
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
Started by
zOrg
, 2006. January 10. 04:41
#11241
Posted 2008. May 25. - 16:06

blokolja [allora fekezi] a kereket. van ilyen. Avidnak hivjak

YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#11242
Posted 2008. May 25. - 14:29

#11243
Posted 2008. May 25. - 13:55

vagy nincs nyomaspont
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#11244
Posted 2008. May 25. - 12:10

#11245
vendég_sajt16_*
Posted 2008. May 25. - 10:46

Mi a tünete, ha fellevegõsödik?
Az normális, hogy az elején könnyû behúzni, a végén (ha blokkolásig húzom), akkor már olyan mint egy v-fék blokkolásnál?
Az normális, hogy az elején könnyû behúzni, a végén (ha blokkolásig húzom), akkor már olyan mint egy v-fék blokkolásnál?
#11246
Posted 2008. May 24. - 18:18

#11247
vendég_sajt16_*
Posted 2008. May 24. - 17:45

Jó lett, köszi.
Viszont 1 újjal nem lehet blokkolásig húzni. Csak egy picit könnyebb mint a V-fék.
Viszont 1 újjal nem lehet blokkolásig húzni. Csak egy picit könnyebb mint a V-fék.
#11248
Posted 2008. May 24. - 17:08

Fogsz egy mérõszalagot és megméred az átmérõjét. 160-180-203mm a standard méretek. Hátsó kereket kiveszed, fogsz egy széles fejjel rendelkezõ csavarhúzót, bedugod a fékbetétek közé, és óvatosan, nem erõltetve/feszegetve visszanyomod mindkét oldalon a betéteket. Hátsó kereket visszarakod rendesen, hogy ne térjen el egyik oldalra sem, majd párszor meghúzod a fékkart, és ha nincs gubanc, akkor jó lesz.
#11249
vendég_sajt16_*
Posted 2008. May 24. - 16:58

Helló
Van egy Hayes HFX 9 XC tárcsafék hátul, fogalmam sincs mekkora tárcsával, nem értek hozzá (mit kell megmérni?)
Szétszedtük a hátsó kereket, bezsírozni. Visszatenni elég nehéz volt a kereket a tárcsafék miatt, de nagynehezen sikerült. Viszont a tárcsa hozzáér valamelyik pofához. (nem kéne a hidrás t.féknek automatán beállítódnia?)
Ráadásul a fékkar útja is rövidebb lett a blokkolásig.
Kerékpáros mennyiért állítja be ezt nekem? Kb. mint egy V-fék beállítás, vagy ez drága?
Van egy Hayes HFX 9 XC tárcsafék hátul, fogalmam sincs mekkora tárcsával, nem értek hozzá (mit kell megmérni?)
Szétszedtük a hátsó kereket, bezsírozni. Visszatenni elég nehéz volt a kereket a tárcsafék miatt, de nagynehezen sikerült. Viszont a tárcsa hozzáér valamelyik pofához. (nem kéne a hidrás t.féknek automatán beállítódnia?)
Ráadásul a fékkar útja is rövidebb lett a blokkolásig.
Kerékpáros mennyiért állítja be ezt nekem? Kb. mint egy V-fék beállítás, vagy ez drága?
#11250
Posted 2008. May 24. - 16:24

Hasonló a helyzet az Avid BB7-emmel. Összesen max. 2 órát tekertem még vele de még kell kopnia rendesen.
Jó az, csak a BB7-hez kitartás kell. Nekem is volt BB7 203as elsõ, sok idõ kellett, míg rendesen bekopott, de akkor egy óvatlan fékezés és... talajgyakorlat

#11251
Posted 2008. May 24. - 14:55

ha Miskolci lennnél tudnék mutatni példát, én 78 kilo vagyok de fejreállok egy ujjal bármikor avid bb7el 180as tárácsval. bár még 160assal is.
#11252
Posted 2008. May 24. - 14:52

Persze egyujjas ha már be van kopva.
Két hete vettem (160mm elsõ) és kb 75kg vagyok a régi, Alivio simán megfogott. Biztos hogy ez is meg fog ha be lesz kopva rendesen.


#11253
Posted 2008. May 24. - 14:45

Nemtudom mit nyavaj/lyogtok állandóan, engem már a legelsõ mechás fékem is fejre tudott állitani. (shimano deore 160mm) Most Lxem van xtr pofával, bármikor bárhol kisujjal is. nem vicc. v fékem is olyan az egyik bicón ami fejre tud állitani. De szerintem nem ez a lényeg. hanem a megbizhatóság, a jó hõelvezetés és a könnyen szerelhetõség. /bár lehet jol voltak beállitva azért fogtak, fognak igy 
Edit: Avid BB7 is egyujjas fék.

Edit: Avid BB7 is egyujjas fék.

#11254
Posted 2008. May 24. - 14:43

Hmm... lehet akkor ilyenre kéne spórolni.
Én most vettem az új Hayes Strokereket és nem egy nagy durranás eddig. Nincsenek még bekoptatva, annyi hogy este próbálgattam és melóba eltekertem vele, de egyenlõre a hátsó 180as jobban fog mint az elsõ 203asAz elsõt akárhogyan tépem, nem tudom blokkolóra fékezni.
Hasonló a helyzet az Avid BB7-emmel. Összesen max. 2 órát tekertem még vele de még kell kopnia rendesen.
#11255
Posted 2008. May 24. - 14:38

Hmm... lehet akkor ilyenre kéne spórolni.
Én most vettem az új Hayes Strokereket és nem egy nagy durranás eddig. Nincsenek még bekoptatva, annyi hogy este próbálgattam és melóba eltekertem vele, de egyenlõre a hátsó 180as jobban fog mint az elsõ 203as
Az elsõt akárhogyan tépem, nem tudom blokkolóra fékezni.
Én most vettem az új Hayes Strokereket és nem egy nagy durranás eddig. Nincsenek még bekoptatva, annyi hogy este próbálgattam és melóba eltekertem vele, de egyenlõre a hátsó 180as jobban fog mint az elsõ 203as

#11256
Posted 2008. May 24. - 12:35

megvan az avid code. khm hát õõõõ érdekes. még nincs bekopva a betét, és már egy ujjal orraáll. szóval csak nyugodt idegzetûeknek ajánott, mert egy erõs húzásnak nagyon gyorsan katapult lesz a vége:D
szóval nagyonállat. nem fogom lecserélni. soha.
ja és mindezt 160as tárcsával:D:D:D
szóval nagyonállat. nem fogom lecserélni. soha.
ja és mindezt 160as tárcsával:D:D:D
#11257
Posted 2008. May 24. - 10:50

#11258
Posted 2008. May 24. - 10:42

általában 5.6 os és 8.8 as csavarokat lehet kapni a boltokba
a 8.8 az a nagyobb szakítószilárdságra utal.
a 8.8 az a nagyobb szakítószilárdságra utal.
#11259
Posted 2008. May 24. - 10:36

8.8? Az milyen?
A hosszával semm baj, rendesen átmegy, elég hosszú. 2 vastagabb alátét van, így eltart olyan 3-4mm-t.
A hosszával semm baj, rendesen átmegy, elég hosszú. 2 vastagabb alátét van, így eltart olyan 3-4mm-t.
#11260
Posted 2008. May 24. - 10:31

2 vékony alátéttöl sztem még nem fog kinyekkenni a csavar.
de ha meg tutira akarsz menni csavarboltba kapsz hosszabb csavart.
csak érdemes 8.8 ast venni fékhez.
de ha meg tutira akarsz menni csavarboltba kapsz hosszabb csavart.
csak érdemes 8.8 ast venni fékhez.