34/13-as áttételem van, és sehogy se akar kijönni a lánchossz, félláncszemmel túl feszes, fel se bírom rakni, anélkül lazán leesik.
Mekkora az esélye, hogy ha változtatok az áttételen, akkor lehet h lesz olyan kombináció ahol jó? Vagy inkább ne is próbálkozzak?
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Single Speed
Indította
Endroo
, 2006. január 10. 21:40
#2081
Írta 2007. április 10. - 18:18
#2082
Írta 2007. április 10. - 17:24
A sima shimano (nemtommilyen) lánc nem jó erre a célra? Abból nem lehet kivenni?
A szabvanyos MTB (3/32") lanc nem passzol a SS szabadonfutohoz. Kivenni: ld elobb.
#2083
Írta 2007. április 10. - 17:19
A láncból miért nem lehet kivenni, ha túl hosszú?
Ha nekem szolt a kerdes: a lanc pont 3~4 mm-rel rovidebb annal, hogy egy egesz szemmel meg lehessen roviditeni.
#2084
Írta 2007. április 10. - 17:00
A sima shimano (nemtommilyen) lánc nem jó erre a célra? Abból nem lehet kivenni?
#2085
Írta 2007. április 10. - 16:54
#2086
Írta 2007. április 10. - 16:39
Hello,
a hetvegen raktam ossze az egysebesseges varosi bringamat, miutan rajottem, semmi szuksegem a Shimano Nexus agyvaltom adta plusz tomegre, es amugy se koltottem mar a bringaimra evek ota. Egy hetig probalgattam ugyanabban a fokozatban jarni, es mivel gond nelkul ment, penteken vettem egy komplett kereket a Luongo-ban (Bike+ agy, DT Champion kullok, Weinmann ZAC 2000 felni, Dicta 16-os racsni, SRAM PC-1 lanc es Gebhardt 42-es lanctanyer). Igy tobbe kerult, mint amire eredetileg gondoltam (lehet rohogni, de nem tudtam, hogy a lanc mas szabvanyu). Viszont a kesz bringa nagyon elvezetes lett! Itt az aproban vettem egy ~21"-os Hitec XCR vazat (jo massziv, egyenes tam/lancvillaval), elol egy noname HiTen merevvilla van. A tobbi cuccot meg osszeszedtem a maradekokbol.
Igazabol nem is akarok semmit kerdezni ;-) Amivel sokat kinlodtam, hogy az egygorgos fix lancfeszito sehogy sem akart a helyen maradni. A hajtokar eleg rugalmas, meg valamiert hajtas kozben a lancfeszesseg is valtozik, mintha ovalis lenne a lanctanyer (amit nem hiszek). Igy vegul fogtam magam, es felraktam egy Rohloff lancfeszitot, ezzel tokeletes. Sajnos a lanc nagyon hosszu, igy sem a befele feszites, sem a 'ghost wheel' nem johet szoba, de nem is banom.
Sajna 22-en nem tudok elmenni criticalmass-re, de matricakat ragasztgatok...
udv
LGee
ps. tok jol neznek ki a forumban ezek a 'kitiltott' nickek; majd igyekszem visszafogni magam... ;-)
a hetvegen raktam ossze az egysebesseges varosi bringamat, miutan rajottem, semmi szuksegem a Shimano Nexus agyvaltom adta plusz tomegre, es amugy se koltottem mar a bringaimra evek ota. Egy hetig probalgattam ugyanabban a fokozatban jarni, es mivel gond nelkul ment, penteken vettem egy komplett kereket a Luongo-ban (Bike+ agy, DT Champion kullok, Weinmann ZAC 2000 felni, Dicta 16-os racsni, SRAM PC-1 lanc es Gebhardt 42-es lanctanyer). Igy tobbe kerult, mint amire eredetileg gondoltam (lehet rohogni, de nem tudtam, hogy a lanc mas szabvanyu). Viszont a kesz bringa nagyon elvezetes lett! Itt az aproban vettem egy ~21"-os Hitec XCR vazat (jo massziv, egyenes tam/lancvillaval), elol egy noname HiTen merevvilla van. A tobbi cuccot meg osszeszedtem a maradekokbol.
Igazabol nem is akarok semmit kerdezni ;-) Amivel sokat kinlodtam, hogy az egygorgos fix lancfeszito sehogy sem akart a helyen maradni. A hajtokar eleg rugalmas, meg valamiert hajtas kozben a lancfeszesseg is valtozik, mintha ovalis lenne a lanctanyer (amit nem hiszek). Igy vegul fogtam magam, es felraktam egy Rohloff lancfeszitot, ezzel tokeletes. Sajnos a lanc nagyon hosszu, igy sem a befele feszites, sem a 'ghost wheel' nem johet szoba, de nem is banom.
Sajna 22-en nem tudok elmenni criticalmass-re, de matricakat ragasztgatok...
udv
LGee
ps. tok jol neznek ki a forumban ezek a 'kitiltott' nickek; majd igyekszem visszafogni magam... ;-)
#2087
vendég_Sugárfertõzött Oposszum_*
Írta 2007. április 09. - 21:37
Egyik haver új agyat szeretne.
Dirt/street felhasználásra lenne...az NS-t nézte, de nem igazán ismeri (én sem). Szal mennyit bír az NS SS hátsó agya? Megéri a maga 15 600 Ft-ját v. tudtok vmi jobbat ilyen árban, ami hátsó SS agy durvulásra?
Dirt/street felhasználásra lenne...az NS-t nézte, de nem igazán ismeri (én sem). Szal mennyit bír az NS SS hátsó agya? Megéri a maga 15 600 Ft-ját v. tudtok vmi jobbat ilyen árban, ami hátsó SS agy durvulásra?
#2088
Írta 2007. április 05. - 13:26
de, foleg felso allasban.
azert is jo, hogy forog a pedal kozepcsapi korul, mivel igy akar ezt a tulajdonsagat is ki lehet hasznalni.
azaz nem er le a pedal kiveve a ha belso iven kepes vagy also helyzetben tartani a pedalt.
kerekparozasi tecnikak luzereknek
azert is jo, hogy forog a pedal kozepcsapi korul, mivel igy akar ezt a tulajdonsagat is ki lehet hasznalni.
azaz nem er le a pedal kiveve a ha belso iven kepes vagy also helyzetben tartani a pedalt.
kerekparozasi tecnikak luzereknek
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#2089
Írta 2007. április 04. - 17:45
Nagyon szép a bicó.....grat hozzá, igazi kuriózum
nekem nagyon bejön ez a paripa:)
nem ér le könnyen a pedál?
nekem nagyon bejön ez a paripa:)
nem ér le könnyen a pedál?
#2090
Írta 2007. április 04. - 17:38
off
es meg szakdoganak is jo ;-)
csak ertse meg az oreg
on
szep dog amugy
mennyire bonyi a szerszam amit csinaltam hozza?
es meg szakdoganak is jo ;-)
csak ertse meg az oreg
on
szep dog amugy
mennyire bonyi a szerszam amit csinaltam hozza?
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#2091
Írta 2007. április 04. - 15:40
Kösz a kommenteket,
A váz egyáltalán nem triálos, csak a kormány meg a stücni, mivel nem volt más, és én amúgy is ezeket az alkatrészeket szeretem és szoktam meg, mivel triálos múltamból kifolyólag hozzászoktam a széles kormányhoz mással nem is szívesen mennék. A 203as tárcsát is lehet kifogásolni, de 3 ezer forint volt újonnan, és a marta amúgy sem valami bika fék, én meg 110 kiló vagyok, szal marad és jól is néz ki:)
Amúgy karbonból van.
Egyébként a váz 8 centis telóhoz van tervezve, kb 19 collos méretû, abszolut korszerû versenygeometriával bír, elsõsorban 26" kerék esetén, de 29" is belefér, másfél centi sárférõhellyel. Emellett a láncvilla kb 430 mm hosszú, de fél láncszemnyit változhat, mert a monoblock excentrikus kialakítású. Amúgy váltófül és elsõ váltó is fölszerelhetõ rá.
Elvileg fatty is belemegy, de én most tettem bele szûkítõ betétet, mert sem pénzem, sem indíttatásom nincs teleszkóp használatára. Az excenter most alsó állásban van, ami teló esetén ajánlott, ezért is van egy picit lejebb a mono mint kéne, de engem nem nagyon zavar.
A nyeregcsõ azért ívelt, hogy a 29" kerék elõtt mindenhol meglegyen a másfél- két centi.
Amúgy én terveztem fejlesztettem és gyártottam is, persze néhány cc-s guru véleményét is kikértem egyes geometriabeli kérdés terén... teljes egészében szrszámban készült, elvilleg reprodukálható, gyakorlatilag semmi kedvem hozzá, majd a következõ generációt, még fejlettebb technológiával. Bocs, nem nagyzásból mondtam a fejlettet.
Amúgy pár napja próbálgatom, igaz csak városban, nagyon kellemes, jó merev, de az ülés valahogy mégsem ráz annyira, egész érdekes érzés menni rajta.
A váz egyáltalán nem triálos, csak a kormány meg a stücni, mivel nem volt más, és én amúgy is ezeket az alkatrészeket szeretem és szoktam meg, mivel triálos múltamból kifolyólag hozzászoktam a széles kormányhoz mással nem is szívesen mennék. A 203as tárcsát is lehet kifogásolni, de 3 ezer forint volt újonnan, és a marta amúgy sem valami bika fék, én meg 110 kiló vagyok, szal marad és jól is néz ki:)
Amúgy karbonból van.
Egyébként a váz 8 centis telóhoz van tervezve, kb 19 collos méretû, abszolut korszerû versenygeometriával bír, elsõsorban 26" kerék esetén, de 29" is belefér, másfél centi sárférõhellyel. Emellett a láncvilla kb 430 mm hosszú, de fél láncszemnyit változhat, mert a monoblock excentrikus kialakítású. Amúgy váltófül és elsõ váltó is fölszerelhetõ rá.
Elvileg fatty is belemegy, de én most tettem bele szûkítõ betétet, mert sem pénzem, sem indíttatásom nincs teleszkóp használatára. Az excenter most alsó állásban van, ami teló esetén ajánlott, ezért is van egy picit lejebb a mono mint kéne, de engem nem nagyon zavar.
A nyeregcsõ azért ívelt, hogy a 29" kerék elõtt mindenhol meglegyen a másfél- két centi.
Amúgy én terveztem fejlesztettem és gyártottam is, persze néhány cc-s guru véleményét is kikértem egyes geometriabeli kérdés terén... teljes egészében szrszámban készült, elvilleg reprodukálható, gyakorlatilag semmi kedvem hozzá, majd a következõ generációt, még fejlettebb technológiával. Bocs, nem nagyzásból mondtam a fejlettet.
Amúgy pár napja próbálgatom, igaz csak városban, nagyon kellemes, jó merev, de az ülés valahogy mégsem ráz annyira, egész érdekes érzés menni rajta.
#2092
Írta 2007. április 04. - 15:33
Ja meg a tarcsafeket a nyakadba akasztod.. (vagy szerzel hozza adaptert.. hahaha)
Meg hat SS alubol...hmmm. ))
Meg hat SS alubol...hmmm. ))
Kétféle ember létezik: az egyik mindig megmondja,mit gondol, a másiknak vannak barátai.
http://soloszabi.blogspot.com
http://soloszabi.blogspot.com
#2093
Írta 2007. április 04. - 02:21
Nahat, keresgeltem a giant oldalan, s mire bukkantam:
XTC Single Speed 2006
Azt irjak, hogy 300 font hahahahaaa
XTC Single Speed 2006
Azt irjak, hogy 300 font hahahahaaa
#2094
Írta 2007. április 02. - 18:01
Gratulálok itt is!
Majd írj még róla pár sort, miket tud a váz.
Majd írj még róla pár sort, miket tud a váz.
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!
Race, no Rest!
#2095
Írta 2007. április 02. - 17:34
:clap: Gratulálok, különleges kis gép lett!!! Egy magasabb villával kevésbé lenne triálos.
http://www.ssuk07.com/
http://www.ssuk07.com/
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#2096
Írta 2007. április 02. - 12:06
Kedves Mr.NG! Nem tudom ki vagy és a bringád úgy ámblokk sem tetszik de nagy gratuláció hozzá hogy megcsináltad!!! Mibõl van a váz és ki csinálta hogyan és így tovább... Még egy pár variáció és lehet hogy lesz egy letisztult minimáldizájnos fullos gép is! Kicsit olyan orindzskántricsopperszes fílingje van a cuccnak jól látom?
#2097
Írta 2007. március 31. - 20:05
Üdv!
Ma lett kész a cucc marhára örülök neki...
Sajna 1,45 kg lett a váz, de nem baj, 6 centis fejcsõvel és excenterrel ez megbocsátható egy prototípusnak (legalábbis ezzel vígasztalódom...)
Vannak rajta nem odaillõ cuccok, mint pl az 1700 forintos acor nyeregcsõ, vagy a triál kormány/stücni, de tök mind1, most már így marad.
10 kilós a komplett gép.
Ma lett kész a cucc marhára örülök neki...
Sajna 1,45 kg lett a váz, de nem baj, 6 centis fejcsõvel és excenterrel ez megbocsátható egy prototípusnak (legalábbis ezzel vígasztalódom...)
Vannak rajta nem odaillõ cuccok, mint pl az 1700 forintos acor nyeregcsõ, vagy a triál kormány/stücni, de tök mind1, most már így marad.
10 kilós a komplett gép.
#2098
Írta 2007. március 23. - 14:10
#2099
Írta 2007. március 23. - 13:55
nagy örömmel jelentem, hogy végre teljes "jogú" tagja lehet a bringám ennek a fórumnak, hiszen a vázzal végérvényesen leszámoltam a váltó felrakás minimális esélyével is (bár nem terbveztem ilyesmit). Szívesen raknék fel képet, de sajna még nem tehetem, így leírom inkább:
váz: Kona Unit 2005 18'
villa: Reba Race poplock (tudom ez egy picit gáz, de, amint meggyógyul a karom.....)
kerekek: Kona gyári ss kerékszett (Hátul Shimano 17T racsnival)
Hmû: FSA V-drive egy gyönyörû piros Gebhardt 34T lántányérral
Fékek: Juicy Five 160 elöl/hátul Xt tárcsákkal
.......
már alig várom, hogy tesztelhessem is )))
váz: Kona Unit 2005 18'
villa: Reba Race poplock (tudom ez egy picit gáz, de, amint meggyógyul a karom.....)
kerekek: Kona gyári ss kerékszett (Hátul Shimano 17T racsnival)
Hmû: FSA V-drive egy gyönyörû piros Gebhardt 34T lántányérral
Fékek: Juicy Five 160 elöl/hátul Xt tárcsákkal
.......
már alig várom, hogy tesztelhessem is )))