heh, sgs nagy kirájy, nekem is vót egy
köszi mindenkinek az infót
lehet, h. csak egy volt, de most 404 van helyette:)
szerintem meg lehet csinalni azt a sunday hatso reszt acelbol is gond nelkul. ha meret passzol, akkor miert ne?
amugy lehet kapni mindenfele cso es tomb aluminiumot, siman levagnak neked 30centi csovet ha annyira van szukseged. en vettem anno tombot is, csak egy yoke-nak valo kellett, a torott lancvillaju IronHorse SGS-hez.
de ez a két váz azért elég messze van egymástól
. a fournak mindenképp sok a vanilla
a coiler már inkább. csak kell bele egy jobb tag, azzal a sima floattal kb tekerhetelen lesz, szal kér egy rp2, vagy dhx air -t. méretre olyan 175-180 centiig jó. és igazából jobb lenne egy állítható utas teló, a fix 140 kicsit sok egy meredek emelkedõn.
de ez a két váz azért elég messze van egymástólvázcserét fontolgatok, s a következõ két jelölttel kapcsolatban érdekelne a véleményetek:
http://piacter.bikem...t=241791&cat=15
http://www.soulrider.hu/vazak.html (itt a gt idrive)
az ok, hogy a jelenlegi 18,5" méretû canyonomat hosszúnak érzem(felsõcsõ 568mm), a rövid stucnival, emelt kormánnyal; valamint a vanilla rlc-vel kapott fejcsõszög laposnak bizonyult. így lefelé elég stabil a gép, viszont mászni nem ajándék..
a cél egy jól tekerhetõ, ésszerû kompromisszumokkal összerakott am-enduro gép, amivel akár maratonon is lehet indulni(persze nem dobogót támadni).
RAUH-Welt
B E G R I F F
Váz anyagokról itt olvashatsz: http://forum.bikemag...read.php?t=1399helo újra,
a második kérdésem az lenne, hogy hozzá lehet-e jutni olyan alucsövekhez, illetve tömbökhöz, amibõl egy mozgó hátsó háromszöget össze lehet hegeszteni. (IH sunday)
az elsõ pedig az, hogy alapvetõen miben különlegesek a vázanyagok? vágom hogy triple butted meg ígyúgy húzott meg négyjegyûszámos alumínium, de gõzmozdony és mi hajcsa? szóval alapvetõen hol keressek?
ha van valaki aki konkrétan elvállalná egy hátsó háremszög elkészítését, vagy tudi valakit, kérem szóljon..
esetleg elképzelhetõ-e hogy acélból elkészíthetõ az adott alkatréz?
60k-ig legfeljebb középkategóriás dirtvázakat lehet találni acélból. Leginkább azért mert ha neked mindegy is a súly, de azoknak akik xc-re terveznek acél vázat azoknak nem mindegy, a könnyû az meg drága. Könnyû/erõs/olcsóból meg mint a közhely mondja egyszerre csak kettõ teljesülhet, acélnál meg különösen sok buktató van.
Érdemes külföldi webshopokat nézegetni csak a rálátás végett, de 100-120 alatt nem hiszem hogy találni ilyet, az optimális a 150k (pl. cotic, transition, cove, genesis és még sorolhatnám). Ráadásul ezekre oda is kell figyelni, mert könnyen rozsdásodnak belülrõl ha nincsenek rendesen felületkezelve. Ugyanez egy minõségi csõszettbõl (reynolds, dedacciai) készült könnyû xc/am gépnél nem megengedhetõ, mintahogyan a yasec topicban is volt róla szó, hogy a havas esõs idõben használt rozsdásodás ellen nem (megfelelõen) védett gép rövid idõ alatt katasztrofálisan tönkrement. Ugyancsak odafigyelést igényel, hogy nem verheted oda akárminek a vékony falvastagságok miatt mert ugyanúgy behorpad. Más kérdés, hogy a felsõkategóriás acélvázakat gyártó céges egyre inkább ráállnak a 29-es kerekû vázakra, mert mostanában sokan nyomulnak ilyennel kiszorítva a 26osakat.
Ha érdekel van egy eladó acélvázam (mtb) ami esetleg érdekelhet, gyakorlatilag új állapotban, könnyûnek nem nevezhetõ és ezzel együtt elpusztíthatatlan. Ha érdekel, keress meg privátban.
helo újra,
a második kérdésem az lenne, hogy hozzá lehet-e jutni olyan alucsövekhez, illetve tömbökhöz, amibõl egy mozgó hátsó háromszöget össze lehet hegeszteni. (IH sunday)
az elsõ pedig az, hogy alapvetõen miben különlegesek a vázanyagok? vágom hogy triple butted meg ígyúgy húzott meg négyjegyûszámos alumínium, de gõzmozdony és mi hajcsa? szóval alapvetõen hol keressek?
ha van valaki aki konkrétan elvállalná egy hátsó háremszög elkészítését, vagy tudi valakit, kérem szóljon..
esetleg elképzelhetõ-e hogy acélból elkészíthetõ az adott alkatréz?
RAUH-Welt
B E G R I F F
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
Kicsit ellentmondásos: minõségi...egyszerûbb...súly nem számít.
Amúgy elég kevés gyártó forgalmaz acél vázas bringákat. Talán a Kona az, ami még beszerezhetõ itthon, de azok tényleg egyszerûbb modellek, ha meg nem azok, akkor elég magas az áruk. Ha úgyis lebontod, kár fizetni a sok felesleges (gyenge) alkatrészért.
Az apróban viszont rá lehet akadni egy egy nevesebb gyártó régebbi modelljére, vagy esetleg valami kuriózumra, én ott keresgélnék (csak vázat is lehet kapni).
FRO= For Race Only
Az "alap" változat képest eltérõ geometria (verseny orientált), esetlegesen más rugóstag.
FRO= For Race OnlyMeg tudja valaki mondani, hogy intense éknél mit jelent ez az FRO ? miben jobb a simánál? pl van a 951 dh vázuk és van olyan is, hogy 951 FRO . De így képen legalábbis lényegi különbséget nem látok.:chin:
ja nincs kizárvamost olvasom, a KTM legkönnyebb alu váza 1700 g?
RAUH-Welt
B E G R I F F