nyilván csak az elõbbi adja el.
mindenki maga von le következtetéseket

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
felhasználásfüggõ, sokat mész srában, vagy csak simán sokat mész (5000km-nél többet egy évben) akkor sûrûbben, akár havonta is. ha csak egy ezrest tekersz egy évben, azt is nem kifejezetten nehéz terepen, akkor évente elég egyszer. szervizköltség nem másabb egy tora vagy egy recon közt nincs különbség, szimeringnek ugyanazt eszi, olajnak is...Nem tudom mennyire sûrûn érdemes a villát szervizeltetni, vagy egyáltalán mennyire macerás az ilyen. Talán, ha minõségibb telót veszek használtan, többe kerül majd a szervizelése is.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
Robbantott rajzokat találsz a RockShox és a Fox oldalán egyaránt. Személy szerint a levegõs típusokra szavaznék, és ha RockShox, akkor valami MotionControl-ös, azon állítható a Gate-en keresztül a lockout kioldásának helye, és ezzel tulajdonképpen a low speed compression is. Technikai részleteket ne kérdezd, fogalmam sincs:), de írták itt korábban sokszor (és az RS topikban), kicsit olvass vissza! Személyes tapasztalatom alapján, ha kezdõ valaki (mint én), akkor majdnem mindegy, lehet-e állítani a low spd compression-t és MCD-s é a villa vagy sem, de késõbb hasznos lehet - én ilyet vennék. (2. bicajba ilyet vettem anno, kemény 33e Ft volt használtan, 2005-ös Duke SL, MotionControl-os, ~1750g mérve:)) És igen, az ára miatt szinte csak a használt jöhet szóba szerintem, de 60-ért az apróban már lehet találni akár RS Rebát is, amin aztán minden állítható. Otthoni szervízelés szerintem rizikós; Sala szerintem már elõre látja, hogy na, ismét egy villa, ami a végén nála köt ki, mert nem bírják összerakni!
Szia
Olyan 50-60e Ft körüli összeget össze fogok tudni szedni rá. Úgy vagyok vele, hogy inkább rászánom a pénzt, legyen alkalmas arra amire kell és bírja elég sokáig.
Fõleg olyan dolgokra lennék kíváncsi, hogy;
- rugós vagy levegõs?
- elég-e a visszaút csillapítás, vagy fontos lehet a berugózáskor is?
- hogy néz ki belülrõl egy levegõs/rugós/stb kialakítású?
- szeretném otthon szervizelni, hogy gyakran karban lehessen tartani
- ...
_____________________________________________
AM rlz
szerintem ez a pálya adottságaitól függ, technikás szûk részeken elõfordulhat, hogy a duplavállassal nem tudsz befordulni. de versenyzésre azért inkább mégiscsak a duplavállas az igazi, a szimplavállas hosszú rugóutas villákat freeride-ra találták ki, egy boxxerrel nehéz beadni a kormánypöritsziasztok, az kérdezném, hogy DH-hoz szükséges-e duplavállas teleszkóp vagy elég egy nagy rugóúttal rendelkezõ szimplavállas is? elõre thx.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
mennyi penzt szansz ra?
altalaban elmondhato hogy minel dragabb a villa annal konnyebb/tobb allitasi lehetoseg van rajta/erosebb/jobb anyagokbol van
RAUH-Welt
B E G R I F F
Izomtéridõninja-geológus!