Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18544 hozzászólás a témában

#3321
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
avid, és 185-ös mig a shimano fékek 180-hoz vannak tervezve.

ejnye-bejnye a nellásoknak!

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#3322
Lopakodó

Lopakodó

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 283 hozzászólás

A hátsó tárcsa - amivel a gond volt - 160-as, az elsõ 108-as.


nem túl kicsi az? pont elõre? :D

A keréknél, csak a kerékpár nagyobb találmány  B)


#3323
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás
A hátsó tárcsa - amivel a gond volt - 160-as, az elsõ 108-as.

#3324
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás
200-203?:)
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#3325
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás
Mekkora méretûek a féktárcsáid?


#3326
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás

OK, köszi, akkor ezt próbálom. Bár azért ez nem tûnik normális ügymenetnek, illetve ha ettõl sima úton jó lesz, akkor majd nyilván hepe-hupán, amikor épp nem terhelõdik, akkor fog súrolni. No mindegy, ma este-holnap kipróbálom, aztán majd mondom, mire jutottam.


Nnnna vagy két órányi szerelgetés és a ház elõtt oda-vissza sprintelgetés után egyszercsak világosság gyúlt a fejemben, és végül sikerült!

Beállítottam, fölszálltam, és ha szépen óvatosan indultam, akkor minden OK volt. Aztán ha belatapostam a pedálba, jött a szörnyû surrogás. Ha ezután gurultam tovább: halk surrogás. Ha kicsit fékeztem, és továbbgurultam: csönd. Odalépés: hangos surrogás. Mindeközben a tárcsa hajszálra középen áll a pofák között, nem üt egyáltalán, és a kerék is elég merev, nem kotyog. - Õrület, idegbaj a köbön!

Szóval az volt a helyzet, hogy a tárcsa átmérõje volt egy hajszállal nagyobb a kelleténél, és nem oldal-, hanem sugárirányban ért hozzá a fékhez - és nem is a pofákhoz. Betettem a fék alá két alátétet, és most már akár ugrálhatok is a pedálon, akkor sincs semmi hang :)

Az õs ok pedig az lehet, hogy ez egy Avid tárcsa, mert az eredeti fék egy Juicy 3 volt. A Nellában kicserélték a féket XT-re (mert a Juicy-úgy üvöltött-rezonált, hogy azt nem lehetett kibírni), a tárcsa viszont maradt. Alighanem az Avid tárcsa kicsit nagyobb átmérõjû, mint a Shimanok, csak elsõre valahogy úgy helyezkedtek el a dolgok, hogy a jelenség nem volt tragikus.

Húúú de jó lesz holnap csendben suhanni az erdõben enélkül az idegesítõ hang nélkül!

#3327
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

OK, köszi, akkor ezt próbálom. Bár azért ez nem tûnik normális ügymenetnek, illetve ha ettõl sima úton jó lesz, akkor majd nyilván hepe-hupán, amikor épp nem terhelõdik, akkor fog súrolni. No mindegy, ma este-holnap kipróbálom, aztán majd mondom, mire jutottam.


Ettõl normálisabb nem lehet, az ügymenet...

#3328
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás

Szólj ha elérted vele a 30ekm-t. :)

Ültess rá valakit a bringára (nem görgõn), lazítsd meg a csavarokat, húzd be a fékkart kétszer, húzd meg a csavarokat, aztán teszteld terhelés alatt.


OK, köszi, akkor ezt próbálom. Bár azért ez nem tûnik normális ügymenetnek, illetve ha ettõl sima úton jó lesz, akkor majd nyilván hepe-hupán, amikor épp nem terhelõdik, akkor fog súrolni. No mindegy, ma este-holnap kipróbálom, aztán majd mondom, mire jutottam.

#3329
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
jogos, bar ez tobb szempontbol sem fog megvalosulni :D

#3330
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

mar parszor irtam, de csak en erzem jonak az 529es agyat? :) mintha a shimano veletlenul jobbra csinalta volna, mint a kortarsakat. olyan erzes, mint a regi jol sikerult shimanok, amik elmentek egy csomo kilometert mindenfele gond nelkul. gyonyoruen fut, meg utanaallitani sem kellett, a racsni nem ugrik (pedig asszem csak 16ot reteszel). a 15 eves bringamon ilyen az alivio.

Szólj ha elérted vele a 30ekm-t. :)

Viszonylag új a bringa, egy (Trek) Gary Fisher X-Caliber, júliusban vettem a Nellánál. Deore a hátsó agy. Kb. 150km után egyszer megdöbbenve vettem észre, hogy a felninél mérve kb. 3-4 mm-et kotyog a kerék. A sógorom két héttel korábban vett egy szintén Deore aggyal szerelt Gary Fisher Paragon-t, és neki is ugyanúgy kotyogott a hátsó kereke. Szétszedtük: egyik oldalon sem volt meghúzva a kontraanya, kézzel le lehetett tekerni! Gondolom mindketten egy hanyagul összerakott szériából kaptunk - azért ez elég gáz a Shimano-ra nézve. Mindegy, abban bíztam, hogy az alatt a rövid idõ alatt, amíg kotyogott, nem ment tönkre a csapágy. A legjobb tudásunk szerint raktuk össze, és tényleg, most is finoman jár, nem is kotyog. - Lehet, hogy bár nem kotyog az agy, de a súlyom alatt mégis nyeklik-nyaklik az egész, ezért van az, hogy terhelés nélkül OK, ha ráülök súrol? 81kg vagyok, azért az még nem ólomsúly. A tengely hajlik meg ilyenkor? Mérnök vagyok (voltam) ugyan, de így ránézésre nem látom át, terhelés (súly+hajtás) alatt mi hogyan fog elmozdulni, hogyan kompenzáljam azt elõre. Esetleg úgy állítsam be, hogy valakit ráültetek görgõn, nyomja a pedált, és közben állítgassam? Nincs is görgõm, illetve ez nem hangzik normálisnak.

Ja, a tárcsa szinte tökéletes, olyan kicsit üt, hogy azzal biztos nem tudnék mit kezdeni. A tárcsa (6 csavaros) is stabilan ül a helyén a csavarjai feszesek.

Az a legnagyobb bajom, hogy nem értem, mi történik, és ettõl tehetetlennek érzem magam. A Nellában piszkálták már korábban is, de nem igazán javult meg, azt gondoltam, egyszerûbb és gyorsabb, ha én csinálom meg, illetve macerás is hozzájuk elvinni. Egyszer egy darabig egész jó volt, csak nagyon ritkán (a hajtás ritmusában, illetve néha kanyarban) hallatszott valami, és az is éppen csak, azzal még együtt lehetett élni. Van itt valami trükk, amit nem látok át? Vagy valami más baja van az agynak?

Ültess rá valakit a bringára (nem görgõn), lazítsd meg a csavarokat, húzd be a fékkart kétszer, húzd meg a csavarokat, aztán teszteld terhelés alatt.


A sebesség mindent megold.

 


#3331
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
le tudod csekkolni - forditsd fejre, vagy tedd fel allvanyra, huzd el a kereket oldalra, mikozben ideoda forgatod. hallani fogod, hogy melyik helyzetben er hozza.

#3332
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás
Viszonylag új a bringa, egy (Trek) Gary Fisher X-Caliber, júliusban vettem a Nellánál. Deore a hátsó agy. Kb. 150km után egyszer megdöbbenve vettem észre, hogy a felninél mérve kb. 3-4 mm-et kotyog a kerék. A sógorom két héttel korábban vett egy szintén Deore aggyal szerelt Gary Fisher Paragon-t, és neki is ugyanúgy kotyogott a hátsó kereke. Szétszedtük: egyik oldalon sem volt meghúzva a kontraanya, kézzel le lehetett tekerni! Gondolom mindketten egy hanyagul összerakott szériából kaptunk - azért ez elég gáz a Shimano-ra nézve. Mindegy, abban bíztam, hogy az alatt a rövid idõ alatt, amíg kotyogott, nem ment tönkre a csapágy. A legjobb tudásunk szerint raktuk össze, és tényleg, most is finoman jár, nem is kotyog. - Lehet, hogy bár nem kotyog az agy, de a súlyom alatt mégis nyeklik-nyaklik az egész, ezért van az, hogy terhelés nélkül OK, ha ráülök súrol? 81kg vagyok, azért az még nem ólomsúly. A tengely hajlik meg ilyenkor? Mérnök vagyok (voltam) ugyan, de így ránézésre nem látom át, terhelés (súly+hajtás) alatt mi hogyan fog elmozdulni, hogyan kompenzáljam azt elõre. Esetleg úgy állítsam be, hogy valakit ráültetek görgõn, nyomja a pedált, és közben állítgassam? Nincs is görgõm, illetve ez nem hangzik normálisnak.

Ja, a tárcsa szinte tökéletes, olyan kicsit üt, hogy azzal biztos nem tudnék mit kezdeni. A tárcsa (6 csavaros) is stabilan ül a helyén a csavarjai feszesek.

Az a legnagyobb bajom, hogy nem értem, mi történik, és ettõl tehetetlennek érzem magam. A Nellában piszkálták már korábban is, de nem igazán javult meg, azt gondoltam, egyszerûbb és gyorsabb, ha én csinálom meg, illetve macerás is hozzájuk elvinni. Egyszer egy darabig egész jó volt, csak nagyon ritkán (a hajtás ritmusában, illetve néha kanyarban) hallatszott valami, és az is éppen csak, azzal még együtt lehetett élni. Van itt valami trükk, amit nem látok át? Vagy valami más baja van az agynak?

#3333
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

kónuszt állítsd be, ha nem csapágyas az agy.


ha nem lotyog es nem surlodik alaphelyzetben, akkor ritkan ez a gond. nekem xt agynal volt olyan, hogyha az ember meghuzta a kereket oldalra, egyszeruen tul nagy volt a holtjatek, nem tudtal vele semmit sem csinalni. azota 525 es 529 agyaim voltak, azokkal nem volt ilyen problema.

mar parszor irtam, de csak en erzem jonak az 529es agyat? :) mintha a shimano veletlenul jobbra csinalta volna, mint a kortarsakat. olyan erzes, mint a regi jol sikerult shimanok, amik elmentek egy csomo kilometert mindenfele gond nelkul. gyonyoruen fut, meg utanaallitani sem kellett, a racsni nem ugrik (pedig asszem csak 16ot reteszel). a 15 eves bringamon ilyen az alivio.

#3334
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás

Már megint súrol-surrog a(z új XT) fékem. Most nem az elsõ, hanem a hátsó. Folyamatosan erõsödött a hangja, és az a furcsa, hogy a hajtás ritmusa modulálja a hangot. Egyik este nekiálltam, megnéztem. Valóban hozzáért, de némi állítgatás után sikerült elérni, hogy ne érjen hozzá. Jó erõsen meghúztam a gyorszárat, nehogy el tudjon mozdulni a kerék - ezután újra ellenõriztem: minden OK. Örültem. Na de ma tekertem egyet, és újra surrog, sõt rosszabb, mint volt. És igen, a hajtás ritmusa modulálja a hangot. Illetve kanyarokban is más a hangja, mint egyenesen. A kereket megemelve, megpörgetve nincs súrlódás, és a kerék nem kotyog. A tárcsa sem lötyög. Mi a fene lehet ez? Megõrülük!

kónuszt állítsd be, ha nem csapágyas az agy.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#3335
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
milyen agy? minden agynak van holtjateka - ahogy tekered, meg ahogy kanyarban terheled, elmozdul oldalra, ami mar egy tarcsanyi meretben is elterest produkal. probald:
minimalisra centirozni a nyolcast a tarcsaban
lerezetelni a pofakat
ugy beallitani a fektestet, hogy vedd figyelembe a terhelest (abba az iranyba allitani picit, amelyikbe terhelesre elmozdul).

#3336
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás
Már megint súrol-surrog a(z új XT) fékem. Most nem az elsõ, hanem a hátsó. Folyamatosan erõsödött a hangja, és az a furcsa, hogy a hajtás ritmusa modulálja a hangot. Egyik este nekiálltam, megnéztem. Valóban hozzáért, de némi állítgatás után sikerült elérni, hogy ne érjen hozzá. Jó erõsen meghúztam a gyorszárat, nehogy el tudjon mozdulni a kerék - ezután újra ellenõriztem: minden OK. Örültem. Na de ma tekertem egyet, és újra surrog, sõt rosszabb, mint volt. És igen, a hajtás ritmusa modulálja a hangot. Illetve kanyarokban is más a hangja, mint egyenesen. A kereket megemelve, megpörgetve nincs súrlódás, és a kerék nem kotyog. A tárcsa sem lötyög. Mi a fene lehet ez? Megõrülük!

#3337
venember83

venember83

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.152 hozzászólás

Értem. És azt hogyan kell csinálni? :confused:


Ha még nem légtelenítettél/töltöttél fel olajjal féket, akkor javasolt hozzáértõhöz vinni, aki megcsinálja, te pedig nézed, és tanulsz. :) Vagy itt egy angol videofelvétel az eljárásról: [link].

#3338
parej

parej

    vendég

  • fórumtag
  • 215 hozzászólás
Értem. És azt hogyan kell csinálni? :confused:
now I lay me down to sleep
pray the lord my soul to keep

#3339
Gege911

Gege911

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 647 hozzászólás

Sporttársak,

Elixir R SL fékem "satu állapotának" eléréséhez szinte a markolatig kell behúzzam a karokat. Hogyan tudnám kicsit "keményebbre" állítani, hogy a fékkar útjának már az elsõ harmadában is érezzek vmiféle fekhatást?

Köszönettel, parej


Fékfolyadékot kéne bele tölteni, mert kevés van benne. Túl nagy a hézag a betétek és a tárcsa között.

#3340
parej

parej

    vendég

  • fórumtag
  • 215 hozzászólás
Sporttársak,

Elixir R SL fékem "satu állapotának" eléréséhez szinte a markolatig kell behúzzam a karokat. Hogyan tudnám kicsit "keményebbre" állítani, hogy a fékkar útjának már az elsõ harmadában is érezzek vmiféle fekhatást?

Köszönettel, parej
now I lay me down to sleep
pray the lord my soul to keep