Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18039 hozzászólás a témában

#41
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.174 hozzászólás

Félhülye kérdésem lesz: szeretném a BB7-eseimet hidrós Shimanóra cserélni, melyiket választhatom, ha az XT szett áránál lényegesen kevesebbet szeretnék költeni? De ne legyen visszalépés.. fékerő most is oké, de elegem van belőle, hogy -szerintem- a féloldali mozgás miatt jobban rezonál, mint indokolt lenne. XT (785) van a másik bringán, kulturáltabb cuccnak tartom.. még ha az is képes sikítozni elöl. Régen nagyon dícsérték a Deore szintet is, hogy simán használható, de már a számozáson sem igazodom ki. 3-assal, meg 4-essel kezdődő típusokat már lehet venni újonnan 10e közelében kerekenként, de szívni sem akarok velük, akkor inkább veszek jobbat, csak előre.

Köszi..



#42
blash

blash

    vendég

  • fórumtag
  • 549 hozzászólás

koszi, erre rakeresek... a legtelenito csavar kiszedese nem vilagos, mi fogja meg az olajat? megis csak jobban tudjak azok ezt, akik napi szinten csinaljak, mint akik evente. ez a shimano modszer a mai bringaknal kicsit idejetmult.

kiszedi a feknyeregbol a legtelenitocsavart, ugy engedi ki a fekfolyadekot, de elotte racsavarja a feltoltott tolcsert a fekkkarra. Lejjebb linkeltem a videot.

A múltkor valahol volt egy videó, lehet itt, egy szerelő, talán Santa Cruz bemutatta milyen egyszerűen oldják ők meg, tölcsér becsavar, olajjal feltölt, alul ki a fékbetétek és kerék, légtelenítő csavart fillra kicsavar, kivesz és így átfolyatja a rendszert, most csináltam így, kilyukadt fékcső csere miatt, olyan koppanós lett mint még soha!

me'g ezen az oldalon, csak lejjebb van az a video:



"The Syndicate - Pit Tips - Brake Bleeding
2018. márc. 22.
Jason Marsh, aka 'Marshy' guides you through his method of bleeding a rear Shimano Saint brake on Luca Shaw's V10 race bike."

blash módosította - 2018. június 02. - 22:26


#43
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.379 hozzászólás
  • LocationBécs

ez az?

https://youtu.be/piWBVDh1pTE

 

ezzel a modszerrel egy problema lehet, ha nem tudod a fektestet lelogatni a kabelezes miatt. amugy en beleallitanam egy poharba, vagy vmi ilyesmibe, ha mar ugyis tiszta mocsok lesz a fektest.

 

mindig eleg a gravitacio? a masik videon azert pumpaljak (en meg a fecskendovel szivtam vissza), igaz csak a szukseges modon kiengedett csavarral.

 

stp1: koszi, kozben en is megtalaltam :)


arn módosította - 2018. június 02. - 22:21


#44
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.280 hozzászólás

koszi, erre rakeresek... a legtelenito csavar kiszedese nem vilagos, mi fogja meg az olajat? megis csak jobban tudjak azok ezt, akik napi szinten csinaljak, mint akik evente. ez a shimano modszer a mai bringaknal kicsit idejetmult.

 

Itt volt a topikban lejjebb:

 

 

Nem fogja meg semmi az olajat, hagyja átfolyni felülről az egészet, majd a tölcsér vége előtt visszazárja.



#45
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.379 hozzászólás
  • LocationBécs

eloszor inkabb a feknyeregnel engedd le a folyadekot, persze a fekkarra csavart tolcserben legyen eleg vagy toltsel kozben utana, mert a feknyeregben levo dugattyuk a ki- es befele mozgasuk miatt bejuttatjak a fekport a folyadekba. Kar ennek feljutnia a fekkarhoz is.

Kivancsi vagyok, hogy az M9100-as XTR fekkarban, hogy valik be majd a nem muanyag dugattyu, mert az xc modellben magnezium, az enduroban pedig alu van. pinkbike.com/news/first-look-shimanos-new-xtr-m9100-is-more-than-just-12-speed.html

ja, hogy mas is lathassa, hogy mire jo a free stroke csavar:



es konnyen kicserelheto ez a free stroke csavar az SLX karon is, marmint hogy lehessen csavagatni, mert a suttyo japok valami speci feju csavart tettek az XT alatti karokba, amin csak ket kis lyuk van.

 

eleg keves van ebben a fekben, illetve nem is vagyok a lejto ordoge (mongy az emelkedoe sem :) ), meg teljesen szuzi olaj jott ki belole. en is ezt a videot neztem, nem is ertem, hogy a shimano miert nem tudta sehol sem erthetoen leirni, hogy mi a szart csinal. en csak annyit lattam, hogy ugyanugy a fekkar kibe mozog, mint a masik allitasnal, aztan sose foglalkoztam vele.



#46
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.379 hozzászólás
  • LocationBécs

A múltkor valahol volt egy videó, lehet itt, egy szerelő, talán Santa Cruz bemutatta milyen egyszerűen oldják ők meg, tölcsér becsavar, olajjal feltölt, alul ki a fékbetétek és kerék, légtelenítő csavart fillra kicsavar, kivesz és így átfolyatja a rendszert, most csináltam így, kilyukadt fékcső csere miatt, olyan koppanós lett mint még soha!

 

koszi, erre rakeresek... a legtelenito csavar kiszedese nem vilagos, mi fogja meg az olajat? megis csak jobban tudjak azok ezt, akik napi szinten csinaljak, mint akik evente. ez a shimano modszer a mai bringaknal kicsit idejetmult.

 

aktualis szerias shimano feked van? az erdekelne, hogy mas modszerrel is bugos e hidegben az m8000.

 

meg telen kiprobaltam azt a gyors felultoltos-pumpalos modszert, de az semmit se ert. a jelenlegi korulmenyek kozott meg nincs semmi fura a mukodeseben, de ez tavaly nyaron is igy volt, csak a hideggel jott elo ez a pumpalasos problema.

 

az elso nekem is koppanosabb lett, mint a gyari legtelenites, a hatso talan vmivel jobb, de azert nem olyan jo mint az elso.


arn módosította - 2018. június 02. - 21:54


#47
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.298 hozzászólás

https://youtu.be/39kX85XEXIA

Talaltam ezt a videot, amiben gyk fentrol lefele legtelenitenek. A modszerrel nem igazan ertek egyet, de a hivatalos szerviznel is van egy olyan resz, hogy visszaengednek vmennyit alul. Kiprobtaltam a problemas m8000nel, hogy mi tortenik:

Alulrol felnyomom az olajat, relativ nagyobb mennyiseget.
Lezarom, probalom fent annyira bubimentesiteni, amennyire lehet.
Megnyitom alul, majd a fecskendovel lassan visszaszivom az olaj nagy reszet, hogy felul maradjon vmennyi.
A modszer lenyege, hogy ideoda mozgatom az elvileg mar buborekmentes olajat, hogy a fekkarnal es a fektestnel is kimozditsa a beszorult buborekokat.

Egyelore jonak tunik a modszer, meglepoen sok bubi jott vissza a fektestbol. Bar meglepodnek, ha ez a dugattyubelassulason segitene hidegben. Melegben ugy mukodik, ahogy kell.

Ez a razogasd a fekcsovet kisse remenytelen egy vazban futo megoldasnal.

A múltkor valahol volt egy videó, lehet itt, egy szerelő, talán Santa Cruz bemutatta milyen egyszerűen oldják ők meg, tölcsér becsavar, olajjal feltölt, alul ki a fékbetétek és kerék, légtelenítő csavart fillra kicsavar, kivesz és így átfolyatja a rendszert, most csináltam így, kilyukadt fékcső csere miatt, olyan koppanós lett mint még soha!



#48
blash

blash

    vendég

  • fórumtag
  • 549 hozzászólás

Alulrol felnyomom az olajat, relativ nagyobb mennyiseget.
Lezarom, probalom fent annyira bubimentesiteni, amennyire lehet.
Megnyitom alul, majd a fecskendovel lassan visszaszivom az olaj nagy reszet, hogy felul maradjon vmennyi.
A modszer lenyege, hogy ideoda mozgatom az elvileg mar buborekmentes olajat, hogy a fekkarnal es a fektestnel is kimozditsa a beszorult buborekokat.

eloszor inkabb a feknyeregnel engedd le a folyadekot, persze a fekkarra csavart tolcserben legyen eleg vagy toltsel kozben utana, mert a feknyeregben levo dugattyuk a ki- es befele mozgasuk miatt bejuttatjak a fekport a folyadekba. Kar ennek feljutnia a fekkarhoz is.

Kivancsi vagyok, hogy az M9100-as XTR fekkarban, hogy valik be majd a nem muanyag dugattyu, mert az xc modellben magnezium, az enduroban pedig alu van. pinkbike.com/news/first-look-shimanos-new-xtr-m9100-is-more-than-just-12-speed.html

ja, hogy mas is lathassa, hogy mire jo a free stroke csavar:



es konnyen kicserelheto ez a free stroke csavar az SLX karon is, marmint hogy lehessen csavagatni, mert a suttyo japok valami speci feju csavart tettek az XT alatti karokba, amin csak ket kis lyuk van.

blash módosította - 2018. június 01. - 23:50


#49
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.379 hozzászólás
  • LocationBécs
Jah es vegre rajottem mire valo a free stroke :D eddig vhogy sose erdekelt, de most beallitottam pontosan.

arn módosította - 2018. június 01. - 22:53


#50
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.379 hozzászólás
  • LocationBécs
https://youtu.be/39kX85XEXIA

Talaltam ezt a videot, amiben gyk fentrol lefele legtelenitenek. A modszerrel nem igazan ertek egyet, de a hivatalos szerviznel is van egy olyan resz, hogy visszaengednek vmennyit alul. Kiprobtaltam a problemas m8000nel, hogy mi tortenik:

Alulrol felnyomom az olajat, relativ nagyobb mennyiseget.
Lezarom, probalom fent annyira bubimentesiteni, amennyire lehet.
Megnyitom alul, majd a fecskendovel lassan visszaszivom az olaj nagy reszet, hogy felul maradjon vmennyi.
A modszer lenyege, hogy ideoda mozgatom az elvileg mar buborekmentes olajat, hogy a fekkarnal es a fektestnel is kimozditsa a beszorult buborekokat.

Egyelore jonak tunik a modszer, meglepoen sok bubi jott vissza a fektestbol. Bar meglepodnek, ha ez a dugattyubelassulason segitene hidegben. Melegben ugy mukodik, ahogy kell.

Ez a razogasd a fekcsovet kisse remenytelen egy vazban futo megoldasnal.

arn módosította - 2018. június 01. - 20:04


#51
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 6.021 hozzászólás

le ne csereld a 666ot... mi a gond vele? :)

 

a 666/675/785 szinte tokeletes kontrukcio volt, en nem is ertem, miert nyultak hozza, amit mindenki ennyire szeretett.

 

nem helyette lenne, hanem mellé. ;) a 666 a referencia akart lenni a kérdésemben.


Kisherceg módosította - 2018. május 03. - 13:24

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#52
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.379 hozzászólás
  • LocationBécs

tartossagat nem ismerem, mert en elobb adom el, de mukodni jobban mukodtek, mint a mostani szeria :)



#53
blash

blash

    vendég

  • fórumtag
  • 549 hozzászólás

le ne csereld a 666ot... mi a gond vele? :)

 

a 666/675/785 szinte tokeletes kontrukcio volt, en nem is ertem, miert nyultak hozza, amit mindenki ennyire szeretett.

 

Csak ne lenne az a műanyag fedél, ami nem szorítja le rendesen a gumimembránt, illetve törne el, ha nekivágod valaminek. Meg ne műanyagból lenne fékkar dugattyúja, bár épp ezzel nem volt gondom a 785-ös XT-n, de Avidnál már láttam ilyet. Megoldás, hogy kicsit le kell szedni belőle, s már jó is lesz:  blueliquidlabs.com/repairs/brakes-levers-that-wont-pop-back/

 

IMG_70981-e1463015040587.jpg

 

 

Ez is érdekes, hogy nem elég kemény a féktestben lévő o gyűrű, bár épp ezzel sem találkoztam, de meggyőzött: blueliquidlabs.com/repairs/solving-that-brake-squeal/

 

caliper.jpg



#54
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.379 hozzászólás
  • LocationBécs

le ne csereld a 666ot... mi a gond vele? :)

 

a 666/675/785 szinte tokeletes kontrukcio volt, en nem is ertem, miert nyultak hozza, amit mindenki ennyire szeretett.



#55
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 6.021 hozzászólás

Szerintem mindegyik ujabb szerias megorokolte. De nem a nyomaspont vandorol, lassabban megy vissza a dugattyu. Olyan, mint a liftajto, aminel tobbszor megnyomod a gombot ido elott, nem ugyanaz lesz a kiindulasi pont - melegebb idoben is tettenerheto, ha mar tudod mire kell figyelni.

Hideg idoben belassul az egesz, gondolom az olaj viszkozitasaval fugg ossze, vmit szukre mereteztek. Minel hidegebb, annal lassabban megy vissza.

A multkor meg lehetett r785os fektestet venni... lehet azzal jo. Fekerzetre sem ua, az r785 a 140es tarcsakkal is jobban harap, mint az m8000 180assal.

 

köszi! akkor egyelőre kivárok vele.


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#56
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.379 hozzászólás
  • LocationBécs
Szerintem mindegyik ujabb szerias megorokolte. De nem a nyomaspont vandorol, lassabban megy vissza a dugattyu. Olyan, mint a liftajto, aminel tobbszor megnyomod a gombot ido elott, nem ugyanaz lesz a kiindulasi pont - melegebb idoben is tettenerheto, ha mar tudod mire kell figyelni.

Hideg idoben belassul az egesz, gondolom az olaj viszkozitasaval fugg ossze, vmit szukre mereteztek. Minel hidegebb, annal lassabban megy vissza.

A multkor meg lehetett r785os fektestet venni... lehet azzal jo. Fekerzetre sem ua, az r785 a 140es tarcsakkal is jobban harap, mint az m8000 180assal.

arn módosította - 2018. május 03. - 07:04

  • Kisherceg kedveli ezt

#57
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 6.021 hozzászólás

ezzel kapcsolatban van valakinek tapasztalata? egy 666 slx-hez képest gondolom nem lenne nagy különbség fékerőben, ugye?
https://www.bike24.c...15603;orderby=2

a 8000-es xt-hez hasolóan szenved a vándorló nyomásponttól vagy ez nem csinál ilyesmit?


Valaki?

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#58
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 6.021 hozzászólás

ezzel kapcsolatban van valakinek tapasztalata? egy 666 slx-hez képest gondolom nem lenne nagy különbség fékerőben, ugye?

https://www.bike24.c...15603;orderby=2

 

a 8000-es xt-hez hasolóan szenved a vándorló nyomásponttól vagy ez nem csinál ilyesmit? 

 


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#59
Seneca

Seneca

    fórumtag

  • fórumtag
  • 46 hozzászólás

Sziasztok,

 

Ma szereltem fel egy XT fékszettet (Shimano BR-8000). Nem nagyon tudom úgy beállítani, hogy ne súrlódjon. Az természetes dolog, hogy az egyik oldalon a dugattyú jobban kiáll a féktestből? Légtelenítés előtt visszanyomtam, és a légtelenítés során egy vastag légtelenítő blokkot használtam tárcsa és betétek nélkül.

 

Csak azért furcsa a dolog, mert amikor próbálgattam az új vázra, akkor be lehett állítani, hogy ne súrlódjon.De mivel a vázban mennek a fékcsövek, meg kellett bontanom a rendszert, hogy be tudjam fűzni. Új fittingekkel szereltem össze, rendesen fel is keményedik, nem hiszem, hogy levegős lenne, nem is folyat.

Közben megoldódott. Mégsem volt rendesen visszatolva a dugattyú, vagyis egyik oldalon koppra toltam ezért a másik kicsit kijjebb jött, mint a libikóka. Meg a fékbetét is túl kopott volt, emiatt már nagyon ki kellett jönni a dugóknak. Most már minden ok.



#60
Seneca

Seneca

    fórumtag

  • fórumtag
  • 46 hozzászólás

Sziasztok,

 

Ma szereltem fel egy XT fékszettet (Shimano BR-8000). Nem nagyon tudom úgy beállítani, hogy ne súrlódjon. Az természetes dolog, hogy az egyik oldalon a dugattyú jobban kiáll a féktestből? Légtelenítés előtt visszanyomtam, és a légtelenítés során egy vastag légtelenítő blokkot használtam tárcsa és betétek nélkül.

 

Csak azért furcsa a dolog, mert amikor próbálgattam az új vázra, akkor be lehett állítani, hogy ne súrlódjon.De mivel a vázban mennek a fékcsövek, meg kellett bontanom a rendszert, hogy be tudjam fűzni. Új fittingekkel szereltem össze, rendesen fel is keményedik, nem hiszem, hogy levegős lenne, nem is folyat.