Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
#8881
Posted 2009. March 30. - 17:13

amúgy a v8-ban a 8-as szám a méretre utal, amit coll-ban adnak meg, vagyis 203mm a pontos átmérõ.
amúgy szakaszosan illik fékezni, és ha nem muszáj akkor egyáltalán nem, csak kanyarok elõtt.
#8882
Posted 2009. March 30. - 16:51

#8883
Posted 2009. March 30. - 15:40


#8884
Posted 2009. March 30. - 15:32

#8885
Posted 2009. March 30. - 15:07

Hát ja. Nekem a kocsimon is volt hasonló gondom. Beragadt az egyik fékpofa és amire leértem a szerpentin aljára nagyon taposni kellett a kanyar elõtt, hogy fogjon is a fék. Pedig én csak a kanyarok elõtt fékeztem nagyokat...tehát akkor próbáljak meg változtatni a fékezésemen és szakaszosan fékezni?
lehet az a probléma h mindig rajta van az ujjam a fékkaron, és kicsit akkor is húzom ha nem fékezek vagy ilyesmi?
mondjuk ebbe lehet vmi, mert nem normális h nálam sül be mindig a fék és mindegyik szinte
De a bringán is átszoktattam magam a szakaszos fékezésre. Már csak a kanyaraban való fékezgetésrõl kell teljesen leszokni

#8886
Posted 2009. March 30. - 15:01

#8887
Posted 2009. March 30. - 14:51

Szakaszos fékezés?
Ha szinterezett betétet használsz, az jobban melegíti a munkahengert, és az olajat. A gyantás meg a tárcsát.
Mindkét esetben el kell kerülni a folyamatos fékezést. Inkább ritkábban nagyot fékezni.
tehát akkor próbáljak meg változtatni a fékezésemen és szakaszosan fékezni?
lehet az a probléma h mindig rajta van az ujjam a fékkaron, és kicsit akkor is húzom ha nem fékezek vagy ilyesmi?
mondjuk ebbe lehet vmi, mert nem normális h nálam sül be mindig a fék és mindegyik szinte
égettszagot egyébként nem éreztem.
#8888
Posted 2009. March 30. - 14:37

#8889
Posted 2009. March 30. - 14:33

Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#8890
Posted 2009. March 30. - 14:30

Ha szinterezett betétet használsz, az jobban melegíti a munkahengert, és az olajat. A gyantás meg a tárcsát.
Mindkét esetben el kell kerülni a folyamatos fékezést. Inkább ritkábban nagyot fékezni.
#8891
Posted 2009. March 30. - 14:22

a fék kb 2 hét használatot leszámítva gyakorlatilag zsírúj, a betétek kb 90%os gyáriak, és gyári v8 hayes tárcsával használom, ami köztudottan az egyik legjobbtárcsa.
álló helyzetben nincs is gond a fékerõvel, 1 ujjal orra állok bárhol, viszont megyek egy hosszabb meredekebb pályát ahol kell fékezni, és utána pálya alján egy 10-15 percig alig akar vmit fogni, majd egy kis idõ múlva ismét jobb lesz.
ez azért érdekes, mert ugyanilyne problémám volt egy juicy5össel is, igaz arra ráfogtam h régi meg használt, azért ilyen..
viszont voltak bowdenes fékeim is (avid bb7, hayes mx2, hayes mx1) és talán a bb7, meg az mx2 bírta a legjobban a melegedést.
létezik h a kisebb betét miatt van ez így?
esetleg milyen trükk van arra h a jelenlegi hayes nine-omnál tovább bírja a melegedést? azt vágom h melegszik minden fék, de ennyire brutálisan legyengülnie sztem mégse kéne. új betét vagy vmi "tuning" van erre?
#8892
Posted 2009. March 29. - 22:13

#8893
Posted 2009. March 29. - 21:08

#8894
Posted 2009. March 29. - 20:12

Ha 1szer görbül a tárcsa akkor elég nehéz patentra beállitani,ami nem jelenti azt,hogy nem lehet,többször kell próbálni...........
#8895
Posted 2009. March 29. - 19:53

Pontosan én is úgy állítom be a féket,ahogy mondtad.2 csavar ki,behúzod a fékkart stb...
és mégis hozzá ér...de nem nagyon izgat xD.Úgy fog mint az atom,szal az a lényeg.
Köszi a válaszod!
#8896
Posted 2009. March 29. - 19:06

Ha csak 1 kicsi 8as van a tárcsában és éphogycsak sziszeg, nem fontos vele foglalkozni sztem. Ha nagyon fékezi a kereket, vagy idegesit nagyon a hangja akkor engedni kell azt a 2 csavart ami az adapterhez fogja oda a féktestet.Ha a tárcsába van 1 kis 8-as,azt kilehet valahogy centrírozni,vagy pedig kuka és új tárcsa?Mert,nekem 1 Avid Juicy 5 ös fékem van és a hozzá való tárcsa és hát van benne 1 kicsi és köszörüli a fékbetéteket...
Aztán úgy kilazitva behúzogatod többször a fékkart,majd behúzva tartod és meghúzod a meglazitott csavarokat,de fokozatosan felváltva.
Ha nagyon nagy 8as van a tárcsában akkor vagy hosszú hegyü fogó vagy 1 csavarhúzóval kell fesziteni a tárcsát nagyon óvatosan,nehogy még nagyobb 8ast csinálj bele vagy összekarcold.
Mindenesetre semmiképp sem kuka;)
Sok sikert!
Van 1 reign x-en hátul avid code tipusu fékem 203mm tárcsával.
Nagyobb fékezésnél berezonál az egész hátulja a bicónak.
Van valakinek ötlete mitõl lehet?
Mondtak már olyat,hogy túl nagy a tárcsa az erõs fékkel ,arra a vázra aminek lehet alapja.
Meg mondtak már olyat,hogy a gyorszár diója ami lefesziti a kereket az nem fém és azért lehet.
Ha valaki tudja a konkrét ossza meg velem legyenszives!
thx
#8897
Posted 2009. March 29. - 18:02

#8898
Posted 2009. March 29. - 17:36

attól függ hogy milyen magas az a szegély. amúgy tényleg nehéz egy tárcsát rendeltetés szerûen használva eldeformálni.
Hidd el,akinek 203-as tárcsája van az tudja,hogy nem olyan nehéz...
Neked túl sokba kerül;
nekem meg épp van."
#8899
Posted 2009. March 29. - 12:35

#8900
Posted 2009. March 29. - 11:24

RAUH-Welt
B E G R I F F