Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
#8861
Posted 2009. April 02. - 22:54

Az lenne a kérdésem, hogy hogyan tudom kideríteni, hogy milyen anyagú fékpofám van? Kerékcsere miatt center lockos tárcsákat kellett feltennem és rá van írva, hogy csak mûgyantás pofával lehet használni. Nekem egy kb 2005-ös magura julie-m van elöl BBB hátul még a gyári pofával. Neten sem találtam, hogy milyen fékpofa van benne, ha esetleg valaki tudná, hogy milyennel szerelték gyárilag az segítene. Köszi
Meg milyen következményei vannak annak, ha mondjuk fémes betéttel használnám továbbra is? Egyelõre jól fog..
#8862
Posted 2009. April 02. - 20:43

#8863
Posted 2009. April 02. - 20:16

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#8865
Posted 2009. April 01. - 22:50

#8866
Posted 2009. April 01. - 21:37

#8867
Posted 2009. April 01. - 21:36

Légy középutas!Semmi extrémre. Túrázás ilyesmi. Csak most ami van rajta tárcsafék, az nagyon gagyi noname, gyárilag rakták rá (de minek...). Szóval ha már beruházok, akkor már olyat veszek ami ér is valamit, ezért esett a választásom az Avidra. Csak most találtam egy helyen ugyanolyan árban 160ast és 203ast is, és gondoltam akkor már a 203as lehet jobb... Amúgy 80kiló vagyok

#8868
Posted 2009. April 01. - 21:33

#8869
Posted 2009. April 01. - 20:51

#8870
Posted 2009. April 01. - 20:44

Most akarok Avid BB5 tárcsafékre beruházni! 160as vagy 203as tárcsát javasoltok? Tudom a 203as jobban fog, de nem tekeri nagyon az elsõ villát?
A felszerelésben van különbség a két fék között?
Kösz
#8871
Posted 2009. April 01. - 19:30

#8872
Posted 2009. March 31. - 20:17

mondjuk azért lassúnak nem tartom magam:D csak rosszul használom a féket ezek szerint
gyári hayes betét... háyn ujjal húzod amugy? 2 ujjal húzva bárhol elég nekem is, csak én jobban szeretem 1 ujjal használni!
egyébként te milyen betétet használsz?
Nekem elég egy ujjal húzni bár lehet,hogy izmosabb az ujjam

Ugyan olyan fékhatást tapasztaltam BBB-nél,és a gyárinál pofáknál is.
Neked túl sokba kerül;
nekem meg épp van."
#8873
Posted 2009. March 31. - 08:30

háyn ujjal húzod amugy? 2 ujjal húzva bárhol elég nekem is, csak én jobban szeretem 1 ujjal használni!
Nekem volt HFX-9-em (V8-as tárcsa, gyári betét) egy ujjal könnyén emelgette a hátulját. Melegedéssel sem volt problémám igaz ezt csak Mecseken teszteltem.

#8874
Posted 2009. March 30. - 22:14

Igazándiból nem tudom,hogy mi lehet vele a probléma. Milyen tipusú a betét?
Nekem is ilyen fékem van,ugyan ekkora tárcsákkal. Volt,hogy a Tátrából mire 2000 méterrõl legurultam a tárcsák lila színûek lettek de ugyan úgy fogtak.
Egyébként tényleg próbáld magadat a szakaszos fékezéshez szoktatni! Amúgy is annál élvezetesebb minél kevesebbet használod a féket.
mondjuk azért lassúnak nem tartom magam:D csak rosszul használom a féket ezek szerint
gyári hayes betét... háyn ujjal húzod amugy? 2 ujjal húzva bárhol elég nekem is, csak én jobban szeretem 1 ujjal használni!
egyébként te milyen betétet használsz?
#8875
Posted 2009. March 30. - 21:29

az idei auriga elég jólsikerült fék. juicy 3 szint, csak kicsit keményebb nyomásponttal.Tudna valaki véleményt mondani a Tektro auriga comp -ról? Mert én nem igen értek a tárcsafékekhez. Megéri e ilyet venni, vagy inkább nézzek valami márkásabbat?
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#8876
Posted 2009. March 30. - 21:03

RAUH-Welt
B E G R I F F
#8877
Posted 2009. March 30. - 21:00

#8878
Posted 2009. March 30. - 20:34

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#8879
Posted 2009. March 30. - 20:29

#8880
Posted 2009. March 30. - 19:53

van vkinek tippje mit lehet hayes nine 2007es fékkel csinálni h ne süljön be egy hosszabb meredek pálya után?
a fék kb 2 hét használatot leszámítva gyakorlatilag zsírúj, a betétek kb 90%os gyáriak, és gyári v8 hayes tárcsával használom, ami köztudottan az egyik legjobbtárcsa.
álló helyzetben nincs is gond a fékerõvel, 1 ujjal orra állok bárhol, viszont megyek egy hosszabb meredekebb pályát ahol kell fékezni, és utána pálya alján egy 10-15 percig alig akar vmit fogni, majd egy kis idõ múlva ismét jobb lesz.
ez azért érdekes, mert ugyanilyne problémám volt egy juicy5össel is, igaz arra ráfogtam h régi meg használt, azért ilyen..
viszont voltak bowdenes fékeim is (avid bb7, hayes mx2, hayes mx1) és talán a bb7, meg az mx2 bírta a legjobban a melegedést.
létezik h a kisebb betét miatt van ez így?
esetleg milyen trükk van arra h a jelenlegi hayes nine-omnál tovább bírja a melegedést? azt vágom h melegszik minden fék, de ennyire brutálisan legyengülnie sztem mégse kéne. új betét vagy vmi "tuning" van erre?
Igazándiból nem tudom,hogy mi lehet vele a probléma. Milyen tipusú a betét?
Nekem is ilyen fékem van,ugyan ekkora tárcsákkal. Volt,hogy a Tátrából mire 2000 méterrõl legurultam a tárcsák lila színûek lettek de ugyan úgy fogtak.
Egyébként tényleg próbáld magadat a szakaszos fékezéshez szoktatni! Amúgy is annál élvezetesebb minél kevesebbet használod a féket.

Neked túl sokba kerül;
nekem meg épp van."