
Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
#6861
Írta 2010. május 05. - 13:05

#6862
Írta 2010. május 05. - 12:13

Van valami olyan különbség, ami miatt érdemes drágábbat venni?
Meg ha a mûvelethez vannak hasznos tanácsok, akkor az is jöhet.

#6863
Írta 2010. május 04. - 19:36

Ez most kérdés vagy állítás?
nem probaltam - de szerintem ez egy olyan beallitocsavar lehet, mint pl a valtonal.
#6864
Írta 2010. május 04. - 09:06

kiesik a csavar?
Ez most kérdés vagy állítás?

GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#6865
Írta 2010. május 03. - 19:39

Többször is szó esett már az XT fékkarok állítási lehetõségeirõl.
Azt szeretném megkérdezni, hogy a STROKE állító csavarnak van-e végállása, illetve tudok-e kárt tenni a rendszerben azzal, hogy esetleg túlságosan kitekerem.
kiesik a csavar?

#6866
Írta 2010. május 03. - 15:33

Shimano BR-575-ös fékkel lenne kérdésem:
az elsõ hibátlanul mûködik, azonban a hátsóval gondom van: rögtön az elsõ használat alkalmával felpuhult, majd kb 200km után teljesen fellevegõsödött. Elvittem szervízbe légteleníteni, szépen meg is csinálták. A következõ intenzívebb használat során megint markolatig tudtam húzni a kart. Nem jó játék hetente szervízbe rohangálni vele...Van valami tartósabb megoldás?
#6867
Írta 2010. május 02. - 23:22

#6868
Írta 2010. május 02. - 23:20

Köszi! Esetleg valami leírást tudsz ajánlani a mûveletrõl?
Kiveszed a kereket és a féket többször behúzva összenyomod a fékpofákat, a fékkarnál a fékcsõrõl lehúzod a gumi kupakot és találsz ott egy csavart amit kihajtasz, és hátra tolod a csövön, méretre vágod a csövet egy éles snicerrel ügyelve hogy derékszögben vágd el. A régi roppantó gyûrût lecsíped a levágott fékcsõrõl és kivágod a kis idomot ami bent van a csõ végében, új roppantó gyûrût rá húzod a csõre, kis idomot bele tolod a fékcsõ végébe, ez kicsit kínlódós lehet, betolod a fékkaron a helyére és meghúzod a csavart. Egy lapos csavarhúzóval szét feszíted a fékpofákat ezek vissza tolja az olajat és az esetleges buborékot a tartályba, és kész.

#6869
Írta 2010. május 02. - 23:07

#6870
Írta 2010. május 02. - 23:04

Sziasztok!
A jelenlegi tektro hidr. tárcsafékeimet kompletten cserélném xt hidr. tárcsafékre. Ezt a szettet venném.
Namost a jelenlegi fékcsöveim 65 és 135 cm-esek voltak, pont jó méretûek, esetleg még az elsõnél elfér +10 cm, de az xt-t pedig készre szerelten adják 96 és 165 cm fékcsõvel.
Namost lehet, hogy hülyeséget kérdezek, de ha ezt elviszem egy szervizbe, akkor minden gond nélkül méretre vágják/légtelenítik, stb nekem?
Ha igen kell figyelni valamire, a mûvelet után?
Ilyenkor új fékolaj kell bele, vagy marad a régi?
Köszi!
Minden gond nélkül vágható, ha van ki kézügyességed még magad is meg tudod csinálni egy 250 Ft-os roppantó gyûrû kell fékenként és még légteleníteni sem kell a rendszert és nem kell bele új fékolaj sem.
#6871
Írta 2010. május 02. - 22:24

A jelenlegi tektro hidr. tárcsafékeimet kompletten cserélném xt hidr. tárcsafékre. Ezt a szettet venném.
Namost a jelenlegi fékcsöveim 65 és 135 cm-esek voltak, pont jó méretûek, esetleg még az elsõnél elfér +10 cm, de az xt-t pedig készre szerelten adják 96 és 165 cm fékcsõvel.
Namost lehet, hogy hülyeséget kérdezek, de ha ezt elviszem egy szervizbe, akkor minden gond nélkül méretre vágják/légtelenítik, stb nekem?
Ha igen kell figyelni valamire, a mûvelet után?
Ilyenkor új fékolaj kell bele, vagy marad a régi?
Köszi!
#6872
Írta 2010. május 02. - 19:34


Azt szeretném megkérdezni, hogy a STROKE állító csavarnak van-e végállása, illetve tudok-e kárt tenni a rendszerben azzal, hogy esetleg túlságosan kitekerem.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#6873
Írta 2010. május 01. - 23:51

Akkor majd szólj az enyémeknek, hogy személyiségzavaruk van.
feltétlen, csak elõtte még kicsit csiszolok a japánomon...

#6874
Írta 2010. május 01. - 22:11

a nem alubakos...
Akkor majd szólj az enyémeknek, hogy személyiségzavaruk van.

#6875
Írta 2010. május 01. - 21:53

azok is jó tácsák, sok ismerõsnek van, mind jó....
ott a pofával lesz valami, vagy olajos/zsíros lett (a tárcsával) együtt....vagy csak szar, de a szennyezõdés a legesélyesebb
Jaja, én is azért javasoltam az elsõ helyen a féktisztítót...
#6876
Írta 2010. május 01. - 19:36

#6877
Írta 2010. május 01. - 19:33

sajnos a május1 miatt sehol nem tudtam ma ezt megoldani , de hétfõn megyek orvosolni.
Az az érdekes , hogy az elsõ gyári shimano 203-as adapternél is lelóg a betét kb fél mm-nyit.
Mindenesetre köszönöm!! remélem javul a helyzet!

A morcos.
#6878
Írta 2010. május 01. - 18:47


de ha benézel a réknyeregbe látni fogod, a tácsa külsõ élének egyvonalba kell lenni a fékbetét fékfelületének tetejével....valsz nálad nagyon nem lesz egyvonalvan....és azért van

#6879
Írta 2010. május 01. - 18:21

na várjál töki....hayes tárcsa 180mm-es.....az avid adapter 185mm-es tárcsához van
van még kérdés?
a tárcsával nincs gond , de az adapter miatt elõforduhat ilyen kanári hang? (sajnos sürgõsen kellett az adapter és nem volt csak avid. hétfõn visszavitem.
köszi!
A morcos.
#6880
Írta 2010. május 01. - 17:57

Hello.
A mai tekerés közben lefelé jövet a hátsó fék ordítani kezdett, egy finom rezgés is érezhetõ ilyenkor.
Bekoptatós egyelõre (tegnap este vettem , éjszaka próbáltam bekoptatni , de még szerintem nem kopott be teljesen) , Shimano SLX fékek , SLX centerlockos agyon shimano centerlock-is átalakítóval hayes 180-as tárcsa.
A hang pontos forrására nem jöttem rá. Elõl semmifelé gond nincs 203-as tárcsával.
Arra gondoltam , hogy a tegnapi nagy kapkodásban feltett avid 185-ös adapter okozhatná-e ezt a jelenséget , de nem tudom biztosan.
Esetleg valami ötlet?
Köszi.
Z.
Nekem volt gondom Avid adapter Shimano fék párossal, Shimano-Shimano szerintem.