Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 votes

  • Please log in to reply
18533 replies to this topic

#1741
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
Amikor 2011ben megjelentek ezek az ujabb szerias shimano fekek, akkor is volt hasonlo tabla, ott akkor volt ilyen differencia, ha nem hutobordas fekpofa volt a fekhez (xtnek volt ilyen verzioja is, slxnek nem).

#1742
Martin2004

Martin2004

    vendég

  • fórumtag
  • 92 posts

1. puha villád
2. ne törd el a fékkart
3. magas-nagypapás a kormányod

imi72 én szoktam úgy játszani-gyakorolni hogy direkt megcsúsztatom az elsõ kereket.


0. Egyszerre húzd a két fékkart, földi! :-) Ez szerintem alap.
Nézve a a fenti táblázatot, milyen pofa lehet az bennük gyárilag? Gyantás vagy fémes? Ugye, a fémesnek nagyobb az ereje, bár kevésbé harap.

#1743
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,348 posts

1. 90-100 PSI, 2. ahol már nem esik jól, nem húzom tovább (pont itt hiányolom a nagyobb lassítóerõt) 3. Kona low riser 660mm, FSA Orbit MX + 12mm alátét van alatta. Ez nagypapás? :)


Kihagytad a harmadik pontból a stucnit... Easton EC90 590mm egyenes, Ritchey Logic WCS semi-integrated, Ritchey WCS 110mm 6 fokos, negatívban, alátét nélkül, szóval szerintem nagypapás... :)

#1744
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13,648 posts
Vagy nehéz vagy. Szerintem vegyél egy saint-et, ha az nem elég neked.

#1745
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts

1. puha villád
2. ne törd el a fékkart
3. magas-nagypapás a kormányod

imi72 én szoktam úgy játszani-gyakorolni hogy direkt megcsúsztatom az elsõ kereket.


1. 90-100 PSI, 2. ahol már nem esik jól, nem húzom tovább (pont itt hiányolom a nagyobb lassítóerõt) 3. Kona low riser 660mm, FSA Orbit MX + 12mm alátét van alatta. Ez nagypapás? :)

#1746
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts

Elismerem, hogy teljesen egyujjas a fék és a modulációja kiváló. Amikor izomból húzom, már inkább a kar hajlik de a fékerõ alig növekszik, valahol ott a vége. A villát akár teljes útján is kimozgatja egy izmosabb fékezéstõl, de ahhoz nem érzem elég erõsnek, hogy az egyensúlyomból kibillentsen elõre, pedig szándékosan próbáltam ilyeneket fékezni.


1. puha villád
2. ne törd el a fékkart
3. magas-nagypapás a kormányod

imi72 én szoktam úgy játszani-gyakorolni hogy direkt megcsúsztatom az elsõ kereket.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#1747
imi72

imi72

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,541 posts
  • Locationa Pilis

...de ahhoz nem érzem elég erõsnek, hogy az egyensúlyomból kibillentsen elõre, pedig szándékosan próbáltam ilyeneket fékezni.


És ennek ugyan mi értelme lenne, fejre akarsz vele állni, vagy esetleg totál blokkolni szeretnéd a kerekeket, hogy aztán irányíthatatlanul csússzon?

Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."


#1748
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts

Nehéz elképzelni, hogy nem tudnál fejre állni bármelyikkel is... Az XT azért finomabb szerkezet, jobb az adagolhatósága.


Elismerem, hogy teljesen egyujjas a fék és a modulációja kiváló. Amikor izomból húzom, már inkább a kar hajlik de a fékerõ alig növekszik, valahol ott a vége. A villát akár teljes útján is kimozgatja egy izmosabb fékezéstõl, de ahhoz nem érzem elég erõsnek, hogy az egyensúlyomból kibillentsen elõre, pedig szándékosan próbáltam ilyeneket fékezni.

#1749
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,026 posts
inkább fárasztó...

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1750
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Ezt szomorúan olvasom, ezekszerint az SLX után az XT 5%-al gyengébb lesz. Bekopás után elfogadható fékereje lett az SLX-nek, de elviselnék ettõl sokkal nagyobb fékerõt is.


Allitolag, ha egy Ferrari F40-nel atmesz egy femszazason, erzed, fej vagy iras. Gratulalok, kifejezetten szorakoztato a topic az elmult par napban. :)

#1751
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,348 posts

Ezt szomorúan olvasom, ezekszerint az SLX után az XT 5%-al gyengébb lesz. Bekopás után elfogadható fékereje lett az SLX-nek, de elviselnék ettõl sokkal nagyobb fékerõt is.


Nehéz elképzelni, hogy nem tudnál fejre állni bármelyikkel is... Az XT azért finomabb szerkezet, jobb az adagolhatósága.

#1752
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts

A bikeradar táblázata szerint az slx még erõsebb is mint az xt (112 vs. 107 Nm).


Ezt szomorúan olvasom, ezekszerint az SLX után az XT 5%-al gyengébb lesz. Bekopás után elfogadható fékereje lett az SLX-nek, de elviselnék ettõl sokkal nagyobb fékerõt is.

#1753
Martin2004

Martin2004

    vendég

  • fórumtag
  • 92 posts

Írtam itt korábban, hogy venni akarok elõre féktartó konzolt Shimano BR-M445 mert nem lehet beállítani AVID-al, most ez megtörtént és jó lett! Viszont vettem új eredeti Shimano pofákat és a hátsó féket egy istenért nem lehet beállítani hogy jó legyen. Folyton beleér a pofa a tárcsába. Nekem úgy tûnik, hogy nem lehet teljesen hátranyomni a dugattyúkat. :( Az elsõnél koppra be lehetett, de a hátsónál nem. Ezt hogy lehetne orvosolni???

Mintha sok lenne benne az olaj és engedni kéne le belõle, de ezt nem szeretném.


Bocs, de hogyan jön a Shimanohoz az Avid? Vegyes márkájú alkatrészekbõl áll a rendszered?
A fékkar útjának hosszából talán meg lehet ítélni, hogy sok-e az olaj gyárilag.

#1754
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,026 posts
a fékkart vízszintesre állítod, a túlfolyó tartályon lévõ csavart kiveszed, a dugattyúkat nagyon óvatosan elkezded visszanyomni alaphelyzetbe. ha tényleg túl volt töltve, kicsi olaj ki fog jönni, csavar vissza, kart letisztítod, kézmosás, pofák be, fék beállít. kb ennyi. ha nem vagy biztos benne, inkább szervíz!

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1755
Wolfman8

Wolfman8

    vendég

  • fórumtag
  • 121 posts
Írtam itt korábban, hogy venni akarok elõre féktartó konzolt Shimano BR-M445 mert nem lehet beállítani AVID-al, most ez megtörtént és jó lett! Viszont vettem új eredeti Shimano pofákat és a hátsó féket egy istenért nem lehet beállítani hogy jó legyen. Folyton beleér a pofa a tárcsába. Nekem úgy tûnik, hogy nem lehet teljesen hátranyomni a dugattyúkat. :( Az elsõnél koppra be lehetett, de a hátsónál nem. Ezt hogy lehetne orvosolni???

Mintha sok lenne benne az olaj és engedni kéne le belõle, de ezt nem szeretném.

#1756
IAmSpecialized

IAmSpecialized

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 504 posts

Igen, jó lesz az slx, az pedig ésszerû, ha eleve együttes használatra tervezett cuccokat szerzel be, amelyek nyilván össze vannak lõve. A bikeradar táblázata szerint az slx még erõsebb is mint az xt (112 vs. 107 Nm). Bár nem tudom, hogy a nyomáspont helyének van-e jelentõség ebben? Értsd, az xt milyen nyomáspont-beállítással ad 107 Nm-t?

Nekem pedig olyan kérdésem lenne (IAmSpecialized kollégát is érdekelheti a válasz), hogy mit tud az új 615-ös Deore fék, amely, ahogy elnézem, az xtr-xt-slx-nél használt technológia lehozatala Deore szintre?


Azt a táblázatot megtaláltam. Márkától függetlenül árában nincs párja az SLX-nek, legalább is a szerint.
Egyébként engem annyira nem mozgat a Deore (M596 vs M615), fõleg az SLX érdekel. Csak az elméletet tudom vázolni. Ez pedig képekben:

Feltöltött kép

#1757
Martin2004

Martin2004

    vendég

  • fórumtag
  • 92 posts

Vegyél komplett SLX rendszert az Ice tec-et meg hagyd (semmit nem fogsz észre venni, versenyre nem jársz magas hegyek mincsenek felétek) +marad keret másra.


Igen, jó lesz az slx, az pedig ésszerû, ha eleve együttes használatra tervezett cuccokat szerzel be, amelyek nyilván össze vannak lõve. A bikeradar táblázata szerint az slx még erõsebb is mint az xt (112 vs. 107 Nm). Bár nem tudom, hogy a nyomáspont helyének van-e jelentõség ebben? Értsd, az xt milyen nyomáspont-beállítással ad 107 Nm-t?

Nekem pedig olyan kérdésem lenne (IAmSpecialized kollégát is érdekelheti a válasz), hogy mit tud az új 615-ös Deore fék, amely, ahogy elnézem, az xtr-xt-slx-nél használt technológia lehozatala Deore szintre?

#1758
IAmSpecialized

IAmSpecialized

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 504 posts

vegyél vissza az arcból, ok?


Ok, de akkor te is, ok? Mellesleg masoltam, nem az angolommal probaltam brillirozni.

#1759
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,091 posts

Javaslom (figyelj!!!), go back to sleep!
Minek keltél fel, istenem...

Többieknek: ok, köszi. Ja igen, 180-as tárcsát biztos nem veszek, még elõre se. Bármelyik is lesz, csak 160-as.


vegyél vissza az arcból, ok?

#1760
IAmSpecialized

IAmSpecialized

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 504 posts

Inkább arra figyeljetek, ha 2014-es I-Spec (type B) váltót vesztek, kompatibilitási problémák lehetnek a korábbi I-Spec A szabvánnyal.


Hasznos gondolat. Most megnéztem, 2013-as a fék- és a váltókar is.