Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
Indította
zOrg
, 2006. január 10. 04:41
#9341
Írta 2009. január 24. - 15:37

az SLX servo wave fekkar, az XTR nem. mas erzes. amelyik jobban bejon. plusz ugye az XTR jovan konnyebb.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#9342
Írta 2009. január 24. - 11:58

#9343
Írta 2009. január 24. - 11:49

igazigaz,csak azon gondolkodtam, hogy igazából tartós féket is szeretnék..nem tudom melyik mennyire az,annyira nem vagyok technikai himalája:)
(ugyanitt trek 8500 eladóóó
)
(ugyanitt trek 8500 eladóóó


#9344
Írta 2009. január 24. - 11:44

#9345
Írta 2009. január 24. - 11:36

ha nektek kéne választani xt vagy xtr fék?
vagy slx?
(bocsi az uj postért de ez a mocsok explorer nem engedte módositani:S:S:()

vagy slx?
(bocsi az uj postért de ez a mocsok explorer nem engedte módositani:S:S:()
#9346
Írta 2009. január 23. - 19:05

#9347
Írta 2009. január 23. - 18:37

nem hiszem el hogy meg mindig ezen porogsz :icon_roll
van google van bikeradar, van bikemagic, van ezer oldal ahol irnak rola, 2 napja tedted fel ezt a kerdest eloszor, azota mar szazszor megtalalhattad volna.
van google van bikeradar, van bikemagic, van ezer oldal ahol irnak rola, 2 napja tedted fel ezt a kerdest eloszor, azota mar szazszor megtalalhattad volna.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#9348
Írta 2009. január 23. - 18:23

Köszi apr, kezd felszállni a füst. 
Viszont még mindig nem tudom:
-hol található bármiféle állítóka (a reach adjustment-en kívül) az SLX-en..?
-ha igaz hogy nagyobb az SLX fékereje a nagyobb dgattyúátmérõ (féktestben) miatt, akkor miért járja az a szóbeszéd, hogy egy átfesttett LX csupán?

Viszont még mindig nem tudom:
-hol található bármiféle állítóka (a reach adjustment-en kívül) az SLX-en..?
-ha igaz hogy nagyobb az SLX fékereje a nagyobb dgattyúátmérõ (féktestben) miatt, akkor miért járja az a szóbeszéd, hogy egy átfesttett LX csupán?
#9349
Írta 2009. január 23. - 11:14

A free stroke állításnak semmi értelmét én nem találtam az xt-nél, tekergethettem, de semmi sem változott.
a free stroker segítségével tudod jól beállítani a fékkar távolságot, hogy a nyomáspont ne változzon, ill.a két csavar állítgatásával, nekem legalább is így sikerült beállítani a fékkar távolságot, hogy a nyomáspont ne változzon...
Kill the Hill:szok: vagy fordítva?
www.kannmatti.kepeim.hu
www.kannmatti.kepeim.hu
#9350
Írta 2009. január 23. - 10:36

A reach adjust értelemszerûen beállítja a fékkartávolságot.
Az új xt-n még van egy további csavar a "free stroke" állításához, gondolom ezt nevezik "SERVO WAVE Action Power Adjuster"-nek az SLX-nél.
A free stroke állításnak semmi értelmét én nem találtam az xt-nél, tekergethettem, de semmi sem változott.
A servo wave-nek semmi köze a fék erõsségéhez, nem lesz/lett erõsebb tõle a fék. A servo wave csak arra szolgál, hogy nagyobb fékpofa tárcsa távolságot érjenek el vele: a kar az elején több olajat nyom így gyorsan ledolgozza a nagyobb rést. Kivételesen ez a markatingduma igaz, az új xt rendszerben nálam eltûnt a cincogás.
+25% stopping power abból adódik, hogy az új féktestekben nagyobb a dugattyú átmérõ. Ezt a marketing dumát is igaznak találtam így 180-ról visszaváltottam 160-as tárcsára elöl
Az új xt-n még van egy további csavar a "free stroke" állításához, gondolom ezt nevezik "SERVO WAVE Action Power Adjuster"-nek az SLX-nél.
A free stroke állításnak semmi értelmét én nem találtam az xt-nél, tekergethettem, de semmi sem változott.
A servo wave-nek semmi köze a fék erõsségéhez, nem lesz/lett erõsebb tõle a fék. A servo wave csak arra szolgál, hogy nagyobb fékpofa tárcsa távolságot érjenek el vele: a kar az elején több olajat nyom így gyorsan ledolgozza a nagyobb rést. Kivételesen ez a markatingduma igaz, az új xt rendszerben nálam eltûnt a cincogás.
+25% stopping power abból adódik, hogy az új féktestekben nagyobb a dugattyú átmérõ. Ezt a marketing dumát is igaznak találtam így 180-ról visszaváltottam 160-as tárcsára elöl

#9351
Írta 2009. január 23. - 01:05

most irtak h nagyjabol semmi nem valtozik ha tekered....tokmindegy
ergo ne foglalkozzal vele sztem
ergo ne foglalkozzal vele sztem
#9352
Írta 2009. január 22. - 23:40

Hûha...köpjetek le de én még mindig nem értem. Csak XT, vagy SLX is? Én állíthatok valamit, vagy magától belemakizik a fékezésbe..?
#9353
Írta 2009. január 22. - 23:05

emlékszem olyanra is, de létezett ez a fékkaros "változó áttétel" dolog is, most is láttam neten, amikor kikerestem a rajzot
lehet, igazad van, de valójában tök mind1
lefogadom, teljesen ugyanolyan fékezni vele, mint bármi mással

lehet, igazad van, de valójában tök mind1


#9354
Írta 2009. január 22. - 22:52

kalaius: amire te gondolsz, az egy pici csõ volt a pipa és a bovdenház között, benne egy rugóval. a servo wave-nek nincs köze a blokkolásgátláshoz.
servo wave: ott tévedtek mindketten, hogy a "kar útjának vége felé" (effektiv miután a betét elérte a tárcsát) nem több, hanem kevesebb olajt nyom. különben a "kar-érzés" nem puha, hanem kemény lenne. /ha az ábrát nézitek, látható, hogy a dugattyú tengelye és a kar forgáspontja közötti távolság csökken a kar behúzása után, így a "contact point" után a kar egységnyi elmozdulása kisebb dugattyú elmozdulást eredményez.)
servo wave: ott tévedtek mindketten, hogy a "kar útjának vége felé" (effektiv miután a betét elérte a tárcsát) nem több, hanem kevesebb olajt nyom. különben a "kar-érzés" nem puha, hanem kemény lenne. /ha az ábrát nézitek, látható, hogy a dugattyú tengelye és a kar forgáspontja közötti távolság csökken a kar behúzása után, így a "contact point" után a kar egységnyi elmozdulása kisebb dugattyú elmozdulást eredményez.)
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#9355
Írta 2009. január 22. - 21:22

Lehet, tévedek, de a Shimano V-fékeinél volt vmi ilyesmi, ami "blokkolásgátló" funkciót töltött be kb, és pont ellentétesen mûködött. A kar az elején sok bowdent húzott, így a pofa hamar elérte az abroncsot, aztán meg kevesebbet. Nekem nem volt ilyenem, de olvastam, hogy panaszkodtak rá, hogy nyúlós fékérzést eredményez, de ennek persze lehetett egyéb oka is.
edit; http://bike.shimano....servo-wave.html - kis piros "karikától" balra lévõ cucc az okosság, azt írja, "+20% fékerõ", végülis biztos nem rossz
edit2: és ez a rajz alapján pont fordítva mûködik, mint az a V-fék anno, úgy, ahogy Rob írta; "a kar útjának vége felé több olajat nyom, mint az elején"
edit; http://bike.shimano....servo-wave.html - kis piros "karikától" balra lévõ cucc az okosság, azt írja, "+20% fékerõ", végülis biztos nem rossz
edit2: és ez a rajz alapján pont fordítva mûködik, mint az a V-fék anno, úgy, ahogy Rob írta; "a kar útjának vége felé több olajat nyom, mint az elején"
#9356
Írta 2009. január 22. - 21:06

a servo vave olyan mint a v-fékeknél
a kar útjának vége felé több olajat nyom, mint az elején.
a kar útjának vége felé több olajat nyom, mint az elején.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#9357
Írta 2009. január 22. - 16:59

#9358
Írta 2009. január 22. - 16:36

most oszinten: ennyire fontos? raktak ra egy extra csavart amit ha tekergetsz akkor nem tortenik semmi. mondhatok neked egy katalogusbol kimasolt mondatot, elorebb nem leszel vele.
menj be egy nagyobb boltba, es probalgass ki par feket. mindegy h mit lehet alligatni egy feken ha szamodra kenyelmetlen a fekkar pl
menj be egy nagyobb boltba, es probalgass ki par feket. mindegy h mit lehet alligatni egy feken ha szamodra kenyelmetlen a fekkar pl
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#9359
Írta 2009. január 22. - 15:35

Skacok, az SLX kar leírásában olvastam:
SERVO WAVE Action Power Adjuster yes
Reach Adjuster yes
Reach adjuster ok, de elsõ dolog mi / hol lenne..?
Erre tudja valaki a vááálaszt..?
X
#9360
Írta 2009. január 22. - 15:33

sziasztok!
érdemes vajon center lock-os tárcsarögzítésre váltani? akinek van tapasztalata az ossza már meg velem légyszi, mivel 203mm-es RT-79 és RT-75 tárcsák között vacilálok, azt olvastam, hogy merevebb és nagyobb fékerõt produkál a CL. Ahogy nézegettem kicsit drágább a CL-os agy, mint a sima 6 csavaros, szóval érdemes-e költeni a CL-ra, megéri-e? súly annyira nem számít, inkább fékerõ, adagolhatóság, sérülékenység, ilyenek... jah és m810-es saint fékkel lenne összepárosítva.
köszi, üdv: B
érdemes vajon center lock-os tárcsarögzítésre váltani? akinek van tapasztalata az ossza már meg velem légyszi, mivel 203mm-es RT-79 és RT-75 tárcsák között vacilálok, azt olvastam, hogy merevebb és nagyobb fékerõt produkál a CL. Ahogy nézegettem kicsit drágább a CL-os agy, mint a sima 6 csavaros, szóval érdemes-e költeni a CL-ra, megéri-e? súly annyira nem számít, inkább fékerõ, adagolhatóság, sérülékenység, ilyenek... jah és m810-es saint fékkel lenne összepárosítva.
köszi, üdv: B