Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 votes

  • Please log in to reply
18544 replies to this topic

#6841
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,199 posts

ha beesik a fekkar az mindenkeppen tulmelegedes, azzal sok mindent nem tudsz csinalni, maximum csereled a fekcsovet goodridge-ra vagy a tarcsakat nagyobbra.


Köszönöm a tippet, egy fékcsõ cserén elgondolkodom. Maraton jellegû pályán nincs is vele gondom, a rövid agresszív fékezések tesznek be a rendszernek. :)
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#6842
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
ha beesik a fekkar az mindenkeppen tulmelegedes, azzal sok mindent nem tudsz csinalni, maximum csereled a fekcsovet goodridge-ra vagy a tarcsakat nagyobbra.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#6843
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,199 posts

de a fekkarban levo rugo nem birja visszahuzni a dugot ha alul tele van sarral es nem mozog. vagy legalabbis nem olyan szepen ahogy kellene.


Én erre tippelnék, fogom, s jó rendesen kipucolom.

Ami még számomra az érdekes, hogy beesik a fékkar egy durva edzés után. Nekem ez nagyon új érzés, mert XTR v-fék ilyet nem csinált. Nem a hosszú emelkedõkön-lejtõkön, hanem mondjuk a gyors, robbanékony, satufék-csõgáz-satufék stílusú XC pályákon. A hétvégi xterrán fél centivel beljebb került a nyomáspont, s a célba érkezés után kellett vagy 10 perc, hogy visszaálljon. Én a rendszer melegedésére tippelnék, de elég szar ez így, nem tudom, hogyan tudnám elkerülni. Én a rendszer alultöltöttségére is gondoltam, de több hozzáértõ is megnézte, s szerintük nincs alultölve.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#6844
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
de a fekkarban levo rugo nem birja visszahuzni a dugot ha alul tele van sarral es nem mozog. vagy legalabbis nem olyan szepen ahogy kellene.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#6845
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,199 posts
És hogyan lehet ezt bejáratni? Egyszerûen csak mossam át és fújjam be valamivel? (WD40 örökéletet ad jeligére :))
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#6846
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13,254 posts
  • LocationSvájc
nem a féknyereg nyomja vissza az olajat a karba, hanem a kar szivja az olajat a féknyeregbõl

valószinüleg a fékkarban lévõ henger szorul

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#6847
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,199 posts
Ma gyalázatosan megáztam, s a következõ dolog tapasztalható a hátsó fékemmel: (XT) A kar behúzására fog, mint az állat, de ha gyorsan behúzom-kiengedem-behúzom-kiengedem, akkor holtjátéka lesz, s mintha üresben kotyogna a kar, az olajdugattyú már nem mozog. Jól sejtem, hogy csak kicsit beragadt a sártól a fékdugattyú, s emiatt késve nyomja vissza az olajat a karba? Ha ez a helyzet, mi a teendõ? A fékkar lenyomása is nagyobb erõt vesz igénybe, ha bowdenes lenne, azt mondanám, bekoszolódott a bowden, WD40et neki. Viszont koppanva fog, tehát nem hinném, hogy fellevegõsödött volna.

Elnézést a hülye kérdésért, nekem ez a tárcsafék még kínai, s emiatt szívok is vele eleget.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#6848
hemp

hemp

    vendég

  • fórumtag
  • 193 posts

Légteleníteném a hayes nine-okat a gépen. Néztem, hogy bõven 2e Ft felett is van dot4, de van pl ilyen is, ami még egy ezres sincs. Agip DOT 4 f
Van valami olyan különbség, ami miatt érdemes drágábbat venni?


Azt már én is akartam kérdezni, hogy érdemesebb-e Elixirbe DOT 4 helyett DOT 5.1-et rakni. Van érzékelhetõ különbség?
stumpjumpa

#6849
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts

Többször is szó esett már az XT fékkarok állítási lehetõségeirõl.
Azt szeretném megkérdezni, hogy a STROKE állító csavarnak van-e végállása, illetve tudok-e kárt tenni a rendszerben azzal, hogy esetleg túlságosan kitekerem.

megkérdem holnap a Vargnyát, de szerintem semmi sem történik

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#6850
csaba8

csaba8

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 955 posts

Meg ha a mûvelethez vannak hasznos tanácsok, akkor az is jöhet. :)


Nem nine...de talán segit valamit
YouTube - Stroker bleeding procedure

"just chillin killin"


#6851
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13,648 posts
lehet h az 1literes :P

#6852
husevotelefonfulke

husevotelefonfulke

    visszatérő

  • fórumtag
  • 2,355 posts
Légteleníteném a hayes nine-okat a gépen. Néztem, hogy bõven 2e Ft felett is van dot4, de van pl ilyen is, ami még egy ezres sincs. Agip DOT 4 f
Van valami olyan különbség, ami miatt érdemes drágábbat venni?

Meg ha a mûvelethez vannak hasznos tanácsok, akkor az is jöhet. :)

#6853
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

Ez most kérdés vagy állítás? :)


nem probaltam - de szerintem ez egy olyan beallitocsavar lehet, mint pl a valtonal.

#6854
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,199 posts

kiesik a csavar? :D


Ez most kérdés vagy állítás? :)
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#6855
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

Többször is szó esett már az XT fékkarok állítási lehetõségeirõl.

Feltöltött kép

Azt szeretném megkérdezni, hogy a STROKE állító csavarnak van-e végállása, illetve tudok-e kárt tenni a rendszerben azzal, hogy esetleg túlságosan kitekerem.


kiesik a csavar? :D

#6856
szabop27

szabop27

    vendég

  • fórumtag
  • 71 posts
Sziasztok!

Shimano BR-575-ös fékkel lenne kérdésem:
az elsõ hibátlanul mûködik, azonban a hátsóval gondom van: rögtön az elsõ használat alkalmával felpuhult, majd kb 200km után teljesen fellevegõsödött. Elvittem szervízbe légteleníteni, szépen meg is csinálták. A következõ intenzívebb használat során megint markolatig tudtam húzni a kart. Nem jó játék hetente szervízbe rohangálni vele...Van valami tartósabb megoldás?

#6857
hatragyi

hatragyi

    vendég

  • fórumtag
  • 143 posts
Köszi! Ez így nem tûnik annyira bonyolultnak. Lehet megpróbálom. Köszi mégegyszer.

#6858
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,348 posts

Köszi! Esetleg valami leírást tudsz ajánlani a mûveletrõl?


Kiveszed a kereket és a féket többször behúzva összenyomod a fékpofákat, a fékkarnál a fékcsõrõl lehúzod a gumi kupakot és találsz ott egy csavart amit kihajtasz, és hátra tolod a csövön, méretre vágod a csövet egy éles snicerrel ügyelve hogy derékszögben vágd el. A régi roppantó gyûrût lecsíped a levágott fékcsõrõl és kivágod a kis idomot ami bent van a csõ végében, új roppantó gyûrût rá húzod a csõre, kis idomot bele tolod a fékcsõ végébe, ez kicsit kínlódós lehet, betolod a fékkaron a helyére és meghúzod a csavart. Egy lapos csavarhúzóval szét feszíted a fékpofákat ezek vissza tolja az olajat és az esetleges buborékot a tartályba, és kész.:)

#6859
hatragyi

hatragyi

    vendég

  • fórumtag
  • 143 posts
Köszi! Esetleg valami leírást tudsz ajánlani a mûveletrõl?

#6860
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,348 posts

Sziasztok!
A jelenlegi tektro hidr. tárcsafékeimet kompletten cserélném xt hidr. tárcsafékre. Ezt a szettet venném.
Namost a jelenlegi fékcsöveim 65 és 135 cm-esek voltak, pont jó méretûek, esetleg még az elsõnél elfér +10 cm, de az xt-t pedig készre szerelten adják 96 és 165 cm fékcsõvel.

Namost lehet, hogy hülyeséget kérdezek, de ha ezt elviszem egy szervizbe, akkor minden gond nélkül méretre vágják/légtelenítik, stb nekem?
Ha igen kell figyelni valamire, a mûvelet után?
Ilyenkor új fékolaj kell bele, vagy marad a régi?

Köszi!


Minden gond nélkül vágható, ha van ki kézügyességed még magad is meg tudod csinálni egy 250 Ft-os roppantó gyûrû kell fékenként és még légteleníteni sem kell a rendszert és nem kell bele új fékolaj sem.