Jelentkezz be Regisztrálj
Tárcsafékek - általános eszmecsere
#3321
Írta 2011. október 30. - 15:32
ejnye-bejnye a nellásoknak!
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#3322
Írta 2011. október 29. - 20:03
A hátsó tárcsa - amivel a gond volt - 160-as, az elsõ 108-as.
nem túl kicsi az? pont elõre?
A keréknél, csak a kerékpár nagyobb találmány
#3323
Írta 2011. október 29. - 16:01
#3324
Írta 2011. október 29. - 11:16
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#3325
Írta 2011. október 29. - 07:27
#3326
Írta 2011. október 28. - 23:34
OK, köszi, akkor ezt próbálom. Bár azért ez nem tûnik normális ügymenetnek, illetve ha ettõl sima úton jó lesz, akkor majd nyilván hepe-hupán, amikor épp nem terhelõdik, akkor fog súrolni. No mindegy, ma este-holnap kipróbálom, aztán majd mondom, mire jutottam.
Nnnna vagy két órányi szerelgetés és a ház elõtt oda-vissza sprintelgetés után egyszercsak világosság gyúlt a fejemben, és végül sikerült!
Beállítottam, fölszálltam, és ha szépen óvatosan indultam, akkor minden OK volt. Aztán ha belatapostam a pedálba, jött a szörnyû surrogás. Ha ezután gurultam tovább: halk surrogás. Ha kicsit fékeztem, és továbbgurultam: csönd. Odalépés: hangos surrogás. Mindeközben a tárcsa hajszálra középen áll a pofák között, nem üt egyáltalán, és a kerék is elég merev, nem kotyog. - Õrület, idegbaj a köbön!
Szóval az volt a helyzet, hogy a tárcsa átmérõje volt egy hajszállal nagyobb a kelleténél, és nem oldal-, hanem sugárirányban ért hozzá a fékhez - és nem is a pofákhoz. Betettem a fék alá két alátétet, és most már akár ugrálhatok is a pedálon, akkor sincs semmi hang
Az õs ok pedig az lehet, hogy ez egy Avid tárcsa, mert az eredeti fék egy Juicy 3 volt. A Nellában kicserélték a féket XT-re (mert a Juicy-úgy üvöltött-rezonált, hogy azt nem lehetett kibírni), a tárcsa viszont maradt. Alighanem az Avid tárcsa kicsit nagyobb átmérõjû, mint a Shimanok, csak elsõre valahogy úgy helyezkedtek el a dolgok, hogy a jelenség nem volt tragikus.
Húúú de jó lesz holnap csendben suhanni az erdõben enélkül az idegesítõ hang nélkül!
#3327
Írta 2011. október 28. - 21:02
OK, köszi, akkor ezt próbálom. Bár azért ez nem tûnik normális ügymenetnek, illetve ha ettõl sima úton jó lesz, akkor majd nyilván hepe-hupán, amikor épp nem terhelõdik, akkor fog súrolni. No mindegy, ma este-holnap kipróbálom, aztán majd mondom, mire jutottam.
Ettõl normálisabb nem lehet, az ügymenet...
#3328
Írta 2011. október 28. - 15:30
Szólj ha elérted vele a 30ekm-t.
Ültess rá valakit a bringára (nem görgõn), lazítsd meg a csavarokat, húzd be a fékkart kétszer, húzd meg a csavarokat, aztán teszteld terhelés alatt.
OK, köszi, akkor ezt próbálom. Bár azért ez nem tûnik normális ügymenetnek, illetve ha ettõl sima úton jó lesz, akkor majd nyilván hepe-hupán, amikor épp nem terhelõdik, akkor fog súrolni. No mindegy, ma este-holnap kipróbálom, aztán majd mondom, mire jutottam.
#3329
Írta 2011. október 28. - 15:09
#3330
Írta 2011. október 28. - 13:50
Szólj ha elérted vele a 30ekm-t.mar parszor irtam, de csak en erzem jonak az 529es agyat? mintha a shimano veletlenul jobbra csinalta volna, mint a kortarsakat. olyan erzes, mint a regi jol sikerult shimanok, amik elmentek egy csomo kilometert mindenfele gond nelkul. gyonyoruen fut, meg utanaallitani sem kellett, a racsni nem ugrik (pedig asszem csak 16ot reteszel). a 15 eves bringamon ilyen az alivio.
Ültess rá valakit a bringára (nem görgõn), lazítsd meg a csavarokat, húzd be a fékkart kétszer, húzd meg a csavarokat, aztán teszteld terhelés alatt.Viszonylag új a bringa, egy (Trek) Gary Fisher X-Caliber, júliusban vettem a Nellánál. Deore a hátsó agy. Kb. 150km után egyszer megdöbbenve vettem észre, hogy a felninél mérve kb. 3-4 mm-et kotyog a kerék. A sógorom két héttel korábban vett egy szintén Deore aggyal szerelt Gary Fisher Paragon-t, és neki is ugyanúgy kotyogott a hátsó kereke. Szétszedtük: egyik oldalon sem volt meghúzva a kontraanya, kézzel le lehetett tekerni! Gondolom mindketten egy hanyagul összerakott szériából kaptunk - azért ez elég gáz a Shimano-ra nézve. Mindegy, abban bíztam, hogy az alatt a rövid idõ alatt, amíg kotyogott, nem ment tönkre a csapágy. A legjobb tudásunk szerint raktuk össze, és tényleg, most is finoman jár, nem is kotyog. - Lehet, hogy bár nem kotyog az agy, de a súlyom alatt mégis nyeklik-nyaklik az egész, ezért van az, hogy terhelés nélkül OK, ha ráülök súrol? 81kg vagyok, azért az még nem ólomsúly. A tengely hajlik meg ilyenkor? Mérnök vagyok (voltam) ugyan, de így ránézésre nem látom át, terhelés (súly+hajtás) alatt mi hogyan fog elmozdulni, hogyan kompenzáljam azt elõre. Esetleg úgy állítsam be, hogy valakit ráültetek görgõn, nyomja a pedált, és közben állítgassam? Nincs is görgõm, illetve ez nem hangzik normálisnak.
Ja, a tárcsa szinte tökéletes, olyan kicsit üt, hogy azzal biztos nem tudnék mit kezdeni. A tárcsa (6 csavaros) is stabilan ül a helyén a csavarjai feszesek.
Az a legnagyobb bajom, hogy nem értem, mi történik, és ettõl tehetetlennek érzem magam. A Nellában piszkálták már korábban is, de nem igazán javult meg, azt gondoltam, egyszerûbb és gyorsabb, ha én csinálom meg, illetve macerás is hozzájuk elvinni. Egyszer egy darabig egész jó volt, csak nagyon ritkán (a hajtás ritmusában, illetve néha kanyarban) hallatszott valami, és az is éppen csak, azzal még együtt lehetett élni. Van itt valami trükk, amit nem látok át? Vagy valami más baja van az agynak?
A sebesség mindent megold.
#3331
Írta 2011. október 28. - 12:24
#3332
Írta 2011. október 28. - 11:52
Ja, a tárcsa szinte tökéletes, olyan kicsit üt, hogy azzal biztos nem tudnék mit kezdeni. A tárcsa (6 csavaros) is stabilan ül a helyén a csavarjai feszesek.
Az a legnagyobb bajom, hogy nem értem, mi történik, és ettõl tehetetlennek érzem magam. A Nellában piszkálták már korábban is, de nem igazán javult meg, azt gondoltam, egyszerûbb és gyorsabb, ha én csinálom meg, illetve macerás is hozzájuk elvinni. Egyszer egy darabig egész jó volt, csak nagyon ritkán (a hajtás ritmusában, illetve néha kanyarban) hallatszott valami, és az is éppen csak, azzal még együtt lehetett élni. Van itt valami trükk, amit nem látok át? Vagy valami más baja van az agynak?
#3333
Írta 2011. október 28. - 11:42
kónuszt állítsd be, ha nem csapágyas az agy.
ha nem lotyog es nem surlodik alaphelyzetben, akkor ritkan ez a gond. nekem xt agynal volt olyan, hogyha az ember meghuzta a kereket oldalra, egyszeruen tul nagy volt a holtjatek, nem tudtal vele semmit sem csinalni. azota 525 es 529 agyaim voltak, azokkal nem volt ilyen problema.
mar parszor irtam, de csak en erzem jonak az 529es agyat? mintha a shimano veletlenul jobbra csinalta volna, mint a kortarsakat. olyan erzes, mint a regi jol sikerult shimanok, amik elmentek egy csomo kilometert mindenfele gond nelkul. gyonyoruen fut, meg utanaallitani sem kellett, a racsni nem ugrik (pedig asszem csak 16ot reteszel). a 15 eves bringamon ilyen az alivio.
#3334
Írta 2011. október 28. - 10:44
kónuszt állítsd be, ha nem csapágyas az agy.Már megint súrol-surrog a(z új XT) fékem. Most nem az elsõ, hanem a hátsó. Folyamatosan erõsödött a hangja, és az a furcsa, hogy a hajtás ritmusa modulálja a hangot. Egyik este nekiálltam, megnéztem. Valóban hozzáért, de némi állítgatás után sikerült elérni, hogy ne érjen hozzá. Jó erõsen meghúztam a gyorszárat, nehogy el tudjon mozdulni a kerék - ezután újra ellenõriztem: minden OK. Örültem. Na de ma tekertem egyet, és újra surrog, sõt rosszabb, mint volt. És igen, a hajtás ritmusa modulálja a hangot. Illetve kanyarokban is más a hangja, mint egyenesen. A kereket megemelve, megpörgetve nincs súrlódás, és a kerék nem kotyog. A tárcsa sem lötyög. Mi a fene lehet ez? Megõrülük!
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#3335
Írta 2011. október 27. - 23:23
minimalisra centirozni a nyolcast a tarcsaban
lerezetelni a pofakat
ugy beallitani a fektestet, hogy vedd figyelembe a terhelest (abba az iranyba allitani picit, amelyikbe terhelesre elmozdul).
#3336
Írta 2011. október 27. - 22:40
#3338
Írta 2011. október 25. - 12:08
pray the lord my soul to keep
#3339
Írta 2011. október 25. - 08:29
Sporttársak,
Elixir R SL fékem "satu állapotának" eléréséhez szinte a markolatig kell behúzzam a karokat. Hogyan tudnám kicsit "keményebbre" állítani, hogy a fékkar útjának már az elsõ harmadában is érezzek vmiféle fekhatást?
Köszönettel, parej
Fékfolyadékot kéne bele tölteni, mert kevés van benne. Túl nagy a hézag a betétek és a tárcsa között.
#3340
Írta 2011. október 25. - 03:20
Elixir R SL fékem "satu állapotának" eléréséhez szinte a markolatig kell behúzzam a karokat. Hogyan tudnám kicsit "keményebbre" állítani, hogy a fékkar útjának már az elsõ harmadában is érezzek vmiféle fekhatást?
Köszönettel, parej
pray the lord my soul to keep