

"...hogy tudsz-e kegyelmezni, Úgy ahogy neked soha soha senki
S ha igen, hát jó leszel annak, Aki hagyja magát, mások is hagynak
Majd mindig, s Te ott állsz szelíden Hajnalban az utcán, és jól esik minden"
nekem is de én nagyon utáltamelso tarcsafekem 4dugos xt volt, sose kellett volna eladnom
.
régi 4dugós xt az kellene, csak már nem nagyon van újonnan. egész pontosan nincs. úgyhogy marad a Kód. annál legalább tuti nem lesz fékerõprobléma:) xt meg kb ugyanaz mint lx, akkor meg az már árban jobb...
RAUH-Welt
B E G R I F F
Az erõ jele szerintem nem p...
Szóval valahogy ilyen lehet a fékezés menete nagyon leegyszerûsítve:
- Meghúzom a fékkart, ez egy viszonylag kis erõvel hat a fékkarnál lévõ kis (A1 felületû) dugattyúra, mondjuk F1-el
- Ettõl a fékcsõben lévõ folyadék nyomása p = F1 / A1 lesz
- Pascal törvpénye szerint ez a nyomás minden pontban azonos a folyadékban, tehát a féknyereg dugattyújánál is igaz, hogy p = F2 / A2 (ahol A2 a féknyereg dugattyú folyadékkal érintkezõ felülete)
- Vagyis a féknyereg dugattyúja F2 = F1 * A2 / A1 erõvel hat a fékbetétre, ami erõ az egyszál ujjunk erejének a megsokszorozása így.
- A súrlódási erõ Fs = súrlódási tényezõ * F2 - ami a lassításért felelõs - nem függ a fékbetét felületétõl
jo ez a regimodi deore kar... ami igazabol regimodi XT, ami meg tulajdonkeppen Grimeca system 4.
ne felejtsuk el hogy ugy kezde a shimano a fekgyartast, hogy megvettek a grimeca licenszet
nalam ma is bizonyitott az LX-re festett verzio. uber kenyelmes, soha jobbat
azért a code elég durva....
talán egy xt-vel járnál igazán jól...
RAUH-Welt
B E G R I F F
"...hogy tudsz-e kegyelmezni, Úgy ahogy neked soha soha senki
S ha igen, hát jó leszel annak, Aki hagyja magát, mások is hagynak
Majd mindig, s Te ott állsz szelíden Hajnalban az utcán, és jól esik minden"
"...hogy tudsz-e kegyelmezni, Úgy ahogy neked soha soha senki
S ha igen, hát jó leszel annak, Aki hagyja magát, mások is hagynak
Majd mindig, s Te ott állsz szelíden Hajnalban az utcán, és jól esik minden"
"...hogy tudsz-e kegyelmezni, Úgy ahogy neked soha soha senki
S ha igen, hát jó leszel annak, Aki hagyja magát, mások is hagynak
Majd mindig, s Te ott állsz szelíden Hajnalban az utcán, és jól esik minden"
Sztem tekergesd azt majd rájössz h mire jó!!én is kell sör....
jah és...én is kérdezek
adott egy saint kar, van rajta két csavar, eggyik állíti a fékkartávolságot, a másik elõl van a fékkaron, az mire jó?
Hát sört!!!jók, csak ha netán vmi alkatrészt cserélni kell benne akkor az itthon nem biztos h egyszerüen beszerezhetö.
na mit iszunk?
Egy kérdés!
MIlyenek a Formula tárcsafékek??
Aki tud rá választ adni azzal koccintunk!!!!:cheers:
Ha elnézitek nekem, megpróbálom összefoglalni:
- Dugattyúkat összenyomó erõ: p=F/A...minél nagyobb, annál nagyobb a nyomás...annál nagyobb a fékhatás, ha ez konstans, akkor a további paraméterek