Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Teleszkópok - általános eszmecsere #2.

- - - - -

  • Please log in to reply
10976 replies to this topic

#6321
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,030 posts
na ezt nem hajalndó felfogni senki :) és utána meg ugye jön hogy szar a marzo, mert mindenki csak vf-et r-t meg drop offot próbált :D

#6322
rocsipeti

rocsipeti

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,770 posts
túlbonyolítjátok: az 55r egy vastag dropoff, azt csá.

#6323
daci

daci

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,383 posts
hát nyomogatásra nem volt rossz de hozzá tartozik h nagy sebességnél még én se próbáltam
de az mindneképp jobb h kívül tod állítani

#6324
Jorus

Jorus

    ALFAHÍM

  • globális moderátor
  • 11,799 posts
A "sebességérzékeny szelep" azért sokkal jobban hangzik, mint ahogy teljesít. Az R viszont új dolog, és még a gyártó sem kívánta hangzatos mondatokkal megideologizálni, ellenben állítható kívülrõl, szal jah. Ki kellene próbálni mindkettõt, és a tapasztalat alapján dönteni.

"...hogy tudsz-e kegyelmezni, Úgy ahogy neked soha soha senki
S ha igen, hát jó leszel annak, Aki hagyja magát, mások is hagynak
Majd mindig, s Te ott állsz szelíden Hajnalban az utcán, és jól esik minden"



#6325
beatbox

beatbox

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 319 posts

Mindkettõ elég fapados, de az R valve állítható kívülrõl.

Valahogy ez az R valve fapadosabbnak tunik nekem. Ez sebesseg erzekeny ? Az SSV eleve arrol van elnevezve, de ... ez az R valve ... hat ez butabbnak tunik. Lehet hogy a marzo 55 R-re ha cserelem a drop off 4 et (2007) akkor egy frisebb de "butabb" vagy hat mondjuk ki ... ocskabb villat vennek ?
...Ez lesz keremszeppen...

#6326
Jorus

Jorus

    ALFAHÍM

  • globális moderátor
  • 11,799 posts
Mindkettõ elég fapados, de az R valve állítható kívülrõl.

"...hogy tudsz-e kegyelmezni, Úgy ahogy neked soha soha senki
S ha igen, hát jó leszel annak, Aki hagyja magát, mások is hagynak
Majd mindig, s Te ott állsz szelíden Hajnalban az utcán, és jól esik minden"



#6327
daci

daci

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,383 posts
a sima ssv a jobb vagy az r? vagy más a 2?

#6328
Jorus

Jorus

    ALFAHÍM

  • globális moderátor
  • 11,799 posts
Az eredti kérdésed arra irányult, hogy mi a különbség az SSV és az SSVF között. A második kérdésedre pedig nagyon egyszerû a válasz: az 55R-ben nem SSV van (ezt nem is írta senki), hanem R valve.

"A Perfect start for beginning bike enthusiasts. The R valve is a simple rebound adjustment used to control the extension rate. One adjustment located at the bottom of the fork keeps the system easy to use and inexpensive for the customer."

"...hogy tudsz-e kegyelmezni, Úgy ahogy neked soha soha senki
S ha igen, hát jó leszel annak, Aki hagyja magát, mások is hagynak
Majd mindig, s Te ott állsz szelíden Hajnalban az utcán, és jól esik minden"



#6329
beatbox

beatbox

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 319 posts

Endroo már írta. SSV: Speed Sensitive Valve; SSVF Speed Sensitive Valve Floating. Vagyis sebességérzékeny szelep, és ugyanez úszószelepes verzióban.



SSVF (Speed Sensitive Valve Floating)

"SSVF is our "Speed Sensitive Valve Floating" with a specially designed Floating Valve that further enhances the SSV concept. The floating valve instantly lets oil flow through the first valve circuit with no resistance providing greater initial and small bump sensitivity. As oil flow increases in velocity and volume, the floating valve closes, providing more oil flow resistance and hence more damping performance. The SSVF system uses an external knob to control the rebound damping.
SSVF system can be further fine-tuned by changes in the oil viscosity and valve porting."


SSV (Speed Sensitive Valving)

"SSV (Speed Sensitive Valving) is our simple yet sophisticated way to provide consistent fade-free damping performance. Our SSV system uses five damping circuits per leg to instantly deliver incredible damping comfort and control.
These valves operate in the compression and rebound phase allowing varying amounts of oil to flow through the system according to force and speed of impact. SSV is configured in two ways, first the non-adjustable SSV system and secondly, the SSV system with internal rebound adjustment.
The internal rebound adjustment is accomplished by removing the top caps and inserting a hex key into the valve and either closing or opening for greater or lesser rebound damping."

Forrás: http://marzocchi.com/

Na rendben, koszonom az infot, de ezek fenyeben felmerul 1 kerdes, megpedig az, hogy ha a Marzo 55 R a "sima" SSV csillapitast alkalmazza, marpedig az a fontebb idezett leiras szerint vagy nem allithato, fix gyari beallitas, vagy pedig IRA tehat belulrol allithato egy hoszu hexa kulcsal, akkor a Marzo 55 R hogyan allitja kivulrol azt ?:confused: Siman beepitettek azt a hoszu hexa kulcsot es kivezettek a veget ? :) :P
...Ez lesz keremszeppen...

#6330
Jorus

Jorus

    ALFAHÍM

  • globális moderátor
  • 11,799 posts
Endroo már írta. SSV: Speed Sensitive Valve; SSVF Speed Sensitive Valve Floating. Vagyis sebességérzékeny szelep, és ugyanez úszószelepes verzióban.



SSVF (Speed Sensitive Valve Floating)

"SSVF is our "Speed Sensitive Valve Floating" with a specially designed Floating Valve that further enhances the SSV concept. The floating valve instantly lets oil flow through the first valve circuit with no resistance providing greater initial and small bump sensitivity. As oil flow increases in velocity and volume, the floating valve closes, providing more oil flow resistance and hence more damping performance. The SSVF system uses an external knob to control the rebound damping.
SSVF system can be further fine-tuned by changes in the oil viscosity and valve porting."


SSV (Speed Sensitive Valving)


"SSV (Speed Sensitive Valving) is our simple yet sophisticated way to provide consistent fade-free damping performance. Our SSV system uses five damping circuits per leg to instantly deliver incredible damping comfort and control.
These valves operate in the compression and rebound phase allowing varying amounts of oil to flow through the system according to force and speed of impact. SSV is configured in two ways, first the non-adjustable SSV system and secondly, the SSV system with internal rebound adjustment.
The internal rebound adjustment is accomplished by removing the top caps and inserting a hex key into the valve and either closing or opening for greater or lesser rebound damping."

Forrás: http://marzocchi.com/

"...hogy tudsz-e kegyelmezni, Úgy ahogy neked soha soha senki
S ha igen, hát jó leszel annak, Aki hagyja magát, mások is hagynak
Majd mindig, s Te ott állsz szelíden Hajnalban az utcán, és jól esik minden"



#6331
beatbox

beatbox

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 319 posts

66VF2 - alloy SSV [2006]
66VF - Dual SSVF [2005]

es

nincs tobbe Z1 nevu villajuk....

Es az SSV tol az SSVF ig mi a kulombseg ? Gondolom a dual az hogy mindket oldal ? :-S
...Ez lesz keremszeppen...

#6332
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
66VF2 - alloy SSV [2006]
66VF - Dual SSVF [2005]

es

nincs tobbe Z1 nevu villajuk....
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#6333
DéBé

DéBé

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,716 posts

a 66vf-ban milyen a csillapítás?
úgy tom a drop off sima ssv
junior t dual ssv (próbáltam egyet elég meggyõzõen jobban mozgott az enyémnél)
de sztem az 55ben jobb a csili mint a drop offban legalábbis érzésre.


Nem vagyok benne biztos de szerintem:

vf - SSVF
vf2 - Dual SSVF

#6334
daci

daci

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,383 posts
a 66vf-ban milyen a csillapítás?
úgy tom a drop off sima ssv
junior t dual ssv (próbáltam egyet elég meggyõzõen jobban mozgott az enyémnél)
de sztem az 55ben jobb a csili mint a drop offban legalábbis érzésre.

#6335
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,030 posts
csillapítás tekintetében azért nagy csodát ne várj. az r kb az ssv átnevezése azaz a "legprosztóbb" marzo csillapítást jelenti. csak egy sima csillapítófejet a nyomórúd végén. nekem a do1-ben már ssvf volt ami elvileg már úszószlepes de azért az sem volt valami nagy szám. közelében sincs a rendes cartidge marzó csillapításoknak.

#6336
daci

daci

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,383 posts
én is így vok ezzel :D

#6337
beatbox

beatbox

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 319 posts

tömeg 2,7 kiló körül
én a 140eset próbáltam expón egy merev konában és a visszaútcsili kívül állítható, ez eléggé bejött nekem. meg levegõráfújás ami a dropoffhoz haosnló. sztem nem mozog rosszul
meg egy cebntivel több út és nem reped.

Hmmh... na lehet ez lesz az, most mar csak el kene paszolni a Drop Off-ot :)
...Ez lesz keremszeppen...

#6338
daci

daci

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,383 posts
tömeg 2,7 kiló körül
én a 140eset próbáltam expón egy merev konában és a visszaútcsili kívül állítható, ez eléggé bejött nekem. meg levegõráfújás ami a dropoffhoz haosnló. sztem nem mozog rosszul
meg egy cebntivel több út és nem reped.

#6339
beatbox

beatbox

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 319 posts

most már frissítve van
am meg expon is volt kinn katalógus

ok, thank u , megvan , tenyleg frissitve van es van uj katalogus fent :) koszke

Most mar csak az lenne a kerdes hogy jelent valami elorelepest ha megveszem a Marzo 55 R-t (69900 a Mali-nal), a 2007es Drop off 4-emhez kepest ? Jol latom a Marzo 55R-ben meg SSV sincs ? Tomegrol meg nem talalok adatot hirtelen... de az annyira nem szamit .
...Ez lesz keremszeppen...

#6340
banmarcee

banmarcee

    vendég

  • fórumtag
  • 11 posts
a 2006os gold label 2est 80mm nem tudjátok, hogy ki lehet-e húzni legalább 1 vagy 2 cm-rel? ha igen akkor hogyan?