Jelentkezz be Regisztrálj
Vázak CC/FR/DH/4X - általános eszmecsere
#2741
Írta 2009. március 14. - 12:14
Remélem a megfelelõ helyre írok, a megfelelõ módon. Nemrég elhatároztam, hogy szeretnék egy light FR - enduro gépet összerakni. El is kezdtem nézelõdni, de az árakat látva kicsit elhûltem. Szóval azt hiszem használt dolgokból tudnék összerakni egy komplett gépet. Mivel még sosem volt össztelósom, a kérdéseim a következõk:
- Mire érdemes figyelni egy használt össztelós váz vásárlásánál?
- Milyet érdemes egyáltalán venni? (gondolom vannak itt tapasztalt emberek a témában)
- Valamint milyen áron reális egy ilyet megvenni?
A válaszokat elõre is köszönöm szépen! Remélem semmi olyat nem írtam, ami ne lenne idevaló, vagy egetverõ marhaság.
Szép napot!
#2742
Írta 2009. március 14. - 08:49
A VPP vázaknak (mint santa cruz) és ami legjobban érdekel Haro (az is ilyet használ ha jól tudom) mennyire független a hátsó felfüggesztésük?
Ezt a butaságot honnan szedted?:chin:
#2743
Írta 2009. március 13. - 23:14
#2744
Írta 2009. március 13. - 22:48
A VPP vázaknak (mint santa cruz) és ami legjobban érdekel Haro (az is ilyet használ ha jól tudom) mennyire független a hátsó felfüggesztésük?
Höri ehhez részemrõl annyit hogy így jónéhány eltérõ rendszerû bringát kipróbálva a 4"-6" rugóút tartományból (nagyobbról nem szólnék az a mûfaj nem izgat igazán) a napi bringázásban sokkal többet számít elsõdlegesen a jó geó, aztán egy jó tag, mint a felfüggesztés, a fékfüggetlenség, vagy 30 deka ide oda.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#2745
Írta 2009. március 13. - 18:51
nem valalmiféle elsõváltót lehetne rátenni?
Dede elvileg annak szánták
#2746
Írta 2009. március 13. - 18:21
nincs mit!
figyu, nekem is bighitem van, nem tudod mi az a kiálló menetes kis csõ a középcsapágy fölött?
eddig nem sikerült rájönnöm
nem valalmiféle elsõváltót lehetne rátenni?
#2747
Írta 2009. március 13. - 18:16
figyu, nekem is bighitem van, nem tudod mi az a kiálló menetes kis csõ a középcsapágy fölött?
eddig nem sikerült rájönnöm
#2748
Írta 2009. március 13. - 17:41
de most tökéletes lett..
köszi még1 szer
#2749
Írta 2009. március 13. - 17:19
amennyire csak lehetett rá lett húzva a csavar a bal oldalon , a job oldal meg imbuszos azon meg nem is lehetett már húzni...
üdv!
Azért érzéssel legyen meghúzva az a csavar, mert aluból van, szóval ha Izom Tibor vagy, meg lehet szakítani, bár elég nagy az átmérõje, de akkor is alu.
Az imbus csavarnak a végén van a menet, amire rámegy az a szoknyás anya, amit már nem tudtál jobban meghúzni, tehát elég, ha csak az egyiket húzod meg, csak a túloldalon tartsál ellen a villáskulccsoddal!
#2750
Írta 2009. március 13. - 12:48
Ugye a fõforgáspontra gondolsz?! Ott is a váz forgópont "csonkja" és a csapágyak közötti résre?
Hát van ott rés, de fél centis az elég érdekes. Jó a szemmértéked? Mert ott kb. max 1.5 mm-es hézag van jobbról és balról, szimmetrikusan. A váz azon részéhez egy köztes távtartóval csatlakoznak a csapágyak, szóval a résnek állandónak kell lennie, ha minden a helyén van. Nem lehet, hogy szétszedted a forgáspontot, és kimaradt a távtartó?
Remélem jól értelmeztem a kérdésed, de írj, ha nem érthetõ!
Üdv! Igen arra gondoltam pontosan amit mondasz... de megoldódott már
amennyire csak lehetett rá lett húzva a csavar a bal oldalon , a job oldal meg imbuszos azon meg nem is lehetett már húzni... ja a "rés" meg 2.5 mm kb de ennél már kisebb nem lesz mivel minden rendesen meglett húzva.mindkét oldalon szimmetrikus a hézag.
sztem csak én aggódtam túl a dolgot..
azért mindenkinek köszi a választ.
üdv!
#2751
Írta 2009. március 13. - 08:26
egy fénykép jó lenne
Taalán többet tudnánk mondani egy közelirõl...
Neked túl sokba kerül;
nekem meg épp van."
#2752
Írta 2009. március 13. - 01:05
Üdv!
segítségre lenne szükségem, mégpedig abban, hogy a bighit3 nál az alsó nagyobb forgáspontnál a váz és a láncvilla között szabad vmekkora "résnek " lennie vagy sem?. Vagy szorosan kéne kapcsolódniuk? .Enyémen egy jó fél centi van kb..és régebben mintha ekkora nem lett volna. Én próbáltam meghúzni (egyik oldalon sima villáskulcsal másik oldalon pedig imbusszal lehet) de ígyis van hézag a kapcsolatnál.
kicsit olyan mintha csapágy is kilátszana , ha alaposabban megnézem.
remélem van aki érti mit próbáltam kérdezni.. : P
egy fénykép jó lenne
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#2753
Írta 2009. március 13. - 00:38
Üdv!
segítségre lenne szükségem, mégpedig abban, hogy a bighit3 nál az alsó nagyobb forgáspontnál a váz és a láncvilla között szabad vmekkora "résnek " lennie vagy sem?. Vagy szorosan kéne kapcsolódniuk? Enyémen egy jó fél centi van kb..és régebben mintha ekkora nem lett volna. Én próbáltam meghúzni (egyik oldalon sima villáskulcsal másik oldalon pedig imbusszal lehet) de ígyis van hézag a kapcsolatnál.
kicsit olyan mintha csapágy is kilátszana , ha alaposabban megnézem.
remélem van aki érti mit próbáltam kérdezni.. : P
Ugye a fõforgáspontra gondolsz?! Ott is a váz forgópont "csonkja" és a csapágyak közötti résre?
Hát van ott rés, de fél centis az elég érdekes. Jó a szemmértéked? Mert ott kb. max 1.5 mm-es hézag van jobbról és balról, szimmetrikusan. A váz azon részéhez egy köztes távtartóval csatlakoznak a csapágyak, szóval a résnek állandónak kell lennie, ha minden a helyén van. Nem lehet, hogy szétszedted a forgáspontot, és kimaradt a távtartó?
Remélem jól értelmeztem a kérdésed, de írj, ha nem érthetõ!
#2754
Írta 2009. március 10. - 19:15
Hellotok!
Errol a vazrol velemeny? 3 ev gari van. Megbizhatosagban, mukodesben erdekelne eloszor a velemenyetek. Koszi
bár a megbízhatósággal és mûködéssel kapcsolatban nincs közvetlen tapasztalatom, számomra ez az excenteres megoldás nagyon nem szimpatikus.. a sok mozgó résznek jelentõs karbantartásigénye van alapból, amit még megdob az, h. a hátsó kerék oda hordja a trutyit..
ha mindenképpen fullyt, akkor sztem gyûjtögess még picit..
#2756
Írta 2009. március 09. - 20:51
segítségre lenne szükségem, mégpedig abban, hogy a bighit3 nál az alsó nagyobb forgáspontnál a váz és a láncvilla között szabad vmekkora "résnek " lennie vagy sem?. Vagy szorosan kéne kapcsolódniuk? .Enyémen egy jó fél centi van kb..és régebben mintha ekkora nem lett volna. Én próbáltam meghúzni (egyik oldalon sima villáskulcsal másik oldalon pedig imbusszal lehet) de ígyis van hézag a kapcsolatnál.
kicsit olyan mintha csapágy is kilátszana , ha alaposabban megnézem.
remélem van aki érti mit próbáltam kérdezni.. : P
#2757
Írta 2009. március 09. - 14:22
Neked túl sokba kerül;
nekem meg épp van."
#2758
Írta 2009. március 05. - 16:06
Valaki azt is meg tudná mondani,hogy milyen méretû az üléscsõ? (Vega DH) Már csak azért is mert semmi kedvem lecipelni a vázat a bringáshoz,a tolómérõmet meg elvitte a blöki
Köszönöm
Neked túl sokba kerül;
nekem meg épp van."
#2759
Írta 2009. március 04. - 18:22
RAUH-Welt
B E G R I F F
#2760
Írta 2009. március 04. - 18:19
Halihó sporttársak!
kinéztem egy magellán vega dh vázat,és nem tudom,hogy a most vásárolt hajtókarom bele megy-e. Ez konkrétan egy kéttárcsás 09-es simano slx.
Elõre is köszönöm a válaszotokat,és ha esetleg nem jó akkor mit tudnátok ajánlani.
A csapázházat mérd le. Sztem 73-as lesz, ezért a hajtókar alátétezésénél figyelj oda (leírást tesék megnézni ) - ha egyértelmû dolgot mondtam, akkor bocsi.
Vigyázat! Nagyfeszültség!
evvagyokén,