Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
#6841
Írta 2010. május 07. - 12:47

#6842
Írta 2010. május 07. - 11:47

GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#6843
Írta 2010. május 07. - 11:16

a nagyobb tarcsa meg jobban hul, es nem melegiti annyira a rendszert
RAUH-Welt
B E G R I F F
#6844
Írta 2010. május 07. - 11:16

Persze, a Shimano ásványi olajat használ, ami nem higroszkópos, mint a DOT-ok, így nem is kellene nedvességet megkötnie.
Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#6845
Írta 2010. május 07. - 11:13

#6846
Írta 2010. május 07. - 11:02

Xt fékkel ugyanez volt a gondom,hogy túlmelegedett.Nekem nagyobb,alu tartóbakos(XTR,)tárcsa+fémes betét volt a megoldás.A dugattyúkat pedig a gyári olajjal kend,ne WD 40 el.A Shimano fékek gyengéje a gyári ásványi olaj,az nem bírja,más meg elvileg nem jó bele.
És ha túlmelegszik, akkor miért fog beljebb a kar? A logika velem is azt mondatná, hogy kintebb kellene fognia...
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#6847
Írta 2010. május 07. - 09:02

Azt már én is akartam kérdezni, hogy érdemesebb-e Elixirbe DOT 4 helyett DOT 5.1-et rakni. Van érzékelhetõ különbség?
Van.Az 5.1 -es fékolajnak jóval magasabb a forráspontja,nekem az van a Hope fékben,az nem akar túlmelegedni,hanem mindig fog mint az állat.
#6848
Írta 2010. május 07. - 08:57

#6849
Írta 2010. május 06. - 13:01

Érdekes, nekem a melegedéstõl éppen hogy kintebb fog a fékkar, ami magyarázható is lenne a fékfolyadék hõtágulásával.
Nálam is ugyanez van, mint nálad.
A sebesség mindent megold.
#6850
Írta 2010. május 06. - 12:48

Én erre tippelnék, fogom, s jó rendesen kipucolom.
Ami még számomra az érdekes, hogy beesik a fékkar egy durva edzés után. Nekem ez nagyon új érzés, mert XTR v-fék ilyet nem csinált. Nem a hosszú emelkedõkön-lejtõkön, hanem mondjuk a gyors, robbanékony, satufék-csõgáz-satufék stílusú XC pályákon. A hétvégi xterrán fél centivel beljebb került a nyomáspont, s a célba érkezés után kellett vagy 10 perc, hogy visszaálljon. Én a rendszer melegedésére tippelnék, de elég szar ez így, nem tudom, hogyan tudnám elkerülni. Én a rendszer alultöltöttségére is gondoltam, de több hozzáértõ is megnézte, s szerintük nincs alultölve.
Érdekes, nekem a melegedéstõl éppen hogy kintebb fog a fékkar, ami magyarázható is lenne a fékfolyadék hõtágulásával.
#6851
Írta 2010. május 06. - 11:20

ha beesik a fekkar az mindenkeppen tulmelegedes, azzal sok mindent nem tudsz csinalni, maximum csereled a fekcsovet goodridge-ra vagy a tarcsakat nagyobbra.
Köszönöm a tippet, egy fékcsõ cserén elgondolkodom. Maraton jellegû pályán nincs is vele gondom, a rövid agresszív fékezések tesznek be a rendszernek.

GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#6852
Írta 2010. május 06. - 11:04

RAUH-Welt
B E G R I F F
#6853
Írta 2010. május 06. - 10:59

de a fekkarban levo rugo nem birja visszahuzni a dugot ha alul tele van sarral es nem mozog. vagy legalabbis nem olyan szepen ahogy kellene.
Én erre tippelnék, fogom, s jó rendesen kipucolom.
Ami még számomra az érdekes, hogy beesik a fékkar egy durva edzés után. Nekem ez nagyon új érzés, mert XTR v-fék ilyet nem csinált. Nem a hosszú emelkedõkön-lejtõkön, hanem mondjuk a gyors, robbanékony, satufék-csõgáz-satufék stílusú XC pályákon. A hétvégi xterrán fél centivel beljebb került a nyomáspont, s a célba érkezés után kellett vagy 10 perc, hogy visszaálljon. Én a rendszer melegedésére tippelnék, de elég szar ez így, nem tudom, hogyan tudnám elkerülni. Én a rendszer alultöltöttségére is gondoltam, de több hozzáértõ is megnézte, s szerintük nincs alultölve.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#6854
Írta 2010. május 06. - 10:37

RAUH-Welt
B E G R I F F
#6855
Írta 2010. május 06. - 07:55


GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#6856
Írta 2010. május 06. - 05:45

valószinüleg a fékkarban lévõ henger szorul
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#6857
Írta 2010. május 05. - 22:23

Elnézést a hülye kérdésért, nekem ez a tárcsafék még kínai, s emiatt szívok is vele eleget.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#6858
Írta 2010. május 05. - 21:55

Légteleníteném a hayes nine-okat a gépen. Néztem, hogy bõven 2e Ft felett is van dot4, de van pl ilyen is, ami még egy ezres sincs. Agip DOT 4 f
Van valami olyan különbség, ami miatt érdemes drágábbat venni?
Azt már én is akartam kérdezni, hogy érdemesebb-e Elixirbe DOT 4 helyett DOT 5.1-et rakni. Van érzékelhetõ különbség?
#6859
Írta 2010. május 05. - 21:21

megkérdem holnap a Vargnyát, de szerintem semmi sem történikTöbbször is szó esett már az XT fékkarok állítási lehetõségeirõl.
Azt szeretném megkérdezni, hogy a STROKE állító csavarnak van-e végállása, illetve tudok-e kárt tenni a rendszerben azzal, hogy esetleg túlságosan kitekerem.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#6860
Írta 2010. május 05. - 16:43

Meg ha a mûvelethez vannak hasznos tanácsok, akkor az is jöhet.
Nem nine...de talán segit valamit
YouTube - Stroker bleeding procedure
"just chillin killin"