Jelentkezz be Regisztrálj
Single Speed
#1601
Posted 2008. August 31. - 22:53
Néhány bejegyzéssel ezelõtt kérdeztelek titeket a láncfeszességrõl. Akkor meglepõen jól fogadtátok a dummy kérdéseimet, remélem ez most sem lesz másként! Azóta kipróbáltam a bringám örökhajtósként is, és a zaj mérséklõdött ugyan, de nem múlt el. És itt merült fel az újabb kérdés: Nem lehet hogy azért hangos mert nem jó a kenés?
Közben a youtube-on találtam ezt a videót, a lánc hangja kísértetiesen hasonlít az enyémre. Létezik, hogy a sok baszkurálás során leszedtem az olajat a láncról? Ti mit javasoltok lánckenésre?
Köszi.
#1602
Posted 2008. August 29. - 18:46
ha nem tévedek, az elég szigorú NJS specifikus hajtómûvek között egyedül a DA octalinkes, a többi 4szög. ugyanúgy, mint ha tartanánk közvéleménykutatást ahead vs. menetes fejcsapi kérdésben, valószínûleg ahead gyõzne, NJS-nél mégsem.
és a white is csak egy termék: >>LINK<< :scared:
#1603
Posted 2008. August 29. - 18:31
#1604
Posted 2008. August 29. - 17:53
az más kérdés hogy ki mennyire használja intenzíven a gépét. lehet hogy enyhe túlzásokba estem, de egy mai tömegcuccnál igazából nem arra mennek rá hogy sokáig tartson, hanem arra, hogy megvedd, egy darabig jól mûködjön, aztán vegyél másikat. nekik is élni kell valamibõl, ezt meg kell értenünk. na meg vannak egyéb tényezõk amik pl nyomják le az árakat, illetve a minõséget (gyártási darabszám pl)
Hát igen, a szerelõm is mondogatja, hogy a mai cuccok finoman mûködnek, de tartósságuk egy kalap szart sem ér. Nekem azt mondta, hogy lx alatt ne is gondolkodjak. Erre megkérdeztem, hogy mégis miért bírja a '90-es évek elejérõl való acera szettem is hbátlanul a kiképzést, mire azt mondta "jaaa, hát igen, akkoriban még normális minõséget produkáltak". Tény és való, hogy a made in japan felirat bele volt ütve, ahogy kell.
Szerintem ez nem nosztalgia, hanem puszta tények. Fõleg mikor a bikemagban olvasod, hogy a millás verseny gép totálkáros lett 4700 km alatt, amiben rengeteg aszfalt volt. Most akkor erre mit lehet mondani?
#1605
Posted 2008. August 29. - 17:44
#1606
Posted 2008. August 29. - 17:34
ezek mind presztízsmárkák (white, phil wood, chris king, stb.) de én is feltennék egy chris king ss agyat a bicómra, természetesen titán fogaskerékkel és még ragozhatnám. na de kinek van arra pénze? viszont általában érdemes megtalálni a legjobb ár-érték arányú terméket, és azt kell venni. pl ott vannak a matricacégek termékei (b+, on-one agyak, amiket a quando gyárt, és a szín valamint matrica kivételével ugyanazok), ezek is elfutnak 6-8 ezer kilométert, aztán csere. addig úgyis meghal a felni (fõleg ha v fékes és sokat mész sárban). ugyanúgy tönkremegy a white is meg a chris is, csak késõbb. de ha számszerûen nézzük a dolgokat, akkor érdemes ft/km-re lebontani az árukat, és máris megvan az hogy mit érdemes venni. persze a májerfaktor mindíg erõsebb az ésszerûségnél.
ha nekem csak 6-8 ezer km-t futnának el a régi, shimano acera agyaim, meg a felnik, akkor már egy ideje nem bicajoznék velük
Campa record agyaimba is kellett kónuszt és golyókat cserélni. Igaz nem 3000 km után, hanem 30 év után. Bár a számok félig stimmelnek
#1607
Posted 2008. August 29. - 16:49
#1608
Posted 2008. August 29. - 15:52
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#1609
Posted 2008. August 29. - 15:44
nem csúnya darab
a hajtómû kicsit gagyinak tûnik nekem, bár attól még lehet hogy nem az.
Annyira talán nem, egy Sugino Comp. Basszus, tényleg nem ronda, mint a Lancia Delta Martini:
Would you, Quintus? Would I?
#1610
Posted 2008. August 29. - 14:28
#1611
Posted 2008. August 29. - 13:08
Egyet értek, jók a tartós dolgok, csak azt akartam mondani, hogy nem hiszem el, hogy egy Phil monoblokk tényleg 16 évet bír. És nem is kell, hiszen elvileg "olcsón" cserélhetõ a csapágy...
Már rég nem észérvekrõl van szó (amelyekkel egyébként messzemenõen egyetértek és amelyek mentén általában magam is igyekszek mozogni), hanem egy áru mindazon hasznáról, melyet az adott vevõnek az adott pillanatban jelent. És ebben benne lehet minden: ár, presztizs, vélt, vagy valós többlet tudás, csillogás, marketing, minden, ami a vevõnek értéket jelent. No, meg az emberek nagy része önigazolást keres a beruházásaira és hülye lesz azt mondani a méregdrágán vett cuccra, hogy nem érte meg! Matula bácsi után szabadon: "Ha 16, hát 16. Û tudja!"
Would you, Quintus? Would I?
#1612
Posted 2008. August 29. - 13:02
most már csak várni kell
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#1613
Posted 2008. August 29. - 13:00
gyártás alatt van ez:
Csak nem? Régi projekt, láttam árulod a Mosert.
Would you, Quintus? Would I?
#1614
Posted 2008. August 29. - 12:41
a hajtómû kicsit gagyinak tûnik nekem, bár attól még lehet hogy nem az.
zotyo: nekem is van olyan ismerõsöm aki '9x-es xt agyakat használ. gyönyörûek, nagyon szépen futnak, és azok se voltak annyira drágák hogy ne érné meg megvenni õket. amúgy full xt szettje van, és minden gyönyörûen néz ki azon a gépen a korához képest és minden mûködik is. egy mostani akármilyen csapágyat agyat stb-t megnéznék mondjuk 8-10 év múlva hogy mi marad belõle.
#1615
Posted 2008. August 29. - 12:39
Amikor az "ipari" csapágyas B+ agyat megvettem a bringába, akkor pont azért választottam azt, mert elvileg abba szabvány csapi való, agyis olcsón cserélem. Azt hiszem Novatech pl. nem errõl híres, saját csapágyai vannak, amit nem lehet beszerezni.
Ezért szeretem amúgy a Sh. kónuszos rendstert, mert 3000km-enként párszáz forintért cserélek benne golyókat. Nem fut legendásan simán, de én azért 5öst adok neki, fõleg hogy a montin 1991-es agyakat használok, én vagyok azt hiszem a 3. vagy 4. tulaja és igazoltan futottak már 30e km-t.
És ez csak egy régi LX, még mindenki megnézte, hogy "gyá, milyen kecses régi agyak", régen sem volt Chris King árban. Nekem ennél nem kell jobb.
Szebb igen, de akkor sem ChrisKing árban...
#1616
Posted 2008. August 29. - 12:36
Mér' jó az Neked?
gyártás alatt van ez:
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#1617
Posted 2008. August 29. - 12:28
#1618
Posted 2008. August 29. - 12:19
a szépen csillogás... na az teszi õket drágává.
ugyan mi kerül egy White SS agyban annyiba. olyan 1szerû, mint egy faék...
nem tudom elképzelni, hogy az érzésen kívül egy közönséges menetes SS agy annyival többet tudna. ha kazetta mechanika, meg drága (pl. titán) anyagok, akkor OK, de amúgy egy szépen felpolírozott valami.
Megérni egyértelmûen nem éri meg, de itt már sok más egyébb is bejön a képbe, nem utolsósorban a marketinggépezet, ami csavargatja a tökeinket.
(Amúgy én kedvelem a tartós dolgokat és sok esetben hajlandó vagyok megfizetni a többletköltséget még akkor is, ha számszakilag nem éri meg. Pl. ruházatot ritkán veszek, de tartósat, cserébe több pénzt adok ki rá.)
Would you, Quintus? Would I?
#1619
Posted 2008. August 29. - 12:09
csak mondjuk ez htII hajtómûvekhez jó. én meg nem szeretem a shitmanót, pedig tényleg jó hajtómûveik vannak. a raceface is jó hozzá, az meg mégiscsak közelebb áll a szívemhez.