Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 votes

  • Please log in to reply
18551 replies to this topic

#9341
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
az SLX servo wave fekkar, az XTR nem. mas erzes. amelyik jobban bejon. plusz ugye az XTR jovan konnyebb.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#9342
arpi07

arpi07

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,413 posts
SZVSZ nem éri meg a 40párezer különbséget az slx-xtr..de ez szuverén

#9343
Atikaaa

Atikaaa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 304 posts
igazigaz,csak azon gondolkodtam, hogy igazából tartós féket is szeretnék..nem tudom melyik mennyire az,annyira nem vagyok technikai himalája:)


(ugyanitt trek 8500 eladóóó:D :D )

#9344
arpi07

arpi07

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,413 posts
slx vagy xtr:chin:...
a Trek 6500-at vagy a 9.8-at választanád? ;)

#9345
Atikaaa

Atikaaa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 304 posts
ha nektek kéne választani xt vagy xtr fék?:)

vagy slx?
(bocsi az uj postért de ez a mocsok explorer nem engedte módositani:S:S:()

#9346
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,280 posts
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)
ok, köszi a tippet. és elnézést

#9347
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
nem hiszem el hogy meg mindig ezen porogsz :icon_roll

van google van bikeradar, van bikemagic, van ezer oldal ahol irnak rola, 2 napja tedted fel ezt a kerdest eloszor, azota mar szazszor megtalalhattad volna.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#9348
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,280 posts
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)
Köszi apr, kezd felszállni a füst. :)

Viszont még mindig nem tudom:

-hol található bármiféle állítóka (a reach adjustment-en kívül) az SLX-en..?

-ha igaz hogy nagyobb az SLX fékereje a nagyobb dgattyúátmérõ (féktestben) miatt, akkor miért járja az a szóbeszéd, hogy egy átfesttett LX csupán?

#9349
Kann Matti

Kann Matti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,458 posts

A free stroke állításnak semmi értelmét én nem találtam az xt-nél, tekergethettem, de semmi sem változott.


a free stroker segítségével tudod jól beállítani a fékkar távolságot, hogy a nyomáspont ne változzon, ill.a két csavar állítgatásával, nekem legalább is így sikerült beállítani a fékkar távolságot, hogy a nyomáspont ne változzon...
Kill the Hill:szok: vagy fordítva?
www.kannmatti.kepeim.hu

#9350
apr

apr

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 567 posts
A reach adjust értelemszerûen beállítja a fékkartávolságot.

Az új xt-n még van egy további csavar a "free stroke" állításához, gondolom ezt nevezik "SERVO WAVE Action Power Adjuster"-nek az SLX-nél.

A free stroke állításnak semmi értelmét én nem találtam az xt-nél, tekergethettem, de semmi sem változott.

A servo wave-nek semmi köze a fék erõsségéhez, nem lesz/lett erõsebb tõle a fék. A servo wave csak arra szolgál, hogy nagyobb fékpofa tárcsa távolságot érjenek el vele: a kar az elején több olajat nyom így gyorsan ledolgozza a nagyobb rést. Kivételesen ez a markatingduma igaz, az új xt rendszerben nálam eltûnt a cincogás.

+25% stopping power abból adódik, hogy az új féktestekben nagyobb a dugattyú átmérõ. Ezt a marketing dumát is igaznak találtam így 180-ról visszaváltottam 160-as tárcsára elöl :)

#9351
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13,648 posts
most irtak h nagyjabol semmi nem valtozik ha tekered....tokmindegy

ergo ne foglalkozzal vele sztem

#9352
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,280 posts
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)
Hûha...köpjetek le de én még mindig nem értem. Csak XT, vagy SLX is? Én állíthatok valamit, vagy magától belemakizik a fékezésbe..?

#9353
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11,904 posts
emlékszem olyanra is, de létezett ez a fékkaros "változó áttétel" dolog is, most is láttam neten, amikor kikerestem a rajzot :)

lehet, igazad van, de valójában tök mind1 :D lefogadom, teljesen ugyanolyan fékezni vele, mint bármi mással :)

#9354
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,089 posts
kalaius: amire te gondolsz, az egy pici csõ volt a pipa és a bovdenház között, benne egy rugóval. a servo wave-nek nincs köze a blokkolásgátláshoz.

servo wave: ott tévedtek mindketten, hogy a "kar útjának vége felé" (effektiv miután a betét elérte a tárcsát) nem több, hanem kevesebb olajt nyom. különben a "kar-érzés" nem puha, hanem kemény lenne. /ha az ábrát nézitek, látható, hogy a dugattyú tengelye és a kar forgáspontja közötti távolság csökken a kar behúzása után, így a "contact point" után a kar egységnyi elmozdulása kisebb dugattyú elmozdulást eredményez.)

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#9355
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11,904 posts
Lehet, tévedek, de a Shimano V-fékeinél volt vmi ilyesmi, ami "blokkolásgátló" funkciót töltött be kb, és pont ellentétesen mûködött. A kar az elején sok bowdent húzott, így a pofa hamar elérte az abroncsot, aztán meg kevesebbet. Nekem nem volt ilyenem, de olvastam, hogy panaszkodtak rá, hogy nyúlós fékérzést eredményez, de ennek persze lehetett egyéb oka is.

edit; http://bike.shimano....servo-wave.html - kis piros "karikától" balra lévõ cucc az okosság, azt írja, "+20% fékerõ", végülis biztos nem rossz

edit2: és ez a rajz alapján pont fordítva mûködik, mint az a V-fék anno, úgy, ahogy Rob írta; "a kar útjának vége felé több olajat nyom, mint az elején"

#9356
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts
a servo vave olyan mint a v-fékeknél
a kar útjának vége felé több olajat nyom, mint az elején.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#9357
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,280 posts
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)
Hát, ha már ott van...kipróbálnám. de senki sem tudja. Rejtély.

#9358
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
most oszinten: ennyire fontos? raktak ra egy extra csavart amit ha tekergetsz akkor nem tortenik semmi. mondhatok neked egy katalogusbol kimasolt mondatot, elorebb nem leszel vele.

menj be egy nagyobb boltba, es probalgass ki par feket. mindegy h mit lehet alligatni egy feken ha szamodra kenyelmetlen a fekkar pl
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#9359
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,280 posts
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)

Skacok, az SLX kar leírásában olvastam:

SERVO WAVE Action Power Adjuster yes
Reach Adjuster yes

Reach adjuster ok, de elsõ dolog mi / hol lenne..?


Erre tudja valaki a vááálaszt..?

X

#9360
balagedebr

balagedebr

    vendég

  • fórumtag
  • 243 posts
sziasztok!
érdemes vajon center lock-os tárcsarögzítésre váltani? akinek van tapasztalata az ossza már meg velem légyszi, mivel 203mm-es RT-79 és RT-75 tárcsák között vacilálok, azt olvastam, hogy merevebb és nagyobb fékerõt produkál a CL. Ahogy nézegettem kicsit drágább a CL-os agy, mint a sima 6 csavaros, szóval érdemes-e költeni a CL-ra, megéri-e? súly annyira nem számít, inkább fékerõ, adagolhatóság, sérülékenység, ilyenek... jah és m810-es saint fékkel lenne összepárosítva.
köszi, üdv: B