Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
#15841
Posted 2006. November 11. - 19:15

#15842
Posted 2006. November 11. - 18:03

RAUH-Welt
B E G R I F F
#15843
Posted 2006. November 11. - 14:49

Hahó
Egyszer már feltettem azt a kérdést, hogy melyik a jobb fék a hayes hfx9 vagy
a shimano lx?
most konkrétabban: van ugye a 185-ös avid cleansweep tárcsám és
melyik a jobb ahhoz hogy egy 100 kilós embert (én) megfogjon a leejtõn?
a juicy5-rõl lemondtam mert vagy 50%-al drágább (de ha sokan azt mondjátok
hogy a juicy5 sokkal jobb mint a másik kettõ akkor elgondolkodom)
segítsetek légyszives!
a diagrammok szerint nagyobb fékerõt (HFX-9), vagy tutira megbízható, de szintén nagyon erõset (LX) szeretnél?
én most LX-et (is) használok - ez egy tökéletes fék, én most is ezt venném.
#15844
Posted 2006. November 11. - 13:40

Mért sokkal drágább én ahogy számoltam még olcsóbban is jön ki mint a HX9
Ebike szerint:
Juicy5 185-ös tárcsáva, IS adapterrel = 28750
HFX9 18499 + 185 tárcsa 7992 + adapter 3192 = 29674
Szerintem pont hogy olcsób mondjuk minimálisan, de mondjuk a HFX9 most pont akciós, tehát kicsit nagyobb lenne a különbség, de inkább mondjuk azt, hogy egy árban vannak kb.
Nekem lassan 1 év van Juicy5-öm és teljesen meg vagyok vele elégedve.
De ha nem most azonnal kell új fék akkor várd meg a február-márciust, mert akkor már kijön az új Juicy5 és annak sokkal jobb a tárcsája, meg a felszerelése is könnyebb, mert kétcsavaros télen meg ugyse nagyon teker az ember(legalábbis én nem sokat).
az van hogy tárcsám meg adapterem már van.
és az a baj h juicy-t nem kapok tárcsa meg adapter nélkül (ha valaki mégis
tudná, hogy mégis hol lehet annak nagyon örülnék!!)
a hayes meg ugye 18 ezer az lx meg 22 - mivel ezek vannal tárcsa és adapter
nélkül is (ennyi belefér ha azt mondjátok hogy az lx a jobb)
a másik az hogy az uj juicy kb 35 lesz... és nem várhatom meg a következõ
szezon végét hogy lemenjen az ára...
szóval kb íg gondolkodom, dobjatok be ötleteket, ajánlatokat, hogy melyiket
vegyem stb... nagy örömmel várok minden hozzáfûzni való és ahogy látom
nem vagyok egyedül a problémával szal hajrá

#15845
Posted 2006. November 11. - 13:19


#15846
Posted 2006. November 11. - 13:14

Hahó
a juicy5-rõl lemondtam mert vagy 50%-al drágább (de ha sokan azt mondjátok
hogy a juicy5 sokkal jobb mint a másik kettõ akkor elgondolkodom)
Mért sokkal drágább én ahogy számoltam még olcsóbban is jön ki mint a HX9
Ebike szerint:
Juicy5 185-ös tárcsáva, IS adapterrel = 28750
HFX9 18499 + 185 tárcsa 7992 + adapter 3192 = 29674
Szerintem pont hogy olcsób mondjuk minimálisan, de mondjuk a HFX9 most pont akciós, tehát kicsit nagyobb lenne a különbség, de inkább mondjuk azt, hogy egy árban vannak kb.

Nekem lassan 1 év van Juicy5-öm és teljesen meg vagyok vele elégedve.
De ha nem most azonnal kell új fék akkor várd meg a február-márciust, mert akkor már kijön az új Juicy5 és annak sokkal jobb a tárcsája, meg a felszerelése is könnyebb, mert kétcsavaros télen meg ugyse nagyon teker az ember(legalábbis én nem sokat).
#15847
Posted 2006. November 11. - 12:52

Hahó
Egyszer már feltettem azt a kérdést, hogy melyik a jobb fék a hayes hfx9 vagy
a shimano lx?
most konkrétabban: van ugye a 185-ös avid cleansweep tárcsám és
melyik a jobb ahhoz hogy egy 100 kilós embert (én) megfogjon a leejtõn?
a juicy5-rõl lemondtam mert vagy 50%-al drágább (de ha sokan azt mondjátok
hogy a juicy5 sokkal jobb mint a másik kettõ akkor elgondolkodom)
segítsetek légyszives!
én a hayesre szavazok..de inkább várd meg más válaszát is mer nekem is hasonló kérdésem lenne:(amúgy xt-t próbáltammár az sztem nagyon jó fék, viszont juicyról nemsok jót hallottam eddig)
megéri avid bb7fékjeimet lecserélni hfx9re? tom h már sokat vitatott és unalmas kérdés, csak kénytelen vagyok feltenni, mivel még nem adatott lehetõség hayset kipróbázni...
#15848
Posted 2006. November 11. - 12:06

Egyszer már feltettem azt a kérdést, hogy melyik a jobb fék a hayes hfx9 vagy
a shimano lx?
most konkrétabban: van ugye a 185-ös avid cleansweep tárcsám és
melyik a jobb ahhoz hogy egy 100 kilós embert (én) megfogjon a leejtõn?
a juicy5-rõl lemondtam mert vagy 50%-al drágább (de ha sokan azt mondjátok
hogy a juicy5 sokkal jobb mint a másik kettõ akkor elgondolkodom)
segítsetek légyszives!
#15849
Posted 2006. November 11. - 11:41


#15850
Posted 2006. November 11. - 11:36

Lehet hogy komplett hülyének fognak nézni az emberek, de hát mint mondtam, válalni kell

#15851
Posted 2006. November 11. - 10:25

másik, hogy idõ kell neki, amig bekopik. ez durva 50km bár attól függ mennyit lejtõzöl közben. egyesek szerint elég egyszer lejönni a jános hegyrõl
Mások szerint nagyon rossz ötlet hosszú, folyamatos fékezésekkel üvegesre koptatni az elején, illetve a terep sem szerencsés, mert a bekerülõ dzsuva sem tesz jót a bejáratásnál. Inkább enyhe lejtõs betonon feltekerni húszig, közel állóra fékezni, és ezt ismételgetni vagy hússzor, ezzel megvan a bekoptatás 80 százaléka. Közben lehet locsolni vízzel, úgy jobban lehûl, merthogy a felmelegszik - lehûl ciklus a lényeg. Az esõ viszont nem szerencsés, szintén a felfröcskölõdõ dzsuva miatt.
Legalábbis ezt a módszert ajánlotta a Magura egyik mérnöke az MBA-ben.
#15852
Posted 2006. November 11. - 02:38

néha kis vizzel locsolgasd meg, gyorsabban kopik be.
amugy villáról is mehet rá olaj (nekem is volt ilyen) ha az lenne a baj.
nálam volt saint, embertelen jól fogott. most xt van, szinte ugyanaz.
Köszi!
Szétszedem elõl-hátul (hátul is ugyanolyan sz.r), megcsiszolgatom a betéteket valami sík felületen, meg átmosom a tárcsát is, aztán elkezdem nyúzni. Sima olajos deore-val van régi emlékem, az is baromi hegyes, erõs, puha, és jól adagolható volt. Ezt most szó szerint tépni kell, hogy valamit legalább csináljon...
#15853
Posted 2006. November 11. - 01:50

amugy villáról is mehet rá olaj (nekem is volt ilyen) ha az lenne a baj.
nálam volt saint, embertelen jól fogott. most xt van, szinte ugyanaz.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#15854
Posted 2006. November 11. - 01:45


állítsd be jól. majd használd. jó lesz az, gyenge saintot még nem láttam.Kivéve nem saját, vagy jó minõségü tárcsával, hanem vmi bowdenes kétes eredetû darabbal, tektro, logan, esetleg a legolcsóbb avid tárcsájával.
#15855
Posted 2006. November 11. - 01:23

annyira azért nem lehet gyatra beállítás miatt...
másik, hogy idõ kell neki, amig bekopik. ez durva 50km bár attól függ mennyit lejtõzöl közben. egyesek szerint elég egyszer lejönni a jános hegyrõlszóval ha uj a féked, akkor egy ideig türelmesnek kell lenni, és sokat fékezgetni vele.
Sokat mentem vele, kb 200km-t, érezhetõen javult valamit az elején, de komoly lejtõn így se merem elengedni, mert jajj...mire megáll...inkább csak kevésbé gyorsul. Valamiért a betétre gyanakszom, pedig a féktesthez járt, gyári bontatlan csomagban.
#15856
Posted 2006. November 11. - 01:17

másik, hogy idõ kell neki, amig bekopik. ez durva 50km bár attól függ mennyit lejtõzöl közben. egyesek szerint elég egyszer lejönni a jános hegyrõl

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#15857
Posted 2006. November 11. - 01:04

benzin az olajszármazék, az olaj meg sose tett jót a fékeknek.
be kell állítani, hogy egyszerre érjen a 2 fékpofa a tárcsához. laztsd ki a csavarokat, húzd be a féket, és húzd meg közben a csavart.
elvileg jó lesz
aha, én is így (próbáltam) csináltam, de nem kerül egyforma távolságra a két betét. A beállítási pontatlanság okozhat ilyen gyatra fékhatást?
#15858
Posted 2006. November 11. - 01:00

be kell állítani, hogy egyszerre érjen a 2 fékpofa a tárcsához. laztsd ki a csavarokat, húzd be a féket, és húzd meg közben a csavart.
elvileg jó lesz
#15859
Posted 2006. November 11. - 00:59

valszeg rosszul van légtelentve/beállítva/tiszta olaj a tárcsa/tiszta olaj a fékpofa.
ebbõl legalább 1 él, de ha az utsó kettõ közül valamelyik, akkor mind2 is. szóval érdemes lenne ránézni a fékre, nekem hátul egy ujjal blokkol, szinte adagolhatatlanul egy merevbiciklin.
Nem olajos, sem a tárcsa, sem a betét. A tárcsa gyarkolatilag teljesen fémtiszta. Csontra fel van töltve, úgyhogy szinte biztos hogy nem is levegõs. Amit viszont észre veszek, hogy a dugattyúk elnyomják a tárcsát egyik irányba, és mintha nem egyszerre indulnának...brrrr.... A tárcsát benzinnel szabad tisztítani?
#15860
Posted 2006. November 11. - 00:39

Gyorszáraz kerekeken dolgozik egy kistárcsás saint fék, és alig, alig fog valamit. Tépni kell a kart mint az állat, baromi nagy erõvel, tök határozatlan a nyomáspont, és nagyon szarul adagolható fék. Lehet hogy én vagy egy tök amatõr idióta, de ennél a v-fékem is sokkal-sokkal többet tudott. Mi lehet a baj? Szennyezet a tárcsa/betét, esetleg rossz a beállítás? Vagy csak ne is várjak többet, ennyi azt csókolom? Kicsit olyan érzés mint egy V-fék valami hulladék betéttel. Minden gyári, a tárcsa és a betét is. HELP!!!!!
Ha az utolsó kettõ, akkor vegyél féktárcsa tisztító fojedékot, amit a használati utasítás szerint használsz,
a fékpofa: ha szerencséd van le lehet reszelni az olajos felületet(de óvatossan) de ha nincs szerencséd vehetsz 1 újat.