Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18557 hozzászólás a témában

#6841
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
altalaban 7es kulcs kell oda. shimanokon biztosan.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#6842
husevotelefonfulke

husevotelefonfulke

    visszatérő

  • fórumtag
  • 2.369 hozzászólás
Az lehet hogy a nine légtelenítéséhez a féktesten lévõ csavarhoz 6.5 mm-es villáskulcs kéne? Vagy csak szûk a 6-osom? :)

#6843
Scotty19

Scotty19

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 377 hozzászólás
180-as
Sírva születtél, körülötted mindenki nevetett, igyekezz úgy élni, hogy nevetve távozz, és körülötted mindenki sírjon.

#6844
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 hozzászólás
Sziasztok!

A hayes 7'-os féktárcsa az 180 vagy 185 mm-es?

Köszi

#6845
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
Hát elvileg minden gyári, s 180-160-as alu-bakos (XTR) tárcsával megy a rendszer. Lehet egy fékcsõcsere befigyel. Csak nagyon mérges leszek magamra, ha miután ráköltök x-tízezer forintot, még mindig ugyanott tartok.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#6846
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
szerintem is fekcso miatt van, ezert ajanljak a femszovetest [autokra, motorokra is ugye] mert az jobban ellenall a tagulasnak

a nagyobb tarcsa meg jobban hul, es nem melegiti annyira a rendszert
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#6847
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.280 hozzászólás
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)
Volt valami olyan, hogy a melegtõl a folyadékban lévõ nedvességbõl gõz keletkezik és ez gáz. A gázok meg összenyomhatók.

Persze, a Shimano ásványi olajat használ, ami nem higroszkópos, mint a DOT-ok, így nem is kellene nedvességet megkötnie.

Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers


#6848
Agria

Agria

    vendég

  • fórumtag
  • 142 hozzászólás
A logika velem is azt mondatná,amúgy meg passz...Talán valami kémikus meg tudná magyarázni.Még a fékcsõre tudnék tippelni,lehet az is tágul a felmelegedett olajtól,de ez csak tipp.

#6849
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás

Xt fékkel ugyanez volt a gondom,hogy túlmelegedett.Nekem nagyobb,alu tartóbakos(XTR,)tárcsa+fémes betét volt a megoldás.A dugattyúkat pedig a gyári olajjal kend,ne WD 40 el.A Shimano fékek gyengéje a gyári ásványi olaj,az nem bírja,más meg elvileg nem jó bele.


És ha túlmelegszik, akkor miért fog beljebb a kar? A logika velem is azt mondatná, hogy kintebb kellene fognia...
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#6850
Agria

Agria

    vendég

  • fórumtag
  • 142 hozzászólás

Azt már én is akartam kérdezni, hogy érdemesebb-e Elixirbe DOT 4 helyett DOT 5.1-et rakni. Van érzékelhetõ különbség?


Van.Az 5.1 -es fékolajnak jóval magasabb a forráspontja,nekem az van a Hope fékben,az nem akar túlmelegedni,hanem mindig fog mint az állat.

#6851
Agria

Agria

    vendég

  • fórumtag
  • 142 hozzászólás
Xt fékkel ugyanez volt a gondom,hogy túlmelegedett.Nekem nagyobb,alu tartóbakos(XTR,)tárcsa+fémes betét volt a megoldás.A dugattyúkat pedig a gyári olajjal kend,ne WD 40 el.A Shimano fékek gyengéje a gyári ásványi olaj,az nem bírja,más meg elvileg nem jó bele.

#6852
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Érdekes, nekem a melegedéstõl éppen hogy kintebb fog a fékkar, ami magyarázható is lenne a fékfolyadék hõtágulásával.


Nálam is ugyanez van, mint nálad.


A sebesség mindent megold.

 


#6853
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás

Én erre tippelnék, fogom, s jó rendesen kipucolom.

Ami még számomra az érdekes, hogy beesik a fékkar egy durva edzés után. Nekem ez nagyon új érzés, mert XTR v-fék ilyet nem csinált. Nem a hosszú emelkedõkön-lejtõkön, hanem mondjuk a gyors, robbanékony, satufék-csõgáz-satufék stílusú XC pályákon. A hétvégi xterrán fél centivel beljebb került a nyomáspont, s a célba érkezés után kellett vagy 10 perc, hogy visszaálljon. Én a rendszer melegedésére tippelnék, de elég szar ez így, nem tudom, hogyan tudnám elkerülni. Én a rendszer alultöltöttségére is gondoltam, de több hozzáértõ is megnézte, s szerintük nincs alultölve.


Érdekes, nekem a melegedéstõl éppen hogy kintebb fog a fékkar, ami magyarázható is lenne a fékfolyadék hõtágulásával.

#6854
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás

ha beesik a fekkar az mindenkeppen tulmelegedes, azzal sok mindent nem tudsz csinalni, maximum csereled a fekcsovet goodridge-ra vagy a tarcsakat nagyobbra.


Köszönöm a tippet, egy fékcsõ cserén elgondolkodom. Maraton jellegû pályán nincs is vele gondom, a rövid agresszív fékezések tesznek be a rendszernek. :)
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#6855
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
ha beesik a fekkar az mindenkeppen tulmelegedes, azzal sok mindent nem tudsz csinalni, maximum csereled a fekcsovet goodridge-ra vagy a tarcsakat nagyobbra.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#6856
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás

de a fekkarban levo rugo nem birja visszahuzni a dugot ha alul tele van sarral es nem mozog. vagy legalabbis nem olyan szepen ahogy kellene.


Én erre tippelnék, fogom, s jó rendesen kipucolom.

Ami még számomra az érdekes, hogy beesik a fékkar egy durva edzés után. Nekem ez nagyon új érzés, mert XTR v-fék ilyet nem csinált. Nem a hosszú emelkedõkön-lejtõkön, hanem mondjuk a gyors, robbanékony, satufék-csõgáz-satufék stílusú XC pályákon. A hétvégi xterrán fél centivel beljebb került a nyomáspont, s a célba érkezés után kellett vagy 10 perc, hogy visszaálljon. Én a rendszer melegedésére tippelnék, de elég szar ez így, nem tudom, hogyan tudnám elkerülni. Én a rendszer alultöltöttségére is gondoltam, de több hozzáértõ is megnézte, s szerintük nincs alultölve.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#6857
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
de a fekkarban levo rugo nem birja visszahuzni a dugot ha alul tele van sarral es nem mozog. vagy legalabbis nem olyan szepen ahogy kellene.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#6858
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
És hogyan lehet ezt bejáratni? Egyszerûen csak mossam át és fújjam be valamivel? (WD40 örökéletet ad jeligére :))
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#6859
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc
nem a féknyereg nyomja vissza az olajat a karba, hanem a kar szivja az olajat a féknyeregbõl

valószinüleg a fékkarban lévõ henger szorul

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#6860
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
Ma gyalázatosan megáztam, s a következõ dolog tapasztalható a hátsó fékemmel: (XT) A kar behúzására fog, mint az állat, de ha gyorsan behúzom-kiengedem-behúzom-kiengedem, akkor holtjátéka lesz, s mintha üresben kotyogna a kar, az olajdugattyú már nem mozog. Jól sejtem, hogy csak kicsit beragadt a sártól a fékdugattyú, s emiatt késve nyomja vissza az olajat a karba? Ha ez a helyzet, mi a teendõ? A fékkar lenyomása is nagyobb erõt vesz igénybe, ha bowdenes lenne, azt mondanám, bekoszolódott a bowden, WD40et neki. Viszont koppanva fog, tehát nem hinném, hogy fellevegõsödött volna.

Elnézést a hülye kérdésért, nekem ez a tárcsafék még kínai, s emiatt szívok is vele eleget.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)