Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
#17221
Posted 2006. June 24. - 22:34

de hogy ez élettartamban mit jelent, azt felesleges találgatni.
Jé! természetesen, eltöri, mint ahogy az IFA laprugót is! (vagy hogy is volt a mozó fíling)
#17222
Posted 2006. June 24. - 22:33

"...hogy tudsz-e kegyelmezni, Úgy ahogy neked soha soha senki
S ha igen, hát jó leszel annak, Aki hagyja magát, mások is hagynak
Majd mindig, s Te ott állsz szelíden Hajnalban az utcán, és jól esik minden"
#17223
Posted 2006. June 24. - 22:30

Ha a lassulás azonos mértékû, akkor miért tekerné jobban a telót?
Gondolatom szerint azért mert :
a 160-as tárcsának a sugara ugye 80 mm
a 203-as tárcsának a sugara meg 101,5 mm
Namost a súrlódó erõ erõkarja ( ami a csavaró nyomatékot adja) az meg a sugár (mondjuk inkább a pofa közepén lenne)..És ha a fékpofa és a tárcsa között ébredõ súrlódó erõ azonos mindkét esetben akkor is nagyobb nyomatékot ad a nagyobb tárcsa a nagyobb erõkar miatt.....
EDIT: mondjuk most így belegondolva ha a súrlódó erõ ugyan akkora akkor a nagyobb átmérõ miatt nagyobb a fékerõis (a lassulás) .........Viszont ha egy 160-as tárcsa is le tudja blokkolni a kereket vagy fejre tud dobni akkor ilyen téren a maximálisan hasznosítható fékerõ ugyan akkora........
Tehát akkor most mivan? Én már teljesen belekavarodtam.....
#17224
Posted 2006. June 24. - 20:49

(Alap, hogy egyébként a 203-as tárcsa jóval jobban csavar, mint a 180-as, vagy a 160-as.)
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!!

#17225
Posted 2006. June 24. - 20:09

"de a nyomatéki nullához képest" helyett a "befogáshoz képest"
Gépészeknek: egyoldalon befalazott tartó 2 koncentrált erõvel
#17226
Posted 2006. June 24. - 00:10

Alap, hogy azonos erõvel húzzuk a fékkart. (ahogy bírjuk hehe) Ekkor a 8" tárcsán 27%-al nagyobb nyomaték hat, ami hajlítja a súrlódóerõ miatt a bal lábat egyrészt. Másrészt a keréktengelyen keresztül hajlítja mindkét lábat. de a nyomatéki nullához képest (nyakcsõ kezdete) jóval nagyobb karon, így ezek az erõk egyáltalán nem oltják ki egymást, szal a villa rossz esetben nyeklik nyaklik. Értelemszerûen egy nagypizza rendesen kihasználva sokkal sokkal jobban nyúzza a villát. Pontos eredményt persze csak tények (számok) ismeretében lehet mondani.
#17227
Posted 2006. June 23. - 23:30

Gondolkodom ezen a 160-203-as tárcsa által keltett csavaró erõkkel kapcsolatban .....
Nagyobb lesz, egyszeruen azert mert nagyobb az erokar (a csavaro ero egyenesen aranyosan no a tengelytol valo tavolsaggal)
Ha gyengebben huznad akkor valoban megegyezhetne a ketfele terheles merteke.
De nem fogod gyengebben huzni a kart. Ugyanolyan erosen fogod, pont azert vesz az ember nagyobbat hogy erosebb legyen ugyanolyan terhelesnel, vagy kisebbnel. Meg most mi a cel? Az hogy a telonak/feknek jo legyen vagy hogy meg tudj allni. Termeszetesen a ketto osszefugg, ezert kell jol megvalasztani a "konfiguraciot"

#17228
Posted 2006. June 23. - 22:37

Ha a lassulás azonos mértékû, akkor miért tekerné jobban a telót?Gondolkodom ezen a 160-203-as tárcsa által keltett csavaró erõkkel kapcsolatban ..... és felmerült bennem egy kérdés.
A 203-as tárcsa mért tekeri jobban a telót? Szal pusztán azért mert:
1. Nagyobb átmérõn nagyobb a fékerõ is.
2. Vegyük úgy hogy a fékerõ azonos(tehát a 203-as tárcsán annyival gyengébben húzzuk a kart amennyivel jobban fog) tehát a fékerõ ugyan akkora ,ugyan úgy lassulunk,stb.... ekkor a csavaró nyomaték is egyenlõ lesz? vagy a 203-asnál nagyobb lesz mert bár egyenlõ erõ tekeri a villát de nagyobb tárcsa -> nagyobb erõkar -> nagyobb nyomaték.
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!!

#17229
Posted 2006. June 23. - 22:08

Gondolkodom ezen a 160-203-as tárcsa által keltett csavaró erõkkel kapcsolatban ..... és felmerült bennem egy kérdés.
A 203-as tárcsa mért tekeri jobban a telót? Szal pusztán azért mert:
1. Nagyobb átmérõn nagyobb a fékerõ is.
2. Vegyük úgy hogy a fékerõ azonos(tehát a 203-as tárcsán annyival gyengébben húzzuk a kart amennyivel jobban fog) tehát a fékerõ ugyan akkora ,ugyan úgy lassulunk,stb.... ekkor a csavaró nyomaték is egyenlõ lesz? vagy a 203-asnál nagyobb lesz mert bár egyenlõ erõ tekeri a villát de nagyobb tárcsa -> nagyobb erõkar -> nagyobb nyomaték.
Na ilyesmi gondolatok járnak az én fejemben is...

#17230
Posted 2006. June 23. - 21:35

A 203-as tárcsa mért tekeri jobban a telót? Szal pusztán azért mert:
1. Nagyobb átmérõn nagyobb a fékerõ is.
2. Vegyük úgy hogy a fékerõ azonos(tehát a 203-as tárcsán annyival gyengébben húzzuk a kart amennyivel jobban fog) tehát a fékerõ ugyan akkora ,ugyan úgy lassulunk,stb.... ekkor a csavaró nyomaték is egyenlõ lesz? vagy a 203-asnál nagyobb lesz mert bár egyenlõ erõ tekeri a villát de nagyobb tárcsa -> nagyobb erõkar -> nagyobb nyomaték.
#17231
Posted 2006. June 23. - 11:17

#17232
Posted 2006. June 23. - 10:56

A nagyobb tárcsa nagyobb igénybevételt jelent, ergó hamarabb kivégzed a telódat.A helyzet az, hogy DH is szerepel a listán csak azt most nem erõltetem...
Most van nekem egy 203as tárcsám, de még nem teszem fel, mert egy faszi megpendítette ezt a teló kivégzõs dolgot... Én úgy látom (lehet rosszul), hogy tök mindegy mekkora tárcsa van rajta, mert a 6"os is kinyírja és h meddig bírja az a telótól függ... de tapasztalataim nincsenek, ezért kérem a segítsgeteket
El kéne döntened hogy mire használod a bingádat, cc-re pl bõven sok a 203-as, de ez csak az én véleményem.
mod: Sokan túrázgatnak az Alpokban elöl 185ös tárcsával (legtöbb gyári "all mountain" gép setup), és akkor sincs parájuk ha jönnek 2000 szintet (gondolom azért nem egybe), ezért nem értem ezt a 203as dilemmát...fõleg Mo-ra
Ha azt teszed fel mégis, akkor egy all mountain villára érdemes cserélni, mint pl RS Revelation, vagy Pike ha durvulsz.
Ezek a villák körberöhögik a csavaró igénybevételt, állatkodásra lettek tervezve, (jó)pár évig kihúzzák ha karbantartod õket. A Suntour más kategória, ne abból indulj ki hogy a többi is ugyanolyan...
#17233
Posted 2006. June 23. - 08:48

, de nagy sebességgel száguldozok mindenféle terepen... Párszor elém léptek már és csak a szerncse segített, mert ha a féken múlik akkor kekszelés a vége
Tárcsa csere lesz, de szeretném tudni ez mivel jár pontosan, a teló tudom xar, de hamarosan az is cserélve lesz...
akkor már inkább a teló menjen tönkre,mint hogy elüss valakit vagy te törd össze magad. ha meg úgyis cseréled, akkor tök mindegy. 90 kilóhoz jó fék kell.
#17234
Posted 2006. June 23. - 08:19

Nos a "mivel jár?" alatt az utolsó pont az, ami engem igazán érdekel. Az egy dolog, hogy a boltban is tudnak mondani pár tanácsot, de itt mégis többen vannak, több tapasztalattal és lehet, hogy még jobban is értenek hozzá. Tehát engem a technikai része érdekel... az elõnyökkl nagyjából tisztában vagyok, de jó döntéshez ismerni kell az összes hátrányát is

Most van nekem egy 203as tárcsám, de még nem teszem fel, mert egy faszi megpendítette ezt a teló kivégzõs dolgot... Én úgy látom (lehet rosszul), hogy tök mindegy mekkora tárcsa van rajta, mert a 6"os is kinyírja és h meddig bírja az a telótól függ... de tapasztalataim nincsenek, ezért kérem a segítsgeteket
#17235
Posted 2006. June 23. - 00:52

Hogyhogy "mivel jár"?...Tárcsa csere lesz, de szeretném tudni ez mivel jár pontosan, a teló tudom xar, de hamarosan az is cserélve lesz...
Elõször is anyagi költséggel jár:
-tárcsa
-adapter
Aztán még elõnyökkel jár:
-fékerõ növekedés
-lassabban melegszik a tárcsa
-jobban néz ki a bringa
Végül újabb költségekkel jár:
-lecseréled a telódat, mert rájössz hogy nem 185ös tárcsához való
#17236
Posted 2006. June 22. - 21:21

Ha szereted rendesen elengedni a paripát, akkor ilyen súly mellett bõven elég egy 185mm-s vagy "7 zollos tárcsa. "8-s felesleges, ha nem DH vagy FR a stílusod. Mivel nem tudom, milyen féked van, ezért írtam az Avid, illetve a Hayes passzoló méretét.sr suntour xcm teló (haldoklik), 90kg körül mozgok és nem tudnám igazán meghatározni, de nagy sebességgel száguldozok mindenféle terepen... Párszor elém léptek már és csak a szerncse segített, mert ha a féken múlik akkor kekszelés a vége
Tárcsa csere lesz, de szeretném tudni ez mivel jár pontosan, a teló tudom xar, de hamarosan az is cserélve lesz...
#17237
Posted 2006. June 22. - 20:56

Igen "okos" lehet, aki ezt a baromságot kitalálta. Egyébként milyen telód van, hány kiló vagy, és milyen stílusban nyomulsz?
sr suntour xcm teló (haldoklik), 90kg körül mozgok és nem tudnám igazán meghatározni, de nagy sebességgel száguldozok mindenféle terepen... Párszor elém léptek már és csak a szerncse segített, mert ha a féken múlik akkor kekszelés a vége

#17238
Posted 2006. June 22. - 16:59

#17239
Posted 2006. June 22. - 13:40

#17240
Posted 2006. June 22. - 13:20


"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.