Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
#3341
Írta 2011. október 28. - 12:24

#3342
Írta 2011. október 28. - 11:52

Ja, a tárcsa szinte tökéletes, olyan kicsit üt, hogy azzal biztos nem tudnék mit kezdeni. A tárcsa (6 csavaros) is stabilan ül a helyén a csavarjai feszesek.
Az a legnagyobb bajom, hogy nem értem, mi történik, és ettõl tehetetlennek érzem magam. A Nellában piszkálták már korábban is, de nem igazán javult meg, azt gondoltam, egyszerûbb és gyorsabb, ha én csinálom meg, illetve macerás is hozzájuk elvinni. Egyszer egy darabig egész jó volt, csak nagyon ritkán (a hajtás ritmusában, illetve néha kanyarban) hallatszott valami, és az is éppen csak, azzal még együtt lehetett élni. Van itt valami trükk, amit nem látok át? Vagy valami más baja van az agynak?
#3343
Írta 2011. október 28. - 11:42

kónuszt állítsd be, ha nem csapágyas az agy.
ha nem lotyog es nem surlodik alaphelyzetben, akkor ritkan ez a gond. nekem xt agynal volt olyan, hogyha az ember meghuzta a kereket oldalra, egyszeruen tul nagy volt a holtjatek, nem tudtal vele semmit sem csinalni. azota 525 es 529 agyaim voltak, azokkal nem volt ilyen problema.
mar parszor irtam, de csak en erzem jonak az 529es agyat?

#3344
Írta 2011. október 28. - 10:44

kónuszt állítsd be, ha nem csapágyas az agy.Már megint súrol-surrog a(z új XT) fékem. Most nem az elsõ, hanem a hátsó. Folyamatosan erõsödött a hangja, és az a furcsa, hogy a hajtás ritmusa modulálja a hangot. Egyik este nekiálltam, megnéztem. Valóban hozzáért, de némi állítgatás után sikerült elérni, hogy ne érjen hozzá. Jó erõsen meghúztam a gyorszárat, nehogy el tudjon mozdulni a kerék - ezután újra ellenõriztem: minden OK. Örültem. Na de ma tekertem egyet, és újra surrog, sõt rosszabb, mint volt. És igen, a hajtás ritmusa modulálja a hangot. Illetve kanyarokban is más a hangja, mint egyenesen. A kereket megemelve, megpörgetve nincs súrlódás, és a kerék nem kotyog. A tárcsa sem lötyög. Mi a fene lehet ez? Megõrülük!
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#3345
Írta 2011. október 27. - 23:23

minimalisra centirozni a nyolcast a tarcsaban
lerezetelni a pofakat
ugy beallitani a fektestet, hogy vedd figyelembe a terhelest (abba az iranyba allitani picit, amelyikbe terhelesre elmozdul).
#3346
Írta 2011. október 27. - 22:40

#3348
Írta 2011. október 25. - 12:08

pray the lord my soul to keep
#3349
Írta 2011. október 25. - 08:29

Sporttársak,
Elixir R SL fékem "satu állapotának" eléréséhez szinte a markolatig kell behúzzam a karokat. Hogyan tudnám kicsit "keményebbre" állítani, hogy a fékkar útjának már az elsõ harmadában is érezzek vmiféle fekhatást?
Köszönettel, parej
Fékfolyadékot kéne bele tölteni, mert kevés van benne. Túl nagy a hézag a betétek és a tárcsa között.
#3350
Írta 2011. október 25. - 03:20

Elixir R SL fékem "satu állapotának" eléréséhez szinte a markolatig kell behúzzam a karokat. Hogyan tudnám kicsit "keményebbre" állítani, hogy a fékkar útjának már az elsõ harmadában is érezzek vmiféle fekhatást?
Köszönettel, parej
pray the lord my soul to keep
#3351
Írta 2011. október 24. - 14:40

Ezt én is értem ám. A kérdés az, hogy csak ráberheltek egy hosszabb fékkar a bélés változtatása nélkül, vagy esetleg le lett gyengítve a fék trekking felhasználáshoz? Nekem az lenne a szimpatikus, ha csak a fékkar lenne a különbség. A gondom továbbra is az, hogy a normál 1,5 ujjas fékkar rövid nekem markolatváltóval.
a shimano szerint nem ugyanaz... de en nem hinnem, hogy nagyon atvarialtak. probaltam a szerintuk meg gyengebbet, az is baromi jo fek volt.
#3352
Írta 2011. október 24. - 14:00

#3353
Írta 2011. október 24. - 13:33

Nem annyira MTB, mint inkább trekking, túra felhasználásra készült variáns. "Einsatzbereich: Trekking, Tour"
Ezt én is értem ám. A kérdés az, hogy csak ráberheltek egy hosszabb fékkar a bélés változtatása nélkül, vagy esetleg le lett gyengítve a fék trekking felhasználáshoz? Nekem az lenne a szimpatikus, ha csak a fékkar lenne a különbség. A gondom továbbra is az, hogy a normál 1,5 ujjas fékkar rövid nekem markolatváltóval.
#3354
Írta 2011. október 24. - 13:24

Ennél csak hosszabb lett a fékkar, vagy butítottak a fékkar áttételén is a normál, rövidkaros verzióhoz képest? - Shimano XT Scheibenbremse BL-T785 Modell 2012 - BIKE-COMPONENTS.DE
Nem annyira MTB, mint inkább trekking, túra felhasználásra készült variáns. "Einsatzbereich: Trekking, Tour"
#3355
Írta 2011. október 24. - 13:22

Ennél csak hosszabb lett a fékkar, vagy butítottak a fékkar áttételén is a normál, rövidkaros verzióhoz képest? - Shimano XT Scheibenbremse BL-T785 Modell 2012 - BIKE-COMPONENTS.DE
elvileg kisebb a fekero (korabban linkeltem), nem bordasak a pofak. itt is azt irjak, hogy turafek.
azt mongy el nem tudnam kepzelni, hogy hasonlo az slx/xthez hasonlo fekeronel minek nagyobb fekkar... adagolhatosag is remek.
Túl jó ez a fék itthonra, hacsak nem legrövidebb úton jössz le a hegyrõl
kevesbe kell huzni, tovabb tart

#3356
Írta 2011. október 24. - 13:09


bikeradaron is jol szerepelt
Shimano BR-M666 SLX Disc Brake Review - BikeRadar
#3357
Írta 2011. október 24. - 12:51

#3358
Írta 2011. október 24. - 08:40

ps: elvileg a tarcsak kozott sincs nagyobb differencia - nemtom hogy hoztak ki azt a 240got... szvsz baromsag.
#3359
Írta 2011. október 24. - 08:22

#3360
Írta 2011. október 23. - 14:42

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.