Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
#1721
Írta 2013. szeptember 22. - 00:31

#1722
Írta 2013. szeptember 22. - 00:01

Én végigmentem az egész szezont 26-os merev bringával úgy, hogy a 29-es össztelósról lebontott, nyilván arra méretezett fékcsövek eredeti hosszban maradtak. Tudom, hogy igénytelen, de végig bíztam benne, hogy meg tudom én is lépni a vázcserét, de nem adta ki. ;-)Valami trükk nincs hova tudnám eltüntetni ha nem akarok vágni belõle? Körbetekerést mennyire bírja?
Soha nem akadt bele semmibe, pedig járok szûk, bokros ösvényeken. Egy alkalommal okozott problémát, a rajtszámot nem tudtam tõle rendesen felrakni, a salzon kettõ képet talált meg a kompúter, a csapattársakról vagy tízet fejenként.

Szóval szerintem ha hosszabb távon tervezel az adott vázzal, akkor szabd rá rendesen, ha átmeneti, akkor meg hagyd a fenébe!
#1724
Írta 2013. szeptember 21. - 21:42

#1725
Írta 2013. szeptember 19. - 21:36

Ez független a márkától, minden gyantás pofa hangoskodik ha nedvesség éri.Nekem a Juicy 7, Avid G2 tárcsa produkálta a BBB gyantás pofákkal, ugyanígy, nedvesen.
Szerencsére hamar elkopott.
#1726
Írta 2013. szeptember 18. - 21:38

Esetleg egyéb ötlet a jelenséggel kapcsolatban?
#1727
Írta 2013. szeptember 18. - 21:35

#1728
Írta 2013. szeptember 18. - 16:24

Szerencsére hamar elkopott.
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#1729
Írta 2013. szeptember 18. - 13:12


#1730
Írta 2013. szeptember 18. - 09:18

Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#1731
Írta 2013. szeptember 18. - 09:03

Shimano BR-M445-ös fékek, elöl SLX 180-as hátul 160-as tárcsák, vadonat új Shimano gyantás pofák.
Tegnapi esõben az elsõ fékem olyan szinten elviselhetetlenül sípolt fékezéskor, mintha 80 bohóc egyszerre fújná a dudáját a fülembe. Roppant kínos volt, mikor 1-2 alkalommal elfeledkeztem róla és a keresztezõdésben, mint szirénázó mentõautó úgy álltam meg.

#1732
Írta 2013. szeptember 14. - 18:52

Ha elsõ húzásnál beesik és pumpálásra keményedik az nekem levegõsnek hangzik. (Autós tapasztalataimból kiindulva.) Gondolom ezért nem mennek vissza a dugattyúk sem. A féknyeregben a rugó csak a fékpofákat tartja a helyükön, a dugattyúkhoz semmi köze.
Levegõs, hát. Hozzáteszem, felkeményedés mindig van valamilyen szinten (csak a kis mértékút használat közben nem venni észre), hiszen gyorsan ismételt fékkar-húzásnál az olajnak nincs ideje visszafolyni alaphelyzetbe, tehát a másodiktól fogva valamennyi már/még a dugattyúknál van, azaz a teljes behúzáshoz innentõl fogva kevesebb olaj kell, vagyis rövidül a fékkar útja.
#1733
Írta 2013. szeptember 13. - 20:54

A fékbetéteket kivettem,megnéztem,egyenletesen és egyformán vannak kopva,1,8 mm vastagságúak.Nem tudom,hogy egy új milyen vastag,de úgy gondolom 3 mm-nél nem több.Olaj van a kiegyenlítõben bõven.A dugattyúkat visszanyomó rugón egy kicsit összébb nyomtam,hogy ne feszítsen annyira,olyan mintha jobb lenne.Ha valóban ez a rugó feszít túlságosan az magyarázat lehet arra,hogy az elsõ húzásnál a kar nagyon beesik,majd ha egymás után többször behúzom felkeményedik.Ha egymás után húzgálom,a rugónak nincs "ideje" teljesen szétnyomni a dugattyút.De ez csak az én elgondolásom.
Ha elsõ húzásnál beesik és pumpálásra keményedik az nekem levegõsnek hangzik. (Autós tapasztalataimból kiindulva.) Gondolom ezért nem mennek vissza a dugattyúk sem. A féknyeregben a rugó csak a fékpofákat tartja a helyükön, a dugattyúkhoz semmi köze.
#1734
Írta 2013. szeptember 13. - 19:56

Esetleg egyéb ötlet a jelenséggel kapcsolatban?
az az elborult otletem tamadt hogy vidd el egy szervizbe ahol 5 perc alatt megcsinaljak es nem kell vele tovabb szopnod.
ha kb 2 napig nem ir senki a problemadra az azert lehet mert 1:nem eleg az info 2:senki sem tudja a megoldast.
regi/hibas agyvaltokat veszek.
#1735
Írta 2013. szeptember 13. - 19:44

#1736
Írta 2013. szeptember 13. - 16:40

#1737
Írta 2013. szeptember 13. - 14:53

ha a pofakat szettarto rugokra gondolsz akkor a nullahoz konvergal a valosagtartalma.
#1738
Írta 2013. szeptember 13. - 11:59

Aszfalt volt, trekkinggel. :-) Egyébként jórészt a budai oldal.
Akkó' ez nem tipikus...

#1739
Írta 2013. szeptember 13. - 11:46

#1740
Írta 2013. szeptember 13. - 11:40

Nem vagyunk egyformák.
Én sokat fékezek, nehéz is vagyok, nagy is volt a sár Szilváson. Ezzel együtt nekem a 6e soknak tûnik. Persze nem lehetetlen!
Nincs már meg a maradéka? Bár gondolom nem kérdeznéd, ha meglenne.
Bocs, összekevertem két alkatrészcserét.
5000 volt csak, és a boltban mutatták, hogy a hátsó fullra lekopott, és az elsõbõl sem volt már sok.
Ha nehéz vagy, akkor eleve fémes kell. És persze, ha versenyszinten nyomod, akkor az egy hónap is reális. :-)