Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 votes

  • Please log in to reply
18557 replies to this topic

#2541
-Fremen-

-Fremen-

    vendég

  • fórumtag
  • 32 posts
Üdv mindenkinek!
Lenne egy olyan problémám, hogy van egy hidraulikus tárcsafékem, és valamiért az egyik fékpofa folyton hozzáér a tárcsához. Már érezhetõen nehéz tekerni, ezért levettem a kereket, hátha tudok csinálni valamit. Viszont nincs távtartóm, ügyesen megnyomtam a féket. Ez eddig nem is lenne baj, állítólag simán vissza lehet nyomkodni egy csavarhúzóval, vagy egyéb éles tárggyal. A helyzet viszont az, hogy sehogy nem mozdul, már szinte összeérnek, akárhogy feszegetem, semmi. Valahogy le lehet nullázni ezt a távot a fékolaj leeresztése nélkül?

#2542
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,690 posts

akkor azt mondod, hogy a fékkar mizéria inkább csak parasztvakítás??? Végeredményében egy fékkar az csak egy erõkar nem? Az a lényeg, hogy minél nagyobb szögben álljon és a nagyobb úttal nagyobb erõ jön létre igaz? És akkor egyszóval fékkart a fékkartól csak az állíthatóság különböztet meg jól mondom?
Ez a gondolat menet így helyes?

NEM ! Nem parasztvakítás és nem csak egy erõkar és nem helyes így a gondolatmenet.
SD-7 fékkarral használok mechanikus tárcsaféket és nagyon jó dolog az állíthatósága. Nagyon finomra lehet állítani a fékérzést, a nyúlóstól a nagyon erõsig. A nagyobb út-nagyobb erõ is helytelen gondolat, ugyanis a fékkaron a húzást a kisebb útra tekerve fog egyre erõsebben. (kisebb út-nagyobb erõkar. Mint a hajtókaron a nagytányér-kistányér)
Szerintem jó befektetés ez a fékkar.
Marci

#2543
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,199 posts
A rugalmassági modulus (E) az nem az a szám (N/cm2), ami esetén az adott anyag húzásra a kétszeresére nyúlik? Pl. acélnál 20600 N/cm2, azaz 1 cm2 acél, 2060 kg hatására nyúlik meg a hosszának a duplájára. Persze lehet, hogy a szakadási feszültsége alacsonyabb, s elszakad. Az üvegnek is van E-értéke, mégis nagyon alacsony a szakítószilárdsága.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#2544
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

Tényleg? Csak, mert ez hülyeség. Szerinted a gyémánt is legalább 10000szer rugalmasabb, mint a gumi. Legalább nézd meg, hogy mit linkeltél és értelmezd is.


tenyleg, igazad van... de jelen esetben az alubak miatt merevebb a tarcsa. az aluvaz is merevebb. azt hittem az anyaga miatt (is), de ugy latszik csak a kialakitas miatt (nagyobb csovek, vastagabb, etc). a bringavazas tapasztalatok alapjan neztem oket :) a gyemantnal nem csodalkozok mar semmin, azt sem gondoltam volna, hogy sokkal jobb hovezeto, mint a rez vagy az ezust.

#2545
Lopakodó

Lopakodó

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 283 posts
srácok! mielött össze vesznétek: szívósság a kulcsszó nem a rugalmasság.

A keréknél, csak a kerékpár nagyobb találmány  B)


#2546
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

az alu merevebb, kevesbe rugalmas, mint az acel. vagy mire akarsz kilyukadni?


Tényleg? Csak, mert ez hülyeség. Szerinted a gyémánt is legalább 10000szer rugalmasabb, mint a gumi. Legalább nézd meg, hogy mit linkeltél és értelmezd is.


A sebesség mindent megold.

 


#2547
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

Ez nem válasz a kérdésre.


az alu merevebb, kevesbe rugalmas, mint az acel. vagy mire akarsz kilyukadni?

#2548
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

ezt Rugalmassági modulus - Wikipédia csak arra reflektaltam, hogy azt irtad, hogy az alu sokkal rugalmassabb az acelnal.

Ez nem válasz a kérdésre.


A sebesség mindent megold.

 


#2549
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

Tárcsát amúgy legjobban kézzel (gumikesztyû fel) lehet szerintem egyengetni.


korabban en is ugy csinaltam, de az alubakos shimanonal a gumikalapacs valt be :)

És ez mit jelent? ;)


ezt Rugalmassági modulus - Wikipédia csak arra reflektaltam, hogy azt irtad, hogy az alu sokkal rugalmassabb az acelnal.

#2550
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,199 posts
Tárcsát amúgy legjobban kézzel (gumikesztyû fel) lehet szerintem egyengetni.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#2551
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

most esett le, hogy az icetech az szendicsszerkezetes, nem alubak+acellemez. ahhoz szerintem kb semmivel sem szabad hozzanyulni, mert lehet a serulest sem veszed eszre rajta.

esetemben (rt76) ugyanigy lehet aggodni a szegecselt kotesekert is :) de ez igaz akkor is ha gumikalapaccsal utom, vagy hajlitgatni akarod. en ugy tudom, hogy az acel rugalmassagi modulusa joval magasabb, mint az alue.

És ez mit jelent? ;)


A sebesség mindent megold.

 


#2552
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

szvsz nem az alu hajlik, hanem a lelogo acelresz. vmelyiknek engednie kell, es meglepodnek, ha a joval vastagabb alu lenne az.


most esett le, hogy az icetech az szendicsszerkezetes, nem alubak+acellemez. ahhoz szerintem kb semmivel sem szabad hozzanyulni, mert lehet a serulest sem veszed eszre rajta.

esetemben (rt76) ugyanigy lehet aggodni a szegecselt kotesekert is :) de ez igaz akkor is ha gumikalapaccsal utom, vagy hajlitgatni akarod. en ugy tudom, hogy az acel rugalmassagi modulusa joval magasabb, mint az alue.

#2553
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

Az alumínium sokkal rugalmasabb, mint az acél, nem az alu merevsége miatt nehéz hajlítani, hanem a tartóbakok miatt. Egyébként az alumíniumot nem kéne hajlítgatni, mert minden egyes hajlítást megjegyez és elfárad, ellentétben az acéllal.


szvsz nem az alu hajlik, hanem a lelogo acelresz. vmelyiknek engednie kell, es meglepodnek, ha a joval vastagabb alu lenne az.

#2554
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts
Inkább azt mondanám hogy két fém fékkar között olyan óriási különbségek nincsenek 85% ig teljesen azonosak persze azt is hozzá kell tenni hogy az egyik szinte teljesen személyre szabható a másik nem. A valakinek az egyik fékkar formája valakinek bejön a másik nem. Az sem igaz hogy minél nagyobb legyen az erõkar inkább az hogy optimális az sd-7 azért jó mert ott azt is tudod állítani hogy miként fogjon, koppanósan vagy éppen nyúlósan a barátném éppenséggel, pláne az elsõ féknél azt szereti ha nyúlósabban fog, fél attól hogy ha hirtelen berántja akkor fejre áll.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#2555
Lopakodó

Lopakodó

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 283 posts
akkor azt mondod, hogy a fékkar mizéria inkább csak parasztvakítás??? Végeredményében egy fékkar az csak egy erõkar nem? Az a lényeg, hogy minél nagyobb szögben álljon és a nagyobb úttal nagyobb erõ jön létre igaz? És akkor egyszóval fékkart a fékkartól csak az állíthatóság különböztet meg jól mondom?

Ez a gondolat menet így helyes?

A keréknél, csak a kerékpár nagyobb találmány  B)


#2556
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts
AVID SD-7 na az nagyon tuti ha szereted a finomságot, amennyiben nem akarsz elveszni a részletekben hibátlan a deore.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#2557
Lopakodó

Lopakodó

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 283 posts
Így így, ahogy Jani mondja. Az alut nem jó hajlítgatni mert nem olyan szívós mint az acél.

OFF Szakszóval, felsûrûsödnek benne a diszlokációk és akkor már könnyebbenn törhet, szakadhat, szóval elfárad.

Ööö... kérdeztem már, hogy BB7-hez jó e egy deore V-fékkar, vagy érdemesebb lecserélni szintén Avidra? ;)

A keréknél, csak a kerékpár nagyobb találmány  B)


#2558
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

mar parszor csinaltam :) annyira merev az alu, hogy alig mozdul el. mindig amikor a kerekre rakom a tarcsat, megjelolom, hogy pontosan melyik csavarhoz allitottam, illetve a kerekhez centirozom. esszel kell csinalni.


Az alumínium sokkal rugalmasabb, mint az acél, nem az alu merevsége miatt nehéz hajlítani, hanem a tartóbakok miatt. Egyébként az alumíniumot nem kéne hajlítgatni, mert minden egyes hajlítást megjegyez és elfárad, ellentétben az acéllal.


A sebesség mindent megold.

 


#2559
Gege911

Gege911

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 647 posts

mar parszor csinaltam :) annyira merev az alu, hogy alig mozdul el. mindig amikor a kerekre rakom a tarcsat, megjelolom, hogy pontosan melyik csavarhoz allitottam, illetve a kerekhez centirozom. esszel kell csinalni.


Én csak abból indultam ki h a gyári tárcsa egyengetõ sem egy kalapács, hanem egy "villáskulcsra" hasónlító szerszám.
Posted Image

#2560
Lopakodó

Lopakodó

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 283 posts

BB7-hez milyen fékkart ajánlotok. Jelenleg még a V fékes Deorékat használom. Érdemes tõlük megszabadulnom?


erre valaki pls? :) köszi :)

A keréknél, csak a kerékpár nagyobb találmány  B)