Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Ki milyen bringával nyomul?

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
18867 hozzászólás a témában

#1
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 873 hozzászólás

Egyszeres témakörben is tudom borzolni a kedélyeket, a minap beszéltem le magam ezekről (talán nem untalak velük):

https://www.microshi...ls/bs-sr-m12-r/
https://trpcycling.c...duct/rrl-alloy/

És ugye az XD kazetta sem kötelező ebben az esetben, és mivel a sor mehet 50-ig, így a 40-es lánckerék is tutti (lehet venni kínaít még olcsón nyárig).
A TRP fék hogy tetszik, harap eléggé?



Évekig használtam 10 sebességes microshift bar end shiftert teljes megelégedéssel. Imádtam.
  • Kisherceg és Rabbit kedveli ezt

#2
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 832 hozzászólás
  • LocationKelenföld

 Egy bajom van, ami nem a fék hibája, hogy a teljes tokozás miatt bénácska az érzés. A Uniton a bb7 szintén végig házban van bovdenezve, de sokkal jobb, hiába legolcsóbb ház+köszörült bovden. Ezen még valami jagwire van, de elég tompa és nehezen mozog (főleg a a hátsó), szóval erre még rá kell nézzek.

A Merida nekem is végig van tokozva, gyárilag valami nagyon durung, hosszirányban erősített szálas jagwire tokkal az is. Hitványul mozgott, hosszúra volt hagyva, levágtam a végeiből, tettem bele rendes köszörült bowdent és alu tokvéget rá, teljesen jó lett a fékkar mozgása. Gondolom spóroltak 100 forintot valami ócska bowdennel.

 

Nem tudok TRP-re rosszat mondani, hosszabb távon sem, szerintem szeretni fogod. Fékbetétből is van választék, olcsón is akár. (Mondjuk én felraktam egy 180-as tárcsát előre.)

Drukkolok, hogy végre rákapj az országúti, akarom mondani gravel kormányos érzésre! smile.png


  • Kisherceg kedveli ezt

#3
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 6.999 hozzászólás

Egyszeres témakörben is tudom borzolni a kedélyeket, a minap beszéltem le magam ezekről (talán nem untalak velük):

https://www.microshi...ls/bs-sr-m12-r/
https://trpcycling.c...duct/rrl-alloy/

És ugye az XD kazetta sem kötelező ebben az esetben, és mivel a sor mehet 50-ig, így a 40-es lánckerék is tutti (lehet venni kínaít még olcsón nyárig).
A TRP fék hogy tetszik, harap eléggé?


Ilyen agyabeteg cuccokkal hogyan untatnál? :-) A kormányvég váltókar jópofa, de inkább nem vennék, macerás lehet használni. Viszont az 1x10es MTB kompatibilis dropra való fékváltókar tetszetős.

A fékkel meg vagyok elégedve, azon kevés km alatt, amit beletettem, szépen bekopott és a fékhatásra sincs panaszom, rosszabbra számítottam. Nyilván nem egy bb7 vagy jobb hidraulikus, de fékez annyira, amennyire kapaszkodni tudok. 😁 Egy bajom van, ami nem a fék hibája, hogy a teljes tokozás miatt bénácska az érzés. A Uniton a bb7 szintén végig házban van bovdenezve, de sokkal jobb, hiába legolcsóbb ház+köszörült bovden. Ezen még valami jagwire van, de elég tompa és nehezen mozog (főleg a a hátsó), szóval erre még rá kell nézzek.
  • Rabbit kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#4
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.630 hozzászólás

Nem tűnik rossznak, és gondolom 11-esben is létezik.. Sramból még nézegettem is annó, ilyen fékkarjaim -fekete karral- vannak, szerintem teljesen rendben vannak.

 



#5
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 832 hozzászólás
  • LocationKelenföld

Köszönöm a tippet, észben tartom, de egyelőre jó lesz ez az 50T. Nem mondom, hogy nem kell a kistányér, mert volt hogy le kellett tegyem rá a láncot, de az 50T is egészen "élhető". Anno pár éve a canyon országútin (talán) 54T volt, azt még arrébbtolni se mindig sikerült nagytányéron... Nem titok, azon is filózok, hogy legyen inkább 1xvalami, de azért azt eléggé meg kellene tudni indokolni...



A Treket volt szerencsém élőben is megtapizni (és menni vele). Tényleg szenzációs, zavarbaejtőn sokat lehet nézegetni, annyi érdekesség van rajta. Pedig ugye egy rendes biciGli acélból készül...

Egyszeres témakörben is tudom borzolni a kedélyeket, a minap beszéltem le magam ezekről (talán nem untalak velük):

 

https://www.microshi...ls/bs-sr-m12-r/

https://trpcycling.c...duct/rrl-alloy/

 

És ugye az XD kazetta sem kötelező ebben az esetben, és mivel a sor mehet 50-ig, így a 40-es lánckerék is tutti (lehet venni kínaít még olcsón nyárig).

A TRP fék hogy tetszik, harap eléggé?


  • ZolkoW kedveli ezt

#6
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 6.999 hozzászólás

Az én gravelemről már volt kép, és nagyon utálom az első váltókat, de totál meg tudom érteni, hogy ha már van, akkor maradjon... volt, amikor úgy képzeltem, hogy ha valahol, akkor a gravelen lenne létjogosultsága a szélesebb tartománynak, de főleg azért, mert akkor többet próbálkoztam vele terepen. Oda egy igazán csörlőzős áttétel talán hiányozna, de a mostani állapottal már frankón elközlekedek, ezt is "véglegesnek" tekintem: 38T + 10-42 sor..

 

így nagyjából, ránézésre (számolás nélkül és azt sem tudva (elfelejtettem), hogy ez 11-es rendszer-e (gondolom igen)) ez a tartomány kb nekem is megfelelne, talán csak a 38T helyett lenne 40T. mert nagyon erős vagyok nincsenek itt nagy meredélyek.


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#7
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 291 hozzászólás

Köszönöm a tippet, észben tartom, de egyelőre jó lesz ez az 50T. Nem mondom, hogy nem kell a kistányér, mert volt hogy le kellett tegyem rá a láncot, de az 50T is egészen "élhető". Anno pár éve a canyon országútin (talán) 54T volt, azt még arrébbtolni se mindig sikerült nagytányéron... Nem titok, azon is filózok, hogy legyen inkább 1xvalami, de azért azt eléggé meg kellene tudni indokolni...



A Treket volt szerencsém élőben is megtapizni (és menni vele). Tényleg szenzációs, zavarbaejtőn sokat lehet nézegetni, annyi érdekesség van rajta. Pedig ugye egy rendes biciGli acélból készül...

"Pedig ugye egy rendes biciGli acélból készül... " - Ez nekem tetszik, tudok vele valamiért azonosulni. biggrin.png



 


  • Rabbit kedveli ezt

#8
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.630 hozzászólás

Az én gravelemről már volt kép, és nagyon utálom az első váltókat, de totál meg tudom érteni, hogy ha már van, akkor maradjon... volt, amikor úgy képzeltem, hogy ha valahol, akkor a gravelen lenne létjogosultsága a szélesebb tartománynak, de főleg azért, mert akkor többet próbálkoztam vele terepen. Oda egy igazán csörlőzős áttétel talán hiányozna, de a mostani állapottal már frankón elközlekedek, ezt is "véglegesnek" tekintem: 38T + 10-42 sor..

 

Köszönöm a tippet, észben tartom, de egyelőre jó lesz ez az 50T. Nem mondom, hogy nem kell a kistányér, mert volt hogy le kellett tegyem rá a láncot, de az 50T is egészen "élhető". Anno pár éve a canyon országútin (talán) 54T volt, azt még arrébbtolni se mindig sikerült nagytányéron... Nem titok, azon is filózok, hogy legyen inkább 1xvalami, de azért azt eléggé meg kellene tudni indokolni...



A Treket volt szerencsém élőben is megtapizni (és menni vele). Tényleg szenzációs, zavarbaejtőn sokat lehet nézegetni, annyi érdekesség van rajta. Pedig ugye egy rendes biciGli acélból készül...



#9
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.630 hozzászólás

Sokan 40-esre teszik, és Mavicból volt ugyanilyen árban (mint a 30-as) 35-ös is, de az már a 2 kilós lélektani határ felett volt súlyban :P

Nem tudom, itt szélesség-arányokat mennyire van értelme nézni (szvsz van), de ez kb ugyanaz az arány, mint amikor 25-ös felnire teszünk 2,25-ös vagy 2,35-ös külsőt, amit épp ideálisnak is tartok.

A váz hivatalosan 29-es, de kerestem előtte a témában, és 2,8-as gummákkal találtam képet ilyne Trekekről. Ehhez az kell, hogy középcsapágynál kellően szélesen induljanak a csövek, ebben meg segít az, hogy boostos tengelyszabvány, és 92-es pressfites a csapágyház. De normál hajtómű kell bele, ez egy 172-es Q-faktorú GX.

Ezekhez egyébként nem kéne igazából sem boost, sem pressfit, de úgy látom, így kevésbé kell trükközni a hajlításokkal, meg speckó elemekkel a vázgyártónak. A Vitusnak menetes középrésze volt, szokásos 73-as. Amikor azt a vázat vettem, hirdettek egy acélt is, ami meg 142-es hátsó tengelyű volt, mégis belefért a 3,0-ás külső is.

Ha már: a villa hivatalosan 650B-s, a gyártó úgy listázza, de ugyanolyan magas, mint a 29-es. Ebben is egész normálisan elfér mindkét kerékméret, ha feljebb lépnék 29-es gumiméretben, akkor először a hídba érne bele (kéne is rá egy normálisabb sárvédő, csak a becsúszók miatt, mert ennek a felfogatásán módosítanom is kellett, hogy ne lógjon bele semmibe)

Kössz, ez hasznos infó, azt hittem, ide már szükséges a 35-40 mm is akár, de ez így nagyon jól hangzik. 

 

A váz mennyire speciális méretezésű a duci gumi miatt? Pl hajtóműből szélesebb kell bele, mint egy szabvány 73mm-s középrészű vázba kéne? A nyeregvázcsőnél az a lapítás őrületes, nagyon szép megoldás, és a férőhely szempontjából is elég előnyös. 


  • Kisherceg kedveli ezt

#10
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 6.999 hozzászólás

Ha marad az első váltó, akkor a 46-os lánckereket jó szívvel ajánlom.



Mindkét bemutatott kerékpárral szívesen járnék én is. Gratulálok a tulajoknak. smile.png


Köszönöm a tippet, észben tartom, de egyelőre jó lesz ez az 50T. Nem mondom, hogy nem kell a kistányér, mert volt hogy le kellett tegyem rá a láncot, de az 50T is egészen "élhető". Anno pár éve a canyon országútin (talán) 54T volt, azt még arrébbtolni se mindig sikerült nagytányéron... 😁 Nem titok, azon is filózok, hogy legyen inkább 1xvalami, de azért azt eléggé meg kellene tudni indokolni... 😕



A Treket volt szerencsém élőben is megtapizni (és menni vele). Tényleg szenzációs, zavarbaejtőn sokat lehet nézegetni, annyi érdekesség van rajta. Pedig ugye egy rendes biciGli acélból készül... 😋

Kisherceg módosította - 2021. május 04. - 23:01

  • Rabbit kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#11
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 6.999 hozzászólás

Mindig is nagyon tetszett ez a konkrét ronin generáció, gratulálok hozzá! Ez a kapható legnagyobb (tán 58-as?) vázméretű verzió? Gyönyörűen megmunkált ez a váz+villa szett, milyen csőszettből van pontosan?

Köszi! Úgy tűnik, újabban valahogy megtaláljuk egymást ezekkel a "gazdátlan" szamurájokkal, a Unitom is sokat várt, mire lett gazdija. :)

54-es, csak valahogy nagynak látszik, le is mértem mielőtt elhoztam. Menet közben már szépen kiadja.

A gyártó honlapjáról nem derül ki, illetve nincs név megadva, szóval semmi extra csőszett. Viszont tényleg szép és az összeszerelés is egészen szép, nem tudtam belekötni. Kerek egész a csomag, bár egy jobb kerék szettet el tudnék képzelni.
https://en.author.eu...ua42882901-4757

Kisherceg módosította - 2021. május 04. - 15:53

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#12
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 439 hozzászólás

felavattam smile.png

 

608d7ebce75111797f1534bd.jpg?width=2000&

 

Mindig is nagyon tetszett ez a konkrét ronin generáció, gratulálok hozzá! Ez a kapható legnagyobb (tán 58-as?) vázméretű verzió? Gyönyörűen megmunkált ez a váz+villa szett, milyen csőszettből van pontosan? 



#13
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 439 hozzászólás

30-ason.

Kössz, ez hasznos infó, azt hittem, ide már szükséges a 35-40 mm is akár, de ez így nagyon jól hangzik. 

 

A váz mennyire speciális méretezésű a duci gumi miatt? Pl hajtóműből szélesebb kell bele, mint egy szabvány 73mm-s középrészű vázba kéne? A nyeregvázcsőnél az a lapítás őrületes, nagyon szép megoldás, és a férőhely szempontjából is elég előnyös. 



#14
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.630 hozzászólás

30-ason.

 

Milyen belső szélességű felnin vannak ezek a 2,8-as gumik? 



#15
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 832 hozzászólás
  • LocationKelenföld

*Na jó, az ing nyilván nem. Persze azon már pörgök, mit lehetne még "tuningolni", de egyelőre próbálom türtőztetni magam. smile.png

Ha marad az első váltó, akkor a 46-os lánckereket jó szívvel ajánlom.

 

 

 

Mindkét bemutatott kerékpárral szívesen járnék én is. Gratulálok a tulajoknak. smile.png


  • Kisherceg és ZolkoW kedveli ezt

#16
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 439 hozzászólás

Én szeretem, ha valami fenntartható, szóval zavar, ha úgy kell vadászni még készleten ragadt példányokat a korábbi NN-ből, inkább váltottam most. Pedig azt bírtam, bár nekem inkább overkill már az is, legalábbis hátul biztos. Ez szerintem jó váltás volt, talán minden téren jobbnak is érzem, ahelyett, hogy kompromisszum lenne. Rendes száraz időre van jobb, de ez egész évben jó lehet.

NN egyébként van 2,6-osban egy pár, de egyetértek azzal, hogy 2,8 körül kezd megjönni a duci érzés, a 2,6 arra volt jó, hogy rájöjjek, hogy ez tetszene smile.png Tudom, mások szerint meg a 2,6 az arany középút..

Milyen belső szélességű felnin vannak ezek a 2,8-as gumik? 



#17
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.630 hozzászólás

Én szeretem, ha valami fenntartható, szóval zavar, ha úgy kell vadászni még készleten ragadt példányokat a korábbi NN-ből, inkább váltottam most. Pedig azt bírtam, bár nekem inkább overkill már az is, legalábbis hátul biztos. Ez szerintem jó váltás volt, talán minden téren jobbnak is érzem, ahelyett, hogy kompromisszum lenne. Rendes száraz időre van jobb, de ez egész évben jó lehet.

NN egyébként van 2,6-osban egy pár, de egyetértek azzal, hogy 2,8 körül kezd megjönni a duci érzés, a 2,6 arra volt jó, hogy rájöjjek, hogy ez tetszene :) Tudom, mások szerint meg a 2,6 az arany középút..



#18
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 6.999 hozzászólás

27,5x2,8.
És az új kedvenc gumijaim, eddig a Nobby volt a sarasabb időkre félretéve, ez univerzálisabb, de mégis tapadós. Ekkora méretben meg olyan helyeken sem kapar el felfelé, ahol az erőm már elfogy..



Mondjuk én előre simán feltenném a nobby nic-et, szeretem, ha elől harapós, hátul meg könnyen csúszik.:-)

Kisherceg módosította - 2021. május 03. - 21:17

  • Rabbit kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#19
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 6.999 hozzászólás

@Kisherceg: na de taposópedál!?!?tongue.pngrolleyes.gifsmile.pngbiggrin.png
@ZolkoW: ezek mekkora gumik?

Szép gépek, gratulálok mindkettőtöknek!

Köszi, nyilván taposó pedál, hiszen szakál is van, a favágó ing pedig megrendelve*.... 😁

*Na jó, az ing nyilván nem. Persze azon már pörgök, mit lehetne még "tuningolni", de egyelőre próbálom türtőztetni magam. :)

Kisherceg módosította - 2021. május 03. - 21:14

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#20
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.630 hozzászólás

27,5x2,8.

És az új kedvenc gumijaim, eddig a Nobby volt a sarasabb időkre félretéve, ez univerzálisabb, de mégis tapadós. Ekkora méretben meg olyan helyeken sem kapar el felfelé, ahol az erőm már elfogy..