
Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
#17181
Posted 2006. June 28. - 21:52

#17182
Posted 2006. June 28. - 20:27

#17183
Posted 2006. June 28. - 14:56

Hat pedig most azt tettedNem szeretném nagyon felzaklatni újra a hangulatot, de most olvstam csak és hát nem maradhat ennyiben a dolog!
Elõször is az erõkar(mert itt sokan rosszul mondták), kb mind két esetben megegyezik, ...

Ja tenyleg fugg a fektest meretetol , meg a tapadasi egyutthatojatol is.
De itt most nem arrol volt szo hanem a rotor meretekrol.
Ellenben amit mondasz hogy nem a tengelytol nezzuk az erokart az valoban igaz a telo szempontjabol hisz a munkahenger a szárra van csavarozva nem a tengelyre. De azt nem vetted figyelembe, hogy a "200-as" adapter nagyobb mint a 160-as (a munkahenger tavolabb van a szartol) igy meg mindig nagyobb lesz az erokar a telo labatol szamitva. Ami a szárak (bal szár jobban ezért IS jó ha van átütõ) sikjara meroleges a telot a kerkepar eleje fele csavaro (nagyobb) erovel hat.
A bikemagazinban volt egy foto regen ha jol emlekszem a nagyobb tarcsak gyorszaras telokon valo hasznalatanak karos hatasairol (azt mar nem tudom hogy extrem, vagy hosszu tavu atlagos, vagy orult felhasznalo igenybevetel eseten) Ezen egy gyorszaras telo papucsa volt lathato amit a gyorszar csavarjai kicsit szetettek / elkoptattak a papucsot. Na most akkor mondd azt hogy nincs nagyobb erokar. Persze lehet az illeto alatt a 160-as is szétszedte volna a telot

#17184
Posted 2006. June 28. - 14:40



Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!!

#17185
Posted 2006. June 27. - 23:41


teljesen jó.
ezen nem kell gondolkodni, amelyik tetszik azt veszed.
#17186
Posted 2006. June 27. - 22:29

amúgy jól látod, mi a ráknak, 180-as tárcsa, kisebb súly, adagolhatóbb fék, gondod így sem lesz az erejével
eredetileg én is azt akartam, de most küldtek elég jó ajánlatokat 203 milisre is, ezért gondolkoztam most rajta.
majd meglátom mi lesz
#17187
Posted 2006. June 27. - 21:27

szerintem levegõ van a rendszerben, ami hõ hatására tágul
lehet hülyeség, de jobb ötletem nincs
Erre en is gondoltam, de akkor nem azt kene csinalnia, hogy lejto aljan befog, de ha lehult, visszaall?
#17188
Posted 2006. June 27. - 21:13

lehet hülyeség, de jobb ötletem nincs
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#17189
Posted 2006. June 27. - 21:08

Nagyobb lesz, egyszeruen azert mert nagyobb az erokar (a csavaro ero egyenesen aranyosan no a tengelytol valo tavolsaggal)
Ha gyengebben huznad akkor valoban megegyezhetne a ketfele terheles merteke.
De nem fogod gyengebben huzni a kart. Ugyanolyan erosen fogod, pont azert vesz az ember nagyobbat hogy erosebb legyen ugyanolyan terhelesnel, vagy kisebbnel. Meg most mi a cel? Az hogy a telonak/feknek jo legyen vagy hogy meg tudj allni. Termeszetesen a ketto osszefugg, ezert kell jol megvalasztani a "konfiguraciot"
Nem szeretném nagyon felzaklatni újra a hangulatot, de most olvstam csak és hát nem maradhat ennyiben a dolog!
Elõször is az erõkar(mert itt sokan rosszul mondták), kb mind két esetben megegyezik, mert a nem a tárcsa pereme és a tengely távolsága az hanem a tárcsára merõleges vektor, tehát a féktest rögzítési pontjainak és fékpofa-tárcsa érintkezési pontnak a távolsága, ami felfogható két sík távolságaként is, tehát tárcsamérettõl adaptertõl, és minden mástól független, csak a a féktest mérte és az alátétek határozzák meg(ha az adapter jobbra balra is mozdítja akkor azis..)
Másrészrõl, viszont nyilvánvaló(ha nem is mindenkinek:D) hogy jobban fogja tépni a telót, ugyanakora fékteljesítmény esetén, 26,8 százalékkal lesz hatékonyabb pontosan ugyanakkora fékerõ esetén.. tehát azanoso erõk esetén a forgatónyomaték(1) = erõkar(constans) * F(ami az egyik esetben x a másik meg 1,27x) .. ezt azthiszem egy kolléga már mondta is..
Tehát erõkar mindkét esetben egyenlõ(ha nem tévedtem nagyon nagyot, mert akkor a levegõbe ugatok:D) és azanoso fékkar húzással jobban melegszik ugyan a nagyobb tárcsa, de jobban is fékez.. de azaonos fékteljesítmény esetén mindenképp jobban hül:) De az a telonak teljesen mindegy, de ha tövig húzza vki tuti jobban lehet vele csavarni a telót..
A másik témához meg annyit, nem vagyok benne teljesen biztos, de azért a fékolaj elég "sokat" tágul, és lehet ezért fogja be? Ha olj kienged.. nem lesz jobb??
#17190
Posted 2006. June 27. - 20:50

Pontosan
Nekem amugy egesz pontosan ez jatszodott le a fekemmel:
Vettem a gyari hullamos tarcsa helyett cleansweap tarcsat, ami sokkal jobb meg minden, de egy picit vastagabb mint a gyari. Emiatt eleg nehez volt beloni a feket, kicsit beleert, de lesz*rtam, nem zavar a cicceges. Ezek utan lejtoztem egy jot a Janoson, masnap latom hogy mar elegge beleer a fek, sot, mar fogja a kereket. Na mondom ez nem jo, vissza akartam nyomni a dugattyut, nem ment. Ok mondom, tarcsa kiszed, behuztam uresen a fekkart mondom kiprobalom mit csinal akkor, ugyis orvosolni kell mar a problemat. Ugye beljebb ment, pofa kiszed, dugattyu eroltet, de mostmar annyira se tudom visszatolni, hogy a tarcsa beferjen koze

Szoval javaslatok?
#17191
Posted 2006. June 27. - 20:46

Pont ugyanez a gondom nekem is csontra!! Valaki segitsen pls mi a megoldas. Azon gondolkozom mar csak a legtelenites segit, mert igy nem tudom visszanyomni a dugattyukat egy foknal jobban, mar csak ide oda tologatom, de igy is fogja a tarcsat...
Pontosan

#17192
Posted 2006. June 27. - 20:24

Sziasztok
Segítséget szeretnék kérni.
Van nekem egy Avid Juicy Five -m. 2 hete tekertem vele, minden rendben volt. Ma indúltam volna újra, de a hátsó fék fogta a tárcsát igen erõsen.Nem is volt útja a fékkarnak.Kapásból fogott. Nem volt vele sem perec, sem szerelgetés./El tudom képzelni, hogy ugy lett lerakva, hogy folyamatosan be volt húzva picit.Nemtudom ez okozhatja -e/
Szétszedtem, fékpofákat ki, visszanyomtam dugattyúkat.Annyira, hogy a másik már jött kifele, ha a párját toltam be/nemtudom ez normális -e/.Tehát megpróbálltam az aranyközéputat eltalállni, de így is befog.
Gondoltam megkérdezek /még mielött teljessen elrontom /nálam rutinosabb embereket olajos fékekrõl, nekem elég új. Mit tegyek?
A segítséget elõre is köszönöm.
Pont ugyanez a gondom nekem is csontra!! Valaki segitsen pls mi a megoldas. Azon gondolkozom mar csak a legtelenites segit, mert igy nem tudom visszanyomni a dugattyukat egy foknal jobban, mar csak ide oda tologatom, de igy is fogja a tarcsat...
#17193
Posted 2006. June 27. - 19:26

Segítséget szeretnék kérni.
Van nekem egy Avid Juicy Five -m. 2 hete tekertem vele, minden rendben volt. Ma indúltam volna újra, de a hátsó fék fogta a tárcsát igen erõsen.Nem is volt útja a fékkarnak.Kapásból fogott. Nem volt vele sem perec, sem szerelgetés./El tudom képzelni, hogy ugy lett lerakva, hogy folyamatosan be volt húzva picit.Nemtudom ez okozhatja -e/
Szétszedtem, fékpofákat ki, visszanyomtam dugattyúkat.Annyira, hogy a másik már jött kifele, ha a párját toltam be/nemtudom ez normális -e/.Tehát megpróbálltam az aranyközéputat eltalállni, de így is befog.
Gondoltam megkérdezek /még mielött teljessen elrontom /nálam rutinosabb embereket olajos fékekrõl, nekem elég új. Mit tegyek?
A segítséget elõre is köszönöm.
#17194
Posted 2006. June 27. - 18:49

Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!!

#17195
Posted 2006. June 27. - 18:47

#17196
Posted 2006. June 27. - 18:44

203mm-es bb7 elõre nem lesz sok a 60 kilómhoz polar x-be? hátul sima egyszerû v fék van és lesz még egy darabig..
nem fogok elõrebukfencezni egy meredekebb pályán ha meghúzom erõsebben a féket?
ha megtanulsz fékezni (pölö hátra helyezed a súlypontod, akkor nem)
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda
#17197
Posted 2006. June 27. - 15:02


Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!!

#17198
Posted 2006. June 27. - 14:52

nem fogok elõrebukfencezni egy meredekebb pályán ha meghúzom erõsebben a féket?
persze majd késõbb akarok hátra is erõsebb féket de erre egy darabig nincs még keret..
szerintetek így használható lesz?
jah és gyorsszáras stance flow-t nem csavarja meg nagyon?
azt meg nemtudom honnan veszitek h egy tárcsafék hatására nem törik a teló.. egyik havernak valami egyszerûbb marzo-t törte el a 203 mm-es hx 9
#17199
Posted 2006. June 26. - 22:37

#17200
Posted 2006. June 26. - 19:22

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.