Jelentkezz be Regisztrálj
Tárcsafékek - általános eszmecsere
#1741
Posted 2013. September 12. - 06:55
#1742
Posted 2013. September 12. - 00:15
1. puha villád
2. ne törd el a fékkart
3. magas-nagypapás a kormányod
imi72 én szoktam úgy játszani-gyakorolni hogy direkt megcsúsztatom az elsõ kereket.
0. Egyszerre húzd a két fékkart, földi! :-) Ez szerintem alap.
Nézve a a fenti táblázatot, milyen pofa lehet az bennük gyárilag? Gyantás vagy fémes? Ugye, a fémesnek nagyobb az ereje, bár kevésbé harap.
#1743
Posted 2013. September 11. - 23:50
1. 90-100 PSI, 2. ahol már nem esik jól, nem húzom tovább (pont itt hiányolom a nagyobb lassítóerõt) 3. Kona low riser 660mm, FSA Orbit MX + 12mm alátét van alatta. Ez nagypapás?
Kihagytad a harmadik pontból a stucnit... Easton EC90 590mm egyenes, Ritchey Logic WCS semi-integrated, Ritchey WCS 110mm 6 fokos, negatívban, alátét nélkül, szóval szerintem nagypapás...
#1744
Posted 2013. September 11. - 23:20
#1745
Posted 2013. September 11. - 22:30
1. puha villád
2. ne törd el a fékkart
3. magas-nagypapás a kormányod
imi72 én szoktam úgy játszani-gyakorolni hogy direkt megcsúsztatom az elsõ kereket.
1. 90-100 PSI, 2. ahol már nem esik jól, nem húzom tovább (pont itt hiányolom a nagyobb lassítóerõt) 3. Kona low riser 660mm, FSA Orbit MX + 12mm alátét van alatta. Ez nagypapás?
#1746
Posted 2013. September 11. - 21:57
Elismerem, hogy teljesen egyujjas a fék és a modulációja kiváló. Amikor izomból húzom, már inkább a kar hajlik de a fékerõ alig növekszik, valahol ott a vége. A villát akár teljes útján is kimozgatja egy izmosabb fékezéstõl, de ahhoz nem érzem elég erõsnek, hogy az egyensúlyomból kibillentsen elõre, pedig szándékosan próbáltam ilyeneket fékezni.
1. puha villád
2. ne törd el a fékkart
3. magas-nagypapás a kormányod
imi72 én szoktam úgy játszani-gyakorolni hogy direkt megcsúsztatom az elsõ kereket.
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#1747
Posted 2013. September 11. - 21:35
...de ahhoz nem érzem elég erõsnek, hogy az egyensúlyomból kibillentsen elõre, pedig szándékosan próbáltam ilyeneket fékezni.
És ennek ugyan mi értelme lenne, fejre akarsz vele állni, vagy esetleg totál blokkolni szeretnéd a kerekeket, hogy aztán irányíthatatlanul csússzon?
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#1748
Posted 2013. September 11. - 21:22
Nehéz elképzelni, hogy nem tudnál fejre állni bármelyikkel is... Az XT azért finomabb szerkezet, jobb az adagolhatósága.
Elismerem, hogy teljesen egyujjas a fék és a modulációja kiváló. Amikor izomból húzom, már inkább a kar hajlik de a fékerõ alig növekszik, valahol ott a vége. A villát akár teljes útján is kimozgatja egy izmosabb fékezéstõl, de ahhoz nem érzem elég erõsnek, hogy az egyensúlyomból kibillentsen elõre, pedig szándékosan próbáltam ilyeneket fékezni.
#1750
Posted 2013. September 11. - 21:10
Ezt szomorúan olvasom, ezekszerint az SLX után az XT 5%-al gyengébb lesz. Bekopás után elfogadható fékereje lett az SLX-nek, de elviselnék ettõl sokkal nagyobb fékerõt is.
Allitolag, ha egy Ferrari F40-nel atmesz egy femszazason, erzed, fej vagy iras. Gratulalok, kifejezetten szorakoztato a topic az elmult par napban.
#1751
Posted 2013. September 11. - 20:51
Ezt szomorúan olvasom, ezekszerint az SLX után az XT 5%-al gyengébb lesz. Bekopás után elfogadható fékereje lett az SLX-nek, de elviselnék ettõl sokkal nagyobb fékerõt is.
Nehéz elképzelni, hogy nem tudnál fejre állni bármelyikkel is... Az XT azért finomabb szerkezet, jobb az adagolhatósága.
#1752
Posted 2013. September 11. - 20:33
A bikeradar táblázata szerint az slx még erõsebb is mint az xt (112 vs. 107 Nm).
Ezt szomorúan olvasom, ezekszerint az SLX után az XT 5%-al gyengébb lesz. Bekopás után elfogadható fékereje lett az SLX-nek, de elviselnék ettõl sokkal nagyobb fékerõt is.
#1753
Posted 2013. September 11. - 20:01
Írtam itt korábban, hogy venni akarok elõre féktartó konzolt Shimano BR-M445 mert nem lehet beállítani AVID-al, most ez megtörtént és jó lett! Viszont vettem új eredeti Shimano pofákat és a hátsó féket egy istenért nem lehet beállítani hogy jó legyen. Folyton beleér a pofa a tárcsába. Nekem úgy tûnik, hogy nem lehet teljesen hátranyomni a dugattyúkat. Az elsõnél koppra be lehetett, de a hátsónál nem. Ezt hogy lehetne orvosolni???
Mintha sok lenne benne az olaj és engedni kéne le belõle, de ezt nem szeretném.
Bocs, de hogyan jön a Shimanohoz az Avid? Vegyes márkájú alkatrészekbõl áll a rendszered?
A fékkar útjának hosszából talán meg lehet ítélni, hogy sok-e az olaj gyárilag.
#1754
Posted 2013. September 11. - 19:51
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#1755
Posted 2013. September 11. - 19:02
Mintha sok lenne benne az olaj és engedni kéne le belõle, de ezt nem szeretném.
#1756
Posted 2013. September 11. - 14:19
Igen, jó lesz az slx, az pedig ésszerû, ha eleve együttes használatra tervezett cuccokat szerzel be, amelyek nyilván össze vannak lõve. A bikeradar táblázata szerint az slx még erõsebb is mint az xt (112 vs. 107 Nm). Bár nem tudom, hogy a nyomáspont helyének van-e jelentõség ebben? Értsd, az xt milyen nyomáspont-beállítással ad 107 Nm-t?
Nekem pedig olyan kérdésem lenne (IAmSpecialized kollégát is érdekelheti a válasz), hogy mit tud az új 615-ös Deore fék, amely, ahogy elnézem, az xtr-xt-slx-nél használt technológia lehozatala Deore szintre?
Azt a táblázatot megtaláltam. Márkától függetlenül árában nincs párja az SLX-nek, legalább is a szerint.
Egyébként engem annyira nem mozgat a Deore (M596 vs M615), fõleg az SLX érdekel. Csak az elméletet tudom vázolni. Ez pedig képekben:
#1757
Posted 2013. September 11. - 12:27
Vegyél komplett SLX rendszert az Ice tec-et meg hagyd (semmit nem fogsz észre venni, versenyre nem jársz magas hegyek mincsenek felétek) +marad keret másra.
Igen, jó lesz az slx, az pedig ésszerû, ha eleve együttes használatra tervezett cuccokat szerzel be, amelyek nyilván össze vannak lõve. A bikeradar táblázata szerint az slx még erõsebb is mint az xt (112 vs. 107 Nm). Bár nem tudom, hogy a nyomáspont helyének van-e jelentõség ebben? Értsd, az xt milyen nyomáspont-beállítással ad 107 Nm-t?
Nekem pedig olyan kérdésem lenne (IAmSpecialized kollégát is érdekelheti a válasz), hogy mit tud az új 615-ös Deore fék, amely, ahogy elnézem, az xtr-xt-slx-nél használt technológia lehozatala Deore szintre?
#1758
Posted 2013. September 11. - 12:12
vegyél vissza az arcból, ok?
Ok, de akkor te is, ok? Mellesleg masoltam, nem az angolommal probaltam brillirozni.
#1759
Posted 2013. September 11. - 10:49
Javaslom (figyelj!!!), go back to sleep!
Minek keltél fel, istenem...
Többieknek: ok, köszi. Ja igen, 180-as tárcsát biztos nem veszek, még elõre se. Bármelyik is lesz, csak 160-as.
vegyél vissza az arcból, ok?
#1760
Posted 2013. September 11. - 10:42
Inkább arra figyeljetek, ha 2014-es I-Spec (type váltót vesztek, kompatibilitási problémák lehetnek a korábbi I-Spec A szabvánnyal.
Hasznos gondolat. Most megnéztem, 2013-as a fék- és a váltókar is.