Jelentkezz be Regisztrálj
Tárcsafékek - általános eszmecsere
#3301
Posted 2011. November 03. - 00:07
#3302
Posted 2011. November 02. - 21:08
Tényleg,amúgy juciból melyikkel érdemes foglalkozni ami komolyabb erõre képes mint a 3?
#3303
Posted 2011. November 02. - 19:52
Tanácsot szeretnék kérni fékvásárláshoz.
14 éves srácnak lenne, általános felhasználásra, hidro, tárcsás, elõre és hátra.
Amit kinéztem : Avid '10 Juicy 3.5, Avid Juicy 3, Shimano Deore BL-M575
...
az Avid-ról meg, hogy szárazon visít a tárcsa.
Az érdekelne, hogy valósak-e ezek a problémák, mert akkor inkább mennék egyel feljebb az árkategóriában, nagyon sz@rt nem akarok venni.
Köszi
Nekem Juicy 3-am volt.
Erõsebb fékezéskor néha úgy rezonált, hogy attól féltem, eltörik alattam a váz vagy a teló. Utólag felmerült ugyan, hogy ezt esetleg a kotyogó hátsó agy okozta, arra már nem emlékszem, rezonált-e akkor, ha csak az elsõ féket használtam, szóval ezt nem írom egyértelmûen a számlájára.
Viszont akármit csináltam, iszonyúan sikított (csak az elsõ is, vagyis ez nincs összefüggésben az aggyal). Egyszerûen vállalhatatlan volt, nem lehetett vele sem közlekedni (mindenki odanéz), sem a hegyekbe kimenni (fölverni a természetet).
Szintén akármit csináltam, folyamatosan súrolt, mert ugyan a tárcsa majdnem tökéletesen sík volt, de csak majdnem, és a pofák nagyon közel voltak a tárcsához.
Hogy jót is mondjak: XT-re cseréltem a Juicy-t, és mindenki azt mondta, hogy hú majd mennyivel jobb lesz érzésre és fékhatásra - nem érzek jelentõs különbséget, ilyen szempontból a Juicy is tökéletes volt nekem. (Itt viszont az is lehet, hogy az XT fék mûködne még jobban a saját tárcsájával - most egyelõre maradtak az Avid tárcsák).
#3304
Posted 2011. November 02. - 19:38
avid, és 185-ös mig a shimano fékek 180-hoz vannak tervezve.
ejnye-bejnye a nellásoknak!
Ez a méret eltérés elsõ fékekre igaz, azt kezelték is a nellások, de itt a hátsóról volt szó, ami elvben 160-as mindkét rendszerben. Vagy arra gondolsz, hogy nem szabad 185-ös tárcsát használni Shimanoval akkor sem, ha megfelelõ adapterrel + alátéttel passzolni látszik a dolog?
#3305
Posted 2011. November 02. - 03:07
13,6 kilós GT Ruckus, merev AM gépnek megépítve, 72 kiló vagyok.
#3306
Posted 2011. October 31. - 18:00
Tanácsot szeretnék kérni fékvásárláshoz.
14 éves srácnak lenne, általános felhasználásra, hidro, tárcsás, elõre és hátra.
Amit kinéztem : Avid '10 Juicy 3.5, Avid Juicy 3, Shimano Deore BL-M575
A Shimano-ról azt írták, hogy a hátsó féket nem lehet beállítani, elmászik a fékerõ,
az Avid-ról meg, hogy szárazon visít a tárcsa.
Az érdekelne, hogy valósak-e ezek a problémák, mert akkor inkább mennék egyel feljebb az árkategóriában, nagyon sz@rt nem akarok venni.
Köszi
575-ösöm van, 140et mozgó fullin, vagyok 100 kiló
semmi probléma a fékkl
kb a 2. legjobb a régi lujza után azok közül amiket próbáltam pedig volt egy pár
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#3307
Posted 2011. October 31. - 17:30
M665 slx már lement az ára mióta kijött az M666-os
Shimano SLX Scheibenbremse BR-M665 - BIKE-COMPONENTS.DE
vagy deore 596 39+42€
Shimano Deore Scheibenbremse BR-M596 Modell 2012 - BIKE-COMPONENTS.DE
az m666 kezdetektol fogva olcsobb most is. az elejen volt egy akciojuk, hogy 120 volt parban az m665, de siman megeri azt a +10-15 eurot az uj. a fektestet es a kart elnezve allat lehet a deore ezert az arert. a fekkar ugy nezem slx, a fektest, meg olyasmi, mint a 445, ami szinten baromi jo fek...
#3308
Posted 2011. October 31. - 17:12
Shimano SLX Scheibenbremse BR-M665 - BIKE-COMPONENTS.DE
vagy deore 596 39+42€
Shimano Deore Scheibenbremse BR-M596 Modell 2012 - BIKE-COMPONENTS.DE
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#3309
Posted 2011. October 31. - 14:15
14 éves srácnak lenne, általános felhasználásra, hidro, tárcsás, elõre és hátra.
Amit kinéztem : Avid '10 Juicy 3.5, Avid Juicy 3, Shimano Deore BL-M575
A Shimano-ról azt írták, hogy a hátsó féket nem lehet beállítani, elmászik a fékerõ,
az Avid-ról meg, hogy szárazon visít a tárcsa.
Az érdekelne, hogy valósak-e ezek a problémák, mert akkor inkább mennék egyel feljebb az árkategóriában, nagyon sz@rt nem akarok venni.
Köszi
#3310
Posted 2011. October 30. - 15:32
ejnye-bejnye a nellásoknak!
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#3311
Posted 2011. October 29. - 20:03
A hátsó tárcsa - amivel a gond volt - 160-as, az elsõ 108-as.
nem túl kicsi az? pont elõre?
A keréknél, csak a kerékpár nagyobb találmány
#3312
Posted 2011. October 29. - 16:01
#3313
Posted 2011. October 29. - 11:16
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#3314
Posted 2011. October 29. - 07:27
#3315
Posted 2011. October 28. - 23:34
OK, köszi, akkor ezt próbálom. Bár azért ez nem tûnik normális ügymenetnek, illetve ha ettõl sima úton jó lesz, akkor majd nyilván hepe-hupán, amikor épp nem terhelõdik, akkor fog súrolni. No mindegy, ma este-holnap kipróbálom, aztán majd mondom, mire jutottam.
Nnnna vagy két órányi szerelgetés és a ház elõtt oda-vissza sprintelgetés után egyszercsak világosság gyúlt a fejemben, és végül sikerült!
Beállítottam, fölszálltam, és ha szépen óvatosan indultam, akkor minden OK volt. Aztán ha belatapostam a pedálba, jött a szörnyû surrogás. Ha ezután gurultam tovább: halk surrogás. Ha kicsit fékeztem, és továbbgurultam: csönd. Odalépés: hangos surrogás. Mindeközben a tárcsa hajszálra középen áll a pofák között, nem üt egyáltalán, és a kerék is elég merev, nem kotyog. - Õrület, idegbaj a köbön!
Szóval az volt a helyzet, hogy a tárcsa átmérõje volt egy hajszállal nagyobb a kelleténél, és nem oldal-, hanem sugárirányban ért hozzá a fékhez - és nem is a pofákhoz. Betettem a fék alá két alátétet, és most már akár ugrálhatok is a pedálon, akkor sincs semmi hang
Az õs ok pedig az lehet, hogy ez egy Avid tárcsa, mert az eredeti fék egy Juicy 3 volt. A Nellában kicserélték a féket XT-re (mert a Juicy-úgy üvöltött-rezonált, hogy azt nem lehetett kibírni), a tárcsa viszont maradt. Alighanem az Avid tárcsa kicsit nagyobb átmérõjû, mint a Shimanok, csak elsõre valahogy úgy helyezkedtek el a dolgok, hogy a jelenség nem volt tragikus.
Húúú de jó lesz holnap csendben suhanni az erdõben enélkül az idegesítõ hang nélkül!
#3316
Posted 2011. October 28. - 21:02
OK, köszi, akkor ezt próbálom. Bár azért ez nem tûnik normális ügymenetnek, illetve ha ettõl sima úton jó lesz, akkor majd nyilván hepe-hupán, amikor épp nem terhelõdik, akkor fog súrolni. No mindegy, ma este-holnap kipróbálom, aztán majd mondom, mire jutottam.
Ettõl normálisabb nem lehet, az ügymenet...
#3317
Posted 2011. October 28. - 15:30
Szólj ha elérted vele a 30ekm-t.
Ültess rá valakit a bringára (nem görgõn), lazítsd meg a csavarokat, húzd be a fékkart kétszer, húzd meg a csavarokat, aztán teszteld terhelés alatt.
OK, köszi, akkor ezt próbálom. Bár azért ez nem tûnik normális ügymenetnek, illetve ha ettõl sima úton jó lesz, akkor majd nyilván hepe-hupán, amikor épp nem terhelõdik, akkor fog súrolni. No mindegy, ma este-holnap kipróbálom, aztán majd mondom, mire jutottam.
#3318
Posted 2011. October 28. - 15:09
#3319
Posted 2011. October 28. - 13:50
Szólj ha elérted vele a 30ekm-t.mar parszor irtam, de csak en erzem jonak az 529es agyat? mintha a shimano veletlenul jobbra csinalta volna, mint a kortarsakat. olyan erzes, mint a regi jol sikerult shimanok, amik elmentek egy csomo kilometert mindenfele gond nelkul. gyonyoruen fut, meg utanaallitani sem kellett, a racsni nem ugrik (pedig asszem csak 16ot reteszel). a 15 eves bringamon ilyen az alivio.
Ültess rá valakit a bringára (nem görgõn), lazítsd meg a csavarokat, húzd be a fékkart kétszer, húzd meg a csavarokat, aztán teszteld terhelés alatt.Viszonylag új a bringa, egy (Trek) Gary Fisher X-Caliber, júliusban vettem a Nellánál. Deore a hátsó agy. Kb. 150km után egyszer megdöbbenve vettem észre, hogy a felninél mérve kb. 3-4 mm-et kotyog a kerék. A sógorom két héttel korábban vett egy szintén Deore aggyal szerelt Gary Fisher Paragon-t, és neki is ugyanúgy kotyogott a hátsó kereke. Szétszedtük: egyik oldalon sem volt meghúzva a kontraanya, kézzel le lehetett tekerni! Gondolom mindketten egy hanyagul összerakott szériából kaptunk - azért ez elég gáz a Shimano-ra nézve. Mindegy, abban bíztam, hogy az alatt a rövid idõ alatt, amíg kotyogott, nem ment tönkre a csapágy. A legjobb tudásunk szerint raktuk össze, és tényleg, most is finoman jár, nem is kotyog. - Lehet, hogy bár nem kotyog az agy, de a súlyom alatt mégis nyeklik-nyaklik az egész, ezért van az, hogy terhelés nélkül OK, ha ráülök súrol? 81kg vagyok, azért az még nem ólomsúly. A tengely hajlik meg ilyenkor? Mérnök vagyok (voltam) ugyan, de így ránézésre nem látom át, terhelés (súly+hajtás) alatt mi hogyan fog elmozdulni, hogyan kompenzáljam azt elõre. Esetleg úgy állítsam be, hogy valakit ráültetek görgõn, nyomja a pedált, és közben állítgassam? Nincs is görgõm, illetve ez nem hangzik normálisnak.
Ja, a tárcsa szinte tökéletes, olyan kicsit üt, hogy azzal biztos nem tudnék mit kezdeni. A tárcsa (6 csavaros) is stabilan ül a helyén a csavarjai feszesek.
Az a legnagyobb bajom, hogy nem értem, mi történik, és ettõl tehetetlennek érzem magam. A Nellában piszkálták már korábban is, de nem igazán javult meg, azt gondoltam, egyszerûbb és gyorsabb, ha én csinálom meg, illetve macerás is hozzájuk elvinni. Egyszer egy darabig egész jó volt, csak nagyon ritkán (a hajtás ritmusában, illetve néha kanyarban) hallatszott valami, és az is éppen csak, azzal még együtt lehetett élni. Van itt valami trükk, amit nem látok át? Vagy valami más baja van az agynak?
A sebesség mindent megold.