Jelentkezz be Regisztrálj
Vázak CC/FR/DH/4X - általános eszmecsere
#6621
Posted 2007. April 20. - 18:58
Boldog Stiky tulaj vagy már 2 éve és most úgy dötött, hogy kotyogni kezd a fõforgáspont a monoblokk felett. A kérdésem az lenne, hogy mekkora csapágyakat vegyek bele, mivel még nem tudtam kiütni belõle és nem tudtam elvinni mintának a boltba.
Kössz elõre is aki tudja a választ!
#6622
Posted 2007. April 20. - 17:43
#6623
Posted 2007. April 20. - 13:31
Talán nem a 0,2-0,3 kg fog számítani, ha egyszer tényleg tartós vázzal építek, azt lefaragom mással. :]
A Hoss Deluxe jól néz ki, szerencsére a szívem is erre húzott.
#6624
Posted 2007. April 20. - 11:16
bõven elég a caldera....
ditke : ja most olvasom, ha ugrálás is akkor inkább hoss - de csak ha tényleg durvulasabb használat- bõven túlépített a caldera is
de 22-es szerintme mindegyikbõl csak rendelésre lesz......súlyban 2 kg illetve 2,2 kg- 18-as méretben- ezek a nagyok nyilván kicsit nehezebbek.....pixishez viszonyítva kevésbé sportosak, nem annyira cc-race geo-
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#6625
Posted 2007. April 20. - 11:13
#6626
Posted 2007. April 20. - 11:05
Most egy - szinte minden elemében lecserélt - 21 colos Salamander '05-öt nyúzok, legfõképpen aszfalton, amihez még egy Reba jön nemsoká. Gyors gép, de érzem, hogy lehetne nagyobb, illetve kezdem félteni a folyamatos ugrálástól. :] Építettünk egy gyönyörû 2007-es Magellan Pyxis-t, de az még 400 mm-es nyeregcsõvel is pici lenne, illetve túl pihepuha a kisebb lépcsõsorokhoz, meg a rengeteg egykerekezéshez. Meglepõ módon ezt is hasonló módon ki tudtam tekerni síkon.. de ennyit a benyomásokról. Az eddigi ötleteim:
KTM El Paso - nehéz beszerezni a vázat, meg tán túl nehéz..
Kona Caldera / Hoss - geometriában hasonlítanak a pyxis-re? ezekbõl legalább van 22 colos
#6627
Posted 2007. April 19. - 23:26
Ácsi! Ha te a VÁZ méretét szeretnéd meghatározni, azt nem is ott kellene ám mérni! Hacsak nem régi geometriás országútiról van szó.
Függõlegesen a nyeregvázcsövet. Alul csõközéptõl, a csõ tetejéig. Majd ezt kell elosztani 2.54-el asszem.
Pontosan.
"Nem szeretném megmondani, hogy a függöny mögötti nõ jó-e.
De néha elhúzom a függönyt, hogy el tudd dönteni magad."
#6628
Posted 2007. April 19. - 22:28
#6629
Posted 2007. April 19. - 11:09
Függõlegesen a nyeregvázcsövet. Alul csõközéptõl, a csõ tetejéig. Majd ezt kell elosztani 2.54-el asszem.
#6630
Posted 2007. April 19. - 05:18
#6631
Posted 2007. April 18. - 21:59
#6632
Posted 2007. April 18. - 21:26
akartam mondani tennap ha a nyeregcsövet méred egyszerûbb.....Pajtások, a felsõcsõ hosszát varrattól varratig illik mérni? Felül vagy oldalt? Esetleg nyergcsõ tengelytõl homlokcsõ tengelyig? (Vagy segglyuktól makkhegyig, hogy minél hosszabb legyen? )
Meg kellene már határoznom, hogy mekkora is a vázam, mert így sosem lesz eladva...
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#6633
Posted 2007. April 18. - 21:24
#6634
Posted 2007. April 18. - 21:23
Meg kellene már határoznom, hogy mekkora is a vázam, mert így sosem lesz eladva...
#6635
Posted 2007. April 14. - 18:56
1, ma már inkább olyan vázak fordulnak elõ amiken v-fék tüske nincsen, tárcsafék szinte minden monti vázra szerelhetõ-természetesen a meridára is...Üdv mindenkinek,
Én most ismerkedem jobban a modern kerékpárokkal, és lenne pár - vélhetõen elég egyszerû és alapvetõ - kérdésem (kérem nem kinevetni).
Szóval szeretnék egy jó XC bringát összerakni (vagy inkább összerakatni), de pár dologban nem vagyok biztos, kérlek segítsetek.
1. Nem tudom pl, hogy a tárcsafék felszerelésének lehetõsége függ-e az adott váztipustól (gondolok itt a hátcsó villára persze). Konkrétan egy Merida HFS vázat szeretnék, de a jelölésénél (4000-V) ott van az csúnya V betû, ami összezavart.
2. Mi a véleményetek a SRAM váltókról? Szeretnék Shimano-mentes bringát összerakni, na nem mintha valami bajom lenne a céggel, csak szeretem a ritkább, egyedibb dolgokat.
3. Villát Rock Shox Torát terveztem, fékeket Avid Juicy 7-et, de ezen még lehet módosítok, mert kicsit drágának találom. Hajtómû talán Truvativ. Ha van ezek ellen valami kivetnivalótok, légyszives szóljatok.
Elég sokat kerékpározok mostanában, idén szerintem összehozok olyan 1000 km-t, késõbb jobb géppel több lenne. Kb. 50-50%-ban használnám aszfalton és terepen a bringát, de csak semmi durvulás (még).
A válaszokat és javaslatokat szívesen veszem, és elõre is köszönöm.
2, ezzel a kérdéssel óvatosan elég nagy flémet tudsz elindítani vele, én a saját véleményemet mondom Neked, én hátra sramot tennék, természetesen sram karokkal, átdobónak viszont shimanot bámennyire is "rondítja az összképet" viszont jobban mûxik mint a sram
3, villát ne add alább, fék elég lehet egy shimano deore is az olcsó(bb) és jó---igaz még egy shimano alkatrész, ha nagyon nem akarsz akkor juicy5 vagy hayes hfx9 az mostanábban akciós is....truva hajtómûvet én kerülném, ha nagyon nem akarsz sh-t akkor inkább race face de az meg drága esetleg fsa.
de igazából egy integrált tengelyes sh lx-nél kevés jobb vétel van momentán
ja és a kérdés inkább a "milyen bringáét vegyek" topikba való szal ha van még kérdésed akkor inkább oda...
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#6636
Posted 2007. April 14. - 16:47
Én most ismerkedem jobban a modern kerékpárokkal, és lenne pár - vélhetõen elég egyszerû és alapvetõ - kérdésem (kérem nem kinevetni).
Szóval szeretnék egy jó XC bringát összerakni (vagy inkább összerakatni), de pár dologban nem vagyok biztos, kérlek segítsetek.
1. Nem tudom pl, hogy a tárcsafék felszerelésének lehetõsége függ-e az adott váztipustól (gondolok itt a hátcsó villára persze). Konkrétan egy Merida HFS vázat szeretnék, de a jelölésénél (4000-V) ott van az csúnya V betû, ami összezavart.
2. Mi a véleményetek a SRAM váltókról? Szeretnék Shimano-mentes bringát összerakni, na nem mintha valami bajom lenne a céggel, csak szeretem a ritkább, egyedibb dolgokat.
3. Villát Rock Shox Torát terveztem, fékeket Avid Juicy 7-et, de ezen még lehet módosítok, mert kicsit drágának találom. Hajtómû talán Truvativ. Ha van ezek ellen valami kivetnivalótok, légyszives szóljatok.
Elég sokat kerékpározok mostanában, idén szerintem összehozok olyan 1000 km-t, késõbb jobb géppel több lenne. Kb. 50-50%-ban használnám aszfalton és terepen a bringát, de csak semmi durvulás (még).
A válaszokat és javaslatokat szívesen veszem, és elõre is köszönöm.
#6637
Posted 2007. April 14. - 10:38
#6638
Posted 2007. April 14. - 10:23
#6639
Posted 2007. April 14. - 09:12
amikor a gt gyártja ezt akkor meg mindenki .hoki.ritka ocsmány az a felsõcsõ - nyeregcsõ összekötés megoldása.....
meg valami oka biztos volt hogy csak 1 vagy 2 évig gyártották ...
egyébként magát a rendszert gyártották tovább is stab primo néven
brutális csövekbõl van, viszont irgalmatalan nehéz is. de ennyiért azért szvsz. nem rossz vétel.
edit: azért ne keress rá a pinkbike fotóknál
#6640
Posted 2007. April 13. - 21:42
De eredendõen túra váz, fõleg nagy méretben.