Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Ki milyen bringával nyomul?

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
18387 hozzászólás a témában

#1
deviantRider

deviantRider

    újonc

  • fórumtag
  • 8 hozzászólás
  • LocationNyíregyháza

Szerintem magában a gumiban van ennyi egyenetlenség. 2016-ban volt ilyen problémám egy pár Scwalbe 2.25-ös külsővel, cserélve is volt garanciában, mégis volt/van oldalirányú mozgása.

Lehetséges. Majd vizsgálódom még, de annyira nem zavaró.


deviantrider.co.nf


#2
ultio

ultio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.023 hozzászólás

 

Amúgy gondolkoztam azon, hogy most akkor a felni túl keskeny és amiatt járkál el oldal irányba a gumi vagy a küllők lazák?

 

Szerintem magában a gumiban van ennyi egyenetlenség. 2016-ban volt ilyen problémám egy pár Scwalbe 2.25-ös külsővel, cserélve is volt garanciában, mégis volt/van oldalirányú mozgása.


Canyon Spectral AL 5.0 EX (2017)
rasti rusti

#3
deviantRider

deviantRider

    újonc

  • fórumtag
  • 8 hozzászólás
  • LocationNyíregyháza

lájkolom a sufni-tunigolt alkatrészeket a Bringán! ;) azt látom, hogy 2,6-os gumik, de mennyi hely van körülöttük?

 

Elöl nincs gond, ott 8-10mm hely maradt. De hátul már van, mert ha nagy nyomatékkal megyek (vagyis ha gyorsulok), akkor beleér párszor váz (chainstay) egyik oldalába. Ott nincs is több hely 3 mm-től oldal irányokba.

 

Szóval hátulra nem tanácsos már ekkora, rájöttem. Talán a 2.4-es még elmenne. Jah, meg nekem 19mm-es a felnim is. Tudom ,ez se ideális ilyen méretre már, de nem DH-zok, meg nem vadulok annyira, hogy esetleg lefordulhat a felniről. A következő bicajomnál már figyelek erre is, mert nekem bejön a plusszos méret amúgy. A fatbike már kevésbé.

 

Amúgy gondolkoztam azon, hogy most akkor a felni túl keskeny és amiatt járkál el oldal irányba a gumi vagy a küllők lazák?


deviantrider.co.nf


#4
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 5.673 hozzászólás

lájkolom a sufni-tunigolt alkatrészeket a Bringán! ;) azt látom, hogy 2,6-os gumik, de mennyi hely van körülöttük?


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#5
szak

szak

    vendég

  • fórumtag
  • 252 hozzászólás

A teknikához nem értek, de jó kis geg ez a bringa felirat.



#6
deviantRider

deviantRider

    újonc

  • fórumtag
  • 8 hozzászólás
  • LocationNyíregyháza

Jó kis bringa lett ez, hajrá! A zee váltó kicsit kilóg a sorból, azt meg elképzelni sem tudom, hogy az a váltókar hogyan tudja pontosan kezelni, de ez legyen az én problémám, tesztelni tökéletes :) 8-9-10-es rendszer? Ha 8 akkor értem, ha nem, akkor nem. 

Az átfestés miért? Szép lett, jól beleillik a képbe, csak mi baj volt a meridával? 

 

10-es rendszer. A váltókar módosítva lett így pont annyit húz, amennyi kell. Gyakorlatilag amire felcsavarodik a váltóbowden, arra ragasztottam egy pvc darabot, így több kábelt húz egy "kattanásra", mert nőtt a dob átmérője. (pont eltaláltam elsőre mennyi anyag kell oda. kb 1.5mm vastag) A rövid kanalas váltó meg azért, mert nekem felesleges ettől hosszabb. Meg ez jobban feszít, halkabb az egész, nem mozog stb. Meguntam a neon zöldet, így átfestettem. Lehet idővel az egész bicaj ilyen zöld lesz. Vagy sivatagi homok barna. Szóval maradok a katonai színeknél. De ez egyelőre a jövő zenéje.  Amúgy van a honlapomon régebbi kép is, hogy miből, mi lett. Szép volt másik zölden is, de én már csak ilyen vagyok.. Valamit alkotnom kell. :D


deviantRider módosította - 2018. január 16. - 16:54

deviantrider.co.nf


#7
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 107 hozzászólás

A "láncterelő" egy homemade cucc. Nem nagyon van rá szükség (NW miatt), de rajta hagytam. A váltó most egy olcsó (1000FT!) első marokváltó (a gumi leszedve róla). Keveset gurulok most télen ezért próbálgattam ezt-azt addig is. Kíváncsi vagyok milyen lesz hosszabb távon. (de van tervben másik váltó helyette)

 

Amúgy big seven. Átfestve.

Jó kis bringa lett ez, hajrá! A zee váltó kicsit kilóg a sorból, azt meg elképzelni sem tudom, hogy az a váltókar hogyan tudja pontosan kezelni, de ez legyen az én problémám, tesztelni tökéletes :) 8-9-10-es rendszer? Ha 8 akkor értem, ha nem, akkor nem. 

Az átfestés miért? Szép lett, jól beleillik a képbe, csak mi baj volt a meridával? 



#8
deviantRider

deviantRider

    újonc

  • fórumtag
  • 8 hozzászólás
  • LocationNyíregyháza

Két érdekes dolog tűnt fel, a váltókar, és a láncterelő. Mifélék ezek? Ja, és ez nine vagy seven? 

A "láncterelő" egy homemade cucc. Nem nagyon van rá szükség (NW miatt), de rajta hagytam. A váltó most egy olcsó (1000FT!) első marokváltó (a gumi leszedve róla). Keveset gurulok most télen ezért próbálgattam ezt-azt addig is. Kíváncsi vagyok milyen lesz hosszabb távon. (de van tervben másik váltó helyette)

 

Amúgy big seven. Átfestve.


deviantrider.co.nf


#9
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 107 hozzászólás

H34Da5n.jpg
 

H34Dyep.jpg

 

Két érdekes dolog tűnt fel, a váltókar, és a láncterelő. Mifélék ezek? Ja, és ez nine vagy seven? 



#10
deviantRider

deviantRider

    újonc

  • fórumtag
  • 8 hozzászólás
  • LocationNyíregyháza

H34Da5n.jpg
 

H34Dyep.jpg


deviantrider.co.nf


#11
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.110 hozzászólás
  • LocationBécs

csak par honapja hasznalom az oval nw tanyert, de nem volt gond, pedig ket szemmel hosszabbra is hagytam, ahogy a tanyer gyartoja ajanlotta.



#12
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 986 hozzászólás

Valószínű kellene egy narrow-wide, vagy egy kis felső giude. Egyik sem túl drága. 

 

Országútimon elől nw tányér van, a belső pozícióban sima ultegra váltóval, és évek óta nincs. vele gondom. 

 

Szerintem is, NW-s tányérra szavaznék ha lehet :)

 

end.re:-nek meg gratula!



#13
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 835 hozzászólás

igen, ez sima egysebis tányér. ...és igen, valóban nincs túl jó hírük, bár nekem eddig beváltak, nem tapasztaltam túlzott kopást korábban (bár amennyit én tekerek... :rolleyes: ), mikor még ss hajtásban használtam  akkor sem(nem ezt a példányt, ez majdnem új). ugyanez a rendszer volt a uniton, ott nem volt ilyen gondom, szóval most némileg tanácstalan vagyok, de valami majd csak lesz.... :)

Valószínű kellene egy narrow-wide, vagy egy kis felső giude. Egyik sem túl drága. 

 

Országútimon elől nw tányér van, a belső pozícióban sima ultegra váltóval, és évek óta nincs. vele gondom. 



#14
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 107 hozzászólás

igen, ez sima egysebis tányér. ...és igen, valóban nincs túl jó hírük, bár nekem eddig beváltak, nem tapasztaltam túlzott kopást korábban (bár amennyit én tekerek... :rolleyes: ), mikor még ss hajtásban használtam  akkor sem(nem ezt a példányt, ez majdnem új). ugyanez a rendszer volt a uniton, ott nem volt ilyen gondom, szóval most némileg tanácstalan vagyok, de valami majd csak lesz.... :)

Nekem anno mikor on-one ss-em volt, olyan problémám is akadt, hogy nem volt síkban a középcsapágy ház. Ez persze észrevehetetlen mértékű volt, simán be lehetett tekerni mindent, össze lehetett szerelni az átmenőtengelyes külső csapágyas hajtókart, csak épp a tányér nem állt tökéletesen egyenesen. 

Aztán mikor felszabályozták a monoblokk házat (nagyon minimális szinte elhanyagolható mennyiségű fémet ledolgozva a házról), hipp-hopp megszűnt ez a probléma. Nálam még a hátsó csúszó papuccsal is voltak gondok, de mivel ez ejtő papucsos, gondolom pontos, így elöl lehet érdemes még talán megnézni. Aztán ha az sem, akkor sarutávolság hátul, minden vonalban van-e, mert szemre biztosan, de valójában nagyon nüansznyi is elég a bizonytalankodáshoz. 

Vagy minden jó, és fogalmam sincs, hogy mi okozhatja a leesést. :) 



#15
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 5.673 hozzászólás

A DH tányér is narowwide? Azok nem sima egysebességesek szoktak lenni? Az FSA nem tudom mit fejlesztett az elmúlt 10 évben, de nekem még olyan emlékeim vannak régről, hogy nagyon puha anyagból dolgoztak, sem tartós, sem merev nem volt. Nem lehet ez (is) a gond? Bár, ahogy nézem, egy ennyire lyukmentes tömör tányér csak nem hajlik észrevehetően... 

 

igen, ez sima egysebis tányér. ...és igen, valóban nincs túl jó hírük, bár nekem eddig beváltak, nem tapasztaltam túlzott kopást korábban (bár amennyit én tekerek... :rolleyes: ), mikor még ss hajtásban használtam  akkor sem(nem ezt a példányt, ez majdnem új). ugyanez a rendszer volt a uniton, ott nem volt ilyen gondom, szóval most némileg tanácstalan vagyok, de valami majd csak lesz.... :)


Kisherceg módosította - 2017. december 13. - 12:15

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#16
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 107 hozzászólás

1*10 (zee váltó, saint kar, slx sor 11-36, "régi" xt hajtóművön fsa dh 34T tányér) de valami nem kerek vele, bekapcsolt kuplunggal is képes ledobni 34:11-en a láncot. :( egy szemmel rövidebb lánc már túl rövid lenne, kipróbáltam...

A DH tányér is narowwide? Azok nem sima egysebességesek szoktak lenni? Az FSA nem tudom mit fejlesztett az elmúlt 10 évben, de nekem még olyan emlékeim vannak régről, hogy nagyon puha anyagból dolgoztak, sem tartós, sem merev nem volt. Nem lehet ez (is) a gond? Bár, ahogy nézem, egy ennyire lyukmentes tömör tányér csak nem hajlik észrevehetően... 



#17
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 5.673 hozzászólás

Gratulálok hozzá, nagyon szép vasdarab!

 

Milyen 1x rendszer van rajta? (A kép, amit láttam, nem hajtásoldalról készült)

 

1*10 (zee váltó, saint kar, slx sor 11-36, "régi" xt hajtóművön fsa dh 34T tányér) de valami nem kerek vele, bekapcsolt kuplunggal is képes ledobni 34:11-en a láncot. :( egy szemmel rövidebb lánc már túl rövid lenne, kipróbáltam...


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#18
ttamas22

ttamas22

    újonc

  • fórumtag
  • 19 hozzászólás

mivel ezen az oldalon még nem volt a vaspacim, játszunk "spot the difference"-t!

 

501IMG_20171210_131826_1.jpg

 

nem kerül egy autó árába, de ezzel végre úgy tudok menni, mintha most kötöttem volna el. :D persze még mindig nincs kész, de erősen közelít. hála a tervezőnek (Brant Richards, áldassék a neved!), ez tényleg kézre/lábra áll, mindent szeret, kivéve egyenesen menni. :D ...nem úgy, mint a unit... :( a láncdobálásról még mindig nem sikerült leszoktatnom, de ami késik... mindenesetre a mai tekerés után némileg türelmesebben várom a tavaszt,  az új inbred megjelenését.

 

egy bajom van csak, egyre hangosabban súgja egy hang a fejemben, hogy "vegyél droppert!"  :wacko:

 

ja és ez a "sárvédő", hátnemtom', valamit használ-e, az biztos, nagyon fárasztó hallgatni, mert elég, ha csak elmegyek egy pocsolya mellett, máris hangja lesz. mér' ilyen szűk az RS villahídja?? a 2,4-es X-king még csak nem is egy nagy gumi!

Gratulálok hozzá, nagyon szép vasdarab!

 

Milyen 1x rendszer van rajta? (A kép, amit láttam, nem hajtásoldalról készült)



#19
eddie1978

eddie1978

    vendég

  • fórumtag
  • 355 hozzászólás

a dropper gyavaknak valo :D

Pontosan. Nekem van. ;)



#20
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.110 hozzászólás
  • LocationBécs

a dropper gyavaknak valo :D