Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18554 hozzászólás a témában

#3341
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
le tudod csekkolni - forditsd fejre, vagy tedd fel allvanyra, huzd el a kereket oldalra, mikozben ideoda forgatod. hallani fogod, hogy melyik helyzetben er hozza.

#3342
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás
Viszonylag új a bringa, egy (Trek) Gary Fisher X-Caliber, júliusban vettem a Nellánál. Deore a hátsó agy. Kb. 150km után egyszer megdöbbenve vettem észre, hogy a felninél mérve kb. 3-4 mm-et kotyog a kerék. A sógorom két héttel korábban vett egy szintén Deore aggyal szerelt Gary Fisher Paragon-t, és neki is ugyanúgy kotyogott a hátsó kereke. Szétszedtük: egyik oldalon sem volt meghúzva a kontraanya, kézzel le lehetett tekerni! Gondolom mindketten egy hanyagul összerakott szériából kaptunk - azért ez elég gáz a Shimano-ra nézve. Mindegy, abban bíztam, hogy az alatt a rövid idõ alatt, amíg kotyogott, nem ment tönkre a csapágy. A legjobb tudásunk szerint raktuk össze, és tényleg, most is finoman jár, nem is kotyog. - Lehet, hogy bár nem kotyog az agy, de a súlyom alatt mégis nyeklik-nyaklik az egész, ezért van az, hogy terhelés nélkül OK, ha ráülök súrol? 81kg vagyok, azért az még nem ólomsúly. A tengely hajlik meg ilyenkor? Mérnök vagyok (voltam) ugyan, de így ránézésre nem látom át, terhelés (súly+hajtás) alatt mi hogyan fog elmozdulni, hogyan kompenzáljam azt elõre. Esetleg úgy állítsam be, hogy valakit ráültetek görgõn, nyomja a pedált, és közben állítgassam? Nincs is görgõm, illetve ez nem hangzik normálisnak.

Ja, a tárcsa szinte tökéletes, olyan kicsit üt, hogy azzal biztos nem tudnék mit kezdeni. A tárcsa (6 csavaros) is stabilan ül a helyén a csavarjai feszesek.

Az a legnagyobb bajom, hogy nem értem, mi történik, és ettõl tehetetlennek érzem magam. A Nellában piszkálták már korábban is, de nem igazán javult meg, azt gondoltam, egyszerûbb és gyorsabb, ha én csinálom meg, illetve macerás is hozzájuk elvinni. Egyszer egy darabig egész jó volt, csak nagyon ritkán (a hajtás ritmusában, illetve néha kanyarban) hallatszott valami, és az is éppen csak, azzal még együtt lehetett élni. Van itt valami trükk, amit nem látok át? Vagy valami más baja van az agynak?

#3343
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

kónuszt állítsd be, ha nem csapágyas az agy.


ha nem lotyog es nem surlodik alaphelyzetben, akkor ritkan ez a gond. nekem xt agynal volt olyan, hogyha az ember meghuzta a kereket oldalra, egyszeruen tul nagy volt a holtjatek, nem tudtal vele semmit sem csinalni. azota 525 es 529 agyaim voltak, azokkal nem volt ilyen problema.

mar parszor irtam, de csak en erzem jonak az 529es agyat? :) mintha a shimano veletlenul jobbra csinalta volna, mint a kortarsakat. olyan erzes, mint a regi jol sikerult shimanok, amik elmentek egy csomo kilometert mindenfele gond nelkul. gyonyoruen fut, meg utanaallitani sem kellett, a racsni nem ugrik (pedig asszem csak 16ot reteszel). a 15 eves bringamon ilyen az alivio.

#3344
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás

Már megint súrol-surrog a(z új XT) fékem. Most nem az elsõ, hanem a hátsó. Folyamatosan erõsödött a hangja, és az a furcsa, hogy a hajtás ritmusa modulálja a hangot. Egyik este nekiálltam, megnéztem. Valóban hozzáért, de némi állítgatás után sikerült elérni, hogy ne érjen hozzá. Jó erõsen meghúztam a gyorszárat, nehogy el tudjon mozdulni a kerék - ezután újra ellenõriztem: minden OK. Örültem. Na de ma tekertem egyet, és újra surrog, sõt rosszabb, mint volt. És igen, a hajtás ritmusa modulálja a hangot. Illetve kanyarokban is más a hangja, mint egyenesen. A kereket megemelve, megpörgetve nincs súrlódás, és a kerék nem kotyog. A tárcsa sem lötyög. Mi a fene lehet ez? Megõrülük!

kónuszt állítsd be, ha nem csapágyas az agy.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#3345
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
milyen agy? minden agynak van holtjateka - ahogy tekered, meg ahogy kanyarban terheled, elmozdul oldalra, ami mar egy tarcsanyi meretben is elterest produkal. probald:
minimalisra centirozni a nyolcast a tarcsaban
lerezetelni a pofakat
ugy beallitani a fektestet, hogy vedd figyelembe a terhelest (abba az iranyba allitani picit, amelyikbe terhelesre elmozdul).

#3346
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás
Már megint súrol-surrog a(z új XT) fékem. Most nem az elsõ, hanem a hátsó. Folyamatosan erõsödött a hangja, és az a furcsa, hogy a hajtás ritmusa modulálja a hangot. Egyik este nekiálltam, megnéztem. Valóban hozzáért, de némi állítgatás után sikerült elérni, hogy ne érjen hozzá. Jó erõsen meghúztam a gyorszárat, nehogy el tudjon mozdulni a kerék - ezután újra ellenõriztem: minden OK. Örültem. Na de ma tekertem egyet, és újra surrog, sõt rosszabb, mint volt. És igen, a hajtás ritmusa modulálja a hangot. Illetve kanyarokban is más a hangja, mint egyenesen. A kereket megemelve, megpörgetve nincs súrlódás, és a kerék nem kotyog. A tárcsa sem lötyög. Mi a fene lehet ez? Megõrülük!

#3347
venember83

venember83

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.152 hozzászólás

Értem. És azt hogyan kell csinálni? :confused:


Ha még nem légtelenítettél/töltöttél fel olajjal féket, akkor javasolt hozzáértõhöz vinni, aki megcsinálja, te pedig nézed, és tanulsz. :) Vagy itt egy angol videofelvétel az eljárásról: [link].

#3348
parej

parej

    vendég

  • fórumtag
  • 215 hozzászólás
Értem. És azt hogyan kell csinálni? :confused:
now I lay me down to sleep
pray the lord my soul to keep

#3349
Gege911

Gege911

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 647 hozzászólás

Sporttársak,

Elixir R SL fékem "satu állapotának" eléréséhez szinte a markolatig kell behúzzam a karokat. Hogyan tudnám kicsit "keményebbre" állítani, hogy a fékkar útjának már az elsõ harmadában is érezzek vmiféle fekhatást?

Köszönettel, parej


Fékfolyadékot kéne bele tölteni, mert kevés van benne. Túl nagy a hézag a betétek és a tárcsa között.

#3350
parej

parej

    vendég

  • fórumtag
  • 215 hozzászólás
Sporttársak,

Elixir R SL fékem "satu állapotának" eléréséhez szinte a markolatig kell behúzzam a karokat. Hogyan tudnám kicsit "keményebbre" állítani, hogy a fékkar útjának már az elsõ harmadában is érezzek vmiféle fekhatást?

Köszönettel, parej
now I lay me down to sleep
pray the lord my soul to keep

#3351
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Ezt én is értem ám. A kérdés az, hogy csak ráberheltek egy hosszabb fékkar a bélés változtatása nélkül, vagy esetleg le lett gyengítve a fék trekking felhasználáshoz? Nekem az lenne a szimpatikus, ha csak a fékkar lenne a különbség. A gondom továbbra is az, hogy a normál 1,5 ujjas fékkar rövid nekem markolatváltóval.


a shimano szerint nem ugyanaz... de en nem hinnem, hogy nagyon atvarialtak. probaltam a szerintuk meg gyengebbet, az is baromi jo fek volt.

#3352
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee
bocsánat:-)

#3353
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás

Nem annyira MTB, mint inkább trekking, túra felhasználásra készült variáns. "Einsatzbereich: Trekking, Tour"


Ezt én is értem ám. A kérdés az, hogy csak ráberheltek egy hosszabb fékkar a bélés változtatása nélkül, vagy esetleg le lett gyengítve a fék trekking felhasználáshoz? Nekem az lenne a szimpatikus, ha csak a fékkar lenne a különbség. A gondom továbbra is az, hogy a normál 1,5 ujjas fékkar rövid nekem markolatváltóval.

#3354
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Ennél csak hosszabb lett a fékkar, vagy butítottak a fékkar áttételén is a normál, rövidkaros verzióhoz képest? - Shimano XT Scheibenbremse BL-T785 Modell 2012 - BIKE-COMPONENTS.DE


Nem annyira MTB, mint inkább trekking, túra felhasználásra készült variáns. "Einsatzbereich: Trekking, Tour"

#3355
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Ennél csak hosszabb lett a fékkar, vagy butítottak a fékkar áttételén is a normál, rövidkaros verzióhoz képest? - Shimano XT Scheibenbremse BL-T785 Modell 2012 - BIKE-COMPONENTS.DE


elvileg kisebb a fekero (korabban linkeltem), nem bordasak a pofak. itt is azt irjak, hogy turafek.

azt mongy el nem tudnam kepzelni, hogy hasonlo az slx/xthez hasonlo fekeronel minek nagyobb fekkar... adagolhatosag is remek.

Túl jó ez a fék itthonra, hacsak nem legrövidebb úton jössz le a hegyrõl ;)


kevesbe kell huzni, tovabb tart :)

#3356
kenguru

kenguru

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 472 hozzászólás
Túl jó ez a fék itthonra, hacsak nem legrövidebb úton jössz le a hegyrõl ;)

bikeradaron is jol szerepelt :)
Shimano BR-M666 SLX Disc Brake Review - BikeRadar



#3357
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás
Ennél csak hosszabb lett a fékkar, vagy butítottak a fékkar áttételén is a normál, rövidkaros verzióhoz képest? - Shimano XT Scheibenbremse BL-T785 Modell 2012 - BIKE-COMPONENTS.DE

#3358
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
ezek az icetech rotorok ennyivel konnyebbek? mert az xt/slx kozott amugy van vagy kb 30-40g (parban tokkal vonoval).

ps: elvileg a tarcsak kozott sincs nagyobb differencia - nemtom hogy hoztak ki azt a 240got... szvsz baromsag.

#3359
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
bikeradaron is jol szerepelt :)
Shimano BR-M666 SLX Disc Brake Review - BikeRadar

#3360
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
IS vázon hiába van PM adapter, az sem tud mindent kiegyenliteni, szóval lehet fel kellene marni a szemeket..

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.