Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Vázak CC/FR/DH/4X - általános eszmecsere
Started by
zOrg
, 2006. January 10. 04:39
#2341
Posted 2009. July 26. - 19:43
#2342
Posted 2009. July 24. - 21:38
egy adott típusú fejcsõhöz (normál, félintegrált, integrált) csak az adott típusú csapágyat lehet használni.
Köszi, kérlek nézd meg a vázméret topikot, hátha arra is tudsz válaszolni...
#2343
Posted 2009. July 24. - 21:30
egy adott típusú fejcsõhöz (normál, félintegrált, integrált) csak az adott típusú csapágyat lehet használni.
#2344
Posted 2009. July 24. - 21:09
Sziasztok!
Egy olyan vázhoz, amihez adnak félintegrált kormánycsapágyat, lehet használni sima A-head csapágyat is? Vagy a váz kialakítása meghatározza a csapágy típusát?
Köszi:
Rimó
Egy olyan vázhoz, amihez adnak félintegrált kormánycsapágyat, lehet használni sima A-head csapágyat is? Vagy a váz kialakítása meghatározza a csapágy típusát?
Köszi:
Rimó
#2345
Posted 2009. July 19. - 16:36
köszi
kivételesen egy lap ahol nem az usa regiót választottam
mindenestre kb használhatatlanul rövid vázak.
pedig tetszik.
kivételesen egy lap ahol nem az usa regiót választottam
mindenestre kb használhatatlanul rövid vázak.
pedig tetszik.
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#2346
Posted 2009. July 19. - 16:29
ennél csak én nem találok geó adatokat ?
http://www.bianchi.c...onte_Y9B50.aspx
ha valakinek jobb a szeme,és talál ossza már meg köszi (nem a szemet) ...
bianchiusá-n, alul
http://www.bianchius...rt-camal-v.html
#2347
Posted 2009. July 19. - 16:24
ennél csak én nem találok geó adatokat ?
http://www.bianchi.c...onte_Y9B50.aspx
ha valakinek jobb a szeme,és talál ossza már meg köszi (nem a szemet) ...
http://www.bianchi.c...onte_Y9B50.aspx
ha valakinek jobb a szeme,és talál ossza már meg köszi (nem a szemet) ...
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#2348
Posted 2009. July 16. - 22:46
eleinte csak karbon csoveket csinaltak. de amikor kifejlesztettek a monocoque technologiat ahol mar nem volt szukseg az alu/acel/titan rogzito elemekre rajottek hogy igy erosebb es konnyebb a vaz. plusz valszeg olcsobb is gyartani. kulonbenis ket anyag kombinacioja ahol csak egy reteg ragaszto fogja ossze a vazat sosem lesz olyan jo megoldas mint egy homolog egyseg.
varosban rohangalni biztos jo lesz, csak mivel ez retro kategoria, es abbol is a kulonleges, ritka valtozat, igen megkerik az arat.
varosban rohangalni biztos jo lesz, csak mivel ez retro kategoria, es abbol is a kulonleges, ritka valtozat, igen megkerik az arat.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#2349
Posted 2009. July 16. - 22:11
hamar rajottek a gyartok hogy buta otlet, igy tul sokat nem fog sz talalni. amit gyartottak anno sem biztos hogy tulelte a huszadik szazadot.
Tulajdonképpen miért volt ez zsákutca a vázfejlesztés terén?
Városi suhanós bringát azért lehet belõle építeni, vagy az is felejtõs?
#2350
Posted 2009. July 16. - 20:35
Sziasztok!
Na vázépítõs kérdés vizuális megfogalmazással.
Vagyok 176 cm viszonylag rövid végtagokkal. A váznak a következõ geo-t találtam ki:
130as villával pl Marzo Drop Off (elõször ez lesz benne)
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.gif
150es villával pl Marzo Z1
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.gif
tengelytáv kb. 1077 mm
Felhasználás: hegynek fel lassan, hegyrõl le gyorsan, aszfalt, túrák a lényeg hogy kényelmesen tekerhetõ legyen bármilyen terepviszonyok között viszonylag felegyenesedett testtartással
SS gép, a papucsok még 15mm-t tudnak vándorolni hátrafelé.
Kérdés: ez így egyben megfelelõ?
A válaszokat elõre is köszönöm lassan aktuális a dolog és nem akarok melléfogni.
Na vázépítõs kérdés vizuális megfogalmazással.
Vagyok 176 cm viszonylag rövid végtagokkal. A váznak a következõ geo-t találtam ki:
130as villával pl Marzo Drop Off (elõször ez lesz benne)
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.gif
150es villával pl Marzo Z1
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.gif
tengelytáv kb. 1077 mm
Felhasználás: hegynek fel lassan, hegyrõl le gyorsan, aszfalt, túrák a lényeg hogy kényelmesen tekerhetõ legyen bármilyen terepviszonyok között viszonylag felegyenesedett testtartással
SS gép, a papucsok még 15mm-t tudnak vándorolni hátrafelé.
Kérdés: ez így egyben megfelelõ?
A válaszokat elõre is köszönöm lassan aktuális a dolog és nem akarok melléfogni.
#2351
Posted 2009. July 16. - 13:16
#2352
Posted 2009. July 16. - 12:31
hamar rajottek a gyartok hogy buta otlet, igy tul sokat nem fog sz talalni. amit gyartottak anno sem biztos hogy tulelte a huszadik szazadot.
turd az ebay-t, mas otletem nincs
turd az ebay-t, mas otletem nincs
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#2353
Posted 2009. July 16. - 11:14
Ki gyártott/gyárt alumuffos MTB karbonvázat? Ilyet keresek égen földön, de alig-alig találok. Esetleg valaki tudna néhány modellt mondani a giant cadex-en kívül?
Elõre is köszi.
Elõre is köszi.
#2354
Posted 2009. July 15. - 21:55
egyedi gyártás?
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#2355
Posted 2009. July 15. - 00:00
Na srácok újabb kérdés.
Mivel nem találtam szimpatikus konfekció vázat, hát készíttetnék egyet. Minden ok egyetlen dolgot leszámítva: ss gépet szeretnék építtetni ahhoz meg kellene valami okos készen kapható papucs.
volt paragon típusú aranyárban ráadásul nem is válaszolnak http://www.paragonma...com/catalog.php
volt paul típusú amihez nincs tárcsakonzol
http://www.paulcomp.com/dropouts.html
Valami ötlet esetleg?
Mivel nem találtam szimpatikus konfekció vázat, hát készíttetnék egyet. Minden ok egyetlen dolgot leszámítva: ss gépet szeretnék építtetni ahhoz meg kellene valami okos készen kapható papucs.
volt paragon típusú aranyárban ráadásul nem is válaszolnak http://www.paragonma...com/catalog.php
volt paul típusú amihez nincs tárcsakonzol
http://www.paulcomp.com/dropouts.html
Valami ötlet esetleg?
#2356
Posted 2009. July 11. - 22:25
igazad van én olvastam félre, ne haragudj. bocs ha valakit megtévesztettem, de az elméletemet még mindíg tartom. szerintem nézegesd a bevált vázak geometriáját, hátha segít (bár szerintem ezen már túl vagy). amúgy milyen váz lesz ha lesz?
#2357
Posted 2009. July 11. - 21:33
Ha jól látom kevered a dolgokat vagy én írtam félreérthetõen, általában fejcsõ laposabb arra értettem 67 fokot, nyereg meg meredekebb arra a 71-et, mindez nem változtat a tényen hogy a kérdésre érdemi választ ebben a hsz-ben keresve sem találtam.
#2358
Posted 2009. July 11. - 20:32
ha ezt a szögértéket 150-es villával gondolod, akkor lefelé elég ideges gépet fogsz kapni szerintem. a 69 fok is bõven megteszi. a nyeregvázcsõ szögrõl én úgy tudom hogy minél meredekebb, annál tekerhetõbb a váz (persze bizonyos kereteken belül, és egyéb tényezõk mellett). de egy 69-es fejcsõhöz jónak tûnik a 67 fok. szerintem.
#2359
Posted 2009. July 11. - 16:11
Sziasztok.
Vázak geometriájával kapcsolatban lenne kérdésem. Adottak ugye a szögek: üléscsõ és fejcsõ szög. Jobb esetben meg van adva a villák úthossza vagy mégjobb esetben a beépítési magassága amelyekkel azok kiadódnak. Na a kérdésem az, hogy ez az érték az elõírt SAGgal együtt értendõ, vagy terhelésmentes állapotban? Illetve beleszámolják-e a kormánycsapágy magasságát, hiszen ez ugyancsak hozzáadódik a villa magasságához és számtalan méret elõfordulhat ahogy a beüléssel is változnak a szögek.
Ha meg sem adják, hogy milyen villával álltak elõ a szögek akkor mire kell gondolni?
Mekkora értékben változik pl. a fejcsõszög ha mondjuk egy 150mm-es villa 50mm-re összenyomódásakor? Vagy ez az egész csak felhasználáskor számít és nem lehet tökéletesen kisakkozni így az "ajánlott" értékeket kell betartani? Mittudomén én mondjuk 150es villát (540mm) akarok használni egy felfelé is tekerhetõ merev freeride vázban akkor mondjuk 67 fok fejcsõ 71 fok nyeregvázcsõ az nagyjából jó lesz? (váz hossza az más tészta)
Azért kérdem, mert elgondolkodtam egyedi váz készíttetésén (még tényleg csak gondolat szintjén) és ha majd arra kerül a sor hogy ezeket megadjam akkor nem szeretnék butaságot mondani.
Köszi!
Vázak geometriájával kapcsolatban lenne kérdésem. Adottak ugye a szögek: üléscsõ és fejcsõ szög. Jobb esetben meg van adva a villák úthossza vagy mégjobb esetben a beépítési magassága amelyekkel azok kiadódnak. Na a kérdésem az, hogy ez az érték az elõírt SAGgal együtt értendõ, vagy terhelésmentes állapotban? Illetve beleszámolják-e a kormánycsapágy magasságát, hiszen ez ugyancsak hozzáadódik a villa magasságához és számtalan méret elõfordulhat ahogy a beüléssel is változnak a szögek.
Ha meg sem adják, hogy milyen villával álltak elõ a szögek akkor mire kell gondolni?
Mekkora értékben változik pl. a fejcsõszög ha mondjuk egy 150mm-es villa 50mm-re összenyomódásakor? Vagy ez az egész csak felhasználáskor számít és nem lehet tökéletesen kisakkozni így az "ajánlott" értékeket kell betartani? Mittudomén én mondjuk 150es villát (540mm) akarok használni egy felfelé is tekerhetõ merev freeride vázban akkor mondjuk 67 fok fejcsõ 71 fok nyeregvázcsõ az nagyjából jó lesz? (váz hossza az más tészta)
Azért kérdem, mert elgondolkodtam egyedi váz készíttetésén (még tényleg csak gondolat szintjén) és ha majd arra kerül a sor hogy ezeket megadjam akkor nem szeretnék butaságot mondani.
Köszi!
#2360
Posted 2009. July 11. - 13:40
Milyen villával? eléggé eltérõ a geo.-ja, mint a speeder-nek szerintem.crossway esetleg ?
Élõben jó lenne egyet látni
-=B.B.B.=-
"Aki nevet,azzal együtt nevet a világ.Aki sír,az egyedül sír..." Oldboy