Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
#17301
Posted 2006. June 15. - 00:38

Az adapteren a féktestet meg lazítsad meg és told arra amerre kell és ahol jó húzdd meg! Ha a kerékfele kell jobban helyezned rakj a fékkonzol IS szeméhez alátétet és állítsd be utána. Ha a váz fele kéne plusz hely, akkor a kerék tengelyére tegyél alátétet. Az az 1-2mm semmit sem fog számítani a láncvillánál. Amúgy azon az adapteren elég sokat tud mozogni a féktest oldalirányb, sztem azzal be kéne tudni állítani, annyira nem lehet elcseszve a cucc...
#17302
Posted 2006. June 14. - 20:10

#17303
Posted 2006. June 14. - 14:49

Ekkor csavarodik a tárcsa a legkevesebbett fékezéskor, ami ugye elõny.
#17304
Posted 2006. June 14. - 14:13

Fél mm az egy örökkévalóság.
Lehet h. fél mm soknak számít, de ez az elsõ tárcsafékem, és nem vagyok hozzászokva, hogy egy forgó valamihez más valamik mocskosul közel vannak, vizuálisan irritál.

nzoli: a tárcsának nem kell pont középen lennie, mert ez egy oldalról nyom, kb. ott van a tárcsa, ahol a használati utasítás szerint kell. Ott 1/3ad táv a mozgó pofától, és 2/3ad táv a fix pofától.
#17305
Posted 2006. June 14. - 13:55

#17306
Posted 2006. June 14. - 13:52

Kilazítottam mindent megint, megrángattam a kereket, a helyzet valamelyest javult, de a felsõ, féket az adaptarhez rögzítõ csavar alátéte egészségtelenül közel van a tárcsához, szerintem max. fél mm- lehet. Ha nincs jobb 5let, akkor az alátét szélét fogom lereszelni egy kicsit.
Azért ha valakinek még van értelmes 5lete, ne tartsa magában!
A tárcsa a féktest neki szánt vágatában jó helyen (középen) áll?
Nem tudsz egy képet csinálni róla (telcsivel pl) és betenni ide? Az segithetne talán.
#17307
Posted 2006. June 14. - 13:48

Az a fél mm bõven elég(gondolj bele a betét 0,1 mm belül van a tárcsához képest) nekem sincs sokkal távolabb a féktestem a tárcsától, de nyugodtan reszelj le az alátétbõl, ha zavar.Kilazítottam mindent megint, megrángattam a kereket, a helyzet valamelyest javult, de a felsõ, féket az adaptarhez rögzítõ csavar alátéte egészségtelenül közel van a tárcsához, szerintem max. fél mm- lehet. Ha nincs jobb 5let, akkor az alátét szélét fogom lereszelni egy kicsit.
Azért ha valakinek még van értelmes 5lete, ne tartsa magában!
A sebesség mindent megold.
#17308
Posted 2006. June 14. - 13:42

Azért ha valakinek még van értelmes 5lete, ne tartsa magában!

#17309
Posted 2006. June 14. - 13:17

#17310
Posted 2006. June 14. - 13:15

Lazítsd ki azokat a csavarokat, amik a féktestet az adapterhez rögzítik vagy húzd visszább a betéteket.A helyzet a következõ: Merida Trans-Mission és 160as BB7. A gondom az, hogy ha felteszem a féket, akkor maga a féktest hozzáér egy ponton a tárcsához. Elég sokat lehet állítani oldalra, de ehhez nem eleget. Mi a teendõ? Létezik vékonyabb adapter, vagy ott ahol az adapter felfekszik a tárcsafékszemen, ott marjak ki az adapterbõl annyit, hogy normálisan elforogjon a tárcsa? Esetleg a vázat kéne megreszelni? Ettõl kicsit tartok, meg egy zsírúj vázon...
Az adapter 11,2mm vastag, a tárcsafékszem 10mm, úgy hogy a felfekvési helyeken lecsiszoltam a festéket róla, hátha ez segít a hozzáértõknek.
A sebesség mindent megold.
#17311
Posted 2006. June 14. - 13:03

A helyzet a következõ: Merida Trans-Mission és 160as BB7. A gondom az, hogy ha felteszem a féket, akkor maga a féktest hozzáér egy ponton a tárcsához. Elég sokat lehet állítani oldalra, de ehhez nem eleget. Mi a teendõ? Létezik vékonyabb adapter, vagy ott ahol az adapter felfekszik a tárcsafékszemen, ott marjak ki az adapterbõl annyit, hogy normálisan elforogjon a tárcsa? Esetleg a vázat kéne megreszelni? Ettõl kicsit tartok, meg egy zsírúj vázon...
Az adapter 11,2mm vastag, a tárcsafékszem 10mm, úgy hogy a felfekvési helyeken lecsiszoltam a festéket róla, hátha ez segít a hozzáértõknek.
A vázat ne...

Fura lenne, ha nem lennénk kompatibilisek egymással.
Viszonylag jól ki kell lazitani a csavarokat (amik a féktestet rögzitik), hogy rendesen lehessen oldalirányban állitani a féktestet, úgy próbáltad? Jól benne van a kerék a vázban?
Ha tényleg nem lehet jól beállitani, esetleg egy vékony alátét a tengelyre? Akkor annyival távolabb kerül a tárcsa. Igaz igy egy kicsit (szét)fesziti a papucsokat, de 1 esetleg 2 mm sztem nem okozhat gondot...
#17312
Posted 2006. June 14. - 12:44

Az adapter 11,2mm vastag, a tárcsafékszem 10mm, úgy hogy a felfekvési helyeken lecsiszoltam a festéket róla, hátha ez segít a hozzáértõknek.
#17313
Posted 2006. June 12. - 18:46

#17314
Posted 2006. June 12. - 17:43

nem vagy kicsit paranoiás?
az avidot meg már kibeszéltük elégszer, azt tényleg nem kéne elkezdeni
Dehogy vagyok......
Veled nem volt olyan, hogy úgyérezted, mintha mindig követne valaki?....

#17315
Posted 2006. June 12. - 17:38

az avidot meg már kibeszéltük elégszer, azt tényleg nem kéne elkezdeni
#17316
Posted 2006. June 12. - 17:36


Amúgy nekem a Pyxist eddig megfogta mindenhol....mindig emeli a hátulját egyújjal(60-nál is)...ennél minek nagyobb fékerõ...Tudni kell hatékonyan fékezni is....
#17317
Posted 2006. June 12. - 17:26


amúgy nekem anno az avid 500ftos bovdennel volt és nem volt gond a fékerõvel (csak minden mással

ellenben a féldrága jagwire-rel már soxor megszívtam
#17318
Posted 2006. June 12. - 17:14

#17319
Posted 2006. June 12. - 17:09

igen, szerintem érdemesebb. a sole egy olcsóbb hobbi fék.Hellosztok!
lene egy kérdésem hayes sole helyett érdemes lenne venni két 203mm-es avid bb7-t???és mennyibõl jönne ki fék +fékkar + stb ami kell hozzá...???? endurora kéne...
de ha 30 ezer körül nézelõdsz, már juicy5 is van, vagy deore, vagy hayes hfx9
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#17320
Posted 2006. June 12. - 17:08

Hellosztok!
lene egy kérdésem hayes sole helyett érdemes lenne venni két 203mm-es avid bb7-t???és mennyibõl jönne ki fék +fékkar + stb ami kell hozzá...???? endurora kéne...
Egy pár FR5 fékkar kb. 5ezer......BB7 (203) boltban 25900....neten kb 21000huf.....a bovdenezés meg akár 500 forintból is de azt Önnek nem ajánlom....kb 30000 huf de 2 fékkarral....
