Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
Started by
zOrg
, 2006. January 10. 04:41
#9341
Posted 2009. January 26. - 00:48

egészen addig, amig az ásványi marad, nehogy DOT olajat önts bele, mert megdagadnak a tömítések, megszorul a fék.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#9342
Posted 2009. January 26. - 00:32

newbiker: természetes tehetsz bele bármilyen ásványi olajat. (magura, motorex, shimano....)
#9343
Posted 2009. January 26. - 00:24

Sziasztok!
Mech. tárcsafékek között nézelõdöm. Avid bb7, bb5 és Hayes (MX, GX) típusok között vacilálok.
Egyelõre a vásárlás még nem aktuális, de mivel hatalmas árkülönbség van köztük, kíváncsi vagyok, hogy miben tud többet egyik, és másik. Fékpofák kopása, melegedés, egyéb fontos tudnivalók, stb.
Ja, és valami olyanról is olvastam, hogy van egyrészes, meg kétrészes mech. tárcsakék... Ez mit jelent?
Köszi!!:prosze:
Mech. tárcsafékek között nézelõdöm. Avid bb7, bb5 és Hayes (MX, GX) típusok között vacilálok.
Egyelõre a vásárlás még nem aktuális, de mivel hatalmas árkülönbség van köztük, kíváncsi vagyok, hogy miben tud többet egyik, és másik. Fékpofák kopása, melegedés, egyéb fontos tudnivalók, stb.
Ja, és valami olyanról is olvastam, hogy van egyrészes, meg kétrészes mech. tárcsakék... Ez mit jelent?
Köszi!!:prosze:
#9344
Posted 2009. January 25. - 22:31

A görgõn lévõ bringámon egy haver behúzta a hátsó féket, ami kilökte a baloldali munkahengert..... Megpróbáltam visszanyomni valahogy, de sajnos nem ment. Erõltetni meg nem akartam, így végül teljesen kiszedtem és persze elfojt az olaj. Pedig ki akartam menni ebben a szép idõben, de úgy, hogy a hátsó fékem most nem fog, nem merészkedem ki, még síkra sem. Most vehetek olajat a fékbe.
Ami felvet egy kérdést: vehetek bármilyen ásványi fékolajat? Tehát pl Motorex-et is vagy csak és kizárólag Shimano jó az XT fékbe?
Ami felvet egy kérdést: vehetek bármilyen ásványi fékolajat? Tehát pl Motorex-et is vagy csak és kizárólag Shimano jó az XT fékbe?
#9345
Posted 2009. January 25. - 21:16

mas nem
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#9347
Posted 2009. January 24. - 15:37

az SLX servo wave fekkar, az XTR nem. mas erzes. amelyik jobban bejon. plusz ugye az XTR jovan konnyebb.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#9348
Posted 2009. January 24. - 11:58

#9349
Posted 2009. January 24. - 11:49

igazigaz,csak azon gondolkodtam, hogy igazából tartós féket is szeretnék..nem tudom melyik mennyire az,annyira nem vagyok technikai himalája:)
(ugyanitt trek 8500 eladóóó
)
(ugyanitt trek 8500 eladóóó


#9350
Posted 2009. January 24. - 11:44

#9351
Posted 2009. January 24. - 11:36

ha nektek kéne választani xt vagy xtr fék?
vagy slx?
(bocsi az uj postért de ez a mocsok explorer nem engedte módositani:S:S:()

vagy slx?
(bocsi az uj postért de ez a mocsok explorer nem engedte módositani:S:S:()
#9352
Posted 2009. January 23. - 19:05

#9353
Posted 2009. January 23. - 18:37

nem hiszem el hogy meg mindig ezen porogsz :icon_roll
van google van bikeradar, van bikemagic, van ezer oldal ahol irnak rola, 2 napja tedted fel ezt a kerdest eloszor, azota mar szazszor megtalalhattad volna.
van google van bikeradar, van bikemagic, van ezer oldal ahol irnak rola, 2 napja tedted fel ezt a kerdest eloszor, azota mar szazszor megtalalhattad volna.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#9354
Posted 2009. January 23. - 18:23

Köszi apr, kezd felszállni a füst. 
Viszont még mindig nem tudom:
-hol található bármiféle állítóka (a reach adjustment-en kívül) az SLX-en..?
-ha igaz hogy nagyobb az SLX fékereje a nagyobb dgattyúátmérõ (féktestben) miatt, akkor miért járja az a szóbeszéd, hogy egy átfesttett LX csupán?

Viszont még mindig nem tudom:
-hol található bármiféle állítóka (a reach adjustment-en kívül) az SLX-en..?
-ha igaz hogy nagyobb az SLX fékereje a nagyobb dgattyúátmérõ (féktestben) miatt, akkor miért járja az a szóbeszéd, hogy egy átfesttett LX csupán?
#9355
Posted 2009. January 23. - 11:14

A free stroke állításnak semmi értelmét én nem találtam az xt-nél, tekergethettem, de semmi sem változott.
a free stroker segítségével tudod jól beállítani a fékkar távolságot, hogy a nyomáspont ne változzon, ill.a két csavar állítgatásával, nekem legalább is így sikerült beállítani a fékkar távolságot, hogy a nyomáspont ne változzon...
Kill the Hill:szok: vagy fordítva?
www.kannmatti.kepeim.hu
www.kannmatti.kepeim.hu
#9356
Posted 2009. January 23. - 10:36

A reach adjust értelemszerûen beállítja a fékkartávolságot.
Az új xt-n még van egy további csavar a "free stroke" állításához, gondolom ezt nevezik "SERVO WAVE Action Power Adjuster"-nek az SLX-nél.
A free stroke állításnak semmi értelmét én nem találtam az xt-nél, tekergethettem, de semmi sem változott.
A servo wave-nek semmi köze a fék erõsségéhez, nem lesz/lett erõsebb tõle a fék. A servo wave csak arra szolgál, hogy nagyobb fékpofa tárcsa távolságot érjenek el vele: a kar az elején több olajat nyom így gyorsan ledolgozza a nagyobb rést. Kivételesen ez a markatingduma igaz, az új xt rendszerben nálam eltûnt a cincogás.
+25% stopping power abból adódik, hogy az új féktestekben nagyobb a dugattyú átmérõ. Ezt a marketing dumát is igaznak találtam így 180-ról visszaváltottam 160-as tárcsára elöl
Az új xt-n még van egy további csavar a "free stroke" állításához, gondolom ezt nevezik "SERVO WAVE Action Power Adjuster"-nek az SLX-nél.
A free stroke állításnak semmi értelmét én nem találtam az xt-nél, tekergethettem, de semmi sem változott.
A servo wave-nek semmi köze a fék erõsségéhez, nem lesz/lett erõsebb tõle a fék. A servo wave csak arra szolgál, hogy nagyobb fékpofa tárcsa távolságot érjenek el vele: a kar az elején több olajat nyom így gyorsan ledolgozza a nagyobb rést. Kivételesen ez a markatingduma igaz, az új xt rendszerben nálam eltûnt a cincogás.
+25% stopping power abból adódik, hogy az új féktestekben nagyobb a dugattyú átmérõ. Ezt a marketing dumát is igaznak találtam így 180-ról visszaváltottam 160-as tárcsára elöl

#9357
Posted 2009. January 23. - 01:05

most irtak h nagyjabol semmi nem valtozik ha tekered....tokmindegy
ergo ne foglalkozzal vele sztem
ergo ne foglalkozzal vele sztem
#9358
Posted 2009. January 22. - 23:40

Hûha...köpjetek le de én még mindig nem értem. Csak XT, vagy SLX is? Én állíthatok valamit, vagy magától belemakizik a fékezésbe..?
#9359
Posted 2009. January 22. - 23:05

emlékszem olyanra is, de létezett ez a fékkaros "változó áttétel" dolog is, most is láttam neten, amikor kikerestem a rajzot
lehet, igazad van, de valójában tök mind1
lefogadom, teljesen ugyanolyan fékezni vele, mint bármi mással

lehet, igazad van, de valójában tök mind1


#9360
Posted 2009. January 22. - 22:52

kalaius: amire te gondolsz, az egy pici csõ volt a pipa és a bovdenház között, benne egy rugóval. a servo wave-nek nincs köze a blokkolásgátláshoz.
servo wave: ott tévedtek mindketten, hogy a "kar útjának vége felé" (effektiv miután a betét elérte a tárcsát) nem több, hanem kevesebb olajt nyom. különben a "kar-érzés" nem puha, hanem kemény lenne. /ha az ábrát nézitek, látható, hogy a dugattyú tengelye és a kar forgáspontja közötti távolság csökken a kar behúzása után, így a "contact point" után a kar egységnyi elmozdulása kisebb dugattyú elmozdulást eredményez.)
servo wave: ott tévedtek mindketten, hogy a "kar útjának vége felé" (effektiv miután a betét elérte a tárcsát) nem több, hanem kevesebb olajt nyom. különben a "kar-érzés" nem puha, hanem kemény lenne. /ha az ábrát nézitek, látható, hogy a dugattyú tengelye és a kar forgáspontja közötti távolság csökken a kar behúzása után, így a "contact point" után a kar egységnyi elmozdulása kisebb dugattyú elmozdulást eredményez.)
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"