Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18554 hozzászólás a témában

#12001
Qwerty

Qwerty

    újonc

  • fórumtag
  • 2 hozzászólás
Köszönöm szépen a tanácsokat, véleményeket, javaslatokat!

#12002
Magoo

Magoo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.014 hozzászólás
nálam mindig van tartalék bowden + imbuszkészlet ;)
__________________

#12003
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.030 hozzászólás

Ha rendszeresen túrázol és fõleg nagyobb távokat, akkor szerintem maradj meg a mechanikus fékeknél, mert az olajossal több gond lehet és nem biztos, hogy megjavítod az út szélén.

mert ha elszakad a bovden akkor kötsz rá csomót az út szélén? :chin:

#12004
Magoo

Magoo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.014 hozzászólás
szerintem vegyél avid bb7-et. az a mechanikus fékek között az egyik legjobb. attól, hogy mechanikus nem fog kevésbé fogni ( bb7 is überel több hidrósat). az olajost nem zavarja a dzsuva és az idõjárás is kevésbé, viszont jobban adagolható mint a mechanikus. ja és a mechanikus nem lesz levegõs ha túlmelegszik, már pedig egy jól megpakolt trekkingnél egy hosszú lejtõn ez könnyen bekövetkezhet.szal szerintem trekkingre felesleges az olajos.

hátra szerintem mindenképpen 160as tárcsát tegyél. elõre pedig elsõ villa függõ, de ha trekkingrõl van szó ezért talán oda is 160as kéne, de mivel 120kg-ot kell megfognia ezért érdemes elgondolkozni a 185ös tárcsán is, de tényleg csak ha combos villa van benne. nagyobb tárcsa meg nagyobb fékerõ, és kevésbé melegszik viszont jobban csavarja a villát/vázat.
__________________

#12005
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás
Ha rendszeresen túrázol és fõleg nagyobb távokat, akkor szerintem maradj meg a mechanikus fékeknél, mert az olajossal több gond lehet és nem biztos, hogy megjavítod az út szélén.

#12006
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
Ha nagyon nagy súllyal közlekedsz, és fontos a brutál fékerõ, vegyél egy HS33-at. Annál nagyobb tárcsád sose lesz :) Amúgy azért nem szeretik a nagy tárcsát, mert nagyon nehéz, fõleg, h keréken van.
Drótos és olajos fékek összevetésével meg tele van az egész topik...
Nem lehetetlen a sárvédõ felszerelése, bilinccsel a villa szárra.

#12007
Vole

Vole

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.561 hozzászólás
Ha arban nem tul sok neked, akkor szerintem vegyel egy XT -t kistarcsakkal, azzal meg tudsz allni barhol, es a villadban sem fog kart tenni.

Mechanikus gyengebb es egyszerubb mint a hidraulikus.
Ride fast or be last!
I`m as fast as nobody!

#12008
Qwerty

Qwerty

    újonc

  • fórumtag
  • 2 hozzászólás
Le szeretném cserélni a V-fékemet tárcsára, de elég láma vagyok a témához, kérem segítsetek megválaszolni a dilemmáimat! Trekking gépet tekerek, a lassítandó tömeg (én+bringa+csomagok) kb. 120 kg, szeretem a hegyeket --> sok lejtõ.

Kérdéseim:

1) Mi határozza meg, mekkora tárcsával érdemes venni a fékeket? Gondolok arra, hogy

a) elöl a nagyobb tárcsa nagyobb erõvel tekeri a teleszkópot - eltörheti? Trekking gépre (teleszkópja miatt) csak kis (160-as) tárcsát szabad tenni?
B) minden teleszkópra, hátsó villára mindelyik tárcsaméretû fék felszerelhetõ?

2) Mi a jó a kisebb tárcsában (az alacsonyabb ár mellett)? Úgy vélem, a nagyobb tárcsával nagyobb a fékerõ, kevésbé melegszik stb., szóval miért nem nagyobbat vesz mindenki?

3) Villás sárvédõt fel lehet-e szerelni elsõ tárcsafékkel együtt; s ha igen, hogyan? (Ahogy nézem, az én gépemen csak a tárcsafék-rögzítõ furatba tekert csavar tudja rögzíteni a pálcákat.)


4) A hidraulikus fékek általában drágábbak, mint a mechanikusak. Ez azt jelenti, hogy jobbak is, vagy csak bonyolultabb a gyártásuk, és ezt érvényesítik a magasabb árban?

Próbáltam utánaolvasni, de ezekre a kérdéskre sehol sem találtam a válaszokat. Valószínûleg annyira alapvetõ ismereteknek számítanak, hogy senki sem foglalkozik a leírásukkal...

Elõre is köszönöm a segítségeteket!

#12009
Magoo

Magoo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.014 hozzászólás
a honlpon is dot4et ír, úgyhogy gondolom nem lehet, mert akkor írná:

http://www.sram.com/.../juicythree.php


ja és érdekes, h az új juicy 5-höz dot 5.1-et ír. a 06'-osba meg dot4-et.
__________________

#12010
Barnabás_CC

Barnabás_CC

    vendég

  • fórumtag
  • 211 hozzászólás
Sziasztok!

Juicy 3-ba mehet DOT3-as fékfolyadék? Azt hiszem gyárilag DOT4-es van benne.
Üdv. Barnabás

Colors Budapest Hostel


#12011
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.355 hozzászólás
amiatt lenne érdemes bevinned szakihoz, hogy ne legyen megint ilyen.

Megtanulható, de ha megveszed az olajat, fecskendõt, többe jössz ki mint ha boltban megcsinálnák neked jóra.
Fõleg ha csak 1 féked van hidraulikus, akkor nem éri meg foglalkozni vele, 2 évente pofacserével együtt egy olajcsere egy jó szervízben, és heló :)

#12012
daci

daci

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.383 hozzászólás
légtekeníteni érdemes otthon vagy vmi speckó szerszám kell hozzá?

#12013
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.355 hozzászólás
érdemes lenne mindenképp egy új légtelenítés, friss olajjal, olajcsere, és ha utána is csinálja, akkor utánanézni.
De valószinüleg nem fogja.

#12014
daci

daci

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.383 hozzászólás
mi az oka annak hogy deore hidrás féknél folyamatosan változik a fogáspont?
vmikorteljesen betom húzni a fékkart és vmikor meg normálisan, kb a fékkar útjának közepén kezd el fogni.
mi az oka és mit lehet ez ellen csinálni?

#12015
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.355 hozzászólás
a féket kell állítani a tárcsához, lehet felszereléskor lett rosszul összetéve.
kerék helyére, féket kilazítani, és jó állapotban meghúzni :)

#12016
SHEP

SHEP

    vendég

  • fórumtag
  • 19 hozzászólás
Köszi a gyors választ, meg is próbáltam, de így is hozzáér egy hangyányit a fék felöli(ahova fel van szerelve) pofához. Vagy ez normális, várjam meg még hozzákopik esetleg?
Csak mert menet közben, ha arra az oldalra teszem a terhelést, még intenzívebb a hangja.

#12017
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc
ülsz a bringán, ráhasalsz a kormányra, lenyúlsz és meghuzod.

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#12018
Lord_Leslie

Lord_Leslie

    Házigazda

  • globális moderátor
  • 17.297 hozzászólás
a kerék a földön legyen, úgy egyszerûbb.
Fekete Bárány........ Táltos Csacsi
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda

#12019
SHEP

SHEP

    vendég

  • fórumtag
  • 19 hozzászólás
Hali Mindenki!
Kérdésem:
Amióta megvettem a bringámat most vettem ki belõle elõször az elsõ kereket szállítás miatt és most próbálom visszarakni, de akárhogy állítgatom, amikor ráhúzom a gyorszázat mindig annyira elhúzza a kereket, hogy a tárcsa hozzáér a pofához.
Van valami trükkje, vagy csak türelemjáték?
Kb. 40 perce sz.rozok vele.
Válaszokat elõre is köszönöm

#12020
Trunks92

Trunks92

    vendég

  • fórumtag
  • 43 hozzászólás

ksmmaf160psa :)
bármely bringaboltban megkapod, akik már kompatibilisek a tárcsafékekkel.

Most akkor jó vagy nem? :( :S csak hogy milyet vegyek hozzá,mert már aktuális! köszi