Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
Indította
zOrg
, 2006. január 10. 04:41
#15921
Írta 2006. november 04. - 15:22

igen, mert más a fékkarok felületkezelése, de mindegyik ugyanaz. csak valakinek nem tetszid a deore egyszerû festése, és inkább eloxált saint kart vesz...
az adapter meg ugyanúgy pm mindegyik, tehát szabvány. elviekben mindegyik jó mindegyikhez. a shimano szögletesebb, az avid kerekebb formájú.
az adapter meg ugyanúgy pm mindegyik, tehát szabvány. elviekben mindegyik jó mindegyikhez. a shimano szögletesebb, az avid kerekebb formájú.
#15922
Írta 2006. november 04. - 14:53

sztem ugyanúgy PM es adapter, szal bármilyen PM es fék rámegy. azaz az lx és a hayes is.
a tárcsa meg kompatibilis mindennel, így jó a rendszer bármleyikkel.
erre még annyi, hogy az ok hogy pm-es de nincsenek másol bennük a fékpofák
mint egy avidban (plusz más nagyságúak is, szal vagy nem fgják elég területen a tárcsát, vagy kilógnak róla)?
miért néz ki teljesen máshogyan egy avid és egy shimano
adapter? vagy - már megint - csak vakítás az egész?
a másik hogy nézegettem a shimano hidros fékkarokat és az xtr-en kívül
mindegyik tökugyanúgy néz ki, de mégis más-más áraik vannak...
#15923
Írta 2006. november 04. - 14:12

ha jól emlékszek akkor ezt egyszer már megbeszéltük itt h a saint meg az xt ugyanaz fékerõben, meg mindenben, csak más a felületkezelése, meg az ára.
mizie: az ebike-on az összeszerelt xt dual controlos, szal kapsz hozzá "integrált" shitmano váltókart. szerintem azért olyan drága.
mizie: az ebike-on az összeszerelt xt dual controlos, szal kapsz hozzá "integrált" shitmano váltókart. szerintem azért olyan drága.
#15924
Írta 2006. november 04. - 13:45

sztem ugyanúgy PM es adapter, szal bármilyen PM es fék rámegy. azaz az lx és a hayes is.
a tárcsa meg kompatibilis mindennel, így jó a rendszer bármleyikkel.
hm... ez nagyon jó hír
és melyiket ajánljátok a 3 közül???
(az amúgy miért van hogy egy lx féknyereg + kar kb 15 ezerbõl kijön ebike-on,
és ezekhez kb egy boltban 3-4000-ért megcsinálják a kábel/légtelenít/olaj
kombót, és az ebike-on a komplett fék mégis 30 körül van???)
#15925
Írta 2006. november 04. - 13:03

sztem ugyanúgy PM es adapter, szal bármilyen PM es fék rámegy. azaz az lx és a hayes is.
a tárcsa meg kompatibilis mindennel, így jó a rendszer bármleyikkel.
a tárcsa meg kompatibilis mindennel, így jó a rendszer bármleyikkel.
#15926
Írta 2006. november 04. - 12:59

szal azt mondjátok hogy egyenlõek kb a hfx9, az lx meg a juicy5?
a fõ kérdés az hogy van egy avid 185-ös adapterem meg egy 185-ös tárcsám.
ezekhez akkor csak juicy-t használhatok?
mire kell figyelnem ha használtan veszem (a juicy-t)?
a fõ kérdés az hogy van egy avid 185-ös adapterem meg egy 185-ös tárcsám.
ezekhez akkor csak juicy-t használhatok?
mire kell figyelnem ha használtan veszem (a juicy-t)?
#15927
Írta 2006. november 04. - 12:11

Ex Rebell-78 Hayes HFX9 tarcsafek Formula Oro 180-as tarcsaval.
http://cgi.ebay.de/H...1QQcmdZViewItem
Lecsereltem Maguta FR-re azota nyugotan alszom :
)
http://cgi.ebay.de/H...1QQcmdZViewItem
Lecsereltem Maguta FR-re azota nyugotan alszom :

#15928
Írta 2006. november 04. - 12:02

(ezáltal gondolom én nagyobb is a fékkerõ)
Nem nyert hangszórót.
Ja és BB5nél is állítható mindjét oldalról csak belülrõl imbusszal.
Dirtre ideális.
#15929
Írta 2006. november 04. - 11:37

A bb5 és a bb7 között annyi a külömbség h a bb7 nél mind2 oldalt álithatóak a pofák,és nagyobb a fékpofa(ezáltal gondolom én nagyobb is a fékkerõ)
#15930
Írta 2006. november 04. - 11:34

Lehet igazad van mert bb5 tárcsa vs hayes t próbáltam. de a hayes érezhetõen jobb volt.Amugy Avid párti vok.
#15931
Írta 2006. november 04. - 11:01

lehet az olcsó bb5-ös tárcsájánál jobb, de a régi és az új normál tárcsánál nem.Külön adapterrel jó. De a Hayes tárcsa jobb mint az avid.
volt juicy-m, van hayesom, igez nem lx, hanem xt meg saint fut mellette, de sztem az ergonómia szerint dönts. a fékerõ ~azonos.
#15932
Írta 2006. november 04. - 10:51

#15933
Írta 2006. november 04. - 01:53

hayes hfx 9 v avid jucy 5 öt melyk a jobb? és én még csatolnám hozzá a a shimano lx-et ('05)
erre a kérdeésre én is naon várnám a válaszokat!!!
kb ugyanannyiért tudnék venni egy új hfx9-est vagy egy használt juicy5-öt
vagy egy vadi új lx-et
.
ti melyiket vennétek?
amúgy a hfx9-be (lx-be) jó egy 185-ös avid tárcsa?
#15934
Írta 2006. november 03. - 23:10

asszem a bb5 és bb7 gyakorlatilag ugyanaz, csak a bb7-nek lehet mindkét oldalról állitani a fékpofáját. de hallottam olyat is h a bb7 erõsebb.
nekem elég lenne egy bb5-is egy 185-ös tárcsával mondjuk...

de megvagyok elégedve a hidrás Saint-emmel is...

#15935
Írta 2006. november 03. - 22:27

asszem a bb5 és bb7 gyakorlatilag ugyanaz, csak a bb7-nek lehet mindkét oldalról állitani a fékpofáját. de hallottam olyat is h a bb7 erõsebb.
#15936
Írta 2006. november 03. - 22:14

Mindezek alapján (dirt, 160as tárcsa) a BB5-öt ajánlanám inkább.
#15937
Írta 2006. november 03. - 22:08

#15938
Írta 2006. november 03. - 20:29

de dirtre amúgy se kell hidraulikus, meg egy avid is elég jól fog ha azt nézzük.
ha nem lejtõzöl komolyabban akkor szerintem mechanikus avid, ami olcsóbb is mint a juicy, és nincs vele annyi gond ha jó bowdened (+ házad) van.
ha nem lejtõzöl komolyabban akkor szerintem mechanikus avid, ami olcsóbb is mint a juicy, és nincs vele annyi gond ha jó bowdened (+ házad) van.
#15939
Írta 2006. november 03. - 19:56

Nem kell dirt ahhoz, hogy komolyan eldobd a karikát. Ha tisztességes anyagból van a csõ, és rendesen össze van rakva, akkor sokat kibír.
#15940
Írta 2006. november 03. - 15:00

Sztem én maradnék mechanikusnál..illetve most elõl az van, hátra is azt fogok venni, egy bb5/bb7 sztem simán elég, még 160assal is..