Jelentkezz be Regisztrálj

Vázak CC/FR/DH/4X - általános eszmecsere
#741
Posted 2011. June 11. - 23:21

szerintem FSR
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#742
Posted 2011. June 11. - 10:59

Sokat nem tudok ezekról a dolgokról, tapasztalatom meg sajnos nem nagyon van, de anno. az alább linkelt cikkekbõl sikerült legalább megsejtenem, mirõl van szó. (Pedig ha még én, a nagy mûszaki antitalentum is megértettem belõle valamit...) :-)
Buyer's Guide To Mountain Bike Suspension, Part 1 - BikeRadar
Buyer's Guide To Mountain Bike Suspension, Part 2 - BikeRadar
Köszönöm!

Ezek a cikkek egész jól összefoglalják a lényegét, ebbõl (is) az jön le, hogy a Maestro a leguniverzálisabb rendszer. Gyakorlati tapasztalatom viszont sajnos nekem sincs a témában, eddig egyedül fauxos Meridán ültem, az azon tapasztaltak nagyjából lefedik az itt leírtakat. Nyitott taggal tényleg rendesen bólogat, a fék hatását a mozgásra viszont nem nagyon lehetett észrevenni.
Tehát Maestro mindenek felett?
#743
Posted 2011. June 10. - 12:54

Errõl valaki tudna rövid összefoglalást írni?
Ellsworth MK1 Epiphany Frame SALE!!! - Freeborn.co.uk
Tigger korábbi hozzászólására emlékszem, hogy az Õ alkatához nem ajánlott, én 55 kg körül mozgok szóval ez nem probléma. Nagyon azt írják, hogy ebbe nem kell az RP23, mert nem pogózik...azért vannak kétségeim. Maratonozásra meg hobbi tekergésre használnám, de egyiket sem túlzottan teljesítmény orientáltan (csak a pogózás zavarna). Rákaptam az össztelósra, de az Epic "csak" 100-100 mm-t tudIbis Mojo az álom, de 2500 euroért...
Elõre is kösz az építõ hozzászólásokat.
azért vmi nekik tuningolt fox taggal szerelték régebben. úgyhogy a nem pogozik az biztos esti mese. és ha epic-hez vagy szokva zavarni fog. ha meg a "sietõsebb" szakaszában vagy a mezõnynek akkor új epic, max a 120-at mozgó braines stumpi.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#744
Posted 2011. June 10. - 12:33

Buyer's Guide To Mountain Bike Suspension, Part 1 - BikeRadar
Buyer's Guide To Mountain Bike Suspension, Part 2 - BikeRadar
#745
Posted 2011. June 10. - 11:37

azert ez lenyegesen masabb erzes lesz mint a 100as epiced. vagy az ASR5. Ez sokkal kozelebb all az 575-hoz, sulyban, geometriaban, rugoutban. Komplett gepkent is 140-es revelationnel szerelik. Inkabb 180-as tarcsa, 2.25os gumi rizer kormany setuphoz valo szerintem.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#746
Posted 2011. June 10. - 11:09

#747
Posted 2011. June 10. - 11:01


nezelodj az mtbr-en szerintem. a ridemonkey-n ha jol emlekszem nincs tul jo megitelese az Ellsworth-oknek ugy altalaban.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#748
Posted 2011. June 10. - 10:58

Ellsworth MK1 Epiphany Frame SALE!!! - Freeborn.co.uk
Tigger korábbi hozzászólására emlékszem, hogy az Õ alkatához nem ajánlott, én 55 kg körül mozgok szóval ez nem probléma. Nagyon azt írják, hogy ebbe nem kell az RP23, mert nem pogózik...azért vannak kétségeim. Maratonozásra meg hobbi tekergésre használnám, de egyiket sem túlzottan teljesítmény orientáltan (csak a pogózás zavarna). Rákaptam az össztelósra, de az Epic "csak" 100-100 mm-t tud

Elõre is kösz az építõ hozzászólásokat.
#749
Posted 2011. June 09. - 14:29

létezik olyan, hogy minden szempontból a legjobb hátsó felfüggesztési rendszer- mondjuk trail, am kategóriában? Találtam több- elsõsorban angol nyelvû- leírást, de átfogó képet vhogy egyik sem adott a témáról.
Pl. mi a lényegi különbség a sima 4 forgáspontos, faux bar, single pivot, horst link,... megoldások között, ill. melyik milyen erõsségekkel és gyengeségekkel bír?
Köszönöm a segítséget elõre is!
#750
Posted 2011. June 08. - 13:39

korábban 585mm-es felsõcsövû vázakat használtam, általában 100 vagy 110mm-es stucnik+600mm-es egyenes kormányokkal. a mostani vázam 595 hosszú, 90mm stucni + 660mm rizer kormány. van itt egy váz, 604mm-es felsõcsõhosszal. jól érzem, hogy hosszú lenne?
adalék:
2005-rõl (ez a fenti váz évjárata) 2006-ra a fejcsõ illetve nyeregvázcsõ szöge a katalógus szerint 69-->71 és 71-->73 fokra változott. feltételezem, hogy rövidebb telóval (merevvillával) adták meg az utóbbit (végülis ez egy kona:) ) így még jó is lehet, mert rövidebb villával a vízszintes felsõcsõhossz is rövidebb. vélemény?
edit:
asszem bukta. közben kiderült, hogy a 2006-os (elvileg) 4018mm-es, a 2005-ös 408mm-es p2-vel volt szerelve (konaworld szerint). ezek szerint tényleg változtattak a vázon, nem csak a geo táblával matekoztak.

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#752
Posted 2011. June 03. - 06:44


Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#753
Posted 2011. June 02. - 23:03

Ha már meglettem szólitva akkor kicsit mesélek errõl a vázról.
Ez egy prototípus váz volt amit Noé Balázs (Probike) tervezett és szeretett volna itthon forgalmazni.Összesen két össztelós váz készült de csak én fényeztem le (speciális lakkal van lefújva ami jobban bírja a kavics felverõdést) és raktam fel a matricát (még van itthon egy teljes szettem belõle).
Egyébként ez 2001-ben volt!!!
Azóta indultam vele 4 VB,3 EB,számtalan Világ kupa,itthoni maraton,túrán és számtalan edzésen.Szerintem van benne kb.60-70000 km minimum.
2010-ben adtam el.
Nagyon vigyáztam rá,a forgáspontok tökéletes állapotban voltak,nem estem vele!!.Az elsõ háromszög eredeti csak a hátulját fényeztem le mert a lánc párszor megsértette.
Amikor eladtam csak a vázat akkor mondtam hogy sokat mentem vele de aki megvette azt mondta hogy csak túrázgatni szeretne a gyerekeivel.
Köszönöm a részletes leírást! És kiderült hogy mégsem tajvani tucat váz

Nem gondoltam volna hogy ennyi km van a vázban, tényleg szép állapotban van... és kaptam az eladótól tartalék alkatrészeket a forgáspontokhoz.
Ma rádobtam a digit szobai mérlegre a gépet, így 14,5kg-ot nyom

#754
Posted 2011. June 02. - 21:28

Lehet hogy akkor láttad mert azt vissza vitték és újra eladó lett.akkor még öregebb is mint emlékeztem
én 2004- ben vettem az elsõ fullim akkor mutogatta a Balázs (gondolom a másikat, festetelen volt) valahogy akkora helyeztem idõben
természetes a képen látható (dart és tsai) konfigot áraztam be ...
#755
Posted 2011. June 02. - 21:23

én 2004- ben vettem az elsõ fullim akkor mutogatta a Balázs (gondolom a másikat, festetelen volt) valahogy akkora helyeztem idõben
11 kiló alatti gép volt építve belöle.Crossmax,sid,X0,karbon cuccok...
természetes a képen látható (dart és tsai) konfigot áraztam be ... (és az úgy inkább a 14-et üti így ránézésre)
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#756
Posted 2011. June 02. - 21:16

11 kiló alatti gép volt építve belöle.Crossmax,sid,X0,karbon cuccok...ez kb ugyanonnan volt mint a Paulé , ha jóli ismerem a sztoriját a "márkanévnek"
komplett btingaként megért 100-at, vázként kb fele a reális.
Ha jól emlékszem akkor 350 000ft-be került a komplett gép teló nélkül.
#757
Posted 2011. June 02. - 21:12

Ha már meglettem szólitva akkor kicsit mesélek errõl a vázról.Sziasztok!
Tudja vki hogy ez milyen KTM váz?
Ez egy prototípus váz volt amit Noé Balázs (Probike) tervezett és szeretett volna itthon forgalmazni.Összesen két össztelós váz készült de csak én fényeztem le (speciális lakkal van lefújva ami jobban bírja a kavics felverõdést) és raktam fel a matricát (még van itthon egy teljes szettem belõle).
Egyébként ez 2001-ben volt!!!
Azóta indultam vele 4 VB,3 EB,számtalan Világ kupa,itthoni maraton,túrán és számtalan edzésen.Szerintem van benne kb.60-70000 km minimum.
2010-ben adtam el.
Nagyon vigyáztam rá,a forgáspontok tökéletes állapotban voltak,nem estem vele!!.Az elsõ háromszög eredeti csak a hátulját fényeztem le mert a lánc párszor megsértette.
Amikor eladtam csak a vázat akkor mondtam hogy sokat mentem vele de aki megvette azt mondta hogy csak túrázgatni szeretne a gyerekeivel.
#758
Posted 2011. June 02. - 19:47

elõtte ösztelós meridám volt a különbséget nem kommentálnám pláne felfelé.
Nálam az L-es méretet ki tudod próbálni én 180 vagyok nekem tökéletes.
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#759
Posted 2011. June 02. - 14:38

Sajnos a 18-as méret csak a drágább, full-karbon verzióból van és tartok tõle, 182 centihez még inkább a a méret kell... (Tavalyi Ninety-Six 1000-D-t én próbáltam és kb. 100-120 km-t mentem vele, a 185 centimhez majdnem hosszú volt, de nagyon jól mászik és lefelé sem kell szégyenkezni vele.)
#760
Posted 2011. June 02. - 14:05

magamnak meg ezt venném: http://probike.hu/in...emart&Itemid=71