Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
#17241
Posted 2006. June 22. - 13:16

Megtettem, felújíttam a betéteket.
Itt.
1 340 Ft-ba került egy pár. Hfx 9-ben használom 160-as tárcsával elõl.
Alapvetõen puha anyagot raktak rá, kb. 2 mm-t. A rugó helyére is anyagot tettek, így ezt utólag kellett kireszelni. Igaz, nem szóltam, hogy oda ne tegyenek.
És a lényeg. Kb. 200 km mentem eddig vele, kellett néhány lejtõ és fékezgetés mire bekopott. Elõtte zöld EBC-m volt, ami a szilvás maratonon elkopott.
Ez a felújíttattatott betét min. fog annyira, mint az ebc, de szerintem még jobban is.
Néha meglepõdöm, mennyire fog az elsõ fék.
Csak ajánlani tudom mindenkinek.
Canyon Spectral 29 AL 5
rasti rusti
#17242
Posted 2006. June 22. - 11:24


"Szinte bármilyen tárcsafékhez tudok pofát ragasztani, sokkal olcsóbban mint a bolti!!
Itt egy példa: Magura Julie tf-hez boltban 1 pár pofa 5200FT, én 3000FT-ból megcsináltam!
Te adod meg h milyen vastag réteg legyen rajta!
Elküldöd teljesen vagy nem teljesen elkopott pofáidat,
és én rakok rá egy általad meghatározott vastagságú új réteget.
Az árakat a pofák bolti áraihoz viszonyítom.
Pl: Magura Gustav M-hez 1 pár, bolti ár:7800FT. Én megcsinálom 5000-ért.
Minõsége nem gyári, de fékhatása jobb is mint a gyári!
Azonnal fog, nem kell sokat koptatni! "
#17243
Posted 2006. June 21. - 22:54

A csodás Tech rovatban bevett válasz a betét kérdésénél az, h a kedves delikvens tiplizzen el egy motoros boltba, h fillérekért helyreállítsa egy sarasabb menet alatt fémig kopott fékpofáját, de pontos címet idáig sosem írt senki...
Ezeddig csak egy Aquincumon túl leledzõ szervízrõl volt tapasztalatunk, ahol olyan kemény pofát csináltak egy Sram tfékhez, h elõbb fogyott volna el a tárcsa, mintsem hogy bekopjon egy kicsit is a pofa, persze fékhatás nulla.Arról nem beszélve, h órás munka megfelelõen kireszelni a lapot, ha a betétnek esetleg pereme van, mivel arra is raknak anyagot.
Ma betámadtam Óbudát, 5 helyrõl hajtottak el, ahol kiemelten fékpofát (is) forgalmaztak, mert csak gyáriak voltak.Egy kis sufniban a Bécsi úton aztán az eladó elõhozott egy dobfék pofát, hogy ilyet tudnak (egyféle anyaggal).Persze, távolról se volt köze a bringákon látottakhoz, és kiderült, 1 1 hetes határidõvel vállalták volna, nagyon borsos áron (az eladó 2e és 10e közé mondta elsõre) Aztán kis faggatás után a srátz elmondta, h nem is õk
csinálják, a fõnöke viszi ilyenkor a betétet valahova ferodoloztatni...
Már épp letettem volna az egészrõl, de felhívtam egy autóboltos ismerõsömet, aki útba igazított a neten felelhetõ !!2!! cég egyikéhez, a Róna mûvekhez, ami kerékpárral egész jól megközelíthetõ, a Rákos patak mentén, Rákosrendezõnél van, a Tahi útról lehet elvergõdni a telepre.
Ahol persze 3-kor vége van a munkaidõnek ( a mesteruraknak kis hazánkban snassz dolgozni?!? ) de kis keresgélés után elõkerült a portás/õr (nem kell berezelni a kutya harap táblától, a blöki rég kiszenvedhetett már) aki elmondta, h igen, vállalnak akármit, és az anyagokra is több variáció van, mivel a máv vagonjaitól kezdve robogókon át az ipari súrlódóanyagokig mindennel foglalkoznak, tehát az autós betétekhez képest szükséges extra "puha" feltét nem elérhetetlen álom lesz.
http://www.ronakft.h...html/index.html
Várom már a holnapot, hogy valaki illetékessel is beszélhessek és haladjon a dolog...
Aki tud esetleg egyéb lehetõségrõl, szóljon nyugodtan...
Keresõ frendli; fékpofa , fékbetét , ferodol
#17244
Posted 2006. June 21. - 08:52

Igen "okos" lehet, aki ezt a baromságot kitalálta. Egyébként milyen telód van, hány kiló vagy, és milyen stílusban nyomulsz?Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy az elsõ 6"os tárcsát 8"osra cserélném, de hallottam egy olyat, hogy ez kinyírja a telót, és ez így igaz?? Én úgy gondolom, hogy élettartamban ez a vátoztatás nem számottevõ, mivel a 6"os is ugyan olyan asszmetrikus erõket ébreszt, mint a 8"os... Nyílván nagyobbakat, de ez mennyire befolyásolja az élettertamot?
A válaszokat és tanácsokat elõre is köszönöm!
#17245
Posted 2006. June 21. - 00:00

Olyan kérdésem lenne, hogy az elsõ 6"os tárcsát 8"osra cserélném, de hallottam egy olyat, hogy ez kinyírja a telót, és ez így igaz?? Én úgy gondolom, hogy élettartamban ez a vátoztatás nem számottevõ, mivel a 6"os is ugyan olyan asszmetrikus erõket ébreszt, mint a 8"os... Nyílván nagyobbakat, de ez mennyire befolyásolja az élettertamot?
A válaszokat és tanácsokat elõre is köszönöm!
#17246
Posted 2006. June 20. - 22:50

Denagyot szívtam.Elvileg úgy lett volna h Julie lesz a gyári Hayes helyett utána jött egy olyan variáció hogy Juicy 5 Avid a gyári Hayes helyett még ezen a héten.Most meg a gyári Hayes lesz a jövõhét végén!!EKKORA SZÍVÁÁÁST!!!Juicy 5 -ehét- helyett jövõhét vége -Gyári Hayes- hüpp-hüpp
Amúgy Solo a gyári Hayes? (aki nem olvasta annak :Magellan Polar-X Superman)
Hol veszed a kerót?
Csak mert abszurdnak tûnik, h a nagyker ennyire last minute variáljon az alkatrészekkel, mivel ilyenkor nagyobb tételekrõl van szó, gondolom, elõre rendelnek, és ki van kalkulálva, h x biciklihez 2x annyi féket vesznek...
Szerintem akkor jársz jól, ha V fékkel kéred, a maradék pénzt meg elfagyizod.
Vagy, ha mindenképpen olajos féket szeretnél, akkor mondjuk egy HS33-ast dobsz fel rá, az kicsit jobban bizonyított, mint a Julie-k, gazdaságos Hayesek.
Ha meg tárcsát szeretnél, akkor egy kisgépre való BB7-est.
#17247
Posted 2006. June 20. - 22:44

#17248
Posted 2006. June 20. - 22:38

#17249
Posted 2006. June 20. - 20:39

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#17250
Posted 2006. June 20. - 20:34

Amúgy Solo a gyári Hayes? (aki nem olvasta annak :Magellan Polar-X Superman)
#17251
Posted 2006. June 19. - 13:15

Avid Juicy5 fékkart szeretnék javitattni, az alkatrész már megvan (Juicy lever service kit), melyik boltba(szervizbe) érdemes vinni, ahol értenek hozzá (rendszeresen csinálnak ilyet)? Kb mennyibe lehet egy ilyen szerelés?
#17252
Posted 2006. June 19. - 00:49

ott a pont.ezerszer le volt írva, h a julieval nem (csak..) a fékerõ a probléma, hanem az, hogy ha elesel és eltörik a mûanyag fékkar, szétmegy a tömítés, nem tudsz vele mit kezdeni! szekszárdon estem egyet, kiszakadt a hayes fékkarjából a kar, de másnap már kaptam hozzá pótalkatrészt... na ez az, ami egy magurával soha nem lesz így. tömítésekrõl meg ne is beszéljük, akarja a halál küldözgetni németországba a féket
nem egyszerûbb egyszer jót venni?
dirtre a hayes sole is elég erõs, cserébe mindent lehet hozzá kapni
ha viszont elfogyott, akkor mech. avid, kb az van abban az árban
és a hayeshoz minden alkatrész megkapható bárhol, és javítható, míg a magurára csomót köthetsz a legkisebb sérülésnél is...
dirtre meg továbbra is elég akár egy v fék.
(egy rendes V simán veri az eddig felsorolt tárcsafékeket)
#17253
Posted 2006. June 19. - 00:19

nem egyszerûbb egyszer jót venni?
dirtre a hayes sole is elég erõs, cserébe mindent lehet hozzá kapni
ha viszont elfogyott, akkor mech. avid, kb az van abban az árban
#17254
Posted 2006. June 18. - 23:34

De haver felforalta úgy hogy az udvarról ki sem jött:)....szal ha hobbi szinten nyomulsz akkor jobb, de inkább egy bowdenes-..............
Off
De nehéz ily részegen arni...........
#17255
Posted 2006. June 18. - 23:14

#17256
Posted 2006. June 18. - 20:57

#17257
Posted 2006. June 18. - 20:40

Most veszek egy Magellan Polar-X Supermant és a Magellan kijelentette h a gyári Hayes fék elfogyott amit adtak volna hozzá.Ehelyett lesz egy Magura Julie rajta.(elöl-hátul) Az lenne a kérdés h egy 192 cm ~80kg közepes Dirtnek jó lesz az a fék?Egyáltalán jobb mint a gyári Hayes?Köszi (jobbra no $)
Csak a Sole fékekelet ne hozdd elõ...----könyörgöm
#17258
Posted 2006. June 18. - 13:26

amúgy elslattyogsz egy boltba, és kérsz egy nagyobb tányért a meglevõ hajtókarodra. pár ezer magyar királyi forint.
#17259
Posted 2006. June 18. - 13:23

egy husselfelt hajtókarom van,ami jó csak kicsit kevés nekem a 32 fog és az lenne a kérdésem h létezik-e esetleg 38/xx vagy bármilyen ami nagyobb mint a 32/22(és nem Truvativ '06 Hussefelt DH mert azt olvastam h csak egy fajta monoblockhoz jó).
vagy ha ilyen nincs mennyibe kerül kb összerakni egyet?(mondjuk 38/28+rockring-ha van ilyen)
#17260
Posted 2006. June 18. - 12:55

a Singletrack tesztje szerint még mindig jobban fog, mint egy LX fék:)
tanúsíthatom, hogy ez nem igaz
