Köszönöm mindkettõtöknek a választ!
Cromo vázakat nézegettem 15-30 közt, de ritka valami normális kinézetût találni, illetve ami a környéken elõfordult, azon majd mind visszafordíthatatlanul megindult a rozsda
Merevségben a sajátomból indultam ki, abban van pár megerõsítés, duplafalú üléscsõ, stb, ezért is jött rá majd egy kiló a gyári súlyra.
Még régebben próbáltam egy közelünkben túrázó emberke cromo vázát, de sajnos típusra nem emlékszem, pedig az lenne a befutó, ráadásul középkategóriás széria váz volt, de bika erõs (õs is olyan szolíd 140-el nyomta az anyaföldet)
a "bringa kövéreknek" topicot már átrágtam, de ott is a mai alu körül forog minden
Én személy szerint - a súlyomat fõ szempontnak tartva - nem venném meg mégegyszer a madman-em. Persze, ha építésbe fog az ember, akkor 50 a váz, 12-15 egy merevvilla, fûzess iparis aggyal két 20k/db-os felnit, kell egy masszív középrész és még mennyi minden hiányzik, de már átbukott az ember a 120-on, amennyiért a komplett gépet vettem.
tamaska: köszi szépen a linkeket
Az On One egészen megfelelne még színre is majd olyan mint a régi acél vázam. Ha tavaszra belevágok az építésbe, akkor lehet, hogy ez lesz az alap!
60k-ig legfeljebb középkategóriás dirtvázakat lehet találni acélból. Leginkább azért mert ha neked mindegy is a súly, de azoknak akik xc-re terveznek acél vázat azoknak nem mindegy, a könnyû az meg drága. Könnyû/erõs/olcsóból meg mint a közhely mondja egyszerre csak kettõ teljesülhet, acélnál meg különösen sok buktató van.
Érdemes külföldi webshopokat nézegetni csak a rálátás végett, de 100-120 alatt nem hiszem hogy találni ilyet, az optimális a 150k (pl. cotic, transition, cove, genesis és még sorolhatnám). Ráadásul ezekre oda is kell figyelni, mert könnyen rozsdásodnak belülrõl ha nincsenek rendesen felületkezelve. Ugyanez egy minõségi csõszettbõl (reynolds, dedacciai) készült könnyû xc/am gépnél nem megengedhetõ, mintahogyan a yasec topicban is volt róla szó, hogy a havas esõs idõben használt rozsdásodás ellen nem (megfelelõen) védett gép rövid idõ alatt katasztrofálisan tönkrement. Ugyancsak odafigyelést igényel, hogy nem verheted oda akárminek a vékony falvastagságok miatt mert ugyanúgy behorpad. Más kérdés, hogy a felsõkategóriás acélvázakat gyártó céges egyre inkább ráállnak a 29-es kerekû vázakra, mert mostanában sokan nyomulnak ilyennel kiszorítva a 26osakat.
Ha érdekel van egy eladó acélvázam (mtb) ami esetleg érdekelhet, gyakorlatilag új állapotban, könnyûnek nem nevezhetõ és ezzel együtt elpusztíthatatlan. Ha érdekel, keress meg privátban.
Nem feltétlen akarok újonnan, illetve nem durvulok igazán.
Másodsorban én inkább sunshine bringás vagyok, hóba nem, esõben csak akkor megyek, ha épp elkap. Annyira nem extrák az igényeim, hogy mindenféleképpen 100 fölött keressek vázat, hiszen 10 évig bírta alattam egy megreformált alap mtb acél váz.
helo újra,
a második kérdésem az lenne, hogy hozzá lehet-e jutni olyan alucsövekhez, illetve tömbökhöz, amibõl egy mozgó hátsó háromszöget össze lehet hegeszteni. (IH sunday)
az elsõ pedig az, hogy alapvetõen miben különlegesek a vázanyagok? vágom hogy triple butted meg ígyúgy húzott meg négyjegyûszámos alumínium, de gõzmozdony és mi hajcsa? szóval alapvetõen hol keressek?
ha van valaki aki konkrétan elvállalná egy hátsó háremszög elkészítését, vagy tudi valakit, kérem szóljon..
esetleg elképzelhetõ-e hogy acélból elkészíthetõ az adott alkatréz?
Hát talán esztergályos/marós üzemben kellene kérdezõsködnöd, legalábbis felénk ha kell valami ilyen extra, akkor ott van anyagválaszték és szinte bármit be tudnak szerezni. Jóval szélesebb a paletta, mint ami egy mezei vevõ számára elérhetõ az iparból.