Svájc jelentem elesett, semmi sem rendelhető
Svájc jelentem elesett, semmi sem rendelhető
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
Körbenézek nálunk mi elérhető
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
srácok, segítségre lenne szükségem, mer' nincs kész a házi feladat, így nem is igen jutok előrébb...
telót vennék, de: az utóbbi pár évben nem követtem nyomon a témát, valójában nem is igazán érdekel. egyszerűen gondolkozok erről (is), nincsennek túl nagy igényeim, de van pár dolog, amit szeretnék:
- 27,5 kerékméret
- 120-140mm közti út, preferáltan 120-130mm között
- 32mm becsúszók
- alu nyak
- alu becsúszók
- levegős/rugós mindegy (valójában az acélrugónak jobban örülnék - azt már kifigyeltem, hogy újra használnak ilyet a komolyabb villákban is, végre )
- max 2kg (ha rugós, nyilván lehet - kicsit - több)
- zárható + állítható kompresszió (utóbbi nélkül meg tudok lenni, de előny ha van - távirányító nem kell)
- lehetőleg 15*100mm, de a boost sem kizáró ok
- legyen megbízható
- nem kell hiperfinom mozgás, de azért legyen kulturált
- ár: nos igen... (jó volna 100 alatt megúszni, de gondolom ez újonnan hiú ábránd)
- preferáltan rock shox, de ha van más, ami ugyanolyan jó, miért ne
jelenleg RS Recon RL telóm van (kb 2016 vagy 2017 évjárat lehet), a fentieket tudja, ez az alap, amihez viszonyítok.
aprót nézem, de március óta nem láttam értelmes ajánlatot.
köszi!
én revelationt vennék (ha lenne) igaz az 35 becsúszó vagy 35 gold (az van is de most csak 150-es)
rebából meg 120 - as létezik (vhol valamikor)
ár meg azért picit erősebb lesz
srácok, segítségre lenne szükségem, mer' nincs kész a házi feladat, így nem is igen jutok előrébb...
telót vennék, de: az utóbbi pár évben nem követtem nyomon a témát, valójában nem is igazán érdekel. egyszerűen gondolkozok erről (is), nincsennek túl nagy igényeim, de van pár dolog, amit szeretnék:
- 27,5 kerékméret
- 120-140mm közti út, preferáltan 120-130mm között
- 32mm becsúszók
- alu nyak
- alu becsúszók
- levegős/rugós mindegy (valójában az acélrugónak jobban örülnék - azt már kifigyeltem, hogy újra használnak ilyet a komolyabb villákban is, végre )
- max 2kg (ha rugós, nyilván lehet - kicsit - több)
- zárható + állítható kompresszió (utóbbi nélkül meg tudok lenni, de előny ha van - távirányító nem kell)
- lehetőleg 15*100mm, de a boost sem kizáró ok
- legyen megbízható
- nem kell hiperfinom mozgás, de azért legyen kulturált
- ár: nos igen... (jó volna 100 alatt megúszni, de gondolom ez újonnan hiú ábránd)
- preferáltan rock shox, de ha van más, ami ugyanolyan jó, miért ne
jelenleg RS Recon RL telóm van (kb 2016 vagy 2017 évjárat lehet), a fentieket tudja, ez az alap, amihez viszonyítok.
aprót nézem, de március óta nem láttam értelmes ajánlatot.
köszi!
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Már nagyon rég felírtam ezeket, csak a megosztás elmaradt:
- 2017 Fox 29 Stepcast: Verdrehsteifigkeit 10,5 Nm/°, Bremssteifigkeit 117 Nm/°
- 2019 Fox 29 Stepcast (új váll): Verdrehsteifigkeit 14 Nm/°, Bremssteifigkeit 168 Nm/°
- 2019 RS SID 29 WorldCup (karbon váll és nyak): Verdrehsteifigkeit 25 Nm/°, Bremssteifigkeit 153 Nm/° (TorqueCap nélkül!)
- 2015 RS RS-1 USD 29: Verdrehsteifigkeit 14 Nm/°, Bremssteifigkeit 265,5 Nm/°
- 2020 Fox 29 SC: VERDREHSTEIFIGKEIT 14,8 Nm/°, BREMSSTEIFIGKEIT 175,7 Nm/°
- 2020 Lefty Ocho Carbon: VERDREHSTEIFIGKEIT 23,3 Nm/°, BREMSSTEIFIGKEIT 190,4 Nm/°
- 2020 Rockshox Sid Ultimate Carbon: ERDREHSTEIFIGKEIT 25,9 Nm/°, BREMSSTEIFIGKEIT 166,9 Nm/°
(Na a 2020 SID Ultimate Carbon villámat már legalább tudom, miért olyan a 2018-as Fox 29 Stepcasthoz képest a döntött kanyarokban, mintha sínen mennék!)
Találkoztatok olyan méréssel, ahol a RockShox TorqueCap vs. normál 15mm átütőt is mérték esetleg?
Az RS RS-1 villa ugye kiemelkedően magas merevséggel bír fékezés során és elég hasonló a Predictive Steering miatti villaláb - első agy kupak átfedése a TorqueCap-hez. Tippre ha TorqueCap-el mérnék az RS villákat, csupa bőven 200+ Nm/° érték jönne ki még a SID-nél is.
Nem változott, az RS beépítési magassága megegyezik 2020-as és 2021-es villák esetén.
Alapvetően az 551 mm-s villával számoltam, de ha végül kiderül, hogy az adatok mégiscsak 561 mm-hez vannak megadva, akkor azt venném. Nem a rugóút miatt, hanem a geometriáért. Most van egy kormánymagasság, amelyet úgy szeretnék elérni, hogy közben a villaszög marad a táblázatban írtak szerint. Nézegettem a szöget variáló kormánycsapágyakat, de végül azt nem akartam bevállalni, rendeltem egy klasszikus darabot inkább.
Itt kicsit írnak a Revelation RC-ről is. https://www.bikerada...-piglet-review/
Látszik, hogy a csillapítás nem egy Charger 2.1 RCT vagy pláne egy RC2, de alapvetően rendben lehet.
hát most igy hirtelen 21es van csak de nem kötnék rá fogadást hogy változott
Einbauhöhe: 531 mm (120 mm), 541 mm (130 mm), 551 mm (140 mm), 561 mm (150 mm)
Nem változott, az RS beépítési magassága megegyezik 2020-as és 2021-es villák esetén.
Alapvetően az 551 mm-s villával számoltam, de ha végül kiderül, hogy az adatok mégiscsak 561 mm-hez vannak megadva, akkor azt venném. Nem a rugóút miatt, hanem a geometriáért. Most van egy kormánymagasság, amelyet úgy szeretnék elérni, hogy közben a villaszög marad a táblázatban írtak szerint. Nézegettem a szöget variáló kormánycsapágyakat, de végül azt nem akartam bevállalni, rendeltem egy klasszikus darabot inkább.
Ez nekem is a fejemben volt, így elsőre azzal kezdtem, hogy milyen beépítésű magasságú villákkal van megadva, hogy a váz 130-150 mm közötti rugóutas villákkal használható.
Erre volt a válasz, hogy a 2020-as vázat RS Pike villával számolták (egy mm adat jólesett volna, de legalább szűkült a kör) és ezt követően tettem fel a kérdést, hogy akkor melyik rugóúthoz szól a feltüntetett geometria táblázat.
Nem könnyű velük, de kis cég, covid van, és azért igyekeznek láthatóan annyira, amennyi tőlük most telik.
hát most igy hirtelen 21es van csak de nem kötnék rá fogadást hogy változott
Einbauhöhe: 531 mm (120 mm), 541 mm (130 mm), 551 mm (140 mm), 561 mm (150 mm)
https://www.bike-com...ll-2021-p76120/
lehet célravezetőbb ha inkább ideális beépítési magasságot kérdezel, régebben (mostanság nem tudom) de pl fox és rs azonos kategoriáju telók között rendre volt 1 centi különbség azonos rugóút mellett.
Ez nekem is a fejemben volt, így elsőre azzal kezdtem, hogy milyen beépítésű magasságú villákkal van megadva, hogy a váz 130-150 mm közötti rugóutas villákkal használható.
Erre volt a válasz, hogy a 2020-as vázat RS Pike villával számolták (egy mm adat jólesett volna, de legalább szűkült a kör) és ezt követően tettem fel a kérdést, hogy akkor melyik rugóúthoz szól a feltüntetett geometria táblázat.
Nem könnyű velük, de kis cég, covid van, és azért igyekeznek láthatóan annyira, amennyi tőlük most telik.
Köszi, igen, a revelation van a fókuszban.
Jelenleg még küzdök a Pace-el, mert nem képesek megmondani, hogy a kiírt geometriatáblájuk pontosan hány mm-s villával értendő. Rákérdeztem, visszaírtak, hogy 140 mm, erre most kint van az oldalon, hogy 150 mm.... visszakérdeztem, hogy akkor melyik az igaz, de most 1 hétig szabadságon vannak....
Nem tűnik nagy dolognak az az 1 cm rugóút, de azért választottam ezt a vázat, mert megfelelőnek vélem magamra nézve a geometriáját, és akkor ha egy mód van rá, tényleg legyen is olyan, ne pedig más fél fokkal.
Nyitott vagyok revelation-tól eltérő villára is, de akárhogy is nézem ez a legjobb ár/érték/súly arányú megoldás....
lehet célravezetőbb ha inkább ideális beépítési magasságot kérdezel, régebben (mostanság nem tudom) de pl fox és rs azonos kategoriáju telók között rendre volt 1 centi különbség azonos rugóút mellett.
Sikerült valamit?
Ahogy Trigger javasolta, Revelation RC. Régi Motion Control csillapítás, szemtelenül egyszerű felépítés és könnyű szervizelhetőség és ha nagyon szükséges, a jövőben upgrade-elhetőség akár Charger 2.1 csillapításúra. (Bár ha engem kérdezel, inkább hagynám a régi MC egységet, amíg működik és azt jól.) A láb viszont az új Pike-féle láb, tömeg ~1900g körül és árban 380 és 420 EUR között, bolttól függően.
Cserébe a Revelation nem elérhető/hiánycikk már 1-1.5 hónapja.
Köszi, igen, a revelation van a fókuszban.
Jelenleg még küzdök a Pace-el, mert nem képesek megmondani, hogy a kiírt geometriatáblájuk pontosan hány mm-s villával értendő. Rákérdeztem, visszaírtak, hogy 140 mm, erre most kint van az oldalon, hogy 150 mm.... visszakérdeztem, hogy akkor melyik az igaz, de most 1 hétig szabadságon vannak....
Nem tűnik nagy dolognak az az 1 cm rugóút, de azért választottam ezt a vázat, mert megfelelőnek vélem magamra nézve a geometriáját, és akkor ha egy mód van rá, tényleg legyen is olyan, ne pedig más fél fokkal.
Nyitott vagyok revelation-tól eltérő villára is, de akárhogy is nézem ez a legjobb ár/érték/súly arányú megoldás....
Teleszkópokat nézegetek.
140 mm rugóút, QR 15, Boost az alap elvárások, és ha lehet, lock-olható legyen, és mondjuk max 2 kiló.
Van rá egy 600 eurós keretem, ebből mit érdemes vajon kihozni?
Ahogy nézem, a fox nemigen fér bele ennyiért, de ott van pl a fox gyártmányú marzo Z2, és számtalan RS.
Szerintetek?
Sikerült valamit?
Ahogy Trigger javasolta, Revelation RC. Régi Motion Control csillapítás, szemtelenül egyszerű felépítés és könnyű szervizelhetőség és ha nagyon szükséges, a jövőben upgrade-elhetőség akár Charger 2.1 csillapításúra. (Bár ha engem kérdezel, inkább hagynám a régi MC egységet, amíg működik és azt jól.) A láb viszont az új Pike-féle láb, tömeg ~1900g körül és árban 380 és 420 EUR között, bolttól függően.
Cserébe a Revelation nem elérhető/hiánycikk már 1-1.5 hónapja.
helyreigazítás , Cannondale alapból nem 1.5" hanem 9/16" , pár tized mm a diff
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
Igen, ezt felejtettem ki az előző hozzászólásból, pedig linkelni akartam: https://www.syntace....atforce-44?c=77
Extra alacsony hely elég neki, nem olcsó (de biztosan jóval olcsóbb, mint egy új CSU), viszont akár enduro felhasználást is bírja - és a piac egyik, ha nem a legmegbízhatóbb márkája.
nekem úgy rémlik, 30mm magas stucni is van, valamint a Ritchey-nek valamelyik nem túl régi szára 3 csavarral rögzük a villanyakra, abból 2 tuti fog rövid nyaknál is. Bár az mintha XC kategóriás lenne inkább, nem vadulós.
Kormánycsapággyal olcsóbb és egyszerűbb játszadozni. Ha a gyári FSA volt, azok az átlagnál magasabbak (16mm-t írsz, az elég magas). Kormánycsapágyból az a szerencse, külön is kapható az alsó és felső rész, szóval elég lehet egy felső csapágyat vásárolnod. Azt találtam, a Moto3-ak (bár nem derült ki milyen évjárat, de) ZeroStack csapágyasak, szóval egy ilyen például jó lehet (8mm mindössze, szóval egy alacsony stucnival simán megoldhatná a problémád):
https://acros-compon...er=22.05.605R6S
Annak néznék utána még, hogy biztosan 47mm a kormánycsapágyad és nem a ZeroStack hüvely belső fele annyi. Mert Cannondale-éknél az alsó-felső rész egyforma nagyságú, nekem ilyesmi rémlik, mivel sokáig 1.5"-os villanyakkal kínálták a bringáikat és nem tapereddel (mint amid most is van).
Beugrott még egy opció. CaneCreek gyárt egy spéci kormánycsapágyat, ebből nézz utána, nincsen-e kompatibilis a vázaddal: https://canecreek.com/product/slamset/
Ebből is lehet külön csak felsőrészt vásárolni, nem muszáj a teljes csapágyat megvenned.
Azért számolj majd be, milyen megoldásra jutottál!
Sziasztok !
Nemrég vettem egy bringát a fent említett villával. Csak sajnos valamelyik előző tulaj túlfürészelte a nyakat. Neki(k) nem tűnt fel, nem voltak extrém felhasználási területek. A bringa nagyon jó állapotú, a villa is. Nálam pár hónap után kezdődtek a problémák az egyre nagyobb letörések, ugratók után. Néha picit elmozdult a kormányszár egy nagyobb érkezés után pár fokot oldalirányba. Amikor szétszedtem akkor szembesültem vele, hogy igazából erősen csak a stücni alsó csavarja és a felső kupak csavarja tart.A stücni felső csavarfülei majd összeérnek. Ha az egész rendszert nyomatékhatárig húzogattam akkor fog rendesen, az utóbbi időben így használtam, de nem egy életbiztosítás, ezért komolyabb ugratókat már nem vállaltam be. Kérdés, van ötletetek mit tehetnék hogy nyerjek plusz 1 cm-t kb. a villanyakon. Van aki hegesztést ajánl, próbálok alacsonyabb kcsapágyat találni ez sem egyszerű, tapered nyak, felső csésze 47 mm (Cannondale Moto3 alu) eddig nem találtam ami most van benne fsa 16 mm magas, illetve láttam villanyak toldót, szerintem ez utóbbi freeride enduro felhasználásnál elég rizikós lehet.
Segítséget, válaszokat előre is köszönöm üdv
Mennyi a stucnid magassága? A nagyátlag kb 40mm szokott lenni de pl az FSA stucnik közül sok csak 35mm volt. Volt már haveri körben, akinél ez kb megoldotta a hasonló gondot. Igaz, ott azért nem az alsó csavarig ért a villanyak, ez már súlyosabb eset.
Új CSU nem játszik? PLH talán tud segiteni
kis szines, anno rengeteg villában cseréltem nyakat. nem egy ördöngösség
ha profi módon garanciával szeretnéd meghosszabittatni akkor torsen racing Szentendre, hivatkozz rám
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->