Jelentkezz be Regisztrálj
Teleszkópok - általános eszmecsere #2.
#3761
Írta 2009. október 08. - 14:12
#3762
Írta 2009. október 08. - 09:00
A 318 U-Turn útállítós és Motion Control csillapítással rendelkezik, így hagyományos értelemben vett lockout nincs rajta.Szerintetek az itt hirdetett tora 318-as u-turn-os ? A hirdetõ azt irta nekem, hogy a RS nem gyárt olyan telót ami u-turn-os és lockout-os is.
http://piacter.bikem...t=255574&cat=14
A hirdetõ kijelentése nem igaz, mert Torából is van olyan U-Turn rendszerû, amiben nem Motion Control csillapítás dolgozik, hanem Turnkey, és abban hagyományos lockout van - de ez nem a 318.
És igen, ahogy ezt "Diablo" is írta, a hirdetett villa nem útállítós.
#3763
Írta 2009. október 08. - 09:00
Szerintetek az itt hirdetett tora 318-as u-turn-os ? A hirdetõ azt irta nekem, hogy a RS nem gyárt olyan telót ami u-turn-os és lockout-os is.
http://piacter.bikem...t=255574&cat=14
Levegõs és mósön kontrolos.
Durung forever!
#3764
Írta 2009. október 08. - 05:58
http://piacter.bikem...t=255574&cat=14
#3765
Írta 2009. október 07. - 12:45
Durung forever!
#3766
Írta 2009. október 07. - 11:55
Miért mozog jóbban a recon? Én tudom, hogy a recon csak abban különbözik a tora 318-tól, hogy aluk a becsuszói.
Illetve úgy tudom, hogy csak a becsúszók alapanyagában térnek el.
én is így tudom, ráadásul elvileg a krómozott felületnek a legkisebb a surlódási együtthatója
szóval erre én is kíváncsi vagyok...
más: valaki tapasztalt már olyat, hogy rázós, durva terepen a visszaút csillapítás állító kupak eltekeredett a gyorsabb irányba, vagyis gyorsabb lett a visszaút? egyébként egy Motion Controlos Boxxerrõl lenne szó. valamit biztos kitalálok, de egyszerûbb lenne, ha valaki megosztaná velem ötleteit
köszi!
#3767
Írta 2009. október 07. - 10:18
azért a recon nem picit mozog jobban
Miért mozog jóbban a recon? Én tudom, hogy a recon csak abban különbözik a tora 318-tól, hogy aluk a becsuszói.
Illetve úgy tudom, hogy csak a becsúszók alapanyagában térnek el.
#3768
Írta 2009. október 06. - 12:46
esetleg olyan boltban ahol van már 2010-es v-fékes f80/100 RL és értenek is hozzá (van ilyen) kérdezd meg hogy nem lehet e a 100-ast 120-asra hekkelni.kizárt
nem szeretném kidobni a régi jó xtr v-féket..
megaztán akkor új kerék is kell, ennyi mindent nem szeretnék lecserélni.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#3769
Írta 2009. október 05. - 19:15
esetleg megbarátkozni a tárcsafékkel ?
kizárt
nem szeretném kidobni a régi jó xtr v-féket..
megaztán akkor új kerék is kell, ennyi mindent nem szeretnék lecserélni.
#3770
Írta 2009. október 04. - 21:28
esetleg megbarátkozni a tárcsafékkel ?Sziasztok!
Ti okosabbak vagytok Fox témában, ezért kérdeznék:
A lényeg, hogy le szeretném cserélni az én régi jó(?) Manitou Blackemet (120mm), mert a gyári puha rugó is keménynek bizonyul eléggé. No mind1, nem is ez a lényeg.
Szóval nézegettem a Fox villákat, és mivel nekem v-fék felfogatós kéne, ezen kívül nem is nagyon találtam mást: http://www.foxracing.../32_F-SERIES/RL
A honlap szerint ezekbõl is csak a 80 és 100mm-esek lesznek v-fékesek.
Esetleg ti tudtok még valamit ajánlani? 120mm lenne az igaz, de ha nagyon nincs más, megbékélek az F100-al, és várom türelmesen a 2010et
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#3771
Írta 2009. október 04. - 21:22
Ti okosabbak vagytok Fox témában, ezért kérdeznék:
A lényeg, hogy le szeretném cserélni az én régi jó(?) Manitou Blackemet (120mm), mert a gyári puha rugó is keménynek bizonyul eléggé. No mind1, nem is ez a lényeg.
Szóval nézegettem a Fox villákat, és mivel nekem v-fék felfogatós kéne, ezen kívül nem is nagyon találtam mást: http://www.foxracing.../32_F-SERIES/RL
A honlap szerint ezekbõl is csak a 80 és 100mm-esek lesznek v-fékesek.
Esetleg ti tudtok még valamit ajánlani? 120mm lenne az igaz, de ha nagyon nincs más, megbékélek az F100-al, és várom türelmesen a 2010et
#3772
Írta 2009. október 04. - 15:09
Tapasztalatokra kíváncsi vagyok leginkább merevségre, meg persze hogy milyen fékkel produkálja.
#3773
Írta 2009. október 04. - 15:03
Én meg 78kg 86psi, mondjuk nem is mozog 7cm-nél (a 10bõl) többet.jól értelmezed igen. annyi hogy mikor elhelyezkedtél megint nyomd vissza a gysz-t a porlehuzóig.
hát mivel 113 kg-hoz ír 125 PSI-t így 130 nál ne nagyon fújd többre de sztem súlyodhoz bõven elég lesz 100-110 (én a 105 kilóval 75-80 PSI vel használtam). fox táblázat kb pont annyira nem jó mimt a rs-é.
A sebesség mindent megold.
#3774
Írta 2009. október 04. - 13:20
Na most fogtok hülyének nézni, de nagyából értem de nem teljesen! Leírom hogy jól értelmeztem e?!
Fogok egy gyorszárat mondjuk azt ráhúzom a becsúszóra. Majd ráülök a gépre ránehezedek a telóra, majd leszálok, és az a távolság ami a gyorszár felcsúszása és a porlehúzó között lesz az a sag? Na és ezt kéne addig macerálnom a levegõvel amíg ez a távolság mondjuk max 30mm (100-as telónál?)
Akkor viszont a kérdés még mindig az, hogy mekkora a max nyomás amit belelehet rakni a gépbe? Csak mert ezt még nem találtam meg a CD-n!
Bocs ha hülyének tûnök, de az vagyok az ilyenben, és ha már ezt az írdatlan pénzt rátoltam azt akarom hogy jól is mûködjön!
Bikertigger magyarázata mellé itt egy videós "útmutató"
#3775
Írta 2009. október 04. - 11:21
jól értelmezed igen. annyi hogy mikor elhelyezkedtél megint nyomd vissza a gysz-t a porlehuzóig.Na most fogtok hülyének nézni, de nagyából értem de nem teljesen! Leírom hogy jól értelmeztem e?!
Fogok egy gyorszárat mondjuk azt ráhúzom a becsúszóra. Majd ráülök a gépre ránehezedek a telóra, majd leszálok, és az a távolság ami a gyorszár felcsúszása és a porlehúzó között lesz az a sag? Na és ezt kéne addig macerálnom a levegõvel amíg ez a távolság mondjuk max 30mm (100-as telónál?)
Akkor viszont a kérdés még mindig az, hogy mekkora a max nyomás amit belelehet rakni a gépbe? Csak mert ezt még nem találtam meg a CD-n!
Bocs ha hülyének tûnök, de az vagyok az ilyenben, és ha már ezt az írdatlan pénzt rátoltam azt akarom hogy jól is mûködjön!
hát mivel 113 kg-hoz ír 125 PSI-t így 130 nál ne nagyon fújd többre de sztem súlyodhoz bõven elég lesz 100-110 (én a 105 kilóval 75-80 PSI vel használtam). fox táblázat kb pont annyira nem jó mimt a rs-é.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#3776
Írta 2009. október 04. - 11:01
próbáld 100-110 PSI vel ha azt akarod hogy szépen mozogjon
aztán valamelyik becsúszóra köss rá lazán egy elvágott befõttes gumit. nyomd le koppig, ülj fel a bringára fal vagy szekrény mellett ahol meg tudsz támaszkodni
mikor felszálltál megint nyomd le a gumigyûrût kopig
aztán szállj le úgy hogy ne nagyon terheld az elejét
mérd meg a gumi milyen magasra csúszott fel
az a beülés (magyarul SAG )
cc-re kb 15-25 %-ot szoktak ajánlani
ez izlés kérdése is
rókák sztem 30% ossal mozognak szépem
ehez képset változtasd a nyomást (értelemszerúen minél nagyobb nyomás annál kisebb sag)
csilit (piros alu tekerentyû, jobb váll teteje) meg próbáld meg fele körül ( 12-t kattan asszem végtõl végig) aztán az tényleg terepes próba alatt tudod jóra belõni
(csak mondom olyan hogy SL nincs, lehet R, RL vagy RLC)
ja és gratula a telóhoz
Na most fogtok hülyének nézni, de nagyából értem de nem teljesen! Leírom hogy jól értelmeztem e?!
Fogok egy gyorszárat mondjuk azt ráhúzom a becsúszóra. Majd ráülök a gépre ránehezedek a telóra, majd leszálok, és az a távolság ami a gyorszár felcsúszása és a porlehúzó között lesz az a sag? Na és ezt kéne addig macerálnom a levegõvel amíg ez a távolság mondjuk max 30mm (100-as telónál?)
Akkor viszont a kérdés még mindig az, hogy mekkora a max nyomás amit belelehet rakni a gépbe? Csak mert ezt még nem találtam meg a CD-n!
Bocs ha hülyének tûnök, de az vagyok az ilyenben, és ha már ezt az írdatlan pénzt rátoltam azt akarom hogy jól is mûködjön!
#3777
Írta 2009. október 04. - 10:35
azért a recon nem picit mozog jobbannem kérdéses hogy a Recon ha nem sajnálod rá a pénzt...de a 318-as tora is jól mozog, a 302-est felejtsd el szerintem....ha nem számít a súly akkor elég a tora 318 is, a recon picit konnyebb meg szebben mozog, de drágább is....
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#3778
Írta 2009. október 04. - 09:27
#3779
Írta 2009. október 04. - 09:21
Telót szeretnék cserélni, ebben szeretném kérni segítségetek.
Általában a Bakonyban tekerek, föként dombos, köves terepen. A terep közepesnek mondható. Olyan telót szeretnék ami a köves terepen is kiválóan mozog és nem mereven ráz /a mostani meg sem mozdul/.
Három típust néztem ki. Nem egy árkategóriába tartoznak. Ebben is szeretném kikérni tapasztalatotokat, hogy szerintetek melyik lenne számomra megfelelõ. Arra gondolok, hogy nekem lehet nem kéne a legdrágább, ha mondjuk az olcsóbb is szépen mozog. Esetleg az sem lenne hátrány ha tudnám állítani a rugózást keményebbre ill. lágyabbra. Kb 86kg vagyok és a mostani telom a 80mm-es utból 30-at becsúszik alattam.
Akkor a három versenyzõ:
RS Recon 351 U-turn PopLock
RS Tora 318 U-Turn Poplock
RS Tora 302 U-Turn Poplock
Elõre is köszi a segítséget.
Pity_
#3780
Írta 2009. október 03. - 21:44
Gratula! Ahogy Tig írta a beállítást, aztán ki terepre, pumpa nálad és lehet finomítani a nyomást. Pont ma voltam kint a barátommal aki nemrég újította be a Foxot, kicsit unalmas már hallgatni az áradozását...http://forum.bikemag...cons/icon10.gifHallgattam rátok megvettem, bent van! Ellenben akadtak kérdéseim!
A CD kékhalált okozott a gépemben, de elõtte azért rájöttem, hogy ezt igen csak idegen nyelven írták, nekem meg sem a németem sem az angolom nem túl erõs! Na jó azért pár dolgot felfogtam, mondjuk hogy a 120-130km-al épp nem vagyok bent egyik sávban sem amit a villához nyomáshoz írtak!
Szóval, nincs e valahol egy magyar nyelvû leírás a villához?
A mondjuk 130kg-hoz köves, gyökeres utakhoz milyen nyomásra fújjam a telót, illetve milyen beállításokkal menjek?
Illetve mekkora a max nyomás ami fölé soha ne fújjam a villát?
Ja egyébként 09Fox 32F-seriesSL! 100mm-is!
Köszi! (eddig nem volt levegõs telóm, úgyhogy amatör vagyok)