
Az a Promax tárcsa lehet, hogy nem volt életed nagy ötlete, de az is lehet, hogy errõl mások majd mást mondanak. Az szinte biztos, hogy ezzel a rendszerrel - a fékkarodat is beleértve - nemigen fogsz jobb fékerõt elérni, mint egy nem túl drága V-fék rendszerrel. Fõleg szárazon nem.
Mindazonáltal lehet kisérletezni. Általában célszerû arra törekedni, hogy féktest legyen nagyon párhuzamos a tárcsával, és a pofák alaphelyzetben álljanak hozzá a lehetõ legközelebb. És persze a bowden legyen tiszta nagyon. Ha esetleg azt nem cserélted a fékváltással, akkor egy kis WD40-es kezelés és ronggyal törölgetés csodákat tud mûvelni, még akkor is, ha ezért itt engem mindjárt megköveznek

A fékkart meg lehet nézegetni, hogy ha álló helyben lassan növelt erõvel húzod befelé, akkor mutat-e látható rugalmas elhajlást bármelyik alkatrésze. Ha igen, akkor a fék markolászására fordított erõ egy részét az emészti fel a fékpofák szorongatása helyett. Leget kapni pl Avid FR5 vagy akár SD5 fékkart már fillérekért.
--Trifo