Jelentkezz be Regisztrálj
Tárcsafékek - általános eszmecsere
#1721
Posted 2013. September 13. - 11:46
#1722
Posted 2013. September 13. - 11:40
Nem vagyunk egyformák.
Én sokat fékezek, nehéz is vagyok, nagy is volt a sár Szilváson. Ezzel együtt nekem a 6e soknak tûnik. Persze nem lehetetlen!
Nincs már meg a maradéka? Bár gondolom nem kérdeznéd, ha meglenne.
Bocs, összekevertem két alkatrészcserét.
5000 volt csak, és a boltban mutatták, hogy a hátsó fullra lekopott, és az elsõbõl sem volt már sok.
Ha nehéz vagy, akkor eleve fémes kell. És persze, ha versenyszinten nyomod, akkor az egy hónap is reális. :-)
#1723
Posted 2013. September 12. - 23:19
a hayes fékemet amiben fémes betét volt bõ 9000-el úgy adtam el hogy majdnem a fele volt még a betéteknek. igaz én nem megyek esõben meg sárban.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#1724
Posted 2013. September 12. - 21:04
regi/hibas agyvaltokat veszek.
#1725
Posted 2013. September 12. - 20:59
A dugattyúkat visszanyomó rugón egy kicsit összébb nyomtam,hogy ne feszítsen annyira,olyan mintha jobb lenne.Ha valóban ez a rugó feszít túlságosan az magyarázat lehet arra,hogy az elsõ húzásnál a kar nagyon beesik,majd ha egymás után többször behúzom felkeményedik.Ha egymás után húzgálom,a rugónak nincs "ideje" teljesen szétnyomni a dugattyút.De ez csak az én elgondolásom.
Ennek a feltételezésnek lehet valami köze a valósághoz?
#1726
Posted 2013. September 12. - 20:18
#1727
Posted 2013. September 12. - 19:35
#1728
Posted 2013. September 12. - 19:33
hm..., én kb. 6-7000 km-et mentem a gyárival (ezért is kérdeztem, hogy mivel adják), és ebben volt vagy 35000 m menetemelkedõ - vagyis lejtõ .
Ez milyen terep? Mert számomra kicsit hihetetlen.
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#1729
Posted 2013. September 12. - 19:10
hm..., én kb. 6-7000 km-et mentem a gyárival (ezért is kérdeztem, hogy mivel adják), és ebben volt vagy 35000 m menetemelkedõ - vagyis lejtõ .
Nem vagyunk egyformák.
Én sokat fékezek, nehéz is vagyok, nagy is volt a sár Szilváson. Ezzel együtt nekem a 6e soknak tûnik. Persze nem lehetetlen!
Nincs már meg a maradéka? Bár gondolom nem kérdeznéd, ha meglenne.
#1730
Posted 2013. September 12. - 17:24
...., a gyantás egy hónap alatt kukás lett ...
hm..., én kb. 6-7000 km-et mentem a gyárival (ezért is kérdeztem, hogy mivel adják), és ebben volt vagy 35000 m menetemelkedõ - vagyis lejtõ .
#1731
Posted 2013. September 12. - 14:32
Ami jelentõs különbség, s valóban érezhetõ az a tartósság, a gyantás egy hónap alatt kukás lett...
Azt hiszem megvannak az arányok.
#1732
Posted 2013. September 12. - 14:25
Sokat olvasok mostanában. Lehet érezni a kettõ között a különbséget.
Én kevesebbet olvasgatok, viszont próbáltam többfélét, gyantás-kevláros-fémes sorrendben (785 XT fék).
Nincs olyan különbség, amit ne lehetne két perc alatt megszokni. Húzod a féket addig, amíg a kívánt fékhatást eléred. Ebben nagy cimbi az XT, tényleg egyujjas, én nagyon szeretem.
Ami jelentõs különbség, s valóban érezhetõ az a tartósság, a gyantás egy hónap alatt kukás lett (mondjuk Szilvás segített), a kevláros tovább bírja minden szempontból, de nekem elöl el bírt melegedni. A fémes (hûtõbordás) meg nem annyira. Bár kicsit féltem tõle, hogy majd nagyon digitális lesz, nem lehet rendesen adagolni, vagy nem fog azonnal, de nincs vele semmi baj.
#1733
Posted 2013. September 12. - 14:11
btw, érezni a különbséget a gyantás és a fémes között?
Sokat olvasok mostanában. Lehet érezni a kettõ között a különbséget. A fémes jobban harap, viszont a gyantás jobban adagolható, jobban lehet érezni. A fémes tovább tart (és tisztábban tartja a tárcsákat), bár a gyantás olcsóbb (az arányok kérdésesek). Gyantás halkabb, esõben a fémes hangos lehet. Van aki elõl a fémest, hátul a gyantást használja. Van aki fémesrõl váltott gyantásra, de hasonló arányban elõfordul az ellenkezõje is. Szerintem nem jobb egyik a másiknál, legfeljebb számodra.
Elég nagy különbségek vannak árban is.
G01S Resin 7,90 €
F03C Metal Ice-Tec 19,90 €
G03S Metal 13,90 €
F01A Resin Ice-Tec 14,90 €
SHIMANO XT/XTR METAL VS. RESIN PAD COMPOUND TEST
#1734
Posted 2013. September 12. - 13:21
#1735
Posted 2013. September 12. - 13:14
Azt tudja esetleg valaki hogy a 775 gyári betétje milyen?
Ja, és a héten raktam össze egy brigát Avid BB7/SD7 160 fékkel. Nem gondoltam volna hogy így harap bekoptatlanúl
#1736
Posted 2013. September 12. - 11:53
Ezért mondom, hogy rá kell segíteni a hátsóval. Igenis, rá kell szokni a párhuzamos, de finom használatra. Én a 65 kilómhoz vettem xt-t, ami nyilván túlbiztosítás, de ha neked 22-es vázad van, akkor ahhoz a magassághoz nyilván komolyabb testsúly tartozik, és ha nagyokat lejtõzöl, akkor lehet, hogy az slx határeset.Kona XC/BC csak 105mm-es. Tegyük hozzá, 22"-os vázon. Miért nagypapás ez?
Gyárilag gyantás, de már IceTech fémes van benne.
Ez igaz, de szerencsétlen Rebat nem csavarná szét a Saint?
btw, érezni a különbséget a gyantás és a fémes között?
#1738
Posted 2013. September 12. - 11:07
#1739
Posted 2013. September 12. - 09:38
Kihagytad a harmadik pontból a stucnit... Easton EC90 590mm egyenes, Ritchey Logic WCS semi-integrated, Ritchey WCS 110mm 6 fokos, negatívban, alátét nélkül, szóval szerintem nagypapás...
Kona XC/BC csak 105mm-es. Tegyük hozzá, 22"-os vázon. Miért nagypapás ez?
0. Egyszerre húzd a két fékkart, földi! :-) Ez szerintem alap.
Nézve a a fenti táblázatot, milyen pofa lehet az bennük gyárilag? Gyantás vagy fémes? Ugye, a fémesnek nagyobb az ereje, bár kevésbé harap.
Gyárilag gyantás, de már IceTech fémes van benne.
Vagy nehéz vagy. Szerintem vegyél egy saint-et, ha az nem elég neked.
Ez igaz, de szerencsétlen Rebat nem csavarná szét a Saint?
#1740
Posted 2013. September 12. - 07:46
Úgy jött az AVID, hogy megvettem a 180-as tárcsát és nem volt a fékhez konzol, így venni akartam hozzá gyorsan, de egész Gyulán a 6 üzletbõl egyben volt egy darab AVID. Megvettem azt, de az volt az ára, hogy pont nem jól tartotta. De ez már megoldva, mert találtam egy csávót, aki rendes és hozza nekem a Shimano forgalmazású cuccokat ha kell.