Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
#11321
Posted 2008. May 21. - 18:14

#11322
Posted 2008. May 21. - 15:23

Ha elnézitek nekem, megpróbálom összefoglalni:
- Dugattyúkat összenyomó erõ: p=F/A...minél nagyobb, annál nagyobb a nyomás...annál nagyobb a fékhatás, ha ez konstans, akkor a további paraméterek
Az erõ jele szerintem nem p...

Szóval valahogy ilyen lehet a fékezés menete nagyon leegyszerûsítve:
- Meghúzom a fékkart, ez egy viszonylag kis erõvel hat a fékkarnál lévõ kis (A1 felületû) dugattyúra, mondjuk F1-el
- Ettõl a fékcsõben lévõ folyadék nyomása p = F1 / A1 lesz
- Pascal törvpénye szerint ez a nyomás minden pontban azonos a folyadékban, tehát a féknyereg dugattyújánál is igaz, hogy p = F2 / A2 (ahol A2 a féknyereg dugattyú folyadékkal érintkezõ felülete)
- Vagyis a féknyereg dugattyúja F2 = F1 * A2 / A1 erõvel hat a fékbetétre, ami erõ az egyszál ujjunk erejének a megsokszorozása így.
- A súrlódási erõ Fs = súrlódási tényezõ * F2 - ami a lassításért felelõs - nem függ a fékbetét felületétõl
#11323
Posted 2008. May 21. - 12:58

#11324
Posted 2008. May 21. - 11:04

#11325
Posted 2008. May 21. - 10:38

#11326
Posted 2008. May 21. - 00:32

nem tudom mennyit er, de ha az elobb meg az XTR-en gondolkodtal, akkor nem fogod most egy kicsit tulvallalni magad a COde-dal?
inkább több legyen, mint kevesebb:D és codehoz valószínû elég lesz a 160as tárcsa
xtr az utolsó lehetõség volt kb, csak volt ócóé elsõ hátsó
#11327
Posted 2008. May 21. - 00:12

RAUH-Welt
B E G R I F F
#11328
Posted 2008. May 21. - 00:03

...és mikor ezeket a dolgokat én mondom, senki nem akarja elhinni...
rbalint: néz be az apróba (aláírásom).
köszi, közben megoldottam:) boltolok valszeg egy code-ot. 20at megér az el caminon felül vagy sem?
#11329
Posted 2008. May 21. - 00:00

ami viszont mostanaban megmozgatta a fantaziamat, az a Magura. 2 nap alatt talalkoztam egy MArta SL-el es egy Louise-zal, es mindakettonek ugyanaz a karbon fekkarja volt. probalgattam, es kenyelmes. Es mind2 fek baromira harap. Es azt tudom hogy a a Marta SL az egyik legkonnyebb fek a piacon. [a hope mini pro a legkonnyebb, de olyat nem vennek, nem birja a sarat]
...és mikor ezeket a dolgokat én mondom, senki nem akarja elhinni...

rbalint: néz be az apróba (aláírásom).

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#11330
Posted 2008. May 20. - 23:41

Volt Juicy5-om, az is jo volt, csak mindig volt egy kis hianyerzetem


KCNC-t meg kepen se lattm nemhogy eloben

ami viszont mostanaban megmozgatta a fantaziamat, az a Magura. 2 nap alatt talalkoztam egy MArta SL-el es egy Louise-zal, es mindakettonek ugyanaz a karbon fekkarja volt. probalgattam, es kenyelmes. Es mind2 fek baromira harap. Es azt tudom hogy a a Marta SL az egyik legkonnyebb fek a piacon. [a hope mini pro a legkonnyebb, de olyat nem vennek, nem birja a sarat]
RAUH-Welt
B E G R I F F
#11331
Posted 2008. May 20. - 22:02

elvileg jo lehet. DH-zast nem szereti, a nehez kereket, meg a hosszu fekezeseket nagy lejtokon. Magyarorszagon szerintem nem alkalmas a domborzat arra hogy megsusd. De amugy nem toleralja nagyon jol a meleget.
en pedig ma is megallapitottam hogy rohadt jo az LX fekem. egy ujjal blokkol akarhol akarmikor. majdnem hogy veszelyes
Értelek. Tehát necces a dolog. Ti ott a nagy Angliában KCNC tárcsafékkel találkoztatok? Ha igen, milyen?
A további lehetõségek: marad az El Camino, csak kap nagyobb tárcsát, Xt, fék '08, Juicy 5-7, Stroker Trail, Mag Plus, na meg ugye a KCNC.
Lehetõség szerint olyan, ami 180/160 tárcsával megfog 75-80 kilót. Adagolhatóság nem annyira szempont:D
#11332
Posted 2008. May 20. - 21:35

en pedig ma is megallapitottam hogy rohadt jo az LX fekem. egy ujjal blokkol akarhol akarmikor. majdnem hogy veszelyes

RAUH-Welt
B E G R I F F
#11333
Posted 2008. May 20. - 18:53

#11334
Posted 2008. May 20. - 16:26


#11335
Posted 2008. May 20. - 09:55


"...hogy tudsz-e kegyelmezni, Úgy ahogy neked soha soha senki
S ha igen, hát jó leszel annak, Aki hagyja magát, mások is hagynak
Majd mindig, s Te ott állsz szelíden Hajnalban az utcán, és jól esik minden"
#11336
Posted 2008. May 19. - 21:35

az Mû nem?görög abc


#11337
Posted 2008. May 19. - 21:14

#11338
Posted 2008. May 19. - 21:13

http://www.ronakft.hu/info.htm
#11339
Posted 2008. May 19. - 20:52


- Dugattyúkat összenyomó erõ: p=F/A...minél nagyobb, annál nagyobb a nyomás...annál nagyobb a fékhatás, ha ez konstans, akkor a további paraméterek
- Betétek nagysága: A
Tény, hogy minél kisebb a felület (A) annál nagyobb a nyomás, de mint lentebb már említve lett, egy tûhegy irdatlan hamar elkopna, és a megengedett felületi nyomás is nagyobb lenne, mint amit az anyagok elbirnak...ergo a tû belekarcolna a tárcsába és elégne a hegye a súrlódás közben keletkezett hõtõl...így tehát a betét és a tárcsa anyagának függvényében van egy minimális felület, ami elég a fékhatáshoz, és a fent említett okok miatt a felületi nyomás is megfelelõ...A felület nagyságával arányosan a betét hõleadó felülete is növekszik, ezáltal kevésbé melegszik a rendszer, ami ugyebár a súrlódási tényezõt csökkenti
- Súrlódási tényezõ: nû
Anyagpárosítás (bevált és standard anyagok), hõmérséklet (fentebb), felületi érdesség (ezért köszörülik fel a tárcsát betét cserekor motoroknál) és geometria (párhuzamos felületek) függõ
- Erõkar a fékezõ nyomatékban: M=F*k
Ugyanazt a mozgási energiát (lendületet/sebességet/tömeget...ahogy tetszik) nagyobb karon kisebb erõvel lehet megfogni...160,180,203-as tárcsák...vagy ugyanakkora erõvel nagyobb karon nagyobb fékezõ nyomatékot lehet biztosítani...
Fékerõ, fékhatás, fékpofa felület, nagysága
#11340
Posted 2008. May 19. - 20:42
