Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18557 hozzászólás a témában

#9401
DéBé

DéBé

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.716 hozzászólás

hát igen nekem a juicy 5 elégé csalódás volt legalábbis az enyém. lehet az volt szar de egyszerûen mentem egy meredekösvényen és utána nem fogott semmit egy jóideig.
de most inkább code-t akarok nyárra, addig ide janihegyre elég a mostani is. vagy esetleg vmi más 4 dugattyús?

igen, de szerintem mondták már neked itt elegen hogy nemkell általánosítani. Az enyém pl tökéletesen mûködik az elsõ és a hátsó is (kopp-kopp)pedig csak feltettem és itt ki is merült a karbantartás. A meredekösvény meg mástéma, ha folyamatosan húzod a féket még szép hogy besül. Szerintem egyik féket se hagyná hidegen hogy kb 1 percig izomból húzva csorogj egy g*cimeredek ösvényen lefelé:)

mennyit számít egy féknél h 2 vagy 4 dugattyús?

Pont elég sokat. És mivel tudtommal nincs olyan hogy egy fékbõl 2 ill. 4 dugattyûs változat is ezért ezt igy nehéz megválaszolni, de fékerõben jóval több egy 4 dugós

#9402
daci

daci

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.383 hozzászólás
hát igen nekem a juicy 5 elégé csalódás volt legalábbis az enyém. lehet az volt szar de egyszerûen mentem egy meredekösvényen és utána nem fogott semmit egy jóideig.
de most inkább code-t akarok nyárra, addig ide janihegyre elég a mostani is. vagy esetleg vmi más 4 dugattyús? ( mennyit számít egy féknél h 2 vagy 4 dugattyús?)

#9403
Boros_Mókus

Boros_Mókus

    vendég

  • fórumtag
  • 217 hozzászólás
Köszi Kisherceg. Akkor célszerszám vétel lesz belõle.
Valami ilyet http://ebike.hu/term...a-leszedo/2350/ kell vennem?
Ebbõl egy méret van, vagy több? Bocs, de még csak most kezdem a szerelõsdit.
Az az igazi legény, aki a tizenkilencre lapot kér!

#9404
DéBé

DéBé

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.716 hozzászólás
Daci! Szerinted a kb 1 centivel nagyobb sugarú tárcsa miatt fog jobban hûlni mint egy 3-4x akkor fékpofás code? Én a helyedbe vennék egy juicy-t. Az újabb fékpofával érezhetõen jobban hûl. Nemkell megijedni attól még hogy egyszer elhajlott a tied fékkarja, meg amikor még jóvolt õszinténszolva akkor se volt az igazi. Vegyél egy ÚJ juicy 5 öt vagy elixir R-t, mindkettõhöz 20ezer környékén hozzájuthatsz 203as tárcsával. És akkor nemkell összevissza szórakozni az mx2-vel.
Robnak: én nemigazán érzem nyúlósnak a juicy-t és 1év után még csak a pofát cseréltem ki mert az újak nem melegednek annyira.:chin:
más: a juicy 5 és 7 fékerõbe ugyan az csak a 7esen állitható a fogáspont?

#9405
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás

Nem kell ideírni, hogy a B4 szar volt, és akkor Formula soha többet! Se Rob-nak, se neked. Lehet magyarázkodni, de ez akkor is általánosítás.

Nem nem esnék kétségbe meghibásodott Formula fék esetén. Megoldanám a problémát (mivel már a megvásárlásakor elõre gondolkodnék, és ismerve a hazai viszonyokat, elõre beszerzem a karbantartásához szükséges alkatrészeket - egyébként minden eddigi fékemnél így tettem függetlenül attól, hogy mindegyiknek elég jó a hazai szerviz és alkatrész ellátása). A szerelését pedig megoldanám magam vagy ha nem megy (pld. nem értek az adott típushoz) akkor megfelelõ szakember segítségével. És mondom ezt úgy, hogy a tervezett következõ fékvásárlás során nekem csak a Formula vagy az Avid jöhet szóba (spec. okoból).

Egyébként a gondolatmenetedet követve a Hope-ot is el lehetne felejteni (se hazai szervíz, se hazai alkatrész ellátás), te mégis gyakran ajánlgatod, mert hogy a CRC-n van hozzá alkatrész. Formula-hoz is meg lehet találni az alkatrészeket (pld. a németeknél).


idezd a mondatot, ahol azt irtuk, hogy a Formula ugy altalaban, vagy a B4 szar :)

az a fek eleg specialis eset volt, mivel nincs rajta legtelenitocsavar. es nem nagyon volt hozza [akkor] alkatresz sem. ergo vehetsz hozza muhelyszerszamot [nem egy avid bleed kit ar-kategoria ;)] meg vehetsz hozza alkatreszt. mindezt kulfoldrol. es maga a fek sem volt olcso. es markolatig esett a nyomaspont 180as tarcsaval egy magyar palyan. valamint a fekkar olyan szinten rugalmas volt hogy az mar modulacio :D es amikor ez tortent, meg nem volt ilyen sok otthonrol elerheto kufoldi internetes bringasbolt. szal kb az volt amit az importor behozott. vagy ha Iljics vett a Pinkbikerol valamit :D

de nem tanacsot adtunk senkinek, csak azt fejtegettuk, hogy neki sajat maganak milyen feket kellene venni. ettol vegyen barki ORO-t, en nem fogom lebeszelni rola. lehet hogy tok jo. meg eletemben nem lattam, csak kepen :)

szoval csak annyi, hogy egy rossz emlek [ja nem, ketto, mert elotte is formulaja volt, es az se fogott :D] miatt egy uj fek vasarlasakor nem kerul bele a kalapba. Egy ember igenyeirol es sajat tapasztalatairol volt szo, nem a marka lehuzasarol.

valaki soha nem venne Manitou telot, valaki soha nem venne Merida vazat. mert az a meggyozodese, ellenerzese van, rossz tapasztalata, vagy szimplan csak nem szimpi. baj ez? :)

a hope-ot nem ajanlgatom barkinek, en a shimanot es az avidot szoktam, a hope-rol altalaban azt irom, hogy extrem sarban [pl errefele] hamar kopik a gyari pofa, es a pofak kozti rugos tavtarto tul hamar gorbul el. de ha van ra penz, es nem gond a kulfoldi vasarlas, akkor miert ne? nem draga hozza az alkatresz, es otthon szerelheto. de ezt meg te is tudod ;)


edit: maggi: az elozo szerias XTR csak dual controlos karral volt.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#9406
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás

annak van értelme hogy 224es tárcsa plusz bowdenes hayes párosítás? gondolom a nagyobb tárcsa miatt nagyobb a fékerõ és kevésbé melegszik és akkor így feleannyiból hoznám egy 203tárcsa plusz mondjuk code fék párosítás fékerejét
csak sérülékenyebb a tárcsa nem?



code fekerejet? pháhhh :D

na ne vilagoljunk mar kerem


Rob: regebbi xtr?

#9407
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás

Nem kell ideírni, hogy a B4 szar volt, és akkor Formula soha többet! Se Rob-nak, se neked. Lehet magyarázkodni, de ez akkor is általánosítás.

Nem nem esnék kétségbe meghibásodott Formula fék esetén. Megoldanám a problémát (mivel már a megvásárlásakor elõre gondolkodnék, és ismerve a hazai viszonyokat, elõre beszerzem a karbantartásához szükséges alkatrészeket - egyébként minden eddigi fékemnél így tettem függetlenül attól, hogy mindegyiknek elég jó a hazai szerviz és alkatrész ellátása). A szerelését pedig megoldanám magam vagy ha nem megy (pld. nem értek az adott típushoz) akkor megfelelõ szakember segítségével. És mondom ezt úgy, hogy a tervezett következõ fékvásárlás során nekem csak a Formula vagy az Avid jöhet szóba (spec. okoból).

Egyébként a gondolatmenetedet követve a Hope-ot is el lehetne felejteni (se hazai szervíz, se hazai alkatrész ellátás), te mégis gyakran ajánlgatod, mert hogy a CRC-n van hozzá alkatrész. Formula-hoz is meg lehet találni az alkatrészeket (pld. a németeknél).

amig a féknyergen nincs légtelenitõcsavar, addig nehezen szervizeled otthon ;)

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#9408
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.160 hozzászólás
van a záróanya levételéhez használatos célszerszámod (u.a. mint a fogaskeréksornál)? nélküle esélytelen. ha van, akkor nem kell mást tenned, mint a szerszámot illeszteni a záróanyához (a képen a bal felsõ sarokban) és egy (asszem 32-es) villáskulcs használatával egyszerûen letekerni a záróanyát. jobbmenetes. utánna le tudod venni a zégergyûrût (jobb felsõ). ezután lejön a kör alakú lemez (bal alsó), a tárcsa és végül az adapter (jobb alsó). tengelyt, kónuszt, golyókat nem kell kiszedni.

Feltöltött kép

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#9409
Boros_Mókus

Boros_Mókus

    vendég

  • fórumtag
  • 217 hozzászólás
Le tudná(k) valaki(k) írni, hogy miként kell szétszedni a centerlock-ról 6 csavarosra átalakított adaptert? levettem a vékony "félhold" alakú kis "szorító" lemezt.
kicsavartam amit csak lehetett, kiszedtem a tengelyt, látom a golyókat.
viszont azzal a "dologgal" ami fekete shimano lock van ráírva, belül a tengelynél fogazott, nem tudok mit kezdeni...
valamint van még bent valami a "lyukban" ami lötyög, de nem tudom kihúzni a tárcsa felé. gondolom nem azért nem tudom leszedni a tárcsát, jobban inkább a "fekete záróbiszbasz" miatt. Azt hogy tudom leszedni?
köszi elõre is.
Az az igazi legény, aki a tizenkilencre lapot kér!

#9410
xenium

xenium

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.448 hozzászólás

annak van értelme hogy 224es tárcsa plusz bowdenes hayes párosítás? gondolom a nagyobb tárcsa miatt nagyobb a fékerõ és kevésbé melegszik és akkor így feleannyiból hoznám egy 203tárcsa plusz mondjuk code fék párosítás fékerejét
csak sérülékenyebb a tárcsa nem?

öööö...:wtf:
inkább vegyél rendes féket végre ;)
Sei, soku Si.

#9411
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás

azt nem irta sehol hogy nem jo a minosege a mostani formulaknak :)

de ha az alkatresz-ellatas es a szervizhatter azota is ugyanolyan jo, [gyanitom igen] akkor mondd meg nekem szeretnel egy elromlott Formula fek tulajdonosa lenni most?

en se.


Nem kell ideírni, hogy a B4 szar volt, és akkor Formula soha többet! Se Rob-nak, se neked. Lehet magyarázkodni, de ez akkor is általánosítás.

Nem nem esnék kétségbe meghibásodott Formula fék esetén. Megoldanám a problémát (mivel már a megvásárlásakor elõre gondolkodnék, és ismerve a hazai viszonyokat, elõre beszerzem a karbantartásához szükséges alkatrészeket - egyébként minden eddigi fékemnél így tettem függetlenül attól, hogy mindegyiknek elég jó a hazai szerviz és alkatrész ellátása). A szerelését pedig megoldanám magam vagy ha nem megy (pld. nem értek az adott típushoz) akkor megfelelõ szakember segítségével. És mondom ezt úgy, hogy a tervezett következõ fékvásárlás során nekem csak a Formula vagy az Avid jöhet szóba (spec. okoból).

Egyébként a gondolatmenetedet követve a Hope-ot is el lehetne felejteni (se hazai szervíz, se hazai alkatrész ellátás), te mégis gyakran ajánlgatod, mert hogy a CRC-n van hozzá alkatrész. Formula-hoz is meg lehet találni az alkatrészeket (pld. a németeknél).


#9412
daci

daci

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.383 hozzászólás
annak van értelme hogy 224es tárcsa plusz bowdenes hayes párosítás? gondolom a nagyobb tárcsa miatt nagyobb a fékerõ és kevésbé melegszik és akkor így feleannyiból hoznám egy 203tárcsa plusz mondjuk code fék párosítás fékerejét
csak sérülékenyebb a tárcsa nem?

#9413
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
Ami nyilván múlik azon, hogy van-e igény rá...

http://i161.photobuc...CROSSOUTLAW.jpg
http://www.cannondal...e/7XR2C_bbq.jpg
http://api.ning.com/...FkTl/salsa1.jpg

És az, hogy ezek a gépek léteznek/tek az azt mutatja, hogy van, ami meg téged igazol, de alapvetõen nem ez lett volna a mondanivalóm lényege, szóval sztem hagyjuk :)

A másik meg... elnézést, nem tudom, hogy jutott ilyen az eszembe :) :mybad:

#9414
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
hát ami azt illeti hayest tudok olyan áron is venni, amennyiért a factor veszi ;)
szóval nem azért veszek shimanot (ha az lesz egyáltalán!) mert olcsó.
magura a régi megszokásból esett ki.
most az elixir r a legsanszosabb, amint lesz bicikli ahol kipróbálhatom.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#9415
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás

De nem szóltam, ha csak azt akartad kihozni, h az ember kénytelen Shimano-t venni :P


ezt komolyan gondoltad? L O L.


CX temaban: a kanti eltomodik a sarban. a tarcsa nem. plusz meg fog is. nyilvan nem emiatt fog kevesbe elesni a kanyarban, de jobban mukodik.

nem valtani pedig azert nem fognak, mert mindegyik orszaguti agyat hasznal, a vazakon es a villakon pedig nincs konzol. plusz a szabalyozas.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#9416
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
Gondolod, ha tárcsafékkel mennének, akkor kevesebbet esnének? Vajh sokan váltanának a cantiról a tárcsára? (most nem is tehetik meg, de volt idõ, amikor nem volt kifejezetten tiltva)
Jó, ez nyilván egy véglet, és én persze nem szívesen mennék cantival, de csak azt akartam ezzel az egésszel mondani, hogy kicsit túl van spirázva ez az egész legjobb fék dolog, mert akkora különbségek nincsenek...

@Rob; próbálj ki pár Avidot azért :) Hayes miért lenne annyira nehéz?
Shimano XTR BR-M966-F + ST-M965 2003 516 g front PM, incl. SM-RT96 rotor w/lockring, metal pads, 710 mm hose, bolts and oil
Hayes HFX Mag Plus (Ti bolts, Carbon lever body) 2003 368 g 387 g +5,16% front, fully bled, all bolts and rotoe (113 g)

Csak ennyit találtam hirtelen neten, de a lényeg, h kb. átlag súlyban van. Ez pl. ~20 grammal könnyebb is, mint az ugyanolyan évjáratú XTR.

De nem szóltam, ha csak azt akartad kihozni, h az ember kénytelen Shimano-t venni :P

#9417
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
magura miert esett ki? probaltal avidokat? nem mind egyforma.

van egy par 2 hetes XT fekkarom... csovel egyutt, csak fitting kell a vegebe.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#9418
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás

akasztják a hóhért. :)

nincs alternativa... balkán rulez?
formula kiesett, magura szintén.
hayes lenne, de nem könnyû
avid takony
marad a shimano....
pedig eskü nem akartam shimano féket venni. lehet mégis kénytelen leszek.
most amugy van tárcsafék teszt a német mountain bike-ban is, majd még elolvasgatom, aztán kitalálom mi legyen

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#9419
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás

Fél-OFF; azért ezeket a képeket elnézve néha felmerül bennem, hogy egyáltalán miért is kell a tárcsafék? Idõjárásfüggetlenség, fékerõ? :) Kemény dolog a CX, az biztos :)


CX versenyen sar van. ha nincs, akkor fellocsoljak a palyat. ergo a kanti nem tul jo alternativa. voltam mar versenyen, es szerencsetlenek esnek kelnek, meg nem birnak megallni stb. szerintem nagyon is van helye azokon a bringakon a tarcsafeknek.

Egy "ezer éves," egyébként se fene jó típus - és az azzal kapcsolatos problémák - alapján általánosítani egy márkát, annak mostani minõségét, az minden, de nem korrekt és elfogadható álláspont.

Abban igazat tudok adni, hogy a pótalkatrész ellátottsága hazai szinten nagyjából a 0 felé konvergál, de ez fõleg a forgalmazóját minõsíti, és nem a gyártót. És ezt sajnos számos, itthon képviselt márkára és forgalmazóra ugyan úgy el lehet mondani.


azt nem irta sehol hogy nem jo a minosege a mostani formulaknak :)

de ha az alkatresz-ellatas es a szervizhatter azota is ugyanolyan jo, [gyanitom igen] akkor mondd meg nekem szeretnel egy elromlott Formula fek tulajdonosa lenni most?

en se.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#9420
jocek03

jocek03

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.125 hozzászólás

Hope tárcsaféket használt már valaki? Tavasszal fékcserében gondolkozom és tetszik a Mini vagy a Mono M4 floateres tárcsákkal :)


mono m4-em van!szeressemm!!:love1:
vedd nyugodtan!