A kompresszió itt ugye azt jelenti, hogy fölumpálod és keményebb lesz az elõfeszítés? Mármint hogy levegõ elõfeszítésû a teleszkóp.
benne van a valasz a kerdesedben
3 alapfunciot kell felfogni teleszkopokkal kapcsolatban ketto a csillapitassal egy a rugoerosseggel kapcsolatos
- elofeszites: tokmindegy, hogy levegos [ra kell pumpalni a rugora] vagy tekeros [manualisan nyomod ossze a rugot] a lenyeg az lesz, hogy ha elofeszited a rugot, akkor tobb ero lesz szukseges a meginditashoz. Ergo ha tul puha a villa, es ha raulsz a bringara beul nagyon, akkor kell kemenyitened. Ertelemszeruen ha tul kemeny, akkor forditva. Ha nem tudod kemenyebbre/puhabbra allitani de meg szeretned, akkor csak rugocsere segit
- kompresszio: a teleszkop osszenyomodasanak sebessege. lassitani/gyorsitani lehet. keves kompresszioval erzekenyebbe valik a telo, kimozog minden kavicsot, viszont pedalozas kozben himbilimbizik nagyon. varosban pl oda szoktam ekerni neki ugy kb felig. Sok kompresszioval ertelemszeruen a pogozas csokkentheto, cserebe ugrik az erzekeny mozgas. terepre minimal kompresszioval megyek
- visszaut csillapitas: a teleszkop kirugozasanak sebessege. Ha tul keves, akkor nagyobb ugrasnal "eldob" a villa, mert tul gyorsan jon vissza alapallapotba. Ha viszont tul sok, akkor gyors koves lejtokon nincs ideje visszaallni teljesen kirugozott allapotba ergo nem fogod hasznalni a teljes rugoutat, csak a kozepso tartomanyt, ami nem idealis. Nekem ugy van belove, hogy erezheto nemi lassulas visszauton, de nem annyi, hogy lenyomjam es ottmaradjon.
atlag cc felhasznalasrol beszelek, elso teleszkopokrol.
tovabbi fogalmak altalaban gyartospecifikusak, kiveve a lockout, bar abbol is van kulonbozo rendszer.
okitas off