Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
Indította
zOrg
, 2006. január 10. 04:41
#12001
Írta 2008. március 14. - 02:37

#12002
Írta 2008. március 13. - 14:53

#12003
Írta 2008. március 13. - 14:49

mert ha elszakad a bovden akkor kötsz rá csomót az út szélén? :chin:Ha rendszeresen túrázol és fõleg nagyobb távokat, akkor szerintem maradj meg a mechanikus fékeknél, mert az olajossal több gond lehet és nem biztos, hogy megjavítod az út szélén.
#12004
Írta 2008. március 13. - 14:45

szerintem vegyél avid bb7-et. az a mechanikus fékek között az egyik legjobb. attól, hogy mechanikus nem fog kevésbé fogni ( bb7 is überel több hidrósat). az olajost nem zavarja a dzsuva és az idõjárás is kevésbé, viszont jobban adagolható mint a mechanikus. ja és a mechanikus nem lesz levegõs ha túlmelegszik, már pedig egy jól megpakolt trekkingnél egy hosszú lejtõn ez könnyen bekövetkezhet.szal szerintem trekkingre felesleges az olajos.
hátra szerintem mindenképpen 160as tárcsát tegyél. elõre pedig elsõ villa függõ, de ha trekkingrõl van szó ezért talán oda is 160as kéne, de mivel 120kg-ot kell megfognia ezért érdemes elgondolkozni a 185ös tárcsán is, de tényleg csak ha combos villa van benne. nagyobb tárcsa meg nagyobb fékerõ, és kevésbé melegszik viszont jobban csavarja a villát/vázat.
hátra szerintem mindenképpen 160as tárcsát tegyél. elõre pedig elsõ villa függõ, de ha trekkingrõl van szó ezért talán oda is 160as kéne, de mivel 120kg-ot kell megfognia ezért érdemes elgondolkozni a 185ös tárcsán is, de tényleg csak ha combos villa van benne. nagyobb tárcsa meg nagyobb fékerõ, és kevésbé melegszik viszont jobban csavarja a villát/vázat.
__________________
#12005
Írta 2008. március 13. - 08:04

Ha rendszeresen túrázol és fõleg nagyobb távokat, akkor szerintem maradj meg a mechanikus fékeknél, mert az olajossal több gond lehet és nem biztos, hogy megjavítod az út szélén.
#12006
Írta 2008. március 13. - 00:39

Ha nagyon nagy súllyal közlekedsz, és fontos a brutál fékerõ, vegyél egy HS33-at. Annál nagyobb tárcsád sose lesz
Amúgy azért nem szeretik a nagy tárcsát, mert nagyon nehéz, fõleg, h keréken van.
Drótos és olajos fékek összevetésével meg tele van az egész topik...
Nem lehetetlen a sárvédõ felszerelése, bilinccsel a villa szárra.

Drótos és olajos fékek összevetésével meg tele van az egész topik...
Nem lehetetlen a sárvédõ felszerelése, bilinccsel a villa szárra.
#12007
Írta 2008. március 13. - 00:09

Ha arban nem tul sok neked, akkor szerintem vegyel egy XT -t kistarcsakkal, azzal meg tudsz allni barhol, es a villadban sem fog kart tenni.
Mechanikus gyengebb es egyszerubb mint a hidraulikus.
Mechanikus gyengebb es egyszerubb mint a hidraulikus.
Ride fast or be last!
I`m as fast as nobody!
I`m as fast as nobody!
#12008
Írta 2008. március 12. - 23:41

Le szeretném cserélni a V-fékemet tárcsára, de elég láma vagyok a témához, kérem segítsetek megválaszolni a dilemmáimat! Trekking gépet tekerek, a lassítandó tömeg (én+bringa+csomagok) kb. 120 kg, szeretem a hegyeket --> sok lejtõ.
Kérdéseim:
1) Mi határozza meg, mekkora tárcsával érdemes venni a fékeket? Gondolok arra, hogy
3) Villás sárvédõt fel lehet-e szerelni elsõ tárcsafékkel együtt; s ha igen, hogyan? (Ahogy nézem, az én gépemen csak a tárcsafék-rögzítõ furatba tekert csavar tudja rögzíteni a pálcákat.)
4) A hidraulikus fékek általában drágábbak, mint a mechanikusak. Ez azt jelenti, hogy jobbak is, vagy csak bonyolultabb a gyártásuk, és ezt érvényesítik a magasabb árban?
Próbáltam utánaolvasni, de ezekre a kérdéskre sehol sem találtam a válaszokat. Valószínûleg annyira alapvetõ ismereteknek számítanak, hogy senki sem foglalkozik a leírásukkal...
Elõre is köszönöm a segítségeteket!
Kérdéseim:
1) Mi határozza meg, mekkora tárcsával érdemes venni a fékeket? Gondolok arra, hogy
a) elöl a nagyobb tárcsa nagyobb erõvel tekeri a teleszkópot - eltörheti? Trekking gépre (teleszkópja miatt) csak kis (160-as) tárcsát szabad tenni? minden teleszkópra, hátsó villára mindelyik tárcsaméretû fék felszerelhetõ?
3) Villás sárvédõt fel lehet-e szerelni elsõ tárcsafékkel együtt; s ha igen, hogyan? (Ahogy nézem, az én gépemen csak a tárcsafék-rögzítõ furatba tekert csavar tudja rögzíteni a pálcákat.)
4) A hidraulikus fékek általában drágábbak, mint a mechanikusak. Ez azt jelenti, hogy jobbak is, vagy csak bonyolultabb a gyártásuk, és ezt érvényesítik a magasabb árban?
Próbáltam utánaolvasni, de ezekre a kérdéskre sehol sem találtam a válaszokat. Valószínûleg annyira alapvetõ ismereteknek számítanak, hogy senki sem foglalkozik a leírásukkal...
Elõre is köszönöm a segítségeteket!
#12009
Írta 2008. március 11. - 23:35

a honlpon is dot4et ír, úgyhogy gondolom nem lehet, mert akkor írná:
http://www.sram.com/.../juicythree.php
ja és érdekes, h az új juicy 5-höz dot 5.1-et ír. a 06'-osba meg dot4-et.
http://www.sram.com/.../juicythree.php
ja és érdekes, h az új juicy 5-höz dot 5.1-et ír. a 06'-osba meg dot4-et.
__________________
#12010
Írta 2008. március 11. - 22:14

Sziasztok!
Juicy 3-ba mehet DOT3-as fékfolyadék? Azt hiszem gyárilag DOT4-es van benne.
Juicy 3-ba mehet DOT3-as fékfolyadék? Azt hiszem gyárilag DOT4-es van benne.
Üdv. Barnabás
#12011
Írta 2008. március 10. - 21:19

amiatt lenne érdemes bevinned szakihoz, hogy ne legyen megint ilyen.
Megtanulható, de ha megveszed az olajat, fecskendõt, többe jössz ki mint ha boltban megcsinálnák neked jóra.
Fõleg ha csak 1 féked van hidraulikus, akkor nem éri meg foglalkozni vele, 2 évente pofacserével együtt egy olajcsere egy jó szervízben, és heló
Megtanulható, de ha megveszed az olajat, fecskendõt, többe jössz ki mint ha boltban megcsinálnák neked jóra.
Fõleg ha csak 1 féked van hidraulikus, akkor nem éri meg foglalkozni vele, 2 évente pofacserével együtt egy olajcsere egy jó szervízben, és heló

#12012
Írta 2008. március 10. - 21:17

#12013
Írta 2008. március 10. - 21:15

érdemes lenne mindenképp egy új légtelenítés, friss olajjal, olajcsere, és ha utána is csinálja, akkor utánanézni.
De valószinüleg nem fogja.
De valószinüleg nem fogja.
#12014
Írta 2008. március 10. - 21:12

mi az oka annak hogy deore hidrás féknél folyamatosan változik a fogáspont?
vmikorteljesen betom húzni a fékkart és vmikor meg normálisan, kb a fékkar útjának közepén kezd el fogni.
mi az oka és mit lehet ez ellen csinálni?
vmikorteljesen betom húzni a fékkart és vmikor meg normálisan, kb a fékkar útjának közepén kezd el fogni.
mi az oka és mit lehet ez ellen csinálni?
#12015
Írta 2008. március 10. - 21:04

a féket kell állítani a tárcsához, lehet felszereléskor lett rosszul összetéve.
kerék helyére, féket kilazítani, és jó állapotban meghúzni
kerék helyére, féket kilazítani, és jó állapotban meghúzni

#12016
Írta 2008. március 10. - 18:58

Köszi a gyors választ, meg is próbáltam, de így is hozzáér egy hangyányit a fék felöli(ahova fel van szerelve) pofához. Vagy ez normális, várjam meg még hozzákopik esetleg?
Csak mert menet közben, ha arra az oldalra teszem a terhelést, még intenzívebb a hangja.
Csak mert menet közben, ha arra az oldalra teszem a terhelést, még intenzívebb a hangja.
#12017
Írta 2008. március 10. - 18:43

ülsz a bringán, ráhasalsz a kormányra, lenyúlsz és meghuzod.
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#12018
Írta 2008. március 10. - 18:34

a kerék a földön legyen, úgy egyszerûbb.
Fekete Bárány........ Táltos Csacsi
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda
#12019
Írta 2008. március 10. - 18:31

Hali Mindenki!
Kérdésem:
Amióta megvettem a bringámat most vettem ki belõle elõször az elsõ kereket szállítás miatt és most próbálom visszarakni, de akárhogy állítgatom, amikor ráhúzom a gyorszázat mindig annyira elhúzza a kereket, hogy a tárcsa hozzáér a pofához.
Van valami trükkje, vagy csak türelemjáték?
Kb. 40 perce sz.rozok vele.
Válaszokat elõre is köszönöm
Kérdésem:
Amióta megvettem a bringámat most vettem ki belõle elõször az elsõ kereket szállítás miatt és most próbálom visszarakni, de akárhogy állítgatom, amikor ráhúzom a gyorszázat mindig annyira elhúzza a kereket, hogy a tárcsa hozzáér a pofához.
Van valami trükkje, vagy csak türelemjáték?
Kb. 40 perce sz.rozok vele.
Válaszokat elõre is köszönöm
#12020
Írta 2008. március 10. - 17:18

Most akkor jó vagy nem?ksmmaf160psa
bármely bringaboltban megkapod, akik már kompatibilisek a tárcsafékekkel.
