Jelentkezz be Regisztrálj
Teleszkópok - általános eszmecsere #2.
#4221
Írta 2009. május 15. - 18:46
#4222
Írta 2009. május 15. - 16:52
ismerõsömnek keresünk telót, ami ugynézki nagyon nehéz feladat...
Ugyanis, õ egy elég nagydarab ember:D (120kg-2m magas...) és valami nagyon strapabíró, 10-13 cm-t mozgó telót keresünk, nem irreális áron...
Igazából csak erdei gurulgatásra lenne...
Ha tudtok valamit, ami esetleg szóbajöhetne légyszi irjatok!
Elõre is Köszi!
#4223
Írta 2009. május 14. - 22:15
Alul van furat (úgy értem a föld felé néz) mindkét lábban?
Mint írtam,nincs.
#4224
Írta 2009. május 14. - 22:05
#4225
Írta 2009. május 14. - 21:28
#4226
Írta 2009. május 13. - 21:59
Akkor passz. Lehet a másik fele olajos. Manitouból is mintha láttam volna ilyet, hogy csak az egyik felén van lyuk.Elõször én is erre gondoltam,de miért csak az egyik szárban van ilyen furat?Az egyik szár mozogjon jól,a másikban meg a rozsda csillapít?
A sebesség mindent megold.
#4227
Írta 2009. május 13. - 21:34
Elõször én is erre gondoltam,de miért csak az egyik szárban van ilyen furat?Az egyik szár mozogjon jól,a másikban meg a rozsda csillapít?
Alul van furat (úgy értem a föld felé néz) mindkét lábban?
#4228
Írta 2009. május 13. - 21:30
pedig deaz egy dolog hogy a mostani villakhoz kepest rugalmasabb erzes, de ezt a halalfelelem dolgot kisse tulzasnak erzem. nekem volt par regi Z1-em [98-as narancssarga original, 2001 MCR ECC 130mm, 2001 Wedge 130mm, 2002 Drop-off 130mm QR20 - mind 30-as becsuszos] es csak a 130-as sima tengelyesek voltak rugalmasabbak. de en azert azokkal is jokat zuztam a janoshegyen, a matraban meg a satoraljaujhelyi dh palyan is.
ez a villa meg mar az ujitott vallal es also szarral van szerelve, gondolom erosebb mint azok amik nekem voltak. plusz nem is 130-as csak 120-as.
nem kapsz fox vagy pike merevseget, de attol meg normal xc felhasznalas mellett teljesen jo lehet.
csajom gepeben 100-as mxc van, amikor megyek vele nem erzem ugy hogy kulon nyomon jar a ket kerek.
nekem egyetlen telónál volt gondom (a 28-as becsúszojú RS Pilot-*ot is beleértve) a merevséggel és az a maraton xc volt (kb ugyanez csak a belseje más) de kegyetlenül pedig akkoriban nem is voltam 100+
szal ilyen kevés kilóval elhiszem hogy semmi gondotok de 90 fölött rettenetek ezek a telók.
Zoom én messze elkerülném
(ha úgyis a hosszú rugoút jön be, sporolj egy pike-ra (az ráadásul állítható is)) -igaz lesz egy kerékfûzésed is
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#4229
Írta 2009. május 13. - 21:29
Elõször én is erre gondoltam,de miért csak az egyik szárban van ilyen furat?Az egyik szár mozogjon jól,a másikban meg a rozsda csillapít?Azon a furaton keresztül lehet zsírt belenyomni.
#4230
Írta 2009. május 13. - 21:12
#4231
Írta 2009. május 13. - 20:38
Azon a furaton keresztül lehet zsírt belenyomni.Lomiztam egy Suntour xcc telót Az egyik láb alsó részén,oldalt van egy M 6-os menetes furat.Ez vajon mi célt szolgálhat?Valószínû,eredetileg volt benne csavar is.Valamint,hogyan lehet széthúzni ezt a telót?Alul nincs csavar,a becsúszókba belenéztem,azokban sem láttam csavart,ami a lábakhoz rögzítené.
A sebesség mindent megold.
#4232
Írta 2009. május 13. - 20:30
#4233
Írta 2009. május 13. - 19:18
RAUH-Welt
B E G R I F F
#4234
Írta 2009. május 13. - 19:09
#4235
Írta 2009. május 13. - 18:35
#4236
Írta 2009. május 13. - 18:01
mondta, hogy teljesen tipp-topp állapotban van. nem kotyog, nem kopott, friss versenyolaj van benne. ez is jó.
a rugalmasság...hát remélem nem lesz olyan nagy változás. mert tényleg túra/földút. meg remélhetõleg idõnként hegyi terep. minimális "ugrások" biztos ezzel is elõfordulnak. amit szerintem bírnia kell.
igaz bb7-essel használnám, 160 mm-es tárcsával. remélem nem okoz neki gondot.
még kérdés:
gyakori ezeknél a telóknál a törés? olvastam, hogy a fékhíd az szokott repedni. csak nem tudom eldönteni ez mennyire igaz.
kapni lehet még ehhez szimmeringet?
gakos, fékezés közben érezni nagyon a rugalmasságot?
még mindig nem tudom...meglátom.
Köszi mindenkinek!
#4237
Írta 2009. május 13. - 15:40
az egy dolog hogy a mostani villakhoz kepest rugalmasabb erzes, de ezt a halalfelelem dolgot kisse tulzasnak erzem. nekem volt par regi Z1-em [98-as narancssarga original, 2001 MCR ECC 130mm, 2001 Wedge 130mm, 2002 Drop-off 130mm QR20 - mind 30-as becsuszos] es csak a 130-as sima tengelyesek voltak rugalmasabbak. de en azert azokkal is jokat zuztam a janoshegyen, a matraban meg a satoraljaujhelyi dh palyan is.
ez a villa meg mar az ujitott vallal es also szarral van szerelve, gondolom erosebb mint azok amik nekem voltak. plusz nem is 130-as csak 120-as.
nem kapsz fox vagy pike merevseget, de attol meg normal xc felhasznalas mellett teljesen jo lehet.
csajom gepeben 100-as mxc van, amikor megyek vele nem erzem ugy hogy kulon nyomon jar a ket kerek.
halalfelelm ezesetben nem tulzas, mert rarongyoltam a sziklakertre, aztan a kerek nem arra ment, amerre akartam, kalapalt a szivem rendesen. de ezert irtam en is azt, hogy lightosabb felhasznalasnal valoszinuleg nem zavaro, viszont szepen mozog, meg van rajta ETA.
#4238
Írta 2009. május 13. - 14:56
hát, nem tudom. agyalok még rajta.
itt alföldön azért gondolhatjátok mekkorát lehet "zúzni", meg mennyi lejtõ van...
(ha kicsit merevebb, mint a pl. black, akkor már jó. de azzal sem volt sok bajom.)
bár a merevség nem lenne elhanyagolható szempont, kormányzásnál fõleg.
Köszi az eddigi válaszokat, szerintem még zargatlak titeket, ha találok valami használhatónak tûnõt.
#4239
Írta 2009. május 13. - 14:47
ez a villa meg mar az ujitott vallal es also szarral van szerelve, gondolom erosebb mint azok amik nekem voltak. plusz nem is 130-as csak 120-as.
nem kapsz fox vagy pike merevseget, de attol meg normal xc felhasznalas mellett teljesen jo lehet.
csajom gepeben 100-as mxc van, amikor megyek vele nem erzem ugy hogy kulon nyomon jar a ket kerek.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#4240
Írta 2009. május 13. - 14:06
Minél nagyobb sebességû a villát érõ ütés, annál jobban csillapít. Azaz szép lassan be tudod nyomni, de ha odaütöd, akkor kevesebbet mozdul be.és az a sebességérzékeny csillapítás (SSV?) az mégis hogyan mûködik?
amikor próbáltam olyan villát annyira nem éreztem, hogy mûködne. de síkon, aszfalton próbáltam,szóval nem sokat tudott mutatni.
Aszfalton pl. kátyúnál lehet ezt max érzékelni...
Az ETA-hoz még össze is kell nyomni a telót, mert az csak a visszautat zárja le egy bizonyos ponton.