menci a majom!
Jelentkezz be Regisztrálj
Ki milyen bringával nyomul?
#2
Írta Tegnap, 21:50
- Kisherceg és zscs kedveli ezt
#3
Írta 2024. november 15. - 12:13
Esküszöm szégyellem magam de ki akartam próbálni ekkora és már-már MTB külsőkkel.
1 hónappal ezelőtt a flip chip megfordítással növeltem a tengelytávot. Érezhetően más lett a gép, nem annyira fickós, lefelé nekem stabilabb a köves helyeken. Télre a 48as Tufo Thundero külsők nem maradhattak és a logikus 44es Tufo Swamperok helyett a kő nehéz G-One Ultrabite 50-es került fel összesen 400+ gramm többlet jelentve (nagyon jó áron voltak, van ebből is könnyebb változat). 1.5 hónap után végre tiszta volt, tartott használat közben 25 percig .
- Kisherceg, Rabbit, zscs és 1 további fórumtag kedveli ezt
#4
Írta 2024. október 05. - 15:18
Addig is amíg a BB7 projekt szünetel egy kis élménybeszámoló.
Szóval alig vártam, hogy újra menjek a BuBa-ra tekerni egy jót, de már az új bringával.
Mivel ez már a sokadik utam a Buba-n, tudtam, hogy mi vár rám.
Nem siettem sehová, kényelmesen indultam neki, élménybringázást szerettem volna és nem szenvedőset.
Kíváncsi voltam, hogy fogjuk bírni az emelkedőket, leginkább én?
Fel voltam rá készülve, hogy a "combosabb" áttétel miatt, bringa tolás lesz a nagyobb emelkedőknél, de tévedtem!
34-32-vel mindehol sikerrel vettük az akadályt, ügyes bringa!
Nagyon élveztem a bicóval az utat, haladós és kényelmes volt. Persze néha, itt-ott zsibbadt egy picit, de semmi extra.
Defektem is volt, szóval izgi volt.
Az utolsó posztom óta, a bicó kapott "frissítéseket" is.
Új bandázst (Deda Presa). Na ezzel jól megszenvedtem vagy 2 órát minimum, ez tanuló pénz volt. Majd a következő szebb lesz.
Komfortosabb vele a kormány fogása, határozottan.
A gyári Marin (by Zoom) stucni helyére egy FSA Gossamer érkezett. A méret maradt ugyan az, csak az esztétika miatt cseréltem.
Na meg persze súlyban is könnyebb lett egy picit. A gyári stucni szögletesebb volt, nem igazán illett a vékonyabb csöves "látványvilághoz". Sokkal jobban harmonizál a gyári FSA fejcsapággyal is.
Kapott új külsőket is, kevláros Schwalbe-G-One TLS személyében 35mm szélességben. Ég és föld a gyárihoz képest.
Ugyan úgy gyorsnak érzem vele a bringát, de "magyar" aszfaltos utakra sokkal jobban illik, érezhetően kényelmesebb vele a bringa, a rázós, gyökeres aszfaltozott szakaszokon is.
Szóval szép fokozatosan tuningolgatom a bicót, fejben lassan összeáll a teljes kép, idő és pénz kérdése...
Minél többet megyek a bringával, annál jobban élvezem.
Egyébként a mostani fékekhez is kezdtem hozzá szokni. Azt is mondhatnám, hogy kiismertük egymás határait!
Na de azért a BB7-re nagyon kíváncsi leszek. Tűkön ülök!
Néhány dokumentációs jellegű fotót is hoztam, fogadjátok szeretettel.
- Kisherceg, husevotelefonfulke, Rabbit és 2 további fórumtag kedveli ezt
#6
Írta 2024. szeptember 08. - 19:46
- Kisherceg, ZolkoW, Rabbit és 2 további fórumtag kedveli ezt
#7
Írta 2024. augusztus 15. - 07:38
Az a bronzszínű váz nagyon szép!
gyerekes tekerés
- karakoram és Kisherceg kedveli ezt
#9
Írta 2024. július 12. - 22:46
Sziasztok,
Az ígért élménybeszámoló következik.
Játék és mese!
Mondhatnám ezt is a bicóról, de azért nem minden fenékig tejfel.
100 km után úgy szálltam le a bringáról, hogy egyszer sem zsibbadt semmim, az egész út alatt!
Nem volt olyan emelkedő, ahol le kellett volna szállnom vagy nagyon szenvedtem volna. Meglepődtem magamon!
Koskormányt megkedveltem, nem szeretném lecserélni. Nagyon jó voltak a különböző fogási pozíciók, főleg a hosszabb emelkedőkön.
Igaz, a gyári bandázsolás nekem vékony, de már meg is vettem az új 3 mm vastag bandázsolást, a napokban fel is szeretném rakni.
Kíváncsi leszek rájuk, mennyire javul a komfort érzés...? Majd beszámolok erről is.
A gumik gyorsak, jól is tapadnak, legalább is száraz körülmények között. De sajnos a rossz minőségű kerékpár utakon fárasztó volt menni, az 5 barra pumpált gumikkal nagyon rázott a bringa eleje, a végére már éreztem a tenyeremet. Az is lehet, hogy nem vagyok ehhez szokva?! Minden esetre ballonosabb gumikkal tervezek a jövőben, ez lesz a következő komfort fejlesztés a bringán.
A fékek egészen jól bekoptak az út végére, oly annyira, hogy a nap végére a hátsó már "muzsikált" is!
Összességében teljesen más élmény volt ezzel a bringával menni, olyan érzés,
mikor nem akarsz leszállni róla, csak menni, menni és menni....
talpfa módosította - 2024. július 12. - 22:55
- Kisherceg, ZolkoW, Rabbit és 3 további fórumtag kedveli ezt
#10
Írta 2024. július 06. - 21:33
Tetszetős, gratulálok!
El sem tudom mondani anno mennyit nézegettem ezeket a vázakat de végül nem vettem soha.
https://photos.app.g...6FvKFusKpNqw1TA
Most állt össze. A váltóbovdenek cseréje igazi kihívás volt, de kb. 8 munkaóra és két idegösszeroppanás után sikerült. Buycycle vásárlás volt, ami (mármint a buycycle vásárlási folyamat) még nem túl kiforrott, de nélkülük nem találtam volna rá erre a hollandiai biciklire.
Jelen állapotában (kulacs nélkül, de kulacstartókkal és pedállal) 8.8 kg. Öröm vele mászni
#11
Írta 2024. július 06. - 16:12
https://photos.app.g...6FvKFusKpNqw1TA
Most állt össze. A váltóbovdenek cseréje igazi kihívás volt, de kb. 8 munkaóra és két idegösszeroppanás után sikerült. Buycycle vásárlás volt, ami (mármint a buycycle vásárlási folyamat) még nem túl kiforrott, de nélkülük nem találtam volna rá erre a hollandiai biciklire.
Jelen állapotában (kulacs nélkül, de kulacstartókkal és pedállal) 8.8 kg. Öröm vele mászni
- karakoram, Kisherceg és Rabbit kedveli ezt
#12
Írta 2024. július 02. - 09:38
A koskormányt szokni kell, valóban. Vagy megszoksz, vagy megszöksz, szerencsére elég sok lehetőség van a koskormány-mentesítésre is. Ha úgy alakulna...
Fék ügyben nem tudok okosat mondani. A betét és akár a tárcsa cseréje hozhat plusz fékerőt, de nyilván van egy limit, amit maga a fék jelent. A bovdenezés, ha megüt egy minimum szintet, nem lehet akadály. (Szerintem a hagyományos, spirál szerkezetű ház jobb, a hosszantiszálasnak csak hosszú egyenes szakaszokon van értelme.)
Jó gurulást a bicajjal, számítok a beszámolókra a fejlesztésekről és a tapasztalatokról!
- talpfa kedveli ezt
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#13
Írta 2024. június 30. - 19:35
Kisherceg...
Gyors fotó az udvarban.
A nyereg nem eredeti, az kényelmetlen volt. Átraktam a Rockyról.
Elfekvőben volt egy szép BBB nyeregcső bilincsem, azt is cseréltem.
Na meg persze normális pedálokat raktam rá, a gyári műanyag vackok helyett.
talpfa módosította - 2024. június 30. - 19:42
- karakoram, Kisherceg, Rabbit és 2 további fórumtag kedveli ezt
#14
Írta 2024. május 13. - 14:03
Csak a fejemben valami nem hagyott nyugodni, hogy legyen már benne 48-as külső .
És nagyon jó lett vele kinézetre is . Terepen egészen biztosan hatékonyabb, kényelmesebb, aszalton meg nem érdekel nagyon, hajtom és kész. Bőven van hely a sárnak úgy, hogy a Giant változtatható tengelytáv még mindig a rövidebb állásban van. Hosszabb állásban egészen komoly 650B-s monster gravel lenne az eredmény. Ez a nagyon világos oldalfal nem jön be, visszanéztem a 44-es külsővel készült fotókat, 4 hónap és bebarnulnak.
- ZolkoW, Rabbit, donciccio és 1 további fórumtag kedveli ezt
#15
Írta 2024. május 09. - 10:29
Így van, a váz alu. Hajtásmerevség szempontból az tudom mondani, hogy nekem ez egy megfoghatatlan paraméter, acél és alu vázaim voltak, külön sosem éreztem, hogy valamelyiket más hajtani. Zötyögni vele - talán más.
Sajnálom, hogy nem forgalmazza már az R2-bike, villát is ebayről sikerült vennem pár éve, pedig a boostos változata is nagyon ki volt nézve, de így már nem erőltetem. Sajnos a méretezése nekem nem bizonyult ideálisnak, a két méret közötti lenne a legjobb, vagy ha alacsonyabbra készítenék őket, és akkor L-es.. a Trek pont jobb egy picit.
Hát ez valami gyönyörű! Ráadásul elöl-hátul merev és egysebességes... A Niner nekem is ott van a kívánságlistán...
A karbonváz mennyire érződik hatékonynak hajtás szempontjából? Nekem egy tuningolt 2018-as Kona Unitom van (Mavic Crossmax SL kerekekkel és Ritchey karbon villával) és (a jelentős tömegen kívül) az egyetlen bajom vele a szánalmas nyomatékom alatt is érezhetően csavarodó középcsapágy-terület. Egyébként az egyik legviccesebb kerékpárom, leginkább az egysebességessége miatt.
#16
Írta 2024. május 08. - 21:45
Hát ez valami gyönyörű! Ráadásul elöl-hátul merev és egysebességes... A Niner nekem is ott van a kívánságlistán...
A karbonváz mennyire érződik hatékonynak hajtás szempontjából? Nekem egy tuningolt 2018-as Kona Unitom van (Mavic Crossmax SL kerekekkel és Ritchey karbon villával) és (a jelentős tömegen kívül) az egyetlen bajom vele a szánalmas nyomatékom alatt is érezhetően csavarodó középcsapágy-terület. Egyébként az egyik legviccesebb kerékpárom, leginkább az egysebességessége miatt.
a váz alu, csak a villa karbon.
Kisherceg módosította - 2024. május 08. - 21:46
- ZolkoW kedveli ezt
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#17
Írta 2024. május 08. - 19:21
Hát ez valami gyönyörű! Ráadásul elöl-hátul merev és egysebességes... A Niner nekem is ott van a kívánságlistán...
A karbonváz mennyire érződik hatékonynak hajtás szempontjából? Nekem egy tuningolt 2018-as Kona Unitom van (Mavic Crossmax SL kerekekkel és Ritchey karbon villával) és (a jelentős tömegen kívül) az egyetlen bajom vele a szánalmas nyomatékom alatt is érezhetően csavarodó középcsapágy-terület. Egyébként az egyik legviccesebb kerékpárom, leginkább az egysebességessége miatt.
Ja, belekukkantva a grammozós topicba, ezen semmi különösen könnyű nincs a villát és a 0 grammos váltást leszámítva, így pedállal, kulacstartókkal, teltkarcsú külsőkkel 9,95 Kg.
Sosem volt előtte 10 kiló alatti
bicómmontim. Markolatból már érkezik az új, rá lehet szokni a szilikonra. Meg lesz még itt 19-es, esetleg 18-as lánckerék próbálgatva, de tegnap is egész jól boldogultam vele. nem is a tolás a gond, azt még nem kellett, hanem az enyhe lejtők
#18
Írta 2024. május 08. - 10:39
Nagyon klassz masina, gratulálok hozzá!
Imádtam mikor egysebis bringám volt és a hegyekben/terepen mentem. Térdem jelezte sajnos, hogy nem kellene....
- ZolkoW kedveli ezt
#19
Írta 2024. május 08. - 08:14
Ja, belekukkantva a grammozós topicba, ezen semmi különösen könnyű nincs a villát és a 0 grammos váltást leszámítva, így pedállal, kulacstartókkal, teltkarcsú külsőkkel 9,95 Kg.
Sosem volt előtte 10 kiló alatti bicóm montim. Markolatból már érkezik az új, rá lehet szokni a szilikonra. Meg lesz még itt 19-es, esetleg 18-as lánckerék próbálgatva, de tegnap is egész jól boldogultam vele. nem is a tolás a gond, azt még nem kellett, hanem az enyhe lejtők
Jól, van! Elegem lett abból, hogy nem írok ide, szóval írok!
Túlzás a nyomulás, de van ilyenem. Egy kört már mentem vele. Ez is vagy fél évet készült, először rossz (pedig Niner.. ) excentert sikerült rendelnem, a 3D nyomtatottat már korábban elvetettem, ez a noném pedig elsőre korrektnek tűnik. 30:20. Olyan gyengéknek, és türelmeseknek, mint én.
Ja, 27,5 x 2,6, mert hát nájner. De elsősorban inkább mert a pluszos fasza. Az ilyen csirke kvázipluszos is, de hátul ez is éppcsak elforog (nyugi, van vagy fél centi oldalanként, de ezt a vázat még nem ezt szem előtt tartva tervezték. Örülök, hogy ez is összejött egyáltalán)
- karakoram és tolli kedveli ezt
#20
Írta 2024. május 07. - 20:24
nézzük csak.. asszem, 25 belül, ezt igazából gravelre vettem, arra is tetszik. Régebbi NN minta, kár, hogy megszüntették, illetve valami más néven, fapadosabb verzióban él tovább. 29-esből nem fért volna el a rendes 2.4 sem, kicsit szűkre szabták ott a helyet ott hátul.