012-es RS Reverbet, próbálgattam kicsit; eléggé tetszene, na! :-)
10-es váltás? Jó kérdés, mennyire jön be... Párom bringáját én szervizelgetem és bajlódtam már a váltó beállításával; maradjunk annyiban, nem egyszerû. Viszont ha sikerült beállítani, talán egy leheletnyivel finomabb a váltás a kilences rendszerhez képest. Ezt pontosan megítélni persze nem tudom, ahhoz kevés vagyok. :-) Fura egy dolog ez a sok fogaskerék olyan sûrûn egymás mellett, nagyon pontosan kell itt már a váltót beállítani, a lánc éppen hogy csak elfér az alatta és felette lévõ fogaskerekek közt. Ami meg zavaró lehet késõbb a tízesben, hogy ha elkoszolódik egy kilences és egy tízes hátsó váltó, elég egyértelmû, hogy a kilencessel amíg vígan elmennék, a tízest már szét kell kapni és alaposan megtisztogatni. A lánc élettartama felõl is vannak még kétségeim, hozza-e a kilences szintjét (egy nyolcasét biztos nem fogja, az nagyon jó volt), de ez majd kiderül. Excelben szervíznaplót vezetek a bicajokról pontos km-adatokkal, szóval ez mindenképp kiderül majd.

Arn, hm, igen, azért ne túlozz a "szép bicajokkal", mert a vázam színe... Olyan "eklektikus", hogy úgy mondjam... :-) Noha nem volt elsõdleges szempont a szín; meg hát ha határozottan nem tetszett volna, nem vettem volna meg. Mindenesetre képen még szokni kell, élõben viszont egész pofás. (Tolvajmágnes a javából!) Mindegy, fontosabb volt, hogy ez hátul még IS tárcsafék-felfogatással jön (2012-es váz tökéletesen ugyanez, még színre is, csak már PM-es, amit nem szerettem volna), a fejcsõ viszont már tapered, ott vannak rajta ugye a már említett nyeregcsõkábelt vezetõ szemek és meglehetõsen túlépített. A régi mellé téve és megfeszegetve a hátsó kereket és a felfüggesztés környéként, hadd ne mondjam, mennyivel merevebb a 2008-as AM-nél! Na meg tetszett, hogy átütõs és tapered már a villa is, igaz, a fehér szín itt nem a kedvencem, mert feketét jobban szeretem, de ez bizony nem FIT-es, hanem a régi jó open-bath technika belül! 2012-es One-Forty meg már FIT-es villával jönne és nem sima Float, hanem Talas, de azt nem tudnám szervizelni magam, így azért sem szerettem volna.
Rengeteget filóztam amúgy 2012-es Trance X1-en is, ami mind küllemben, mind pedig a felfüggesztését tekintve no plus ultra lehetett volna - aztán úgy láttam, ennyi pénzt köszönöm, de nem tudnék kiadni egy bicajra. Válság van, kérem szépen! ;-)

Arn, egyébként aluvázas alappal nagyon alacsony az a 12.5-ös tömeg sima nyeregcsõvel, elég ügyesen összeválogattad az alkatrészeket ezek szerint. Speci vázak mondjuk jó alapok erre, a német magazinok rendre a legalacsonyabb tömegeket mérik a vázaiknál. Gumikon mondjuk lehetne spórolni, csak én nem merek ilyeneket használni itt. A málhával 85 kilós tömegemmel félnék, hogy kivágja az oldalfalát valami kõ, szóval a kerekeken nekem van mindig egy kis extra súly. Sebaj, legyen minden megbízható, a technika oldaláról mindig az a lényeg! ;-)

#2799
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
szep bringak... a 140et mozgo stumpjumper fsr comp 12.8kg volt allithato nyeregcsovel, nelkule 12.5 (pedallal, kiegeszitokkel, flaskatarto, kmora, etc). de szivesen megtartottam volna ezt is :)

Feltöltött kép

#2800
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,388 posts
Ismerõs, szinte mindent így veszek, bár olykor már fárasztó lehet - pl most meghalt a tv, helyette kerestem mást, de ezt muszájból ugye...
Te szereted a tizes rendszert terepen? Én a kilencest is rühellem...
Hát igen, állítható nyeregcsõ... Pár hét után feladtam - egy alsóközepes bringa áráért mérik õket. Hatalmas dolog, de q..a drága.
Tetszik a vánfórti, szemeztem azzal is. Fõleg az átütõs villával. Geóra az enyém is am, hiába számít ma már marathon rugóútnak a 120... De talán ennek is köszönhetõ hogy jó taggal annyira hatékony(?). Elején a válogatásnál így elég sok gép került a pakliba... Pár héten belül volt alkalmam minden nélküli float, Float R, és SPV-s Manitouval használni - meglepõ! Az elsõ még lefele hintázott.

Párod bringája is kellemes darab, irigyellek - ezek szerint érdemi erdei tekerésre is el tudsz pároddal menni. 1-2 bowden/vezeték nem hosszú elöl rajta?

Ja, naná, nekem bukóra van sípolós krokodil :D, páromnak pedig szinben fullyjához illõ csengõt kellett keresni, nem kis feladvány volt :D. Neki vegyeshasználatú gép,(gyakorlatilag meg 99% mûút) nekem mszerencsére már van egy olyan aszfaltos gépem is végre amit szeretek, és nem kell kompromisszumot kötnöm a montival. :)



szerk.: arn, aki elég fiatalos a merevhez az nem 'panaszkodhat' :D

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám