Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
#2541
Posted 2012. July 29. - 17:07

Lenne egy olyan problémám, hogy van egy hidraulikus tárcsafékem, és valamiért az egyik fékpofa folyton hozzáér a tárcsához. Már érezhetõen nehéz tekerni, ezért levettem a kereket, hátha tudok csinálni valamit. Viszont nincs távtartóm, ügyesen megnyomtam a féket. Ez eddig nem is lenne baj, állítólag simán vissza lehet nyomkodni egy csavarhúzóval, vagy egyéb éles tárggyal. A helyzet viszont az, hogy sehogy nem mozdul, már szinte összeérnek, akárhogy feszegetem, semmi. Valahogy le lehet nullázni ezt a távot a fékolaj leeresztése nélkül?
#2542
Posted 2012. July 25. - 01:21

NEM ! Nem parasztvakítás és nem csak egy erõkar és nem helyes így a gondolatmenet.akkor azt mondod, hogy a fékkar mizéria inkább csak parasztvakítás??? Végeredményében egy fékkar az csak egy erõkar nem? Az a lényeg, hogy minél nagyobb szögben álljon és a nagyobb úttal nagyobb erõ jön létre igaz? És akkor egyszóval fékkart a fékkartól csak az állíthatóság különböztet meg jól mondom?
Ez a gondolat menet így helyes?
SD-7 fékkarral használok mechanikus tárcsaféket és nagyon jó dolog az állíthatósága. Nagyon finomra lehet állítani a fékérzést, a nyúlóstól a nagyon erõsig. A nagyobb út-nagyobb erõ is helytelen gondolat, ugyanis a fékkaron a húzást a kisebb útra tekerve fog egyre erõsebben. (kisebb út-nagyobb erõkar. Mint a hajtókaron a nagytányér-kistányér)
Szerintem jó befektetés ez a fékkar.
#2543
Posted 2012. July 24. - 20:02

GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#2544
Posted 2012. July 24. - 13:42

Tényleg? Csak, mert ez hülyeség. Szerinted a gyémánt is legalább 10000szer rugalmasabb, mint a gumi. Legalább nézd meg, hogy mit linkeltél és értelmezd is.
tenyleg, igazad van... de jelen esetben az alubak miatt merevebb a tarcsa. az aluvaz is merevebb. azt hittem az anyaga miatt (is), de ugy latszik csak a kialakitas miatt (nagyobb csovek, vastagabb, etc). a bringavazas tapasztalatok alapjan neztem oket

#2545
Posted 2012. July 24. - 13:30

A keréknél, csak a kerékpár nagyobb találmány
#2546
Posted 2012. July 24. - 12:01

az alu merevebb, kevesbe rugalmas, mint az acel. vagy mire akarsz kilyukadni?
Tényleg? Csak, mert ez hülyeség. Szerinted a gyémánt is legalább 10000szer rugalmasabb, mint a gumi. Legalább nézd meg, hogy mit linkeltél és értelmezd is.
A sebesség mindent megold.
#2547
Posted 2012. July 24. - 11:28

Ez nem válasz a kérdésre.
az alu merevebb, kevesbe rugalmas, mint az acel. vagy mire akarsz kilyukadni?
#2548
Posted 2012. July 24. - 11:07

Ez nem válasz a kérdésre.ezt Rugalmassági modulus - Wikipédia csak arra reflektaltam, hogy azt irtad, hogy az alu sokkal rugalmassabb az acelnal.
A sebesség mindent megold.
#2549
Posted 2012. July 24. - 10:38

Tárcsát amúgy legjobban kézzel (gumikesztyû fel) lehet szerintem egyengetni.
korabban en is ugy csinaltam, de az alubakos shimanonal a gumikalapacs valt be

És ez mit jelent?
ezt Rugalmassági modulus - Wikipédia csak arra reflektaltam, hogy azt irtad, hogy az alu sokkal rugalmassabb az acelnal.
#2550
Posted 2012. July 24. - 09:45

GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#2551
Posted 2012. July 24. - 09:27

És ez mit jelent?most esett le, hogy az icetech az szendicsszerkezetes, nem alubak+acellemez. ahhoz szerintem kb semmivel sem szabad hozzanyulni, mert lehet a serulest sem veszed eszre rajta.
esetemben (rt76) ugyanigy lehet aggodni a szegecselt kotesekert isde ez igaz akkor is ha gumikalapaccsal utom, vagy hajlitgatni akarod. en ugy tudom, hogy az acel rugalmassagi modulusa joval magasabb, mint az alue.

A sebesség mindent megold.
#2552
Posted 2012. July 24. - 07:57

szvsz nem az alu hajlik, hanem a lelogo acelresz. vmelyiknek engednie kell, es meglepodnek, ha a joval vastagabb alu lenne az.
most esett le, hogy az icetech az szendicsszerkezetes, nem alubak+acellemez. ahhoz szerintem kb semmivel sem szabad hozzanyulni, mert lehet a serulest sem veszed eszre rajta.
esetemben (rt76) ugyanigy lehet aggodni a szegecselt kotesekert is

#2553
Posted 2012. July 24. - 07:33

Az alumínium sokkal rugalmasabb, mint az acél, nem az alu merevsége miatt nehéz hajlítani, hanem a tartóbakok miatt. Egyébként az alumíniumot nem kéne hajlítgatni, mert minden egyes hajlítást megjegyez és elfárad, ellentétben az acéllal.
szvsz nem az alu hajlik, hanem a lelogo acelresz. vmelyiknek engednie kell, es meglepodnek, ha a joval vastagabb alu lenne az.
#2554
Posted 2012. July 24. - 06:29

Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#2555
Posted 2012. July 23. - 22:52

Ez a gondolat menet így helyes?
A keréknél, csak a kerékpár nagyobb találmány
#2556
Posted 2012. July 23. - 20:40

Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#2557
Posted 2012. July 23. - 20:08

OFF Szakszóval, felsûrûsödnek benne a diszlokációk és akkor már könnyebbenn törhet, szakadhat, szóval elfárad.
Ööö... kérdeztem már, hogy BB7-hez jó e egy deore V-fékkar, vagy érdemesebb lecserélni szintén Avidra?

A keréknél, csak a kerékpár nagyobb találmány
#2558
Posted 2012. July 23. - 19:38

mar parszor csinaltam
annyira merev az alu, hogy alig mozdul el. mindig amikor a kerekre rakom a tarcsat, megjelolom, hogy pontosan melyik csavarhoz allitottam, illetve a kerekhez centirozom. esszel kell csinalni.
Az alumínium sokkal rugalmasabb, mint az acél, nem az alu merevsége miatt nehéz hajlítani, hanem a tartóbakok miatt. Egyébként az alumíniumot nem kéne hajlítgatni, mert minden egyes hajlítást megjegyez és elfárad, ellentétben az acéllal.
A sebesség mindent megold.
#2559
Posted 2012. July 23. - 17:05

mar parszor csinaltam
annyira merev az alu, hogy alig mozdul el. mindig amikor a kerekre rakom a tarcsat, megjelolom, hogy pontosan melyik csavarhoz allitottam, illetve a kerekhez centirozom. esszel kell csinalni.
Én csak abból indultam ki h a gyári tárcsa egyengetõ sem egy kalapács, hanem egy "villáskulcsra" hasónlító szerszám.

#2560
Posted 2012. July 23. - 15:22

BB7-hez milyen fékkart ajánlotok. Jelenleg még a V fékes Deorékat használom. Érdemes tõlük megszabadulnom?
erre valaki pls?


A keréknél, csak a kerékpár nagyobb találmány