Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
#17401
Írta 2006. június 04. - 19:43

arra kell figyelned, hogy egyenesen álljon a féknyereg a tárcsához képest, de gondolom ez teljesen evidens.
a villáról vagy a vázról le szoktam kaparni a festéket a tárcsafékszemrõl, majd utána ha kell, kialátétezem. nekem ugyan van ilyen tizedes alátétem, de ha neked nincs, veszel egy doboz sört vagy kólát, és annaka doboza pont jó lesz alátétnek.
és ennyi.
a fék nem dh fék, még csak cc-re sem merném bátran ajánlani, inkább ilyen olcsó túra biciklikre jó, ahol nem kifejezett lényeg az extrém fékerõ.
de gondolom használtad a keresõ funkciójá a fórumnak, és azért kérdezted mindezt, mert az nem adott elég találatot arról a fékrõl, amit az avid bb5/7 a shimano deore és a saint mellett a legtöbbet kibeszéltünk.....
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#17402
Írta 2006. június 04. - 18:50

#17403
Írta 2006. június 04. - 15:05

már visszaraktam hátúlra hayest és elõre fogok majd rakni asszem az avidom (bb5) csak azzal az volt a baj hogy elég nyúlós volt és az se fogott nagyon hátúl lehet ,mert Lx karral volt fenn?
#17404
Írta 2006. június 04. - 13:27

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#17405
Írta 2006. június 04. - 11:37

-Psylot nem csavarja, azt biztosra veheted:)
-Hatalmas fékerõt azért ne várj a HMX1-tõl
#17406
Írta 2006. június 04. - 11:29

Van egy Hayes HMX1-es fékem Lx karral és eddig hátúl volt és nagyon durván fogott aztán amikor beraktam elõre akkor meg már nem nagyon akart fogni, azért fogott ,de nem úgy ahogy kéne és egy Psylo telóm van.
Én arra gondoltam ,hogy esetleg a telóból folyik egy kis olaj talán és az valahogy ráfojik és attól csúszik meg vagy esetleg a teló csavarodig és az elnyeli a fékerõt mert az biztos nem lehet ,hogy el van kopva,koszos, nincs beállítva rendesen ,mert beállítóttam rendesen és meg volt tisztítva és nincs is elkopva.
Szerintetek mi a probléma, mit csináljak vele??
Elõre is köszi a egítséget.
#17407
Írta 2006. június 03. - 23:48

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#17408
Írta 2006. június 03. - 22:21

de sztem inkább az ívek számítanak, nem is annyira az, h mennyit fut házban / kívül
#17409
Írta 2006. június 03. - 21:40

#17410
Írta 2006. június 03. - 20:51

ezt a kérdést mindenki máshogy látja, van aki szerint a bowdenház nyúlik, van aki szerint a vázba bepattintott kis fém kupakok és a nem tökéletesen párhuzamos vágás..
egy drága és jó bowdenházzal, és rendes köszörült(nem a fekete teflonos) fékbosdennel tökéletes féket kapsz
#17411
Írta 2006. június 03. - 20:47

#17412
Írta 2006. június 03. - 18:49

A Pest-Sopron vonalon találkoztunk.
Ja a féknek utánanéztem és tényleg Deore-ról van szó.
#17413
Írta 2006. június 03. - 00:21

de szerintem még senki sem próbálta õket
sokkal rosszabb amúgy valszeg nem lehet, ha külön kiegészítõként gyártják
#17414
Írta 2006. június 02. - 22:39

#17415
Írta 2006. június 02. - 19:48

a verseny alatt már úgyse üzemel nagyon, de este otthon szétszeded, és a fék észre sem vette hogy mi történt.
ha viszont csak lemosod a bringád, és másnap mész el mindenhova, akkor...
itt a dolog nyitja.
a fék nem a buziknak való

#17416
Írta 2006. június 02. - 19:46



nem tudom, a,mert nem fékezel mert az buziknak való b,mert nem használod ilyen körülmények között, mint mondjuk egy 40 km hosszú agyagos-saras maraton, ahol már tolni sem tudod a taligát, olyan dzúsz van
a Hayeses srátzzal még maraton közben beszélgettem, Virágos-nyeregnél, ahol a kerókat mostuk, meg szerelgettünk.A szegény kis Hayesnek betett úgy a dolog, h a fékkart sem lehetett rendesen húzni, érzõdött, h görög van a falóban
késõbb ez nálam is elõjött, amikor már ott voltam, h ilyenekre figyelhettem

eleinte azt hittem, a bowdenház, de ugye elõl az végig zárt, és tényleg, a sár a féktestben ült vastagon
persze, ettõl még lehett volna vele "fékezni", de azért ennél legyünk igényesebbek
meg egy olajosnál ez mint mondottam, konkrétan a dugattyú halálát okozza
#17417
Írta 2006. június 02. - 19:34


ha meg utána úgy mész még 3 hétig, megint csak a te felelõsséged.
#17418
Írta 2006. június 02. - 19:10


tárcsaféknél is van mibe beleragadnia a sárnak!
pl. abba a sínbe, amikben a pofák kiálló részei befekszenek, ha ott hagyod, cseszheted a dugattyúkat (RIP. Hayes HFX9 )
nekem is eljátszotta ezt, mondjuk szerencsére "csak" annyi volt, h elemeire kellett kapni a féket (értsd ezt úgy, h a pofaállító csavarok kiszedése, minden)
és kipucolni
fémes betét ráadásul nem minden tárcsához jó :-/
#17419
Írta 2006. június 02. - 19:09

itt a lényeg, egy pár fékpofa 3-5 ezer, egy jóminõségû féktárcsa meg 8-15 ezer.... szóval tessék figyelni a fékpofák állapotát rendszeresen.igen. elkopott a pofa.
annyira nem komoly gáz, csak már illene cserélni, mert azért gyengül. és eszi a tárcsát is.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#17420
Írta 2006. június 02. - 19:05

igen. elkopott a pofa.ha a fékben már az acéllemez fog, akkor komoly gáz van.
annyira nem komoly gáz, csak már illene cserélni, mert azért gyengül. és eszi a tárcsát is.